I Danmark kan jødiske børn ikke gå i skole på Nørrebro. I Bruxelles er den jødiske skole omgivet af en høj mur med panserplader på grund af de mange angreb. Sådan er der flere steder. Men mange tier og bagatelliserer.
I Danmark og i flere andre europæiske lande bliver jøder i dag på det groveste chikaneret og forfulgte. Over alt bliver dette i vidt omfang fortiet i den offentlige debat. Europæiske medier beskæftiger sig for eksempel meget lidt med den kendsgerning, at mange jøder føler sig tvunget til at flytte fra bestemte områder på grund af forfølgelserne. De bliver reelt fordrevet. Dette er eksempelvis, hvad der er sket i EUs hovedstad. Og en del jøder forlader helt Europa.
....En stor britisk rapport afslørede for et par år siden, at omkring en fjerdel af moskeerne uddelte meget fundamentalistisk og hadefuldt materiale vendt mod kvinder, jøder og andre vantro. Dette materiale fandtes vel at mærke også i moskeer, der blev betragtet som moderate....
Les hele: - Jeg frykter at jødene ikke har en fremtid i Europa
Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label Israel. Show all posts
Showing posts with label Israel. Show all posts
Saturday, February 9, 2013
Friday, December 14, 2012
Norway is the most anti-Semitic and anti-Israel country in Europe today
If you haven’t noticed, Norway has been undergoing a bit of bad publicity of late apropos of what has been described as its unparalleled levels of anti-Semitism. One of the country’s few highly placed truth-tellers, Hanne Nabintu Herland, a religious scholar at the University of Oslo, recently put it this way: “How could a country that was once a loyal friend of Israel be transformed into a nation with a government that refuses to distance itself from Hamas as a terrorist organization? Norway is the most anti-Semitic country in the West, because of the left-wing elite.” Alan Dershowitz said the same thing here at Front Page last year after a series of unpleasant personal experiences in the land of the fjords: “Norway is the most anti-Semitic and anti-Israel country in Europe today.”
.....Jew-hatred, as it happens, is nothing new in the AUF, which, of course, is the group targeted last year by mass murderer Anders Behring Breivik on the island of Utøya, where the Labor Party used to hold an annual summer camp for budding Laborites. The Norwegian Labor Party is a pretty left-wing outfit, but the kids in AUF are notorious for being, if anything, even further to the left than their elders......
Read more: The Norwegian Labor Party’s Holocaust Fan
.....Jew-hatred, as it happens, is nothing new in the AUF, which, of course, is the group targeted last year by mass murderer Anders Behring Breivik on the island of Utøya, where the Labor Party used to hold an annual summer camp for budding Laborites. The Norwegian Labor Party is a pretty left-wing outfit, but the kids in AUF are notorious for being, if anything, even further to the left than their elders......
Read more: The Norwegian Labor Party’s Holocaust Fan
Friday, December 7, 2012
Her er litt voksenopplæring for NRK-journalistene
Denne videoen fra Pat Condell, om konflikten mellom Israel og terrororganisasjonen Hamas, bør sees av alle journalistene i NRK - og andre journalister, for den del. For ikke å snakke om det norske utenriksdepartementet og norske "forskere" på konflikten i Midtøsten . De har mye å lære.
Peace in the Middle East
Peace in the Middle East
Friday, November 30, 2012
Så naiv du er, Barth Eide
I kveld fikk palestinerne oppgradert status i FN. Statsminister Salam Fayyad takker Norge for sin årelange støtte, skriver Nrk.
– Avstemningen torsdag er en milepæl og demonstrerer det internasjonale samfunnets klare støtte til det palestinske statsbyggingsprosjektet og en fremtidig palestinsk stat, sier utenriksminister Eide.
Du er utrolig naiv, Barth Eide, like naiv som din forgjenger, Gahr Støre, og resten av "det internasjonale samfunnet" som stemte for. Takk til alle de som avsto fra å stemme, og til de landene som stemte mot denne politiske teaterforestillingen.
Det kan aldri bli fred mellom palesinerne og israelerne slik ståa er. Og din uttalelse, Barth Eide, vitner om at du trenger å få det inn med teskje:
Palestinerne anerkjenner ikke staten Isreal, så hvordan kan det da bli fred?
