Showing posts with label norsk politikk. Show all posts
Showing posts with label norsk politikk. Show all posts

Monday, April 30, 2012

Noen bør hjelpe dem

Skulle du ha et perverst ønske om litt frysninger på ryggen, så les denne artikkelen:


Knallrøde paroler i Trondheim

Leder i Trondheim Arbeiderparti, Rune Olsø, understreker at det er mange paroler han kan stille seg bak. «Boikott Israel» er en av dem.


Noen burde hjelpe disse menneskene. Jeg foreslår at Barneombudet griper inn!

Friday, April 20, 2012

Politikernes forsøk på avskaffelse av folkestyret

Har du hørt om Den europeiske menneskerettskonvensjonen (EMK)?  Har du peiling på hva som kan skje hvis (EMK) blir implementert i Grunnloven?

Klikk på de to linkene som er publisert nedenfor. Sannsynligheten er stor for at du blir opprørt over politikernes forsøk på  avskaffelse av  folkestyret.

"....Igjen viste Grieve til at Storbritannia er en suveren nasjon og som sådan kan si opp både EMK og trekke seg fra EMDs jurisdiksjon uten så alt for store konsekvenser selv for et EU-medlem. EMDs autoritet eksisterer utelukkende på grunn av landets tidligere parlamentariske bestemmelser – bestemmelser det er fullt mulig å oppheve. Europarådet, hvis oppgave det er å påse at domstolens instrukser blir fulgt, har ingen mekanismer som gjør det mulig å sette kravene sine gjennom med makt.

Denne enkle sannheten får man sjelden høre av norske politikere som finner det bekvemt å vise til sin maktesløshet overfor internasjonale konvensjoner, og det er ikke å vente at vi får høre den fra Europarådsmedlemmet Thorbjørn Jagland. Han og hans meningsfeller har så langt ikke lykkes i å få Norge med i EU og dermed skaffe seg enda større muligheter til å få gjennomslag for sin politikk mot flertallets ønske via en pågående, internasjonal rettsliggjøring som tilsidesetter demokrati og folkestyre.

Men derfor må også Grunnloven beskyttes mot Menneskerettsutvalgets forsøk på nettopp slik rettsliggjøring. Grunnloven ble til for å ivareta det norske folks interesser, ikke for å tilfredstille Thorbjørn Jaglands og en europeisk elites politiske ambisjoner."

Les og lær:

God idè å revidere Norges grunnlov?

EMD: 7 av 11 overdommere har liten eller ingen juridisk erfaring

Sunday, April 8, 2012

Kan Nrk eller Aftenposten oppklare dette mysteriet?

En leserkommentar til artikkelen S-politiker tjente 223 millioner på enslige asylsøkere stiller et godt spørsmål som jeg vil tro Arbeiderpartiorganene Aftenposten eller Nrk skulle kunne lage en reportasje om slik at det hele virker helt naturlig og forståelig.


Det er ett par ting til som er besynderlig med de enslige mindreårige: For det første kommer de nesten utelukkende fra muslimske land, for det andre er det alltid bare gutter som kommer - omtrent ingen jenter. Skyldes det siste at jenter aldri mister foreldrene sine, eller er årsaken at man vil ha kontroll på dem og derfor ikke kan sende dem alene ut som "ankerbarn"?
-Arbeidsrud

Thursday, April 5, 2012

Markant Ap-fall

Arbeiderpartiet får en real smekk av velgerne. Med et fall på hele 3,7 prosentpoeng lander det største regjeringspartiet på 30,5 prosents oppslutning, skriver Nrk

Erna Solberg og Siv Jensen er bare to seter unna helblått flertall på Stortinget i fersk NRK-måling – mens Stoltenberg & Co får en real smekk.

Også regjeringspartner SV faller. Velgerne har slett ikke premiert partiet etter at Audun Lysbakken ble ny leder og regjeringsmannskapet byttet ut. Partiet går ned med ett prosentpoeng, til 4,6 prosents oppslutning – farlig nær sperregrensen.

