Vi har jo et kronprinspar som politisk korrekt er for multikultur og et fargerikt felleskap. Hvorfor kan ikke dette kule kronprinsparet invitere romfolket til å slå opp leiren sin på de vide markene på Skaugum?
Tenk på det kulturelle, deilige fellesskapet de ville få der. Eksotiske krydder har sikkert romfolket, også. Så kunne kronprinsparet og romfolket invitere kronprinsparets mange venner fra kultureliten, mediene og politikken til sang og spell med kultur og krydder.
En herlig tanke, ikke sant?
Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label kultureliten. Show all posts
Showing posts with label kultureliten. Show all posts
Monday, July 16, 2012
Friday, September 25, 2009
Hvorfor bry seg om norske kunstnere?
Nå er de alle indignert over at FRPere unner seg en liten feiring over Sponheims bortgang. Stakkars; han ligger nede. Jeg må si dette var stort, det heter demokrati, velgerne har talt Sponhein/ Venstre. Dere er ferdig. Og kunne vi kvitt de andre mellompartiene, vil vi få et skikkelig topartisystem. Høyre og FRP en blokk, og hvis ikke Høyre legger av seg arrogansen, så går de samme veien som Venstre.
Så har "åndseliten" funnet en ung FRP dame, som ikke sier noe pent om bøker. Selvfølgelig bevisst mistolket hva hun sa.
Mette H. fra Molde, mente sikkert norske subsidierte "forfattere," som sleiker makta oppetter ræva, sammen med norsk presse, som angriper et parti som aldri har hatt regjeringsmakt, og driver valgkamp for de rødgrønne uten kritisk blikk. Det er ikke kultur, men ukultur, det var slik det var i Sovjet Unionen, og slik det har blitt under Putin.
I USA gjorde en kvinnelig journalist en undersøkelse av en del forfattere, og hun fant en som "hardly could cross the street alone." Hun spurte: "Why would you read this mans book."
Ja, hvem skulle bry seg om norske "kunstnere," lese deres bøker, når de har ukritisk mobilisert til fordel for makta, og aldri skriver noe som fornærmer dem, for å smiske med Giske? Ellers har de malere, som maler ironiske bilder av opposisjonen, ikke makta. Norsk ”åndselite” kjøpt og betalt, som akademia, og alle "ekspertene," som drev valgkamp for de rødgrønne. I USA skaffer folk seg et levebrød ved å karikere presidenter og visepresidenter. Ikke i Norge hvis de er sosialister, da forsvarer de dem med nebb og klør. Det er ganske patetisk.
----------------
Skrevet av Jan Johansen Document.no
Jeg syntes det var så godt sagt at jeg kopierte hele innlegget.
Så har "åndseliten" funnet en ung FRP dame, som ikke sier noe pent om bøker. Selvfølgelig bevisst mistolket hva hun sa.
Mette H. fra Molde, mente sikkert norske subsidierte "forfattere," som sleiker makta oppetter ræva, sammen med norsk presse, som angriper et parti som aldri har hatt regjeringsmakt, og driver valgkamp for de rødgrønne uten kritisk blikk. Det er ikke kultur, men ukultur, det var slik det var i Sovjet Unionen, og slik det har blitt under Putin.
I USA gjorde en kvinnelig journalist en undersøkelse av en del forfattere, og hun fant en som "hardly could cross the street alone." Hun spurte: "Why would you read this mans book."
Ja, hvem skulle bry seg om norske "kunstnere," lese deres bøker, når de har ukritisk mobilisert til fordel for makta, og aldri skriver noe som fornærmer dem, for å smiske med Giske? Ellers har de malere, som maler ironiske bilder av opposisjonen, ikke makta. Norsk ”åndselite” kjøpt og betalt, som akademia, og alle "ekspertene," som drev valgkamp for de rødgrønne. I USA skaffer folk seg et levebrød ved å karikere presidenter og visepresidenter. Ikke i Norge hvis de er sosialister, da forsvarer de dem med nebb og klør. Det er ganske patetisk.
----------------
Skrevet av Jan Johansen Document.no
Jeg syntes det var så godt sagt at jeg kopierte hele innlegget.
Monday, September 14, 2009
Morten Harket skrev ikke under
I dag fyller Morten Harket, Norges største popstjerne, 50 år.
Selv 24 år etter det internasjonale gjennombruddet og ni år etter comebacket, selger både Morten Harket og A-ha plater i bøtter og spann, og både i Tyskland og Storbritannia trykker man fortsatt nordmennene til sitt bryst. Per Sundnes sier til nrk.no at han ikke er i tvil om at gruppen vil gå inn i norsk musikkhistorie som noe av det største som har skjedd.
– De vil aldri bli glemt. Morten Harket har vært med så lenge, og har alltid vært fokusert og gjort alt på egne premisser. A-ha gjør aldri noe halvveis, og det er ikke mange som kan måle seg med dem, mener Sundnes.
Verdt å merke seg er at megastjernen Morten Harket var en av de som ikke skrev under på den såkalte kulturelitens protestliste mot Fremskrittspartiet!
Selv 24 år etter det internasjonale gjennombruddet og ni år etter comebacket, selger både Morten Harket og A-ha plater i bøtter og spann, og både i Tyskland og Storbritannia trykker man fortsatt nordmennene til sitt bryst. Per Sundnes sier til nrk.no at han ikke er i tvil om at gruppen vil gå inn i norsk musikkhistorie som noe av det største som har skjedd.
– De vil aldri bli glemt. Morten Harket har vært med så lenge, og har alltid vært fokusert og gjort alt på egne premisser. A-ha gjør aldri noe halvveis, og det er ikke mange som kan måle seg med dem, mener Sundnes.
Verdt å merke seg er at megastjernen Morten Harket var en av de som ikke skrev under på den såkalte kulturelitens protestliste mot Fremskrittspartiet!
Subscribe to:
Posts (Atom)