De fleste forstår det, bare ikke Norge og "det internasjonale samfunnet" som tror at å trykke på en grønn avstemningsknapp i FN vil løse det uløselige. Er det rart verden er gått av hengslene med slike ledere rundt om kring?
– Avstemningen torsdag er en milepæl og demonstrerer det internasjonale samfunnets klare støtte til det palestinske statsbyggingsprosjektet og en fremtidig palestinsk stat, sier utenriksminister Eide.
Du er utrolig naiv, Barth Eide, like naiv som din forgjenger, Gahr Støre, og resten av "det internasjonale samfunnet" som stemte for. Takk til alle de som avsto fra å stemme, og til de landene som stemte mot denne politiske teaterforestillingen.
Det kan aldri bli fred mellom palesinerne og israelerne slik ståa er. Og din uttalelse, Barth Eide, vitner om at du trenger å få det inn med teskje:
Palestinerne anerkjenner ikke staten Isreal, så hvordan kan det da bli fred?
De fleste forstår det, bare ikke Norge og "det internasjonale samfunnet" som tror at å trykke på en grønn avstemningsknapp i FN vil løse det uløselige. Er det rart verden er gått av hengslene med slike ledere rundt om kring?
Monday, November 26, 2012
Møte og talefrihet i Norge er prisgitt mobben
Lørdag var det støttedemo for Israel i Oslo. Det var et stort spørsmål om demonstrasjonen ville kunne forløpe fredelig, gitt de sterke hatmeldingene på Facebook. Kun et massivt politioppbud gjorde at ikke Palestina-vennene kom på besøk, de hadde fått lov å demonstrere 150 meter unna. Da demonstrasjonen var over fikk deltakerne beskjed om å rulle israelske flagg sammen. Venner av Israel må gå fordekt i Oslos gater anno 2012. Møte og talefriheten på offentlig sted er prisgitt mobben. Mediene nekter å ta ansvar, men har det like fullt.
Det er den bitre virkelighet i dagens Norge, og det ansvar kan ikke medier og politikere løpe fra.
Den nye antisemittismen er farligere for Norge enn for Israel. Den er en gift som angriper historien og vårt verdigrunnlag og gjør ord meningsløse. Et samfunn som ikke forsvarer dagens jøder og dagens Israel er et samfunn i krise. Da hjelper det ikke å minnes Donau.
Les hele: Den nye antisemittismen overskygger den gamle
Det er den bitre virkelighet i dagens Norge, og det ansvar kan ikke medier og politikere løpe fra.
Den nye antisemittismen er farligere for Norge enn for Israel. Den er en gift som angriper historien og vårt verdigrunnlag og gjør ord meningsløse. Et samfunn som ikke forsvarer dagens jøder og dagens Israel er et samfunn i krise. Da hjelper det ikke å minnes Donau.
Les hele: Den nye antisemittismen overskygger den gamle
Friday, November 23, 2012
Den egentlige krigen
Det har pågått en borgerkrig i Syria i halvannet år som har kostet 40.000 mennesker livet. Likevel er det ingenting som kan slå en krig mellom Israel og palestinerne. Det er den egentlige krigen. Det andre er bare et sideshow.
Men hva betyr det at dette er den egentlige krigen?
Her kan du finne det ut: Kvantesprang
...Det var samme motto som de spanske fascistene hadde. Nazismen var en dødskult. Som sådan er den en spent force. Det er umulig å restituere noe som har etterlatt seg slike “monumenter”. Men islamismen er en aktiv, vital apokalypisk kult. Ikke overraskende er den influert av fascismen og har det apokalyptiske innskrevet i sin retorikk og symbolikk. Man trenger bare lytte og se det hele på avstand for at det blir tydelig. Man må ha et aktivt forhold til hva fascismen var og hvordan den stormet frem. Det var den samme kombinasjon av vold og ideologi....
....Jøder hører budskapet klart og tydelig. Over hele verden demonstrerer muslimer mot Israel og roper “khaybar, khabyar, profetens hær vender tilbake”, og alle vet hva som venter jødene. Man smiler bredt. Derfor deler man ut kaker ved Shifa-sykehuset når det er sprengt en buss i Tel Aviv. Det er uttrykk for den samme Leve Døden!-mentaliteten, fryden over at Fienden dør, uansett hvem det er – kvinner, barn, gamle – man fryder seg over deres død. Det er nihilisme og religion hånd i hånd.....
