Nrk driver (igjen) kampanjejournalistikk som det er til å bli kvalm av. Nå er det kampen mot de farlige høyreekstreme som skal demonstrere mot islamiseringen av Norge i morgen. Som redaktør Hans Rustad i Document skriver i en artikkel: Nrk er en pådriver i konflikten, og skulle det utvikle seg til vold i morgen, har Nrk et stort ansvar.
Nrk har flere artikler på sin hjemmeside om morgendagens demonstrasjon, og det er interessant å legge merke til hvem som intervjues. Mange av "ekspertene" som NRK gir spalteplass, er heller tvilsomme. Her er to av dem:
Antirasistisk senter: På sin hjemmeside lenker Antirasistisk senter til svært voldelige og antidemokratiske
organisasjoner som Blitz/AFA og SOS Rasisme(!). Antirasistisk senter (ARS) har den siste tiden slått seg opp ved god drahjelp
fra SV i regjering, og har spesielt etter 22/7 spilt høyt. Problemet er at ARS
ikke ser det som noe hinder å slenge om seg med løgner og useriøse
påstander for å sette seg selv i førersetet. Kanskje ARS mener at det
er slik et demokrati skal fungere. Men Antirasistisk senters tvilsomme virksomhet ser ikke ut til å være noe problem for journalistene som bruker dem til "ekspertuttalelser".
Hope Not Hate har Nrk også intervjuet. Hope Not Hate linkes fra bl.a. overvåkingsorganet "Vepsen.org", hvor de
gamle traverne fra 80 og 90 tallets glansdager, Henrik Lunde og Tor Bach er
bidragsytere og skriver "årsrapporter" om "hat-grupper" i Norge. Henrik Lunde og Tor Bach gjør all kritikk av muslimer til “hat”, og forspiller dermed sin politiske kapital og moralske integritet. Hope Not Hate
linker selv til antifascistiske organsiasjoner i Tyskland og Nederland som har
mange år med politisk terror bak seg. Det er et dypt hull med mange mørke ganger
når man først begynner å søke på disse sidene. Men det er vel for mye forlangt av Nrk-journalister at de skulle evne å sjekke sine "eksperter".
Nedenfor er det en link til mer om Antirasistisk senter. Der vil du også finne et knippe artikler om den skandaliserte ex-statsråden Audun Lysbakkens samrøre med Antirasistisk senter. Her er et eksempel: "....Dette forsøket på å kriminalisere debatten er et angrep på selve
demokratiet. Det skjer ved høylys dag, for skattebetalernes penger, og de som
står bak, som Kari Helene Partapuoli /Antirastisk senter og Audun Lysbakken, har
den beste samvittighet....."
Antirasistisk senter
Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label Antirasistisk Senter. Show all posts
Showing posts with label Antirasistisk Senter. Show all posts
Friday, December 14, 2012
NRK er ansvarlig hvis det blir sammenstøt i morgen
Det går ikke an av NRK å starte morgensendingen med at NDL og SIOE mener det vil bli borgerkrig i Norge i løpet av tre år. Det er skrekkpropganda og på linje med uttalelsene til folkene fra Sandnes, som lørdag vil demonstrere mot islamiseringen av Norge.
Det er Hans Rustad i Document som vil holde mediene, og særlig Nrk, ansvarlig hvis det utvikler seg til vold i Oslo i morgen.
NRK vet godt at dette skremmer folk, og det er da også meningen. Man pleier, som forsker Jupskås og andre gjerne gjør, å si at ekstremistene på begge fløyer speiler og driver hverandre. Men det spørs om ikke NRK i like høy grad er pådriver i konflikten, skriver Rustad.
Mediene bærer et ansvar når de passivt har akseptert at Blitz-miljøet bruker vold mot nynazister, selv når de samles til julebord. Godtar man politisk vold, krysser man en grense, uansett hvem det går ut over.
Les hele artikkelen her: Konfrontasjon
Friday, December 7, 2012
Umulig å hjelpe homser og jøder
Homser og jøder er ikke lenger trygge i flere europeiske land på grunn av angrep fra muslimske ekstremister. Dessverre er det ikke noe man kan gjøre med det, for setter man en stopper for det islamske hatet, vil det være islamofobi.
Hør hva Pat Condell har å si om multikulturelle dårer i denne videoen:
Ha Ha Islamophobia
.....In their new pamphlet, Islamophobia: Thought Crime of the Totalitarian Future, Horowitz and Spencer have created what amounts to a biography of this malign concept. Their work shows how the term “Islamophobia” originated with the Muslim Brotherhood, is connected to violent protests over cartoons about Mohammed, the growing number of blasphemy laws in Europe, resolutions against this “form of racism” in the UN, and prosecutions of notable opponents of Islamic terror such as Oriana Fallaci and Geert Wilders. They show, too, how what began as a political strategy by the Muslim Brotherhood has now spread to American higher education and has, like political correctness and other such mad experiments cultured in the campus laboratory, the potential to break out into the larger political culture.
