Nrk Spekter driver forhåndsreklame for programmet som skal sendes på onsdag. Der spør de hvorfor vi nordmenn holder fast ved kongehuset.
Svaret er enkelt: Hadde vi avskaffet monarkiet og gjort landet om til en republikk, hadde det garantert blitt en president fra Arbeiderpartiet.
Jeg tror det var Otto Jespersen som en gang uttalte at bare tanken på at en eller annen feit rørleggerræv fra Arbeiderpartiet skal ligge i sengene og besudle silkelakene på Slottet, er grunn god nok til å holde fast ved kongehuset.
Ikke vanskelig å si seg enig i det!