....Det går fortsatt an å lese New York Times og Washington Post og lære noe for en som er vant til norske medier. Men de virkelig gode artiklene står i http://www.tabletmag.com/
http://www.timesofisrael.com/
http://www.worldaffairsjournal.org/
http://the-american-interest.com/
http://pjmedia.com/
http://www.gatestoneinstitute.org/
Men hva betyr det at dette er den egentlige krigen?
Her kan du finne det ut: Kvantesprang
...Det var samme motto som de spanske fascistene hadde. Nazismen var en dødskult. Som sådan er den en spent force. Det er umulig å restituere noe som har etterlatt seg slike “monumenter”. Men islamismen er en aktiv, vital apokalypisk kult. Ikke overraskende er den influert av fascismen og har det apokalyptiske innskrevet i sin retorikk og symbolikk. Man trenger bare lytte og se det hele på avstand for at det blir tydelig. Man må ha et aktivt forhold til hva fascismen var og hvordan den stormet frem. Det var den samme kombinasjon av vold og ideologi....
....Jøder hører budskapet klart og tydelig. Over hele verden demonstrerer muslimer mot Israel og roper “khaybar, khabyar, profetens hær vender tilbake”, og alle vet hva som venter jødene. Man smiler bredt. Derfor deler man ut kaker ved Shifa-sykehuset når det er sprengt en buss i Tel Aviv. Det er uttrykk for den samme Leve Døden!-mentaliteten, fryden over at Fienden dør, uansett hvem det er – kvinner, barn, gamle – man fryder seg over deres død. Det er nihilisme og religion hånd i hånd.....
....Det går fortsatt an å lese New York Times og Washington Post og lære noe for en som er vant til norske medier. Men de virkelig gode artiklene står i http://www.tabletmag.com/
http://www.timesofisrael.com/
http://www.worldaffairsjournal.org/
http://the-american-interest.com/
http://pjmedia.com/
http://www.gatestoneinstitute.org/
De er medløpere og de har et stort ansvar
...Kombinasjonen av vold, offerrolle og blodretorikk er ytterst utiltalende. Også det minner om nazismen.
Den som kjøper denne versjonen, må stå til ansvar for den. Den som presenterer Hamas som troverdig, har et stort ansvar. Publikum har rett til å vurdere om disse mediene/politikerne er til å stole på. Det gjelder vår egen utenriksminister, som ikke unnlater å rose det nye Egypt og understreke hvor stor innflytelse det har. Motsatt er USAs innflytelse synkende ifølge Barth Eide.
Dette var den første store konflikt hvor islamistene ble testet. Hamas ønsker å ødelegge Israel. Det er det ingen tvil om. Mange i vårt eget samfunn er med på ferden. De bør karakteriseres som det de er – Hamas-venner. De fyller mediekanalene – og mange av dem er betalt av skattebetalernes lommer, som “forskere” eller journalister: Sidsel Wold, Odd Karsten Tveit, Sigurd Falkenberg Mikkelsen, Jørgen Lohne, Hilde Henriksen Waage, Jacob Høigilt, Butenschøn, Vogt. De er hva man i 30-årene kalte fellow travellers, medløpere.
På et eller annet tidspunkt vil europeere våkne og oppdage at disse privilegerte menneskene motarbeider dem, at de arbeider for fienden. Den erkjennelsen ligger rett under overflaten. Israel og Europa har samme fiende: en islamisme som er dominant, triumfalistisk og fiendtlig mot et åpent, demokratisk samfunn....
Les hele: Generalprøve
Den som kjøper denne versjonen, må stå til ansvar for den. Den som presenterer Hamas som troverdig, har et stort ansvar. Publikum har rett til å vurdere om disse mediene/politikerne er til å stole på. Det gjelder vår egen utenriksminister, som ikke unnlater å rose det nye Egypt og understreke hvor stor innflytelse det har. Motsatt er USAs innflytelse synkende ifølge Barth Eide.