“Islamophobia” is a hoax comparable to The Protocols of The Elders of Zion. As Horowitz and Spencer show in this important work, it is an effort to protect Islamic terror by silencing its critics through a direct assault on the Bill of Rights.
Islamophobia: Thought Crime of the Totalitarian Future
Hør hva Pat Condell har å si om multikulturelle dårer i denne videoen:
Ha Ha Islamophobia
.....In their new pamphlet, Islamophobia: Thought Crime of the Totalitarian Future, Horowitz and Spencer have created what amounts to a biography of this malign concept. Their work shows how the term “Islamophobia” originated with the Muslim Brotherhood, is connected to violent protests over cartoons about Mohammed, the growing number of blasphemy laws in Europe, resolutions against this “form of racism” in the UN, and prosecutions of notable opponents of Islamic terror such as Oriana Fallaci and Geert Wilders. They show, too, how what began as a political strategy by the Muslim Brotherhood has now spread to American higher education and has, like political correctness and other such mad experiments cultured in the campus laboratory, the potential to break out into the larger political culture.
“Islamophobia” is a hoax comparable to The Protocols of The Elders of Zion. As Horowitz and Spencer show in this important work, it is an effort to protect Islamic terror by silencing its critics through a direct assault on the Bill of Rights.
Islamophobia: Thought Crime of the Totalitarian Future
Tuesday, December 4, 2012
Antirasistisk senter samarbeider med ytterliggående krefter
Human Rights Service har i dag en artikkel som dokumenterer et nært samarbeid mellom det statsstøttede Antirasistisk Senter (ARS) og islamister.
Islamistene som Antirasistisk Senter samarbeider med, har meninger som de fleste finner frastøtende. Her er noen eksempler:
- Hitlers Holocaust bør fullføres
- Dødsstraff - for eksempelvis ved sex utenfor ekteskap og for homofili
Antirasistisk senter er på innsiden av veggene sammen med slike islamister.
Troverdigheten til ARS er nå så frynsete at myndighetene seriøst bør vurdere å stanse all økonomisk støtte til organisasjonen.
Les artiklene som dokumenterer Antirasistisk senters tvilsomme samarbeidspartnere:
Avklart
I tog mot ekstremisme
Les også om Antirasistisk senter som slenger om seg med løgner og useriøse påstander for å sette seg selv i førersetet:
Demokrati?
Islamistene som Antirasistisk Senter samarbeider med, har meninger som de fleste finner frastøtende. Her er noen eksempler:
- Hitlers Holocaust bør fullføres
- Dødsstraff - for eksempelvis ved sex utenfor ekteskap og for homofili
Antirasistisk senter er på innsiden av veggene sammen med slike islamister.
Troverdigheten til ARS er nå så frynsete at myndighetene seriøst bør vurdere å stanse all økonomisk støtte til organisasjonen.
Les artiklene som dokumenterer Antirasistisk senters tvilsomme samarbeidspartnere:
Avklart
I tog mot ekstremisme
Les også om Antirasistisk senter som slenger om seg med løgner og useriøse påstander for å sette seg selv i førersetet:
Demokrati?
Labels:
Antirasistisk Senter,
ARS,
islamister
Tuesday, November 27, 2012
Antirasistisk senter (ARS) lyver og desinformerer
Antirasistisk senter (ARS) har den siste tiden slått seg opp ved god drahjelp fra SV i regjering, og har spesielt etter 22/7 spilt høyt. Problemet er at ARS ikke ser det som noe hinder å slenge om seg med løgner og useriøse påstander for å sette seg selv i førersetet. Kanskje ARS mener at det er slik et demokrati skal fungere. Det bør i så fall noen sette en stopper for.
Les hele: Demokrati?
Les hele: Demokrati?
Saturday, October 27, 2012
Basim Ghozlan fremstår som en renskåret islamist
Igjen viser Storhaug vilje til å ta tak i et av de største problemene i vårt samfunn: Fremveksten av islamisme – en teokratisk ideologi som ønsker et shariastyrt samfunn. Denne religiøse ideologien er det ikke mange i norsk offentlighet som viser noen særlig innsikt i. Kombinert med tiltagende fanatisme blant norske muslimer er dette en farlig utvikling, både på kortere og lengre sikt, i form av henholdsvis terrorvirksomhet og et økende press mot grunnleggende frihetsverdier.
