Det er så populært og politisk korrekt å si at man betaler skatten sin med glede. For eksempel Petter Stordalen har jo sagt de mange ganger, at han betaler skatten sin med glede.
Jeg vil tro de fleste innser at å betale skatt er viktig i et samfunn, men.... der finnes også forhold som kan undergrave folks vilje til å betale sine skatter og avgifter. Her er et eksempel som kan få de fleste til å avsky måten myndighetene bruker de skattepengene som de har mottatt fra folket:
"....Men hva med terroristene som palestinske myndigheter glorifiserer og oppkaller gater og plasser etter?
Er det naturlig å oppkalle offentlige steder etter folk som har drept sivile? - Ja, svarte et knippe palestinere. Det er den mest selvfølgelige ting av verden. Disse menneskene er martyrer, ikke drapsmenn.
Problemet er at de befinner seg inne i sin boble og får ikke korrektiv. Denne boblen er bl.a. finansiert av norske skattepenger.
Norge støtter PA, de palestinske selvstyremyndighetene, med 300 millioner i året. PA støtter tv-kanalen som sauser jødehat inn selv i barneprogrammer. Det er ikke vanlig politisk hat, det er av det mytomane slaget der jøder utstyres med haler og er Satan."
Vi får bare håpe at det er Petter Stordalens skattepenger som kastes bort på de palestinske selvstyremyndighetene!
Les hele: Tormod Strands reportasje om jødehat blant palestinere
Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label skattepenger. Show all posts
Showing posts with label skattepenger. Show all posts
Tuesday, February 12, 2013
Tuesday, March 27, 2012
PR-bransjen for de som vil tjene gode penger
Stortingspresident Dag Terje Andersen (Ap) synes det er bra at toppolitikere går inn og ut av næringslivet. Han liker imidlertid ikke at stadig flere går til PR-bransjen, kan vi lese hos Nrk.
Vel, herr stortingspresident - det gjelder å se sammenhenger. Her er en liten påminnelse som kanskje kan hjelpe deg litt på veg: Statsminister Jens Stoltenberg bruker en milliard kroner i året på PR og «informasjon» i staten.
Er det rart at mange velger å gå dit hvor de vet at skattepengene flyter fritt?
Vel, herr stortingspresident - det gjelder å se sammenhenger. Her er en liten påminnelse som kanskje kan hjelpe deg litt på veg: Statsminister Jens Stoltenberg bruker en milliard kroner i året på PR og «informasjon» i staten.
Er det rart at mange velger å gå dit hvor de vet at skattepengene flyter fritt?
Subscribe to:
Posts (Atom)