Dette var den første store konflikt hvor islamistene ble testet. Hamas ønsker å ødelegge Israel. Det er det ingen tvil om. Mange i vårt eget samfunn er med på ferden. De bør karakteriseres som det de er – Hamas-venner. De fyller mediekanalene – og mange av dem er betalt av skattebetalernes lommer, som “forskere” eller journalister: Sidsel Wold, Odd Karsten Tveit, Sigurd Falkenberg Mikkelsen, Jørgen Lohne, Hilde Henriksen Waage, Jacob Høigilt, Butenschøn, Vogt. De er hva man i 30-årene kalte fellow travellers, medløpere.
På et eller annet tidspunkt vil europeere våkne og oppdage at disse privilegerte menneskene motarbeider dem, at de arbeider for fienden. Den erkjennelsen ligger rett under overflaten. Israel og Europa har samme fiende: en islamisme som er dominant, triumfalistisk og fiendtlig mot et åpent, demokratisk samfunn....
Les hele: Generalprøve
Tuesday, November 20, 2012
Fornærmer Shimon Peres ekspertene på Midtøsten?
President Shimon Peres sa i intervju med CNN at krigen i Gaza kan være over på sekunder hvis Hamas slutter å sende raketter inn over den sivile befolkningen i Israel.
Den uttalelsen må vel sjokkere ekspertene på Midtøsten, vil jeg tro.
Her har analytikerne brukt mange år på å bli eksperter og så kommer presidenten med en så enkel løsning?
Uhørt!
Nei, mye mer forskning må til, mange flere avhandlinger og rapporter skrives, og ekspertuttalelser formidles - fortrinnsvis via Nrk.
Så her er det bare for ekspertene og media å håpe på at terrororganisasjonen Hamas fortsetter med å la rakettene hagle inn over Israel.
Sjokkerende jødehat fra AUF
Er det AUFs sanne ansikt vi får se? For noen dager siden demonstrerte de mot Israels selvsagte rett til å forsvare sine borgere mot terroren fra terrororganisasjonen Hamas - og nå kommer dette:
Et AUF-medlem la i går ut statusoppdateringen “Jævla jøde horer, skulle ønske Hitler kunne kommet tilbake og dusjet dere litt mer” på Facebook, og flere AUF`ere deltok i kommentarfeltet med utsagn om å brenne jøder og øvrige ytringer av en art Hamar Arbeiderblad ikke ønsker å gjengi (se skjermbilde nederst i saken).
Ap-politiker og representant i Hamar kommunestyre Khalid Haji Ahmed ble også med i den påfølgende debatten, men tok hverken avstand fra utsagnene eller irettesatte de aktuelle AUF`erne. I stedet skrev han to kommentarer som ble oppfattet som støttende.
Les hele artikkelen: AUFs ytringsansvar i praksis?
Også denne: AUF’ere viser sitt jødehat
Et AUF-medlem la i går ut statusoppdateringen “Jævla jøde horer, skulle ønske Hitler kunne kommet tilbake og dusjet dere litt mer” på Facebook, og flere AUF`ere deltok i kommentarfeltet med utsagn om å brenne jøder og øvrige ytringer av en art Hamar Arbeiderblad ikke ønsker å gjengi (se skjermbilde nederst i saken).
Ap-politiker og representant i Hamar kommunestyre Khalid Haji Ahmed ble også med i den påfølgende debatten, men tok hverken avstand fra utsagnene eller irettesatte de aktuelle AUF`erne. I stedet skrev han to kommentarer som ble oppfattet som støttende.
Les hele artikkelen: AUFs ytringsansvar i praksis?
Også denne: AUF’ere viser sitt jødehat
Sunday, November 18, 2012
Mat for ambassadørene fra USA og Israel
Selv om kosten som tilbys er heller smakløs, bør den fortæres. Spy gjerne etter at den er svalgt.
Det er Norges utenriksminister, Barth Eide, som er kokken og det han har servert er mellom anna dette:
*** Israel er okkupasjonsmakt i Gaza. Dermed har den norske regjering valgt side og ser situasjonen med Hamas’ øyne.
*** Norge er i ferd med å se verden med de “moderate” islamistenes øyne: Barth Eide understreket gang på gang hvilken sentral rolle Egypt spiller som mekler. Når han i tillegg sa at USA ikke spiller en så sentral rolle, blir tegningen ganske klar: det er hva de besøkende utenriksministre fra Egypt og Tunis har sagt i Gaza: situasjonen er endret og det bør Israel merke seg. Det er en klar trussel. Nå mener Barth Eide at dette er realiteter vi må anerkjenne. I dette bildet spiller USA en mindre rolle.
