Showing posts with label prostitusjon. Show all posts
Showing posts with label prostitusjon. Show all posts

Friday, December 7, 2012

Norsk dobbeltmoral

Så enkelt og så treffende kan norsk dobbeltmoral beskrives:

Forbudt å leie åpningen i fem minutter, greit å leie hele sulamitten i 9 mnd.
-ketil     

Ovenstående er en leserkommentar til artikkelen: Mette Marit i India                

Wednesday, October 31, 2012

Prostituerte hetses og forfølges

Sliter Marit Nybakk med nattesøvnen?

Det er ett av våre tidligere blogginnlegg som stadig dukker opp på vår statistikkliste. Folk søker hos Google (for eksempel søk etter Marit Nybakk) og blant annet dette innlegget dukker opp på søkemotorens lister.

Men det er åpenbart ikke  bare Marit Nybakk som ønsker at knulling skal skje i ordnede former. En eller annen slask innen politiet, samt moralistiske beboere i et sameie på Oslo vestkant, vil også at knulling skal foregå i anstendige former. En tidligere prostituert, som kjøpte leilighet i sameiet, ble tvunget til å flytte ut av leiligheten sin.

Les den kvalmene saken i Aftenposten:
- Politiet avslører prostituerte overfor naboer

Det er stortingsrepresentantene som fikk vedtatt moralloven som har grunn til å skamme seg. For Marit Nybakk og hennes kupaner har naturligvis ikke fått satt en stopper for prostitusjonen. De har kun overført problemet til andre land. De fleste prostituerte som jobbet her i Norge har nå reist utenlands, til for eksempel Danmark, Tyskland og Nederland. I disse landene må de konkurrere med prostituerte som allerede var der. Den eneste logiske måten å gjøre det på, vil være å fallby sine tjenester og tilfredsstille enda flere horekunder for å oppnå tilnærmet samme inntekt som de hadde i Norge. De prostituerte, som moralistene i Norge fikk jaget ut av landet, har med andre ord gått fra vondt til verre - til et hardere liv og trolig enda større fornedrelse.

Jo da, Marit Nybakk og de sedelige, norske moralistene har all mulig grunn til å sove dårlig om nettene. Lyspunktet må være at overklassesosialister som Britt Schultz og Sissel Rønbeck nå slipper å se svineriet når fruene tripper gjennom byens gater på vei til sine godt betalte statsjobber.

Sliter Marit Nybakk med nattesøvnen?


.....Ironisk nok var det denne formyndermentaliteten venstresida kjempet imot da de enda holdt på med sitt frigjøringsprosjekt. Nå, når jobben er gjort, mennesket er frigjort fra sine lenker og samfunnet er bygget, begynner de, i sin lediggang, å rette våpnene mot vanlige mennesker og den folkelige kulturen. Alt som har med lyst og nytelse blir sakte, men sikkert forbudt - og alltid i ofrenes navn.....

Venstresida vil forby knulling de ikke liker


 

Sunday, May 3, 2009

I morgen blir hun kastet på gata

I morgen blir en ung kvinne trolig kastet på gata. Hun blir husløs fordi hun valgte å selge seksuelle tjenester fra en leilighet i Oslo. Husverten vil bli informert av politiet og for å unngå å anklages for tilrettelegging av prostitusjon, må husverten kaste kvinnen på gata. Det bør glede seksjonssjef Øyvind Nordgaren i Oslo-politet, samt Arbeiderpartiets Marit Nybakk og Jan Bøhler.

Vi andre kan tillate oss å føle avsky for lovmakere og håndhevere med totalitære personlighetstrekk.

Der finnes nemlig lover man er forpliktet til å forakte. For eksempel dødsstrafflovene i Iran, Kina og USA - EU-loven om rette eller krumme agurker, samt den norske horekundeloven.

Fjernsynsbilder kan være nådeløst avslørende. Jeg glemmer ikke forakten som lynte ut av øynene til Marit Nybakk da hun debatterte med Liv Jessen fra Prosenteret og en prostituert kvinne, som begge var motstandere av horekundeloven. Der og da fornemmet jeg den utrivelige eimen av hykleri. Omsorgen Nybakk hevdet hun næret for de prostituerte, kunne i hvert fall ikke leses i øynene og kroppsspråket hennes. Fanatisk immun mot logikk og gode argumenter fikk Nybakk og hennes kumpaner banket gjennom horkundeloven.

Loven har siden visst seg å ikke ha annen effekt enn å hjelpe overklassesosialister som Britt Schultz og Sissel Rønbeck på bytur. De slipper å se svineriet på gateplan. Etter at forbudet mot å kjøpe sex ble innført i Norge 1. januar, er det få gateprostituerte å se. Men fremdeles er det høy aktivitet på innemarkedet.

