Showing posts with label Arbeiderpartiet. Show all posts
Showing posts with label Arbeiderpartiet. Show all posts

Saturday, December 8, 2012

Arbeiderpartiet består av røvere

-Jeg har vært arbeider i over 40 år i dette samfunnet, nå er et ikke Ap mitt parti lenger. Hvorfor?

Det skriver Tor Halstvedt i en kronikk i Aftenposten.

Her er noe av det Halstvedt skriver:

- Partikadre går på kurs på Sørmarka for å lære å tale i en forsamling, de burde heller gå på kurs for å lære å lytte til hva arbeidsfolk har å si....

- Og hva med boligbygging? Her ligger kanskje Aps største svik. Det blir stadig flere folk i Norge, folk blir eldre, de skilles. Vi trenger masse leiligheter. I denne situasjonen lages det stadig flere fordyrende påbud som sammen med byråkratisk sommel, gjør at nye boliger blir mye dyrere, og det blir stadig større avstand mellom det antall boliger som trengs og det som bygges.....

- Arbeiderpartiet er overtatt av røvere, av oppkomlinger og karrierister som ikke har noe med arbeiderklassen å gjøre. Men vi "på gølvet" ønsker å få tilbake et arbeiderparti....

Les hele kronikken: Røvere ved kongens bord

Leserkommentar til Tor Halstvedts artikkel hos Document:

.....Man blir oppriktig glad over at få lese slikt på trykk i riksmedia, for det er en heller sjelden kost at en folkelig systemkritisk røst blir gjengitt i kronikks form. Desto mere tragisk er de momenter av eksempler på ignoranse, vanstyre og svik, som skribenten Tor Halstvedt nærmest harmdirrende bringer fram i lyset via Aftenpostens spalter. Man merker seg og fornemmer, at forfatteren er hjertevred og – uhyre sjelelig trist over utviklingen innen det «moderniserte» Arbeiderpartiet. - Kronikkforfatteren kunne naturligvis med fordel ha berørt ennu et par punkter vedrørende «dårenes kapittel» angående parti(u)vesenet av i dag; som masseinnvandringssyndromet og norske politikeres stormannsgalskapelige framferd på verdens syv hav og fem kontinenter, men da hadde vedkommende neppe fått inn sine andre høyest betimelige ord om Arbeiderpartiets gradvise forfall.....
-Pluto

Sunday, December 2, 2012

Er Raymond Johansen vår tids dorenfeldt?

Jeg er overbevisst om at "folk flest" rister på hodet av den nye "sex-skandalen" som nå preger mediene.  Arbeiderpartiets Roger Ingebrigtsen hadde et forhold til en 20 år yngre kvinnelig AUFer i 2004. Jenta var da 17 år - altså "lovlig", og så vidt jeg har forstått, var det ingen tvang involvert i forholdet for åtte år siden. Ja, jeg gjentar - for 8 år siden!

Jenta overlevde (sic) og 25-åringen har det i dag helt fint. Det har den sedelige partisekretæren, Raymond Johansen, forsikret alle om.

Phew...

Som kjent - Arbeiderpartiet er ingen søndagsskole. Historien vitner om mange skitne kampanjer som har foregått i det partiet. Alle vet at også dette er en illeluktende kampanje som noen har fått til å rulle og gå.

Nei, forresten - ikke alle. Raymond Johansen sier at det er uinteressant hvem som visste hva. Johansen har nemlig fått teften av sex og fokuserer på det usømmelige som helt sikkert har funnet sted. Arbeiderpartiets dorenfeldt synes å gi blaffen i eventuelle kampanjer, og drittpakker som noen må ha slengt inn på arenaen, ignoreres glatt. Den røde saligheten har nemlig blitt tilsmusset, og det er partisekretærens oppgave å renske og rydde.

Ja, ja - mannen er sikkert overbevisst om at han holder på med noe viktig!