Tyder dette på at folk endelig har våknet opp?

Men det spørs om det vil holde til valget. Arbeiderpartiets valgmaskin er formidabel, og med drahjelp fra LOs pengebinge og Arbeiderpartiets mektigste propagandaorgan, Nrk og Aftenposten, skal det mye til om landet får en ny regjering.


Relatert bloggpost: Småkorrupte sosialister i den rød-grønne regjeringen

Monday, April 2, 2012

Småkorrupte sosialister i den rød-grønne regjeringen

Et armbånd her, et afghansk teppe der. Eller penger til ivrige sosialistungdommer. Hvis ikke vi slår ned på de tilsynelatende små sakene, er vi i store problemer før vi aner det, skriver VGs Hanne Skartveit i artikkelen om den rød-gørnne regjeringen: Småkorrupte småsosialister


Det startet med avsløringen om at
Audun Lysbakken hadde gitt penger til selvforsvarskurs i regi av Sosialistisk ungdom.

Så ble det kjent at
Kristin Halvorsen hadde bevilget penger til Pøbelprosjektet, til tross for advarsler fra embetsverket.


Tora Aasland ga penger til Kvinneuniversitetet Norden, ledet av partifellen Berit Ås, og
Jonas Gahr Støre ga penger til Senter for nordområdelogistikk, initiert av vennen Felix Tschudi.


Tidligere helseminister
Bjarne Håkon Hanssen ga penger til Kirkens bymisjon, der hans daværende kone jobbet.

Så ble det kjent at
Liv Signe Navarsete ga penger til hjemkommunen, der ektemannen er varaordfører.

Frps finanspolitiske talsmann, Ketil Solvik-Olsen, mener regjeringen sitter for trygt.

– Vi har en regjering som har fått sitte i sju år, som har en fullstendig lojal følgerskare av rødgrønne politikere i Stortinget, og da tar man litt lettere på reglene og lager sine egne prosedyrer i stedet for dem som stortinget har vedtatt, og gjør det som passer seg, sier Solvik-Olsen, til Nrk.

Schjøtt-Pedersen sitt forsvar av snusket vitner om at regjeringen ikke anser det som et problem det er verdt å ta alvorlig. Han sier at det kun er stilt spørsmål i enkelte saker.

Kun når man er overbevisst om at velgerne deres ikke bryr seg, men vil fortsette å stemme på dem som før, kan man tillate seg å opptre så arrogant!

Saturday, March 31, 2012

“Eg vil ha øl, folkens!”

Det var en nylig utnevnt statsråd som meddelte dette på en utenlandstur.

Reisevirksomheten på skattebetalernes regning er stor i Norge. Det faglige utbyttet kan man stille spørsmålstegn ved, men like viktig er hvordan oppfører de seg, disse representantene for Norge når de er i utlandet?

Vi får sjelden eller aldri høre detaljer fra slike utenlandsturer i mediene, med mindre sex-kjøp er inne i bildet. Da settes det i gang granskning fra alle mulige vinkler:
Jagland vil ha alle kortene på bordet

Her er en historie om Stortingets finanskomité som avla Argentina et besøk for noen år siden.
Ut på tur — aldri sur

Friday, March 30, 2012

"Noen" har bestemt at innvandringen er problemfri

Under tittelen ”Oslofolk sier ja takk til flere innvandrere” presenterer Aftenposten Aften en artikkel som bevitner at ”noen” har bestemt seg for at innvandringen til Oslo er problemfri. Til og med SSB lyder overrasket, hvilket kanskje forklarer deres tidligere tilbakeholdenhet med tallene.

Det er mye godt stoff i artikkelen Villeder om innvandrere i Oslo?
- publisert av Human Rights Service.

