De store endringene i Europa har konsekvenser for hverdagen også i Norge. NRK Sogn og Fjordane melder at politiet har fått en rekke meldinger, fremfor alt fra Nordfjord, om utlendinger som går på dørene og tigger om penger. Flere har meldt fra om at de har funnet tiggingen ubehagelig, skriver Document - Notis fra en av honningkrukkens periferier.
Leserkommentar hos Document:
Det er nok våre venner, romfolket, som har utvidet strategien. Men det er kanskje å ta for hardt i og si at de har utvidet strategien. De har i lengre tid gått rundt og ringt på dørene, og ser de en giktbrukken pensjonist, kommer foten i døra og romfolket inn. Penger og verdisaker får "vinger", og "Folk er folk" er fornøyd. Ja, ikke bare "Folk er folk", men mesteparten av nasjonen er fornøyd. Vi vil jo ha EØS, vil vi jo ha Schengen, ikke en politiker, ikke en avisleder setter spørsmålstegn ved disse ordningene og ønsker endringer. Og fra folket et det taust, og sier noe fra, kan man være viss på at at de slipper ikke til i mediene. Det åpne, kritiske demokratiet gjelder ikke i slike saker, der samfunnet har innført "unntakslover" for å begrense den demokratiske og kritiske debatt. Vi lever i ei utrolig tid, du tror det ikke før du ser det, men det krever åpne øyne.
-Suprafon
Dessverre er det nok slik at folk på bygdene og i byene ikke bør forvente at noe blir gjort. Statsministeren og hans statsråder har naturligvis langt viktigere saker å styre og stelle med enn at folk ikke lenger føler seg trygge i byer og på bygdene. Selv i sine egne hjem kan folk åpenbart ikke lenger slappe helt av.
Les også: Konsekvensen av åpne dører
Det er neppe noen norsk politiker som vil innrømme det, men la oss like godt slå det fast først som sist: De to tusen bulgarske og rumenske statsborgerne tilhørende romfolket som er kommet til Norge i år, er kommet for å bli. Landet har fått en ny gruppe permanente innbyggere, som bare vil fortsette å vokse.
Bakgrunnen for dette er dels juridisk og dels politisk, selv om den virkelige årsaken først og fremst er å finne i den konfliktskyheten som er karakteristisk for det norske sinnelaget.....
Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label den rødgrønne regjeringen. Show all posts
Showing posts with label den rødgrønne regjeringen. Show all posts
Sunday, July 15, 2012
Monday, April 2, 2012
Småkorrupte sosialister i den rød-grønne regjeringen
Et armbånd her, et afghansk teppe der. Eller penger til ivrige sosialistungdommer. Hvis ikke vi slår ned på de tilsynelatende små sakene, er vi i store problemer før vi aner det, skriver VGs Hanne Skartveit i artikkelen om den rød-gørnne regjeringen: Småkorrupte småsosialister
Det startet med avsløringen om at
Audun Lysbakken hadde gitt penger til selvforsvarskurs i regi av Sosialistisk ungdom.
Så ble det kjent at
Kristin Halvorsen hadde bevilget penger til Pøbelprosjektet, til tross for advarsler fra embetsverket.
Tora Aasland ga penger til Kvinneuniversitetet Norden, ledet av partifellen Berit Ås, og
Jonas Gahr Støre ga penger til Senter for nordområdelogistikk, initiert av vennen Felix Tschudi.
Tidligere helseminister
Bjarne Håkon Hanssen ga penger til Kirkens bymisjon, der hans daværende kone jobbet.
Så ble det kjent at
Liv Signe Navarsete ga penger til hjemkommunen, der ektemannen er varaordfører.
Frps finanspolitiske talsmann, Ketil Solvik-Olsen, mener regjeringen sitter for trygt.
– Vi har en regjering som har fått sitte i sju år, som har en fullstendig lojal følgerskare av rødgrønne politikere i Stortinget, og da tar man litt lettere på reglene og lager sine egne prosedyrer i stedet for dem som stortinget har vedtatt, og gjør det som passer seg, sier Solvik-Olsen, til Nrk.
Schjøtt-Pedersen sitt forsvar av snusket vitner om at regjeringen ikke anser det som et problem det er verdt å ta alvorlig. Han sier at det kun er stilt spørsmål i enkelte saker.
Kun når man er overbevisst om at velgerne deres ikke bryr seg, men vil fortsette å stemme på dem som før, kan man tillate seg å opptre så arrogant!
Det startet med avsløringen om at
Audun Lysbakken hadde gitt penger til selvforsvarskurs i regi av Sosialistisk ungdom.
Så ble det kjent at
Kristin Halvorsen hadde bevilget penger til Pøbelprosjektet, til tross for advarsler fra embetsverket.
Tora Aasland ga penger til Kvinneuniversitetet Norden, ledet av partifellen Berit Ås, og
Jonas Gahr Støre ga penger til Senter for nordområdelogistikk, initiert av vennen Felix Tschudi.
Tidligere helseminister
Bjarne Håkon Hanssen ga penger til Kirkens bymisjon, der hans daværende kone jobbet.
Så ble det kjent at
Liv Signe Navarsete ga penger til hjemkommunen, der ektemannen er varaordfører.
Frps finanspolitiske talsmann, Ketil Solvik-Olsen, mener regjeringen sitter for trygt.
– Vi har en regjering som har fått sitte i sju år, som har en fullstendig lojal følgerskare av rødgrønne politikere i Stortinget, og da tar man litt lettere på reglene og lager sine egne prosedyrer i stedet for dem som stortinget har vedtatt, og gjør det som passer seg, sier Solvik-Olsen, til Nrk.
Schjøtt-Pedersen sitt forsvar av snusket vitner om at regjeringen ikke anser det som et problem det er verdt å ta alvorlig. Han sier at det kun er stilt spørsmål i enkelte saker.
Kun når man er overbevisst om at velgerne deres ikke bryr seg, men vil fortsette å stemme på dem som før, kan man tillate seg å opptre så arrogant!
Subscribe to:
Posts (Atom)