Showing posts with label global oppvarming. Show all posts
Showing posts with label global oppvarming. Show all posts

Thursday, January 28, 2010

Frosten har tatt den globale oppvarmingen

Ikke rart det er sjelden vi nå ser representantene for miljøorganisasjonene i media.
Sprengkulden over nyttår var blant de kaldeste periodene i løpet av de siste 110 årene. Årets januar er foreløpig den åttende kaldeste måneden siden 1900, melder NTB.

Sitter Erik Solheim og miljøfreakerne hjemme og ergrer seg fordi det er for kaldt for svadaen om den globale oppvarmingen?

Thursday, December 31, 2009

Global oppvarming - ikke vært så kaldt på 84 år

Det ble målt 28,7 kuldegrader i Rakkestad onsdag morgen. Så kaldt har det ikke vært i Østfold i desember på 84 år, skriver nrk.no

I kommentarfeltet skriver noen lesere:

- Tydelig at klimamøtet i København virket. Det har jo ikke vært så kaldt på mange år.

- Enig..med litt kjendistreff og prestesynging så hjalp det!!!!!!!

- Men husk nå at politikerne (som alle er enige i at kloden har feber) VEDTOK at kloden ikke skulle bli mere enn 2 grader varmere. Husk at biskopene i Norge også deltok og sang sammen med Hank von Helvete dernede, mens de håpet på at den medbrakte isbjørnskulpturen skulle smelte i minus 5 og snøvær. Men Kong Vinter var så sjofel mot verdens intelleligensia og deres vedtak at han dekket HELE Norge med snø FØR jul (mange steder betydelige mengder). Folk frøs og fryser seg nærmest kav i hjel i snø og kulde. Moskva det verste snøvær på 80 år, snø i Nice, snø i hele Tyskland (minus 33 i Bayern). Over 100 døde bare på få dager i kulden i Europa. USA`s østkyst rammet av to megasnøstormer (unntakstilstand i 5 delstater). Snøkaos i England, Nederland, Italia og flere øst-europeiske land. Kuldebølge i Canada (minus 46). Kina fikk en svær snøstorm rekordtidlig i vinter (sågar i hovedstaden). Men fremdeles prediker de nyreligiøse fra Kongens Glade København at kloden den har feber, kloden er krisevarm.

Fanatikeren Erik Solheim og miljøorganisasjonene sitter trolig og river seg i håret i disse kalde tider. Mon tro hvilke ad hoc hypoteser de vil presentere i de kommende ukene og månedene?

(En ad hoc hypotese er en tilleggshypotese som man setter fram for å beskytte en hypotese som man er glad i.)