Trodde virkelig Aftenposten at de kunne lure folk sånn uten videre? Jo, forresten - noen er lettlurte, som for eksempel byrådsleder Stian Berger Røsland i Høyre. Velgerne bør merke seg at Høyre har blitt et innvanderentusiastisk parti. Skriv det ned, slik at dere kanskje husker det ved neste valg!

Nazister, venstreorienterte og muslimer er en farlig flokk

"Lærerne skal bli mer bevisst på problemet antisemittisme.

Men hvordan skal lærerne bli bevisst på noe som lærebøker, lærerne selv og politikere og medier sprer?

Dette er det mest ubehagelige faktum ved den krypende antisemittismen. En kjølig holdning til jøder inngår i den offisielle ideologien.

Det finnes ingen grense, intet vern som den brytes mot. Derfor har mer ytterliggående krefter frie hender, og de finner sammen i en underlig allianse av nazister, venstreorienterte og muslimer."

Europas nye jøder er nok engang jødene, skriver Trond Temte Haug i kronikken Mysteriet Breivik og veien videre?


"Men det aller verste av alt vi har måttet høre fra ytterste venstre fløy, med Marte Michelet og klassekampens Bjørgulf Braanen i spissen, er at Europas muslimer nå er blitt vår tids nye jøder. En påstand som historisk og politisk er fullstendig hinsides all fornuft og anstendighet. Sannheten er dessverre at Europas nye jøder nok en gang er jødene. Rapporter viser at det er muslimske ekstremister som i stor grad står bak det økende jødehatet i Europa.

I Frankrike opplever jødene en stadig økende forfølgelse, og i skolene utsettes jødiske barn for trakassering. Tusenvis av jøder rømmer nå Frankrike for godt.

Også i Norge opplever jødene forfølgelse og trakassering. Ukvemsord er ikke uvanlig i skoler med stor andel muslimske elever.

Jeg vil i denne forbindelse igjen minne om at islamisten og ideologen Yusuf al-Qaradawi propaganderer fortsatt jevnlig via fjernsyn ut til millioner av muslimer verden over, budskapet om at muslimer må fullføre Adolf Hitlers Holocaust. Det er nærmest ikke til å fatte."


Les begge artiklene om jødehat og jødeforfølgelse i Norge:

Hvorfor må jødehatet tas på alvor?


Mysteriet Breivik og veien videre?

Tuesday, March 27, 2012

La kjeltringene styre!

Saken Lysbakken måtte gå på, er ikke så alvorlig? Han har brukt VÅRE penger til sitt parti. Penger som kunne vært brukt til barnehager og sykehjem. Nå viser det seg at også Gahr Støre har delt ut seks millioner av VÅRE penger, til en kamerat. Hvordan kan slike mennesker, som stjeler av vår felles kasse, få lov til å forsette å styre oss?
-Steinar (Leserinnlegg i Hamar Arbeiderblad)

Svaret er egentlig veldig enkelt: Fordi noen velgere stemmer på SV og Arbeiderpartiet. Så kan vi lure, gir velgerne til disse partiene blanke blaffen?

Mye tyder på det, dessverre.

Friday, March 23, 2012

Udugelige og senile folk i Statistisk Sentralbyrå?

Vi har nettopp rundet 5 millioner innbyggere i Norge. Nå innrømmer Statistisk Sentralbyrå (SSB) at de har bommet stygt når det gjelder befolkningsveksten i Norge. De har med andre ord regnet feil og ikke evnet å forutsi befolkningsveksten. Men ikke bare det - de prøver å renvaske seg ved å si at heller ingen andre har klart å forutsi den formidalble økningen.

Nå er det da engang slik at dette er SSB sin jobb, så for SSB å peke nese til andre blir litt....hva skal vi si...pinlig?

Ja, det er pinlig. Enda mer pinlig blir det når vi vet at en liten organisasjon som Human Rights Service kunne forutsi befolkningseksplosjonen i 2008. Da skrev SSB et innlegg i Dagsavisen:

HRS har laget en egen prognose for Oslo, og for hele landet til 2100. Disse er basert på svært enkel prosentregning og har flere metodiske svakheter. F.eks. regnes det ikke med at også innvandrere blir eldre og dør og heller ikke at de flytter innenlands. Det bør gode prognoser gjøre.

