Showing posts with label utenlandsreiser. Show all posts
Showing posts with label utenlandsreiser. Show all posts

Saturday, March 31, 2012

“Eg vil ha øl, folkens!”

Det var en nylig utnevnt statsråd som meddelte dette på en utenlandstur.

Reisevirksomheten på skattebetalernes regning er stor i Norge. Det faglige utbyttet kan man stille spørsmålstegn ved, men like viktig er hvordan oppfører de seg, disse representantene for Norge når de er i utlandet?

Vi får sjelden eller aldri høre detaljer fra slike utenlandsturer i mediene, med mindre sex-kjøp er inne i bildet. Da settes det i gang granskning fra alle mulige vinkler:
Jagland vil ha alle kortene på bordet

Her er en historie om Stortingets finanskomité som avla Argentina et besøk for noen år siden.
Ut på tur — aldri sur