Lars Daniel Krutzkoff Jacobsen skrev en glimrende kronikk da kampen for sexkjøploven var aktuell. Det han skrev gjelder fortsatt og kan være til hjelp for å forstå hvilke følelsesmessige og ideologiske knapper de har trykket på, de som satte i gang kampanjen mot Ingebrigtsen. Her er et lite utdrag:


"Ironisk nok var det denne formyndermentaliteten venstresida kjempet imot da de enda holdt på med sitt frigjøringsprosjekt. Nå, når jobben er gjort, mennesket er frigjort fra sine lenker og samfunnet er bygget, begynner de, i sin lediggang, å rette våpnene mot vanlige mennesker og den folkelige kulturen. Alt som har med lyst og nytelse blir sakte, men sikkert forbudt - og alltid i ofrenes navn. Venstresida er så fokusert på ofre, om det så er ofre for alkohol, spillegalskap, raketter eller seksualitet, at de er villige til å ofre enkeltindividets frihet på det godes alter. Det er ikke taliban eller mullaene i Iran vi skal være redde for, men den progressive talibaniseringen av Norge. Den dogmatiske venstresida drømmer om det rene samfunnet hvor det ikke finnes skitt og menneskelig søppel i gatene, og hvor alle lever gode og fornuftige liv på linje med den velutdannede middelklassen de selv tilhører...."

Les hele kronikken: Venstresida vil forby knulling de ikke liker




Thursday, October 11, 2012

Arbeiderpartiets velgere gir blaffen så lenge de har jobb

Den 16 år gamle jenta synes det er rart at Rune Øygard ble gjenvalgt som ordfører etter at han ble anmeldt for overgrep, skriver Nrk.

Det er nok ikke bare den 16 år gamle jenta som synes det er rart - de fleste normale mennesker tenker likedan.

Men nå må vi huske på at Arbeiderpartiets velgere neppe kan sies å være helt som andre mennesker. De er - som SV sine velgere - de mest fanatiske og egoistiske mennesker vi har i dette landet. Så lenge de har en jobb å gå til, så lenge de vet at de vil motta trygd, hvis de skulle trenge det, gir de blaffen i prinsipper og anstendighet. De rettferdiggjør sin maktsyke og egoisme med en ideologi som de fleste opplyste mennesker har sendt på skraphaugen for flere år siden.

Småkorrupte småsosialister er intet hinder for Arbeiderpartiets og SVs velgere.


...At det denne gang er SVs kronprins Audun Lysbakken som ble tatt med buksene nede, gir oss etter mitt skjønn et innblikk i moralen: Først meg selv og mine. Deretter mine politiske forbundsfeller. Deretter, - en god unnskyldning.

Folkevalgt korrupsjon



Sunday, September 16, 2012

Hadde Thorbjørn Jagland hatt skamfølelse....

Bruce Bawer omtaler en av Thorbjørn Jaglands mange rapporter. Både rapporten og Jagland får hard medfart av Bawer:

Want to see just how far our lords and masters are willing to go in appeasing Islam?

....How can these people bring themselves to put their names to this disgraceful document? Do they fully understand where they’re taking us with this sort of thing? Do they not grasp that what they’ve produced here is a set of directives that has nothing whatsoever to do with combating intolerance but everything to do with adapting schools in the non-Muslim world to sharia norms?

...In short, a mischievous, mendacious piece of work – yet another thing for the reprehensible Thorbjørn Jagland to be ashamed of, were he capable of shame.

Les hele artikkelen skrevet av Bruce Bawer:

World Community Takes On ‘Islamophobia’

Les også denne artikkelen skrevet av Bruce Bawer:

Islamization of Europe: The Numbers Don’t Lie

"Few readers of this website will be unaware that over the last several years plenty of books, including my own While Europe Slept, have warned about the present and future effects of the rise of Islam in Europe. Some writers, notably Christopher Caldwell and Mark Steyn, have gone into considerable detail about the now widely recognized fact that the low birth rate among ethnic Europeans, the high birth rate among European Muslims, and the steady arrival of new Muslim immigrants on the continent will mean an increasingly Muslim Europe in the decades to come and, ultimately, a majority Muslim population in one country after another.....

.....On August 8, for example, Britain’s Daily Telegraph actually permitted into its pages an article reporting that “Britain and the rest of the European Union are ignoring a demographic time bomb: a recent rush into the EU by migrants, including millions of Muslims, will change the continent beyond recognition over the next two decades, and almost no policy-makers are talking about it.”  "

For vår egen del vil vi legge til: Fortsatt er det mange som ler av Fjordman og kaller ham en ekstremistisk fantast!

Sunday, September 9, 2012

En helt vanlig dag på torget i Malmø i Sverige



Se videoen, en helt vanlig dag i Malmø. Er det slik dere som stemmer på Arbeiderpartiet og andre multikulturelle partier ønsker det skal bli i Norge, også?

Klikker dere på linken nedenfor, kommer dere til en svensk hjemmeside som heter Avpixlat. Der kan dere følge med på den galskapen som foregår i Sverige i disse tider.

