Showing posts with label skøyter. Show all posts
Showing posts with label skøyter. Show all posts

Monday, December 28, 2009

Jeg håper Peter Mueller vinner i retten

Idrettstoppene Vibecke Sørensen, Jarle Aambø og Tove Paule bekledde alle rollene - som etterforskere, aktor, jury og dommere da de fjernet skøytetrener Peter Mueller.

Nå ser det ut til at saken ender i retten - den virkelige retten.

Jeg håper inderlig dommeren der setter Vibecke Sørensen, Jarle Aambø og Tove Paule på plass og gir Mueller en fortjent erstatning for den håpløst usaklige oppsigelsen!

Thursday, November 26, 2009

Skittent spill for å fjerne Peter Mueller


Hvem brukte Maren Haugli til å få fjernet Peter Mueller?

Jeg kjøper det ikke. Vibecke Sørensen, Jarle Aambø og Tove Paule kan snakke etikk og idrettens anseelse så mye de vil.

Men Peter Mueller kan ikke miste jobben som landslagstrener i skøyter 81 dager før OL på grunn av den dumme fleipen han hadde til og om Maren Haugli i Berlin i oktober.

Det må ligge mer bak. Vikarierende motiver.

Noen har dyttet Maren Haugli foran seg for å få fjernet amerikaneren.

Hvem? Og hvorfor?.....

.....Skøyteforbundet og Olympiatoppen gambler med Håvard Bøkkos OL. Toppidrettssjef Jarle Aambø sa på pressekonferansen at prinsipper er viktigere enn terminlista.

Underforstått: 81 dager før OL er det dumt for Bøkko å miste treneren sin. Men etikken vi skal styre idretten etter og idrettens anseelse er viktigere enn de OL-medaljene dette eventuelt ender opp med koste Bøkko/Norge.

Jeg er redd den uttalelsen vil lyde noe hult om et par uker hvis det da er kommet for dagen at det har foregått et skittent spill for å få fjernet Mueller.


Les hele innlegget til TV2 medarbeideren her: Yankee, go home!

Monday, November 23, 2009

Latterlig å si opp Peter Mueller

Skøytetrener Peter Mueller har åpenbart noen dårlige sosiale antenner. Han har trolig en grov humor også. Men å si ham opp av den grunn, blir latterlig. Det hadde vært bedre å eventuelt gi Mueller en advarsel.

Jeg hørte nettopp skøytekommentator Ove Eriksen uttale seg på Nrk TV. Han snakket som om Mueller skulle ha fysisk forgrepet seg på jenta - at skøyteforbundet måtte avskjedige Mueller. Ove Eriksen evnet ikke å tenke på andre mulige utganger enn avskjedigelse. Maken til ømtålelig, moralistisk sludder!


Jeg er enig i at fysiske overgrep bør straffes - men denslags har ikke skjedd i denne saken! Skøyteforbundet har overreagert - de har dummet seg ut! Idrettspampene ga fullstendig blaffen i hva flertallet av utøverne mente.

Mueller har vært en svært viktig støttespiller for landslagsløper Øystein Grødum i vanskelige år og nedturer på isen. Grødum er sjokkert over oppsigelsen.

– Denne saken er blitt hausset opp av mediene. Det har vært en ensidig jakt på Mueller etter at saken ble kjent. Etter 6,5 år som landslagstrener i Norge er det trist at han blir felt av en sak av usportslig karakter, sier Grødum til NTB.

Det faktum at de sportslige utøverne ønsket at Mueller skulle fortsette, var åpenbart ikke viktig nok for Olympiatoppen og skøyteforbundet. Der i gården mener de tydeligvis at etisk standard og sunn fornuft vanskelig lar seg kombinere.

Da måtte resultatet bli som det ble.