Showing posts with label Palestina. Show all posts
Showing posts with label Palestina. Show all posts

Monday, February 25, 2013

Skattepenger sløses vekk i Midtøsten

Nrk holder på å bli som Dagbladet var i gamle dager: Når du tror du føler deg trygg og overbevist om at avisen er en lojal, politisk støttespiller, snur den 180 grader rundt og gir deg en kilevink. I årenes løp er det mang en SV'er som har fått dagen og natta ødelagt på grunn av Dagbladets troløshet.

Og slik bør det være. Det er det som kalles uavhengig journalistikk.

Er det uavhengig journalistikk også Nrk nå har fått teften av?

Her har Nrk - med rette - blitt beskyldt for å være en uhemmet forsvarer av den norske, hodeløse palestinapolitikken, og så bringer den på samme dag to kritiske artikler om nettopp den norske regjeringens misbruk av folks skattepenger.

Det er nesten ikke til å tro!

Tidligere har Dagsrevyen hatt en prisverdig reportasje om indoktrinering av palestinske barn, delvis betalt med norske skattekroner. I dag får dere vite det mange av oss har visst i flere år, at når palestinske statsledere og diplomater reiser verden rundt for å snakke om hva de trenger hjelp og penger til, er det du og jeg som betaler for flyreisene, hotellrom og møtelokaler. Slik har det vært i 20 år!

En solid støttespiller for den norske regjeringen, Hilde Henriksen Waage, har også formidlet kritikk av pengebruken til Stoltenberg sin regjering. Jo lenger unna fred israelerne og palestinerne er, desto mer penger øser Norge ut av bistandslommeboken.

Tror du det er håp for forandring når det gjelder den norske sløsingen?

Da blir du nok skuffet! I hvert fall så lenge den rød-grønne regjeringen sitter med makten her i landet. Klikk på linkene ovenfor og les det livsfjerne tøvet som kommer fra utenriksminister Espen Barth Eide.

Helt til slutt: Du betaler vel fortsatt skatten din med glede?

Friday, November 30, 2012

Så naiv du er, Barth Eide

I kveld fikk palestinerne oppgradert status i FN. Statsminister Salam Fayyad takker Norge for sin årelange støtte, skriver Nrk.

– Avstemningen torsdag er en milepæl og demonstrerer det internasjonale samfunnets klare støtte til det palestinske statsbyggingsprosjektet og en fremtidig palestinsk stat, sier utenriksminister Eide.

Du er utrolig naiv, Barth Eide, like naiv som din forgjenger, Gahr Støre, og resten av "det internasjonale samfunnet" som stemte for. Takk til alle de som avsto fra å stemme, og til de landene som stemte mot denne politiske teaterforestillingen.

Det kan aldri bli fred mellom palesinerne og israelerne slik ståa er. Og din uttalelse, Barth Eide, vitner om at du trenger å få det inn med teskje:

Palestinerne anerkjenner ikke staten Isreal, så hvordan kan det da bli fred?

De fleste forstår det, bare ikke Norge og "det internasjonale samfunnet" som tror at å trykke på en grønn avstemningsknapp i FN vil løse det uløselige. Er det rart verden er gått av hengslene med slike ledere rundt om kring?

Friday, January 9, 2009

Hvem er den egentlige sjefen?






















Israel kan gjøre som de vil. Ingen amerikansk president eller Kongressen vil tørre å straffe Israel.