Jeg må også si jeg stusser over glorifiseringen av Basim Ghozlan. Det er viktig, som Storhaug gjør, å minne om Ghozlans reaksjon på Qaradawis groteske hyllest til Hitler og Holocaust; også Sultan – nå kartlegger i ARS av ekstremisme – sviktet i denne avgjørende saken, noe som gir en viss grunn til å betvile hans angivelig «moderate» islamforståelse.
At en så høyt respektert religiøs leder som Qaradawi forherliger folkemordet på jødene under siste krig, reiser spørsmålet som blir mer og mer aktuelt: Hva gjør slike jødefiendtlige uttalelser med holdningene blant norske muslimer? Når personer som Qaradawi og stormuftien av Jerusalem (jfr. http://dagen.no/Nyheter/IsraelMidt%C3%B8sten/tabid/255/Default.aspx?ModuleId=75180&articleView=true ) forsvarer utryddelse av jøder, kan det kanskje tenkes at et intenst jødehat piskes opp hos et stort antall muslimer, også her til lands? Kanskje de to sunniledernes ytringer endog kunne lede til drap på jøder – dette må være en sak for ARS som etter 22/7 har vært uhyre opptatt av at «høyreekstreme» ytringer kunne «lede» til vold?
I denne forbindelse med Ghozlan vil jeg trekke frem en sak som Document.no i fjor avdekket. På konvertitten Linda Alzagharis Facebookside uttrykte Moyeldeen Mohammads lillebror et ønske om at muslimer skulle få utdelt automatvåpen for å «ødelegge» de vantro. Ghozlan svarte ham: «Bror Ishaq: Jeg forstår din gode hensikt, men husk at Islam har lært oss at «snarveier» ikke alltid er lurt», og fortsatte med å vise til profetens metode for å bygge Medina-staten (se skjermbilde her: http://www.document.no/2011/06/intern-selvdisiplin-ingen-hindring/).
Med andre ord: Ghozlan fremstår som en renskåret islamist, en som vil arbeide for å bygge en gudsstat i Norge. Så enkelt – og så forferdelig for alle representanter for «anstedigheten» i det offentlige Norge, de som til stadighet hevder at Ghozlan og Islamsk Råd står for «moderat» islam som for enhver pris må vises «respekt». I realiteten er dette et krav til nordmenn om å underkaste seg islamister. Husk at også IRNs generalsekretær utgår fra den teokratiske Minhaj-bevegelsen (se teksten «Islam som statsreligion» av bevegelsens grunnlegger: http://www.minhaj.no/).
Norsk islamdebatt, i den grad det eksisterer noe slikt utenfor nettforaene, er basert på en rekke løgnaktige premisser, blant dem skjønnmalingen av talsmennene for mainstream-islam. At myndighetene og opinionsdannerne behandler de frihetsfiendtlige «antirasistene» i ARS som allierte mot «ekstremisme» og menneskerettighetsforkjemperne i HRS som en slags samfunnsfiender, er et glimrende eksempel på at det offisielle Norge har mistet sitt moralske kompass. Når skal norsk offentlighet egentlig våkne?
-Carolus1
Ovenstående er en leserkommentar til Hege Storhaugs artikkel, Troverdighet. Storhaug skriver om Antirasistisk senter som var på høring i Finanskomiteen på Stortinget 18.oktober for å lobbe til seg mer midler. Det er en legitim sak selvsagt. Hva senterets leder Kari Helene Partapuoli fremmet av påstander var dog en helt annen skål: Stortinget ble blant annet fortalt om den store takhøyden i moskeen til Basim Ghozlan, moskeen som ”tar flest av de kontroversielle debattene, og som går mot ekstremisme”. I dag støtter Ghozlan de norske jihadistene i al-Qaidagrupper i Syria.
***
....et ønske om at muslimer skulle få utdelt automatvåpen for å «ødelegge» de vantro. Ghozlan svarte ham: «Bror Ishaq: Jeg forstår din gode hensikt....
Din gode hensikt? Det er en god hensikt å ville ødelegge alle de vantro?
Hvis ikke det avslører Ghozlans tankesett og hva slags "verdier" den mannen har, da lurer jeg på hva som skal til for at folk skal våkne!
Basim Ghozlan - for å sitere deg selv fra en annen sak: Du taler bare djevelens sak!
Les også Nina Hjerpset-Østlie sin omtale av Basim Ghozlan her: Bukken, havresekken og Basim Ghozlan
Få også med dere leserkommentarene til artikkelen - de er som regel meget gode hos Document.
