Showing posts with label norgesreklame. Show all posts
Showing posts with label norgesreklame. Show all posts

Wednesday, July 29, 2009

Nrk's norgesreklame støver ned



Nrk har tusenvis av timer med flotte naturopptak fra hele Norge. Hvorfor ligger dette og støver ned i arkivene på Marienlyst? Hadde det ikke vært bedre å få denne glitrende norgesreklamen på nettet, enten på Nrk's egne hjemmesider eller laste det opp til YouTube?

Norges beste salgsargument er naturen; det er den utlendinger kommer for å oppleve. Da burde forholdene legges til rette slik at det blir enkelt å kunne reklamere for det vi har å tilby.

I dag virker det som enhver nordmann har blogger og hjemmesider. Linker til bilder og videoer av norsk natur burde da gjøres lett tilgjengelig for fri bruk på blogger, hjemmesider og i email.

Flere turister vil trygge mange arbeidsplasser, særlig i distriktene. Siden det er alle nordmenn som eier Nrk, er det vel strengt tatt kun for politikerne å bestemme at Nrk åpner sine arkiver.