Showing posts with label eliten. Show all posts
Showing posts with label eliten. Show all posts

Thursday, October 22, 2009

Journalister tilhører ikke eliten

Bland vanliga svenskar, det upplever jag dagligen både vid samtal och i en överväldigande mejlskörd, finns en suddig, men utbredd känsla av att "eliten", bestående av riksdagsmän, myndigheter och - JA! - journalister - att denna "elit" har svikit, att de som har högre inkomst och bor i fina, invandrarfria områden, helt enkelt skiter i hur Svenne och Lisa har det.

Men slik er det jo også i Norge. Det utrolige er at journalister ansees som tilhørende eliten. Med noen få hederlige unntak er det slik at hver eneste dag leser/ser/hører vi at den yrkesgruppen tilhører de mest tilbakestående blant oss.

Les mer her: Document.no - Svarteper