Dette husker altså ikke SSB, og det er derfor vi i overskriften lurer på om SSB ikke bare er dårlige til å regne, men at de også har blitt en smule senile?

Enda verre: SSB-forsker Helge Brunborg har senere innrømmet overfor Human Rights Servis at han faktisk ikke hadde lest HRS sin rapport. Dog var han skråsikker på at den måtte være feil. Da er det på sin plass å minne om at hovmod står for fall.

Human Rights Service og mange andre har advart mot de alvorlige følgene SSB sine ”regnefeil” får for Norge.

Her et ett eksempel:

Byrådsleder i Oslo, Høyres Stian Berger Røsland, forteller at Oslo må bygge et nytt klasserom hver eneste uke i de neste ti årene for å gjøre plass til de nye elevene. Økningen skyldes naturligvis masseinnvandringen til Norge. Likevel synes Høyres byråd at den store innvandringen er en berikelse. Også ordfører Fabian Stang er glad og lykkelig for masseinnvandringen til landet, har vi kunnet lese i avisene.

Husk dette ved kommende valg, fokens! Og skulle dere glemme det, skal vi forsøke å minne dere på det.

Les hele artikkelen om SSB hos Human Rights Service: SSB innrømmer å ha bommet stygt


Men for all del - her er mer:

SSB tok feil med åtte år

SSBs politiske valg

Dagsrevyen og SSB’s lettvinte gjennomgang av befolkningsveksten

Og når vi likevel er igang - her er en artikkel som bekrefter det vi alle har visst hele tiden, at partiet Venstre er overflødig og egentlig ikke har noe å gjøre på Stortinget. Det samme gjelder naturligvis Kristelig Folkeparti:
Hva med å holde seg til fakta for en gangs skyld?

Leserkommentar:

"....Jeg ville heller spurt hva det kommer av at Trine "Grei" Grande aldri blir konfrontert med fakta av den hurven av journalister som intervjuer henne om asylpolitikken. Man må hele tiden understreke og gjenta det som er et faktum og en fundamental svikt i den journalistiske dekningen av asylsaker i Norge, asyllobbyen får ture fram med sine løgner og uetterretteligheter og blir aldri konfrontert med det. Hvorfor politikerne svikter, skjønner vi vel mye av etter hvert, men det er kanskje ikke like lett å skjønne den grunnleggende journalistiske svikten i slike saker. Hvorfor gjør ikke journalistene jobben sin, hvorfor gir de f... i egne yrkesregler når de skal skrive om asylsaker og u-landshjelp og økonomiske spørsmål. Hvorfor lever vi i et samfunn der elitenes løgner blir godtatt, og ikke bare godtatt, men godtatt som dette samfunnets sannheter?"
-Suprafon

Wednesday, March 21, 2012

Se hva som skjedde med Arbeiderpartiet i Oslo

"Houzi, who adheres to the radical Wahhabi sect of Islam, recently said: “Muslims should vote for pro-independence parties, as they need our votes. But what they do not know is that, when they allow us to vote, we will all vote for Islamic parties because we do not believe in left and right. This will make us win local councils and as we begin to accumulate power in the Catalan autonomous region, Islam will begin to be implemented.”

Les dette nøye.
Ta kopier og send til norske folkevalgte.
Se hva som skjedde med Arbeiderpartier i Oslo. Hvem har flertall der? Muslimer. De klarte å mobilisere hos hverandre og nå er de i majoritet.
-ripss

Leserkommentar til artikkelen: Hvor kommer trusselen fra?

