Nrk driver (igjen) kampanjejournalistikk som det er til å bli kvalm av. Nå er det kampen mot de farlige høyreekstreme som skal demonstrere mot islamiseringen av Norge i morgen. Som redaktør Hans Rustad i Document skriver i en artikkel: Nrk er en pådriver i konflikten, og skulle det utvikle seg til vold i morgen, har Nrk et stort ansvar.
Nrk har flere artikler på sin hjemmeside om morgendagens demonstrasjon, og det er interessant å legge merke til hvem som intervjues. Mange av "ekspertene" som NRK gir spalteplass, er heller tvilsomme. Her er to av dem:
Antirasistisk senter: På sin hjemmeside lenker Antirasistisk senter til svært voldelige og antidemokratiske
organisasjoner som Blitz/AFA og SOS Rasisme(!). Antirasistisk senter (ARS) har den siste tiden slått seg opp ved god drahjelp
fra SV i regjering, og har spesielt etter 22/7 spilt høyt. Problemet er at ARS
ikke ser det som noe hinder å slenge om seg med løgner og useriøse
påstander for å sette seg selv i førersetet. Kanskje ARS mener at det
er slik et demokrati skal fungere. Men Antirasistisk senters tvilsomme virksomhet ser ikke ut til å være noe problem for journalistene som bruker dem til "ekspertuttalelser".
Hope Not Hate har Nrk også intervjuet. Hope Not Hate linkes fra bl.a. overvåkingsorganet "Vepsen.org", hvor de
gamle traverne fra 80 og 90 tallets glansdager, Henrik Lunde og Tor Bach er
bidragsytere og skriver "årsrapporter" om "hat-grupper" i Norge. Henrik Lunde og Tor Bach gjør all kritikk av muslimer til “hat”, og forspiller dermed sin politiske kapital og moralske integritet. Hope Not Hate
linker selv til antifascistiske organsiasjoner i Tyskland og Nederland som har
mange år med politisk terror bak seg. Det er et dypt hull med mange mørke ganger
når man først begynner å søke på disse sidene. Men det er vel for mye forlangt av Nrk-journalister at de skulle evne å sjekke sine "eksperter".
Nedenfor er det en link til mer om Antirasistisk senter. Der vil du også finne et knippe artikler om den skandaliserte ex-statsråden Audun Lysbakkens samrøre med Antirasistisk senter. Her er et eksempel: "....Dette forsøket på å kriminalisere debatten er et angrep på selve
demokratiet. Det skjer ved høylys dag, for skattebetalernes penger, og de som
står bak, som Kari Helene Partapuoli /Antirastisk senter og Audun Lysbakken, har
den beste samvittighet....."
Antirasistisk senter
Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label venstreekstreme. Show all posts
Showing posts with label venstreekstreme. Show all posts
Friday, December 14, 2012
NRK er ansvarlig hvis det blir sammenstøt i morgen
Det går ikke an av NRK å starte morgensendingen med at NDL og SIOE mener det vil bli borgerkrig i Norge i løpet av tre år. Det er skrekkpropganda og på linje med uttalelsene til folkene fra Sandnes, som lørdag vil demonstrere mot islamiseringen av Norge.
Det er Hans Rustad i Document som vil holde mediene, og særlig Nrk, ansvarlig hvis det utvikler seg til vold i Oslo i morgen.
NRK vet godt at dette skremmer folk, og det er da også meningen. Man pleier, som forsker Jupskås og andre gjerne gjør, å si at ekstremistene på begge fløyer speiler og driver hverandre. Men det spørs om ikke NRK i like høy grad er pådriver i konflikten, skriver Rustad.
Mediene bærer et ansvar når de passivt har akseptert at Blitz-miljøet bruker vold mot nynazister, selv når de samles til julebord. Godtar man politisk vold, krysser man en grense, uansett hvem det går ut over.
Les hele artikkelen her: Konfrontasjon
Monday, April 2, 2012
Medienes voldelige stormtropper
Høyreekstremismen er på fremmasj over hele Europa.
Du har hørt den før?
Naturligvis. Det er jo det mediene vil ha dere til å tro. Lørdag hadde noen høyreekstreme grupper demonstrasjon i Århus i Danmark. Hvor mange høyreekstreme møtte opp? 20.000? - 10.000? - 2000?
Neida, kun 200 - fra Storbritannia, Tyskland og Norge. Med andre ord, ikke akkurat en massiv bølge av høyreekstreme, som mediene ønsker å få deg til å tro finnes i Europa.
Så ble det naturligvis bråk. Fordi svartkledde venstreekstreme og voldelige islamister møtte opp til motdemonstrasjon. Volden ble startet av pøbelen tilhørende venstresiden og islamistene. Voldsutøvelse er nemlig kjennetegnet for de venstreekstreme og islamistene. De representerer "det gode", i følge mediene. Det er derfor de er å regne som medienes voldelige stormtropper.
