Showing posts with label skattepenger. Show all posts
Showing posts with label skattepenger. Show all posts

Tuesday, February 12, 2013

Eksempel på hvordan dine skattepenger brukes

Det er så populært og politisk korrekt å si at man betaler skatten sin med glede. For eksempel Petter Stordalen har jo sagt de mange ganger, at han betaler skatten sin med glede.

Jeg vil tro de fleste innser at å betale skatt er viktig i et samfunn, men.... der finnes også forhold som kan undergrave folks vilje til å betale sine skatter og avgifter. Her er et eksempel som kan få de fleste til å avsky måten myndighetene bruker de skattepengene som de har mottatt fra folket:

"....Men hva med ter­ro­ris­tene som pale­stinske myn­dig­he­ter glo­ri­fi­se­rer og opp­kal­ler gater og plas­ser etter?

Er det natur­lig å opp­kalle offent­lige ste­der etter folk som har drept sivile? - Ja, svarte et knippe pale­sti­nere. Det er den mest selv­føl­ge­lige ting av ver­den. Disse men­nes­kene er mar­ty­rer, ikke drapsmenn.

Pro­ble­met er at de befin­ner seg inne i sin boble og får ikke kor­rek­tiv. Denne bob­len er bl.a. finan­siert av norske skattepenger.

Norge støt­ter PA, de pale­stinske selv­styre­myn­dig­he­tene, med 300 mil­lio­ner i året. PA støt­ter tv-kanalen som sau­ser jøde­hat inn selv i barne­pro­gram­mer. Det er ikke van­lig poli­tisk hat, det er av det myto­mane sla­get der jøder utsty­res med haler og er Satan."

Vi får bare håpe at det er Petter Stordalens skattepenger som kastes bort på de palestinske selvstyremyndighetene!

Les hele: Tormod Strands reportasje om jødehat blant palestinere

Tuesday, March 27, 2012

PR-bransjen for de som vil tjene gode penger

Stortingspresident Dag Terje Andersen (Ap) synes det er bra at toppolitikere går inn og ut av næringslivet. Han liker imidlertid ikke at stadig flere går til PR-bransjen, kan vi lese hos Nrk.

Vel, herr stortingspresident - det gjelder å se sammenhenger. Her er en liten påminnelse som kanskje kan hjelpe deg litt på veg: Statsminister Jens Stoltenberg bruker en milliard kroner i året på PR og «informasjon» i staten.
Er det rart at mange velger å gå dit hvor de vet at skattepengene flyter fritt?