Att Malmö är en av de städer i Sverige som snabbast närmar sig brytpunkten där svenskar är en minoritetsgrupp betvivlar man inte när man ser och hör detta. Våra medier och politiker vill göra det till något kontroversiellt eller rentav politiskt extremt att ifrågasätta denna utveckling. Det extrema är i själva verket förstås i stället att detta är Sverige 2012. Det reser självfallet också frågor om Sverige 2024, 2034 osv.

Les hele: En vanlig dag på Gazarems… ehh förlåt, torget i Malmö

Saturday, July 7, 2012

Er du stolt av dette, statsminister Stoltenberg?

I forlaget Dumonts nyeste guide til Oslo for italienske turister, får byen følgende omtale under avsnittet “sikkerhet”:
Kriminaliteten har økt drastisk de siste årene, og Oslo er i dag kjent som Skandinavias kriminalitetshovedstad. Etter solnedgang er ikke byen trygg lenger, i særdeleshet ikke for kvinner. Det blir anmeldt ca. to hundre voldtekter i året.
Det er Document som skriver dette: Hovedstad med frynsete rykte

Nå vil naturligvis strategene i den rød-grønne regjeringen og Arbeiderpartiet forsøke å komme seg unna ansvaret og skammen ved å henvise til lokalstyret i Oslo. Men uansett hvordan Arbeiderpartiet og regjeringsorganene, Aftenposten og Nrk, vil forsøke å vri og vende på det - den øverste ansvarlige for tilstandene i dette landet er statsministeren, og han heter Jens Stoltenberg!

Tuesday, April 17, 2012

Arbeiderpartiet sitter fast i reve-saksa

Med den nye rapporten om at Breivik er strafferettslig tilregnelig, gjør at Oslo Tingrett ikke kan begrense Breiviks forklaring om motivet for 22/7. Loven sier at Breivik har rett til å forklare seg om det han selv synes vil ha formildende omstendigheter, til hans egen fordel.


Da kommer han til å gå løs på APs politikk om innvandring, islamisering, avkristning av Norge og mediasensur osv. Dersom Breiviks politiske forklaring i retten kan sannsynnliggjøres, at hans meninger har flertall i befolkningen, da må AP selv ta en del av skylden for 22/7, skriver Jan Skoland i et innlegg hos abc nyheter.


Kommentariatet, særlig Ap-politikeren Arne Strand i Dagsavisen og Harald Stanghelle i Aftenposten, vil naturligvis gjøre intense forsøk på brannslukking. Men å putte den ånden tilbake i flasken vil ikke la seg gjøre.


En taktikk som allerede har vært brukt flittig og trolig vil intensiveres, er å plante et ubehag hos folk flest ved å dele meninger med massemorderen. Vi vet allerede at terroristen hater Arbeiderpartiet. Vil venstresiden prøve å påvirke folk til å innta motsatt mening?


Det vil neppe gå. Blogger og leserkommentarer overalt på nettet viser at flere og flere mener det samme som ABB; Arbeiderpartiet er ansvarlig for masseinnvandringen til Norge, noe som er i ferd med å ødelegge både den norske kulturen og mange kommuners økonomi. Oslo kommune må for eksempel bygge et nytt klasserom hver uke i 10 år for å få plass til alle nye elever som Arbeiderpartiet bringer til landet.


Det er viktig at terroristen får foklare seg slik at vi kan forstå, er det mange som har sagt. Det skal derfor bli interessant å høre hva terroristen sier i sin forklaring i retten. Mye tyder på at det hovedsaklig vil være Arbeiderpartiet som får gjennomgå - partiet sitter nok allerede i reve-saksa.

Monday, September 7, 2009

Her er noe for Nrk

Nrk har som hovedoppslag på sin hjemmeside at Rune Gerhardsen krever at byrådet betaler for å utsette ferien til tidligere idrettsbyråd Annette Wiig Bryn så hun kan delta på Holmenkollen-høringen. Hvis ikke vil Arbeiderpartiet gjøre det.

Denne saken har vært på topp på Nrk's hjemmeside i mange timer. Kanskje de nå kan bytte ut med dette, skrevet på tidligere sjefredaktør Thor Bjarne Bores blogg:


Tatt i betraktning Regjeringens skryteliste om alt den har gjort når det gjelder veier, sykehus og arbeidsliv, burde det være naturlig at nettopp i et valgår ble slike reaksjoner kjent før stemmeurnene forsegles. Men spørsmål og regjeringssvar er unntatt offentlighet, inntil 24-september,"på grunn av av riksrevisors (Jørgen Kosmo, tidligere Ap- statsråd)ferieavvikling og reiseplaner".

