Aftenposten har tilbragt en dag med Torbjørn Jagland - han, som i følge Aftenposten, "er vår mann i Europa".
Ett av Jaglands mange møter var med den tidligere kansleren i Tyskland, Helmut Schmidt. Den tidligere tyske kansleren er 93 år, sitter i rullestol, og røyker ustanselig.
- Jeg hadde ikke klart tre kvarter til, forteller Jagland etterpå.
- Vi forsøkte å få ham til å slutte, i samsvar med Europarådets røykekonvensjon, men det var ikke aktuelt, sier Frøysnes.
La det være sagt - det er langt fra noen fornøyelse for ikke-røykere å måtte sniffe inn tobbakkslukt. At Jagland og halehenget hans fant det ubehagelig, skjønner jeg godt. Det var begrunnelsen som fikk meg til å le, og som faktisk er ganske så avslørende: Vi forsøkte å få ham til å slutte, i samsvar med Europarådets røykekonvensjon.
Hadde de i det minste reagert og uttalt seg som mennesker og ikke som paragrafroboter, kunne sympatien kommet dem til del. De kunne vel fortalt den tyske, gamle mannen at røyklukt gjorde dem uvel, de fikk hodepine, de var allergiske. Neida, det de kunne komme opp med var Europarådets røykekonvensjon.
Akkja.
Med lov skal landet bygges, med paragrafer skal folk oppdras og holdes i sjakk. Slik tenkes det hos mange, selv om det sjelden eller aldri sies høyt.
Unntaket er Jagland og Aftenposten.Thorbjørn Jagland og Aftenposten har skrevet om at Grunnloven må endres slik at
minoritetene kan bedre beskyttes mot “grums” i folket. Man vet ikke hva folk kan
finne på. (Jada, les gjerne det avsnittet en gang til!)
Også røykskyen til Helmut Schmidt kan trolig karakteriseres som et slags utidig "grums". For EU består av land som er i samsvar med tidsånden. Det er de rene og de plettfrie, og for ikke å snakke om de lydige, som er de ønskverdige. Horder av mennesker jobber hver dag i EU-systemet for at EU skal komme nærmere og nærmere utopia. At mange samtidig mister friheten som selvstendige individ og land mister selvråderetten, er bare en uheldig bivirkning de må lære seg å leve med. Selve prosjektet, det fantastiske EU, går foran alt annet.
Så kanskje var det ikke bare lukt- og sanseorganene som smertet på grunn av Schmidts røyksky. Kanskje påførte røykosen også en smerte for regulerings- og formyndermentaliteten hos Jagland & co? Den gamle mannen ga tydeligvis blaffen i røykekonvensjonen. Det må ha gjort vondt langt inn i sjelen.
Og hva med hagl funnet i den selvskutte fasanen? Finnes det virkelig ikke en eller annen konvensjon mot forargelige kruttrester i fasan?
Hvis ikke, har de nok en viktig jobb å gjøre i Europa.
Vår mann i Europa
Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label Jagland. Show all posts
Showing posts with label Jagland. Show all posts
Monday, December 10, 2012
Tuesday, March 17, 2009
Jagland vet ingenting om islam
Siv Jensen har helt rett når hun i Dagbladet i dag sier at Jagland har mistet kontakten med virkeligheten utenfor storingsbygningen.
Jagland kan umulig lese aviser, for eksempel dette som sto i Aftenposten for noen uker siden.
Dette ble sagt av en kvinnelig muslimsk lege, utdannet i Vesten, om hvorfor en kvinnes vitnemål kan være verdt halvparten av en manns:
....Kvinner er enten premenstruelle eller postmenstruelle, gravide, eller nybakte mødre, eller enda verre: konstant deprimerte, når menopausen inntreffer. Dette påvirker våre følelser og vårt intellekt. Menn, derimot, er jevnt pålitelige....
.....«Gud sier at vi ikke skal drepe unødvendig, bare når vi må», sier hun.
Og når må vi drepe? Jo, for eksempel når gifte menn og kvinner har sex med andre. Slike kan steines til døde. Og en kvinne som blir voldtatt, og som ikke har dekket kroppen, kan straffes....
Philip Houm sa en gang: Det er visse ting her i livet som må sies rått og brutalt uten forsøk på pyntelige omsvøp.
Rått og brutalt vil jeg si: Islam i sin verste form ender opp som en barbarisk religion, og mange muslimer er dessverre så hjernevasket at de fortsatt lever i middelalderen. Selv høyere utdannelse synes åpenbart ikke å kunne helpe folk til å slippe krampetaket.
Den politiske venstresiden i Norge (kvinnebevegelsen inkludert) har aldri interessert seg for de avskyelige variantene av islam. Tvert om har venstresiden alltid anklaget de som kritiserer islam for å være rasister og brunskjorter.
Jagland, du og dine likesinnede må gjerne fortsette å sove - vi andre gjør det ikke!
Subscribe to:
Posts (Atom)