Jeg må også si jeg stusser over glorifiseringen av Basim Ghozlan. Det er viktig, som Storhaug gjør, å minne om Ghozlans reaksjon på Qaradawis groteske hyllest til Hitler og Holocaust; også Sultan – nå kartlegger i ARS av ekstremisme – sviktet i denne avgjørende saken, noe som gir en viss grunn til å betvile hans angivelig «moderate» islamforståelse.
At en så høyt respektert religiøs leder som Qaradawi forherliger folkemordet på jødene under siste krig, reiser spørsmålet som blir mer og mer aktuelt: Hva gjør slike jødefiendtlige uttalelser med holdningene blant norske muslimer? Når personer som Qaradawi og stormuftien av Jerusalem (jfr. http://dagen.no/Nyheter/IsraelMidt%C3%B8sten/tabid/255/Default.aspx?ModuleId=75180&articleView=true ) forsvarer utryddelse av jøder, kan det kanskje tenkes at et intenst jødehat piskes opp hos et stort antall muslimer, også her til lands? Kanskje de to sunniledernes ytringer endog kunne lede til drap på jøder – dette må være en sak for ARS som etter 22/7 har vært uhyre opptatt av at «høyreekstreme» ytringer kunne «lede» til vold?
I denne forbindelse med Ghozlan vil jeg trekke frem en sak som Document.no i fjor avdekket. På konvertitten Linda Alzagharis Facebookside uttrykte Moyeldeen Mohammads lillebror et ønske om at muslimer skulle få utdelt automatvåpen for å «ødelegge» de vantro. Ghozlan svarte ham: «Bror Ishaq: Jeg forstår din gode hensikt, men husk at Islam har lært oss at «snarveier» ikke alltid er lurt», og fortsatte med å vise til profetens metode for å bygge Medina-staten (se skjermbilde her: http://www.document.no/2011/06/intern-selvdisiplin-ingen-hindring/).
Med andre ord: Ghozlan fremstår som en renskåret islamist, en som vil arbeide for å bygge en gudsstat i Norge. Så enkelt – og så forferdelig for alle representanter for «anstedigheten» i det offentlige Norge, de som til stadighet hevder at Ghozlan og Islamsk Råd står for «moderat» islam som for enhver pris må vises «respekt». I realiteten er dette et krav til nordmenn om å underkaste seg islamister. Husk at også IRNs generalsekretær utgår fra den teokratiske Minhaj-bevegelsen (se teksten «Islam som statsreligion» av bevegelsens grunnlegger: http://www.minhaj.no/).
Norsk islamdebatt, i den grad det eksisterer noe slikt utenfor nettforaene, er basert på en rekke løgnaktige premisser, blant dem skjønnmalingen av talsmennene for mainstream-islam. At myndighetene og opinionsdannerne behandler de frihetsfiendtlige «antirasistene» i ARS som allierte mot «ekstremisme» og menneskerettighetsforkjemperne i HRS som en slags samfunnsfiender, er et glimrende eksempel på at det offisielle Norge har mistet sitt moralske kompass. Når skal norsk offentlighet egentlig våkne?
-Carolus1
Ovenstående er en leserkommentar til Hege Storhaugs artikkel, Troverdighet. Storhaug skriver om Antirasistisk senter som var på høring i Finanskomiteen på Stortinget 18.oktober for å lobbe til seg mer midler. Det er en legitim sak selvsagt. Hva senterets leder Kari Helene Partapuoli fremmet av påstander var dog en helt annen skål: Stortinget ble blant annet fortalt om den store takhøyden i moskeen til Basim Ghozlan, moskeen som ”tar flest av de kontroversielle debattene, og som går mot ekstremisme”. I dag støtter Ghozlan de norske jihadistene i al-Qaidagrupper i Syria.
....et ønske om at muslimer skulle få utdelt automatvåpen for å «ødelegge» de vantro. Ghozlan svarte ham: «Bror Ishaq: Jeg forstår din gode hensikt....
Din gode hensikt? Det er en god hensikt å ville ødelegge alle de vantro?
Hvis ikke det avslører Ghozlans tankesett og hva slags "verdier" den mannen har, da lurer jeg på hva som skal til for at folk skal våkne!
Basim Ghozlan - for å sitere deg selv fra en annen sak: Du taler bare djevelens sak!
Les også Nina Hjerpset-Østlie sin omtale av Basim Ghozlan her: Bukken, havresekken og Basim Ghozlan
Få også med dere leserkommentarene til artikkelen - de er som regel meget gode hos Document.
Subscribe to:
Posts (Atom)