Showing posts with label sløsing. Show all posts
Showing posts with label sløsing. Show all posts

Tuesday, May 21, 2013

Var det dine skattepenger som ble brukt?


UD gav 22 millioner til en «dialogstiftelse» der tidligere statssekretær Vidar Helgesen er styremedlem. Utbetalingene fortsatte etter at det var avdekket omfattende korrupsjon.

Riksrevisjonen sjekket konti for overføring av penger fra kapittel 163.71, «Humanitær bistand» og 164.70, «Fred, forsoning og demokratitiltak». For årene 2009 og 2010 ble det overført 2,9 milliarder kroner over disse kapitlene på Statsbudsjettet.

Les hele: Norske pengegaver til «Palestinavenner» ute av kontroll

Monday, August 3, 2009

Hva er det som feiler Petter Stordalen?



Jeg kjøper ikke Se og Hør, så jeg aner ikke hva som står skrevet inne i bladet. Forsiden av bladet glante mot meg i kassakøen på kjøpesenteret, og den sier at Petter Stordalen bruker 9,3 millioner kroner på ferie.

Hvis det er riktig, da må det være noe galt med mannen. Da lurer jeg på hvor stort tomrommet i mannen er, siden det må hele 9,3 millioner kroner til for å holde ut.

Jeg håper virkelig at de som tjener disse pengene, har mer vett og forstand til å ta vare på penger enn det Petter Stordalen åpenbart har.

Dette har ingenting med misunnelse å gjøre. Petter Stordalen må gjerne blakke seg helt og holdent for min del. Det er bare det at jeg misliker sterkt pengesløsing, både statlig og privat sløsing.

Jeg skal i hvert fall gjøre mitt for å unngå Choice-hotellene som Petter Stordalen eier når jeg er ute og reiser. Idioti støtter jeg nemlig ikke!

Les mer om "miljøforkjemperen" Stordalens ferie og pengeforbruk i Finansavisen