Når de norske skøyteløperne feiler under OL, vil alle vite at det er Olympiatoppen og Skøyteforbundet, samt VG og Nrk, som har skylden. Det er disse som har hausset opp denne saken.
Som vi skrev i går: Det var latterlig å si opp Mueller. Forresten er det mye mer enn latterlig - det er også katastrofalt for de utøverne som har lagt ned utallige treningstimer for å kunne få en OL-medalje. Men det var åpenbart av underordnet betydning for de som sitter og ruger bak sine skrivebord hos Olympiatoppen og Skøyteforbundet.
I stedet for å gi en advarsel til Mueller, samt benytte seg av muligheten til å oppdra mannen, evnet ikke idrettspampene å se andre løsninger enn oppsigelse.
Det er pinlig talentløst - og det er det nok noen som er tilfredse med.
–Det er sikkert noen som er happy i Skøyte-Norge akkurat nå, men jeg synes ikke det er noe å juble for. Jeg er helt sikker på at det har blitt jobbet i kulissene for å få ham fjernet, sier Grødum til Aftenposten.no, og antyder at noen har utnyttet episoden rundt Muellers verbale trakassering av Maren Haugli for å få inn nytt trenerblod.
– Denne saken er blitt hausset opp av mediene. Det har vært en ensidig jakt på Mueller etter at saken ble kjent. Etter 6,5 år som landslagstrener i Norge er det trist at han blir felt av en sak av usportslig karakter, sier landslagsløper Øystein Grødum til NTB.
Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label idrett. Show all posts
Showing posts with label idrett. Show all posts
Tuesday, November 24, 2009
Monday, November 23, 2009
Latterlig å si opp Peter Mueller
Skøytetrener Peter Mueller har åpenbart noen dårlige sosiale antenner. Han har trolig en grov humor også. Men å si ham opp av den grunn, blir latterlig. Det hadde vært bedre å eventuelt gi Mueller en advarsel.
Jeg hørte nettopp skøytekommentator Ove Eriksen uttale seg på Nrk TV. Han snakket som om Mueller skulle ha fysisk forgrepet seg på jenta - at skøyteforbundet måtte avskjedige Mueller. Ove Eriksen evnet ikke å tenke på andre mulige utganger enn avskjedigelse. Maken til ømtålelig, moralistisk sludder!
Jeg er enig i at fysiske overgrep bør straffes - men denslags har ikke skjedd i denne saken! Skøyteforbundet har overreagert - de har dummet seg ut! Idrettspampene ga fullstendig blaffen i hva flertallet av utøverne mente.
Mueller har vært en svært viktig støttespiller for landslagsløper Øystein Grødum i vanskelige år og nedturer på isen. Grødum er sjokkert over oppsigelsen.
– Denne saken er blitt hausset opp av mediene. Det har vært en ensidig jakt på Mueller etter at saken ble kjent. Etter 6,5 år som landslagstrener i Norge er det trist at han blir felt av en sak av usportslig karakter, sier Grødum til NTB.
Det faktum at de sportslige utøverne ønsket at Mueller skulle fortsette, var åpenbart ikke viktig nok for Olympiatoppen og skøyteforbundet. Der i gården mener de tydeligvis at etisk standard og sunn fornuft vanskelig lar seg kombinere.
Da måtte resultatet bli som det ble.
Jeg hørte nettopp skøytekommentator Ove Eriksen uttale seg på Nrk TV. Han snakket som om Mueller skulle ha fysisk forgrepet seg på jenta - at skøyteforbundet måtte avskjedige Mueller. Ove Eriksen evnet ikke å tenke på andre mulige utganger enn avskjedigelse. Maken til ømtålelig, moralistisk sludder!
Jeg er enig i at fysiske overgrep bør straffes - men denslags har ikke skjedd i denne saken! Skøyteforbundet har overreagert - de har dummet seg ut! Idrettspampene ga fullstendig blaffen i hva flertallet av utøverne mente.
Mueller har vært en svært viktig støttespiller for landslagsløper Øystein Grødum i vanskelige år og nedturer på isen. Grødum er sjokkert over oppsigelsen.
– Denne saken er blitt hausset opp av mediene. Det har vært en ensidig jakt på Mueller etter at saken ble kjent. Etter 6,5 år som landslagstrener i Norge er det trist at han blir felt av en sak av usportslig karakter, sier Grødum til NTB.
Det faktum at de sportslige utøverne ønsket at Mueller skulle fortsette, var åpenbart ikke viktig nok for Olympiatoppen og skøyteforbundet. Der i gården mener de tydeligvis at etisk standard og sunn fornuft vanskelig lar seg kombinere.
Da måtte resultatet bli som det ble.
Subscribe to:
Posts (Atom)