Det ser Oslo-politiet som en av sine viktige oppgaver å gjøre noe med. Det er nå en gang slik at det er politiets lodd å være makthavernes nyttige idioter. Derfor sitter de i åttende etasje i politihuset og ringer anonymt til prostituerte, slik at noen av dem kan bli kastet ut av leilighetene sine. I den forbindelse bare nevner vi at årlig er over 40.000 mennesker i Oslo ofre for vinningskriminalitet. Kun 8,2 prosent av innbruddene blir oppklart i Oslo.

Jada, værsågod - hvis du føler trang til å spy, så er det på sin plass å gjøre det nå!

Saturday, January 3, 2009

Sliter Marit Nybakk med nattesøvnen?

Flere arbeiderpartikvinner på Stortinget reagerer på at regjeringen bare bevilger 10 millioner kroner for å hjelpe de prostituerte nå når forbudet mot sexkjøp har trådt i kraft.

- Vi er ikke fornøyd med det vår egen regjering stiller opp med for landets prostituerte. Derfor vil noen av oss jobbe for å få mer penger, sier Oslo-representanten Marit Nybakk. nrk.no

Marit Nybakk er en av dem som ønsker at knulling skal skje i ordnede former. Hun var en blant flere som kjempet innbitt for at Norge på ny skulle få tilbake sedelighetspolitiet.

Moralistene fikk gjennom loven som kriminaliserer horekunder, og sedelighetspolitiet er nå på plass. At ledelsen i Oslo-politiet flere ganger i det siste har vært i media og skrytt av at de skal bruke sine påstått knappe ressurser til å gjøre tilværelsen enda hardere for de prostituerte som holder stand, får vi heller se på med medlidende øyne. Det er nå engang slik at under ethvert regime er det politiets oppgave å være styresmaktenes nyttige idiot.

Det er stortingsrepresentantene som fikk vedtatt moralloven som har grunn til å skamme seg. For Marit Nybakk og hennes kupaner har naturligvis ikke fått satt en stopper for prostitusjonen. De har kun overført problemet til andre land. De fleste prostituerte som jobbet her i Norge har nå reist utenlands, til for eksempel Danmark, Tyskland og Nederland. I disse landene må de konkurrere med prostituerte som allerede var der. Den eneste logiske måten å gjøre det på, vil være å fallby sine tjenester og tilfredsstille enda flere horekunder for å oppnå tilnærmet samme inntekt som de hadde i Norge. De prostituerte, som moralistene i Norge fikk jaget ut av landet, har med andre ord gått fra vondt til verre - til et hardere liv og trolig enda større fornedrelse.

Jo da, Marit Nybakk og de sedelige, norske moralistene har all mulig grunn til å sove dårlig om nettene. Lyspunktet må være at overklassesosialister som Britt Schultz og Sissel Rønbeck nå slipper å se svineriet når fruene tripper gjennom byens gater på vei til sine godt betalte statsjobber.

Det skulle bare mangle at ikke Marit Nybakk og arbeiderpartikvinner på Stortinget nå gjør det de kan for å hjelpe de prostituerte som fortsatt befinner seg her i landet. Moralistene har ødelagt inntektsgrunnlaget for disse prostituerte og bør følgelig føle seg forpliktet til å gjøre alt de kan for å bistå dem.

Som de solide sosialistene de er, er naturligvis fru Nybakk og de øvrige arbeiderpartikvinnene vant til å stikke handa i andres lommer når det trenger penger. Her har jeg en løsning som kan hjelpe en smule: Stortingsrepresentantene fra Sosialistisk Venstreparti har om lag 600.000 kroner som de ikke ønsker. Be om disse pengene og støtt de prostituerte slik at tilværelsen deres kan bli litt lettere. Kanskje vil det føre til at nattesøvnen gradvis kommer tilbake?

-----------------

Les også denne tankevekkende artikkelen i Aftenposten:

....Forbudet mot å kjøpe sex viser at samfunnet fremdeles ser på kvinner som ofre. Svake, umyndige vesener som ikke vet sitt eget beste....

.....For flertallet på Stortinget har bestemt at nå skal sex være gratis. Rettere sagt: Det skal ikke lenger betales med kontanter. Men hva med å tilby en ferietur? En bil? En leilighet? Menn som opererer over gatemarkedet, vil fremdeles løpe liten risiko hvis de betaler kjønn med materielle goder.....

.... I stedet viser loven, sammen med politikernes holdninger og politiets prioriteringer, klart og tydelig at samfunnet fremdeles ser på kvinner som det svake kjønn. Kvinner får ennå ikke bestemme over sin egen kropp....