*** Forbindelsene til Det muslimske brorskap som UD har dyrket i flere år, er ikke tilfeldige. De er uttrykk for at Norge ser en ny konstellasjon og ønsker å spille en rolle innenfor den.
Som sagt, det er lov å kaste opp. Etterpå kan dere lese hele artikkelen her:
Barth Eide: – Israel en okkupasjonsmakt på Gaza
Forøvrig: Dere som er lei av løgnene fra propagandakanalen Nrk, bør se og distribuere denne videoen:
Det er Norges utenriksminister, Barth Eide, som er kokken og det han har servert er mellom anna dette:
*** Israel er okkupasjonsmakt i Gaza. Dermed har den norske regjering valgt side og ser situasjonen med Hamas’ øyne.
*** Norge er i ferd med å se verden med de “moderate” islamistenes øyne: Barth Eide understreket gang på gang hvilken sentral rolle Egypt spiller som mekler. Når han i tillegg sa at USA ikke spiller en så sentral rolle, blir tegningen ganske klar: det er hva de besøkende utenriksministre fra Egypt og Tunis har sagt i Gaza: situasjonen er endret og det bør Israel merke seg. Det er en klar trussel. Nå mener Barth Eide at dette er realiteter vi må anerkjenne. I dette bildet spiller USA en mindre rolle.
*** Forbindelsene til Det muslimske brorskap som UD har dyrket i flere år, er ikke tilfeldige. De er uttrykk for at Norge ser en ny konstellasjon og ønsker å spille en rolle innenfor den.
Som sagt, det er lov å kaste opp. Etterpå kan dere lese hele artikkelen her:
Barth Eide: – Israel en okkupasjonsmakt på Gaza
Forøvrig: Dere som er lei av løgnene fra propagandakanalen Nrk, bør se og distribuere denne videoen:
Labels:
den norske regjering,
Hamas,
Israel
Saturday, November 17, 2012
Pinlig for AUF
Over 500 demonstranter møtte opp i regnet for å demonstrere mot Israels handlinger i Gaza lørdag kl. 14, skriver Nrk.
Åsmund Aukrust, nestleder i AUF, ba om klarere fordømmelse av Israel.
Nå gidder ikke vi bruke altfor mye tid på denne idiotiske demonstrasjonen. Kun si dette: Det må være pinlig for AUF å ha en slik nestleder.
Eller kanskje ikke? Tøvekoppen har jo blitt valgt til nestleder, så det forteller vel i grunnen alt om hva slags hodeløs organisasjon AUF er!
De er neppe mottagelige; likevel, her er en smule informasjon til den enfoldige gjengen som demonstrerte:
Hittil i år er det skutt mer enn 1000 høyeksplosive raketter og bombekastergranater mot sivile mål i Israel og tallet øker raskt for hver dag. Dette er til sammen mer ammunisjon enn de tyske invasjonsstyrkene brukte mot Norge 9. april 1940. Denne meningsløse aggresjonen har kostet mange menneskeliv og Israel har måttet iverksette forsvarsmessige mottiltak for å beskytte landet og sivilbefolkningen, slik FN-pakten og folkeretten både hjemler og pålegger statene. FN, derimot, har fullstendig unnlatt å omtale rakettregnet fra Gaza. Den ellers så meddelsomme Høykommissæren for menneskerettigheter sier ikke et ord om palestinernes militære angrep mot sivile israelere som også har menneskerettigheter, – eller tar vi feil på det punkt? (Les mer her: Krigen mot jødene).
Demonstrasjonen arrangeres av Palestinakomiteen i Norge og Palestinakomiteen i Oslo, og er i tillegg støttet av blant andre SV, AUF, SU, Fellesutvalget for Palestina, Rødt, Rød Ungdom, Ship to Gaza Norway, Egyptisk Kultursenter i Norge, Palestinaleiren, Norsk Folkehjelp, Internasjonale sosialister og Norges Kommunistiske Parti.