Wednesday, August 26, 2009

Hykleriske Ap-bloggere

Ap-bloggerne prøver nå å latterliggjøre mediene fordi de skriver om Helga Pedersen som har hytte som er ulovlig bygget. Tenk dere hva de samme Ap-bloggerne hadde skrevet hvis det hadde vært Siv Jensen i stedet for Helga Pedersen!

Tuesday, August 18, 2009

Hykleriske Ap-politikere




- Ombyggingen av ringveien mellom Ulven og Sinsen i Oslo som bygges av Statens Vegvesen er overskredet med 2 milliarder kroner. Mongstad-utbyggingen ble overskredet med 6 milliarder kroner. Gardermobanen ble overskredet med 5 milliarder kroner.

Listhaug kunne også påpeke at Trondheim kommune, styrt med AP-flertall, går solid i underskudd. Mens Oslo kommune har styrt såpass fornuftig at de har økonomi til å håndtere sprekkene.

Giske tar den falske:

Denne budsjettsprekken får selvsagt konsekvenser for befolkningen i Oslo. Når budsjettet ryker med 600 millioner kroner, er dette penger som ikke kan gå til noe annet, sa Giske i går til NRK.

Så kommer det fram i radioprogrammet at AP og Giske egentlig ønsket å bruke enda mer penger på det nye nasjonale anlegget. Skulle ikke de pengene komme fra noe sted?

Les mer her: Virkelig lavmål av Giske og Gerhardsen

Friday, August 14, 2009

LO bør behandles som et politisk parti




Lo-leder og Arbeiderpartimann Roar Flåthen sier han starter valgkamp mot de borgerlige partiene, og mot særlig Fremskrittspartiet.

Det kommer ikke som noen overraskelse. LO bør behandles som et underbruk av Arbeiderpartiet og bli kjempet mot som et politisk parti.

For som Per Sandberg i Frp sier:

- De har jo to hatter. De er lederne for forbundene i LO, men samtidig er de representert i sentralstyrene til partiene på venstresida i norsk politikk.

Monday, August 10, 2009

Stem Ap fremfor Venstre eller KrF




De som eventuelt ikke kan tenke seg å stemme på Fremskrittspartiet, bør heller stemme Arbeiderpartiet fremfor Venstre eller Kristelig Folkeparti. En stemme til de to sistnevnte partiene vil være helt bortkastede stemmer. Stemmer de i stedet på Ap, vil det gjøre Ap sterkere i den rødgrønne regjeringen. Samtidig svekkes det partiet som er så skadelig for Norge, nemlig Sosialistisk Venstreparti.

Thursday, June 25, 2009

Selvstendig tenkende LO-medlemmer




Hele 20-25 prosent av LOs medlemmer stemmer Frp. Det vitner om selvstendig tenkende mennesker som ikke lar seg diktere av sosialistene i LO. Ære være dem som bryter ut og frigjør seg fra sosialistenes klamme hånd. Måtte enda flere av LOs medlemmer gjøre det samme ved høstens valg!

Sunday, June 21, 2009

Oligarkpartiets sanne ansikt




Helseminister Bjarne Håkon Hanssen (Ap) ringte rundt til helsesjefer da hans nære venn, SV-politikeren Inge Ryan, var misfornøyd med behandlingen. Dette har opprørt mange - noe jeg slett ikke kan forstå.

Slik har det jo vært i alle år i Arbeiderpartiet - at noen har snakket sammen. Det er i korridorene, på bakrommet - ja, endog i bøttekott - at oligarkpartiet Ap gjør sine vedtak, og de har alltid hjulpet sine egne kamerater foran alle andre.

Det forundrer meg at ikke folk har fått øynene opp for hva slags parti Arbeiderpartiet egentlig er.

Tuesday, May 26, 2009

Ny bekymringsmelding til Stoltenberg




Statsminister Stoltenberg - dette er min andre bekymringsmelding til deg. Denne bekymringsmeldingen gjelder din miljøvernminister, Erik Solheim.

Stoltenberg, hvis du skulle vinne høstens valg, bør du seriøst vurdere å skifte ut miljøvernminister Erik Solheim når du fortsetter med en ny regjering.

Klima og miljø er viktige saker. Du og din regjering er helt avhengig av å få det norske folk med på nødvendige endringer. Skal det lykkes, må du ha en miljøvernminister som får folk til å lytte.