Tuesday, September 27, 2011

Arbeiderpartiet er helt uskyldig

Arbeiderpartiets nestleder, Helga Pedersen, sa på partiets landsstyremøte som startet i dag at det er et tankekors at brudd på arbeidsmiljøloven får rettmessig stor oppmerksomhet, mens det knapt nevnes i offentligheten at flere tusen går ut av 10'ende klasse hvert år uten å kunne regne eller lese.

Ja, slik er det. Men ingen må tro at det er Arbeiderpartiets feil at flere tusen ikke lærer å regne eller lese - for Arbeiderpartiet har kun styrt landet siden svartedauden!

Thursday, September 22, 2011

Pinlig av TV2 å bruke ressurser i Riga

Frp-politikeren, Bård Hoksrud, har kjøpt massasje på et bordell i Riga. Den prostituerte som etter sigende tjente ikke mindre enn 1600 kroner, må ha vært overlykkelig. Det er en meget stor sum i lutfattige Latvia.

TV2 sin avsløring med skjult kamera synes jeg lite om. Faktisk synes jeg det er pinlig at TV2 bruker tid og ressurser på noe slikt. Men hva annet kunne man forvente av en bleie- og såpekanal som TV2?

Derfor er det så befriende å lese om Ap-politikeren Thor Erik Forsberg som forsvarer Frps Bård Hoksrud. Meget politisk ukorrekt og voksent gjort av Thor Erik Forsberg!

Det er også verdt å merke seg hva Nettavisens redaktør Gunnar Stavrum sier:

– Jeg er redd for hva som skjer hvis vi får et Storting fylt av prydeksemplarer. Ideen med en folkevalgt forsamling er at de skal være som folk flest, og da trenger vi ikke bare folk som aldri har gjort noe galt i hele sitt liv, sier Nettavisen-redaktøren.

Sunday, February 7, 2010

Lysbakkens kvinnepanel

Hva skal vi bruke kvinnepanelet til? Hva er et politisk syn basert på kristne verdier? Hvordan har norske myndigheter håndert saken med barna til Skah og Hopstock?

Ingunn Yssen, Mona Halvorsen og Trygve Hegnar diskuterer i fredagspanelet.

Sunday, November 22, 2009

Jan Egeland blir ny utenriksminister

Mitt råtips er dette: Om halvannet til to år vil Gahr Støre gå av som utensriksminister for å forberede seg til å ta over etter Jens, som egentlig er drittlei allerede.

Egeland vil på det tidspunktet ha klart å tilpasse all forskning til fasiten, og han vil ta over jobben som utenriksminister.

Ingen av de politiske journalistene vil være overrasket, fordi de nå har lest det her. De vil skrive og kommentere til hverandre, der de gir uttrykk for at de synes dette er veldig spennende. De politiske journalistene vil også være lettet, fordi de kan fortsette å reise rundt i verden sammen med en ny utenriksminister som også tilhører gutteklubben Oslo Vest.

Saturday, November 21, 2009

Jan Egeland - forskingsdirektør eller politiker?

BT har en interessann artikkel om Ap-mannen Jan Egeland, som åpenbart ikke forstår at forsking og politikk er to ulike ting.

Les artikkelen i Bergens Tidene: Jan Egeland - forskingsdirektør eller politiker?

Friday, September 25, 2009

En nordmann vender hjem...

....På vei østover med t-banen i Oslo fikk man se det såkalt flerkulturelle Oslo slik det utspiller seg på fellesarenaer blant folk som bruker kollektivtransport. Det råder en aggresjon og en frykt og en utrygghet i Oslos underjordiske tuneller. Stemningen er til å ta og føle på. Ingen med sine sanser i behold kan unnlate å ta den innover seg. Slik skal ikke stemningen i en velfungerende by være. Kun kort tid etter ble det løsnet dødelige skudd på Tøyen i t-banesystemets klaustrofobiske tranghet.....

....Samtidig som NAV unnskylder seg med at de må sjekke alle saker grundig fordi det er så mange som svindler med barn født i utlandet, og samtidig med at staten pøser milliarder ut i asylindustriens kriminelle gråsonemarked, så blir jeg flådd hver gang jeg gjør den minste lille bevegelse ned til lommeboka.....