Her er en artikkel om samspillet mellom mediene og voldsutøverne -
Voldsalliansen er farlige allierte
- og her er en god leserkommentar til den artikkelen:
"Det vi med temmelig stor sikkerhet kan anta er at det vil komme nye konfrontasjoner. Det kan se ut til at venstreekstremister og islamister får overta det offentlige rom uten at mediene protesterer."
Men mediene, som du selv sier, "... er en deltaker, selv om de later som om de kun dekker." Og ikke bare det: De sortkledde og maskerte venstreekstreme "antirasistene" er jo selv blant initiativtakere til å etablere de "høyreekstreme" som de så søker offentlig støtte til å bekjempe. - Antirasister bygde høyreekstrem organisasjon
Jeg tror hele denne politiske runddansen har en felles drivkraft og energikilde: Offentlig støtte til "frivillige organisasjoner" og, ikke minst, pressestøtten som skaper både forventning og krav om at mediene skal ha en konkret oppgave i kampen for det gode og snille samfunn, og derfor ser seg interessert i å bidra til å skape den sosiale uroen de dernest går ut for å "dekke" og "avsløre" i det gode samfunns tjeneste. Men "avslører" de noe annet enn sin egen deltakelse og rolle i dette korrupte spillet?
Bildene fra Aarhus avslører i alle fall resultatet. Dersom vi fortsetter lenge nok med å ekspandere vårt brutto nasjonalprodukt med denne formen for verdiskapning og produksjon, vil vi før eller siden med stor sannsynlighet ende der hvor Hellas og Portugal er i dag, - lenge etter at disse landene er kommet på bena igjen.
-Per A
Les hele artikkelen: Voldsalliansen er farlige allierte
Les også: Hvem er fascistene? I den artikkelen - og særlig leserkommentarene - får du se eksempler på hvordan Nrk, TV2, VG, Dagbladet, Aftenposten og andre fusker for å påvirke deg.
Du har hørt den før?
Naturligvis. Det er jo det mediene vil ha dere til å tro. Lørdag hadde noen høyreekstreme grupper demonstrasjon i Århus i Danmark. Hvor mange høyreekstreme møtte opp? 20.000? - 10.000? - 2000?
Neida, kun 200 - fra Storbritannia, Tyskland og Norge. Med andre ord, ikke akkurat en massiv bølge av høyreekstreme, som mediene ønsker å få deg til å tro finnes i Europa.
Så ble det naturligvis bråk. Fordi svartkledde venstreekstreme og voldelige islamister møtte opp til motdemonstrasjon. Volden ble startet av pøbelen tilhørende venstresiden og islamistene. Voldsutøvelse er nemlig kjennetegnet for de venstreekstreme og islamistene. De representerer "det gode", i følge mediene. Det er derfor de er å regne som medienes voldelige stormtropper.
Her er en artikkel om samspillet mellom mediene og voldsutøverne -
Voldsalliansen er farlige allierte
- og her er en god leserkommentar til den artikkelen:
"Det vi med temmelig stor sikkerhet kan anta er at det vil komme nye konfrontasjoner. Det kan se ut til at venstreekstremister og islamister får overta det offentlige rom uten at mediene protesterer."
Men mediene, som du selv sier, "... er en deltaker, selv om de later som om de kun dekker." Og ikke bare det: De sortkledde og maskerte venstreekstreme "antirasistene" er jo selv blant initiativtakere til å etablere de "høyreekstreme" som de så søker offentlig støtte til å bekjempe. - Antirasister bygde høyreekstrem organisasjon
Jeg tror hele denne politiske runddansen har en felles drivkraft og energikilde: Offentlig støtte til "frivillige organisasjoner" og, ikke minst, pressestøtten som skaper både forventning og krav om at mediene skal ha en konkret oppgave i kampen for det gode og snille samfunn, og derfor ser seg interessert i å bidra til å skape den sosiale uroen de dernest går ut for å "dekke" og "avsløre" i det gode samfunns tjeneste. Men "avslører" de noe annet enn sin egen deltakelse og rolle i dette korrupte spillet?
Bildene fra Aarhus avslører i alle fall resultatet. Dersom vi fortsetter lenge nok med å ekspandere vårt brutto nasjonalprodukt med denne formen for verdiskapning og produksjon, vil vi før eller siden med stor sannsynlighet ende der hvor Hellas og Portugal er i dag, - lenge etter at disse landene er kommet på bena igjen.
-Per A
Les hele artikkelen: Voldsalliansen er farlige allierte
Les også: Hvem er fascistene? I den artikkelen - og særlig leserkommentarene - får du se eksempler på hvordan Nrk, TV2, VG, Dagbladet, Aftenposten og andre fusker for å påvirke deg.
Subscribe to:
Posts (Atom)