Problemet med Erik Solheim er at han er så ekstrem, så forutsigbar og til tider så kjedelig at vi rett og slett lukker ørene når den mannen snakker! Vi vet på forhånd hva han vil si - vi har hørt det samme fra Solheim helt siden han kom inn i norsk politikk. Miljø og klima er altfor viktig til å skulle overlates til en mann som får folk til å skifte radio- eller fjernsynskanal.

Det aller beste vil naturligvis være om du og din regjering ikke får fortsette etter valget. Men skulle de norske velgerne ikke ha tatt til vettet, så bør i det minste du gjøre det. Din første oppgave vil da være å finne en ny miljøvernminister som folk har interesse av å lytte til.

Monday, May 25, 2009

Den ene sosialisten er verre enn den andre




Arbeiderpartimannen og LO-medlemmet, Jens P. Heyerdahl, er enda grovere enn kammeraten Kjell Inge Røkke. Den tidligere Orkla-sjefen får det glatte lag av medieprofessor Rolf Høyer ved Handelshøyskolen BI.

- Dette er grovere enn Røkke. Røkke har tross alt godtgjort at det er et stort potensial for gevinst for Aker Solutions i de bedriftene som er solgt. Det er ingen gevinstmulighet for Dagbladet ved å kjøpe en nedslitt stall på Skøyen, sier Høyer til E24.

Han mener avstanden mellom det Heyerdahl har sagt i alle år, og det han gjør, er enorm.

- Heyerdahl har jo reist land og strand rundt for å dosere om samfunnsansvar og integritet, om rakrygget virksomhetsstyring. Så forsyner han seg av kassen i mediekonsernet på denne måten, sier Høyer.

Saturday, May 23, 2009

Heyerdahl kjører Dagbladet i grøfta





Vi har sett hvordan Arbeiderpartimannen og oligarken Røkke gjør sine forretninger. I Dagens Næringsliv kan vi i dag lese et tilsvarende eksempel på forretningsdrift fra en annen Arbeiderpartimann og oligark, Røkkes læremester - Jens P. Heyerdahl. Det er sjokkerende lesning.

Med Aker som sugeredskap plyndres statskassen




Petter Olsen har skrevet leserbrev i Dagens Næringsliv, der han gir Kjell Inge Røkke det glatte lag.

"Med Aker som sugeredskap plyndres statskassen", konkluderte Olsen i sitt leserbrev. Han kalte også Røkke en oligark utkåret av staten til å være storkapitalist med privat eierskap til offentlige midler.

Friday, May 22, 2009

Per Østvolds idiotiske påstand





Statsminister Stoltenberg har gjort det - nå forsøker også Per Østvold seg: Å påstå at Høyre og Fremskrittspartiet ikke bryr seg om vanlige arbeidsfolk. Påstanden er latterlig ulogisk.

Frp bryr seg ikke om arbeidstagerne, mener Per Østvold i Transportarbeiderforbundet. Østvold hevder at Frp setter sjefer og eiere foran arbeidstagernes interesser.


Per Østvolds påstand blir latterlig ulogisk. Som jeg skrev da statsminister Stoltenberg prøvde seg med samme tåpelige utsagn om Høyre:

Noen burde forlange at statsministeren forklarer hvorfor Høyre kun skulle være opptatt av å tilgodese rikfolket, og det på bekostning av vanlige arbeidere. På hvilken måte ville det gavne Høyre å kun favorisere de med store formuer? Antall personer som tilhører de aller rikeste er ikke stort nok til å kunne gjøre Høyre til landets største parti.

Samme argument gjelder for Per Østvold: Velgergrunnlaget til Frp er faktisk vanlige arbeidsfolk. Det ville ikke gavnet Frp å ignorere vanlige lønnsmottakere til fordel for dem som er sjefer og eiere. Flertallet av de som stemmer Frp er mennesker som hverken er sjefer eller eiere av bedrifter.

Arbeiderpartiet og SV lever godt på myten om at de er partiene for de svake. Høyre og Fremskrittspartiet, derimot, må bevise det. Noe disse partiene også har gjort mange ganger. Det gjelder bare å ha øyne og intelligens nok til å kunne se det.

Friday, May 15, 2009

Sosialister er usympatiske egoister




Sosialistenes sanne ansikt kom til syne under LO-kongressen.

Det har forbauset mange.

Det forbauser ikke meg. De mest usympatiske egoistene jeg har møtt i årenes løp, har alle vært fanatiske tilhengere av Arbeiderpartiet og SV.