Nrk har en glimrende og betimelig kronikk: Monarkiet trenger kritisk bokettersyn
"...Når det norske kronprinspar drar på elleve dagers luksusferie på den karibiske Bounty-øy, St. Barts, og betaler 47 000 kroner i døgnet for det, så er ukepressen på pletten med reportasjer om det sorgløse strandlivet. Men hvorfor er det ingen aviser som forholder seg kritisk til at paret fra Skaugum på to korte uker svir av et beløp som tilsvarer en norsk politibetjents årslønn? Og hvorfor setter ingen seg ned for å undersøke om det kongelige paret selv har dratt fram kredittkortet, eller om de, slik deres danske kolleger har for vane, har latt andre betale for gildet?
Og hva med Mette-Marits Pucci, Gucci og Valentino-antrekk til opp mot en kvart million kroner stykket? Har hun betalt for dem? Hvor er de i så fall bokført i årsregnskapet fra det norske hoff?...
....Men hvorfor er det ingen aviser som forholder seg kritisk til at paret fra Skaugum på to korte uker svir av et beløp som tilsvarer en norsk politibetjents årslønn? Og hvorfor setter ingen seg ned for å undersøke om det kongelige paret selv har dratt fram kredittkortet, eller om de, slik deres danske kolleger har for vane, har latt andre betale for gildet?"
Les hele:Monarkiet trenger kritisk bokettersyn
Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label kronprinsparet. Show all posts
Showing posts with label kronprinsparet. Show all posts
Monday, January 21, 2013
Monday, July 16, 2012
Kronprinsparet bør invitere romfolket
Vi har jo et kronprinspar som politisk korrekt er for multikultur og et fargerikt felleskap. Hvorfor kan ikke dette kule kronprinsparet invitere romfolket til å slå opp leiren sin på de vide markene på Skaugum?
Tenk på det kulturelle, deilige fellesskapet de ville få der. Eksotiske krydder har sikkert romfolket, også. Så kunne kronprinsparet og romfolket invitere kronprinsparets mange venner fra kultureliten, mediene og politikken til sang og spell med kultur og krydder.
En herlig tanke, ikke sant?
Tenk på det kulturelle, deilige fellesskapet de ville få der. Eksotiske krydder har sikkert romfolket, også. Så kunne kronprinsparet og romfolket invitere kronprinsparets mange venner fra kultureliten, mediene og politikken til sang og spell med kultur og krydder.
En herlig tanke, ikke sant?
Subscribe to:
Posts (Atom)