.....Kjøper jeg hus så skal Staten ha titusenvis av kroner i avgifter. Kjøper jeg en bordsag for å snekre litt så tar Staten 25% av kaka. For hver minste lille ting så robber staten meg for penger, men barnetrygden klarer de ikke å betale ut til et menneske som har bidratt med hundretusenvis av kroner til felleskassa....

.....Norge har blitt en idealistisk øy. Et Atlantis som sakte siger under. Et pussig fenomen. Et trist skuespill. Fornuften er drenert bort og man forsøker å innbille seg at vi lever på en rosa sky der alle naturlover bare er oppkonstruerte....

Les hele innlegget Et steg tilbake.

Sunday, November 9, 2008

Jagland vil ha alle kortene på bordet

Stortingspresident Torbjørn Jagland vil granske stortingsrepresentanten som interesserte seg for lokale damer på en utenlandstur. Da vi snakket med Jagland sa han klart og tydelig: Vi kommer tilbake. Ja vi er her allerede!

Det har nå blitt kjent at vedkommende som kjøpte sex på utenlandsturen er stortingsrepresentant for Fremskrittspartiet. Jagland er nå i full gang med å forberede granskningen.

Men Jagland, det er jo en kjent sak at ingen er mer opptatt av sex enn de i Kristelig Folkeparti. Kan det tenkes at noen i det partiet også har lurt seg ut en sen kveldstime når de har vært på utenlandstur?

Vi utelukker ingenting når vi går i gang med granskningen. Her skal alle kortene på bordet. Forøvrig gjelder det ikke bare Kristelig Folkeparti. Jeg tror kjønnsdriften er til stede i alle partier.

Ikke i Venstre?

Det vil granskningen avdekke.

Er det kjønnsdrift i Arbeiderpartiet, også?

Arbeiderpartiet satte ned foten og vi stod på den.


Når granskningen er avsluttet og et resultat eventuelt foreligger, hva skal du bruke informasjonen til?

Det er mange prinsipielt viktige spørsmål som må avklares og det er det granskningen skal avdekke. Vi må finne ut om horekjøpet har blitt utgiftsført. I så fall er det en form for utgifter stortinget ikke dekker. Hvis det har blitt utgiftsført og beskrevet som noe annet enn det som det faktisk var, da er det dokumentfalskneri, noe som er veldig alvorlig. For å si det med tre ord - ingenting feil!

Men det er noe som heter tilbud og etterspørsel. Den prostituerte som stortingsrepresentanten kjøpte tjenesten av tilbød seg å ha sex. Vi snakker jo ikke akkurat om voldtekt?

Syltetøy ender som kjent alltid opp på brødskiva. Det er derfor det blir spist. Vi vil ikke at dette syltetøyet skal bli spist opp av rent forbruk.


Magnhild Meltvetit Kleppa, som var med på den samme turen hvor sexkjøpet skjedde, sa hun hadde hatt en ubehagelig situasjon. Tror du denne sexkjøperen prøvde seg på henne også?

Granskningen vil ikke utelukke noe som helst, men det tviler jeg på. Når kurven er full er den full. Da skal man ikke fortsette å fylle opp fordi noen andre har fylt den opp på forhånd.

Hvis dette hadde vært Nrk og jeg hadde vært Viggo Johansen, ville jeg nå ha spurt: Hva legger du i det?

Vel, nå er ikke du Viggo Johansen. La meg bare si dette: Vi kommer tilbake. Ja vi er her allerede!

***


Sitater av Thorbjørn Jagland

Siterte sitater

Utvalgte sitater fra Torbjørn Jagland

Monday, October 6, 2008

Hva blir denne ukens ultimatum fra Venstre?


Ny uke. Skal bli spennende å se hvilke ultimatum for regjeringsdannelse Sponheim og Venstre stiller denne uken.