Med andre ord; litt av en bøling, som du så avgjort bør holde barna dine langt unna. Du skjønner sikkert også at Norsk Folkehjelp er et ufyselig sosialist-reir som anstendige mennesker avstår fra å støtte økonomisk.
Her kan du lese om Norsk Folkehjelps jødehat.
Peace will come when the Arabs will love their children more than they hate us.
-Golda Meir
Åsmund Aukrust, nestleder i AUF, ba om klarere fordømmelse av Israel.
Nå gidder ikke vi bruke altfor mye tid på denne idiotiske demonstrasjonen. Kun si dette: Det må være pinlig for AUF å ha en slik nestleder.
Eller kanskje ikke? Tøvekoppen har jo blitt valgt til nestleder, så det forteller vel i grunnen alt om hva slags hodeløs organisasjon AUF er!
De er neppe mottagelige; likevel, her er en smule informasjon til den enfoldige gjengen som demonstrerte:
Hittil i år er det skutt mer enn 1000 høyeksplosive raketter og bombekastergranater mot sivile mål i Israel og tallet øker raskt for hver dag. Dette er til sammen mer ammunisjon enn de tyske invasjonsstyrkene brukte mot Norge 9. april 1940. Denne meningsløse aggresjonen har kostet mange menneskeliv og Israel har måttet iverksette forsvarsmessige mottiltak for å beskytte landet og sivilbefolkningen, slik FN-pakten og folkeretten både hjemler og pålegger statene. FN, derimot, har fullstendig unnlatt å omtale rakettregnet fra Gaza. Den ellers så meddelsomme Høykommissæren for menneskerettigheter sier ikke et ord om palestinernes militære angrep mot sivile israelere som også har menneskerettigheter, – eller tar vi feil på det punkt? (Les mer her: Krigen mot jødene).
Demonstrasjonen arrangeres av Palestinakomiteen i Norge og Palestinakomiteen i Oslo, og er i tillegg støttet av blant andre SV, AUF, SU, Fellesutvalget for Palestina, Rødt, Rød Ungdom, Ship to Gaza Norway, Egyptisk Kultursenter i Norge, Palestinaleiren, Norsk Folkehjelp, Internasjonale sosialister og Norges Kommunistiske Parti.
Med andre ord; litt av en bøling, som du så avgjort bør holde barna dine langt unna. Du skjønner sikkert også at Norsk Folkehjelp er et ufyselig sosialist-reir som anstendige mennesker avstår fra å støtte økonomisk.
Her kan du lese om Norsk Folkehjelps jødehat.
Peace will come when the Arabs will love their children more than they hate us.
-Golda Meir
Håper Mads Gilbert holder Nrk underrettet
Aktivistlegen Mads Gilbert er på banen igjen. Hans bok fikk påtegning av Jonas Gahr Støre som utenriksminister
og han ble omfavnet på gaten i Tromsø av dronning Sonja. Fortjener den legen egentlig klemmer og omfavnelse og nesegrus beundring av den venstrevridde pressen?
For Mads Gilbert mener at hjelpearbeid er politikk. Derfor nekter han å gi penger til Leger uten grenser.
Her er noen leserkommentarer hos Document, til artikkelen Nå er de i gang igjen:
Det er igang igjen - hold dere parat NRK med film- og intervjuteam - så Gazalegenes 1 uke lange propagandatur kan bli vellykket.
Ikke glem avreiseintervjuet på Gardermoen!
Aldri til Sørsudan, aldri til Kongo - men bare til Gaza. - Men vær klar over grunnen til at dere er "utkommandert": Disse 2 tidligere marxistleninistene skal få propagandere for sitt brennende hat mot Israel : en demokratisk, økonomisk vellykket stat med vestlig judaisk/kristen kulturarv - .. men altså omgitt av diktatoriske, tilbakeliggende stater med en undertrykkende religion.
Husk at drivkraften bak ekspeditionen er hat mot Israel !
-7ba844
Gilbert er aldri bekymret for jødiske barn som utsettes for stadige rakettangrep fra Gaza - han er mao en skikkelig hykler. Derfor nektet jeg å gi penger da "Leger uten Genser" hadde innsamling her tidligere iår.
-Arbeidsrud
Vel, da stiller du jo på linje med Mads Gilbert i den saken.
Han er ikke medlem av Leger uten grenser og gir ikke bidrag til organisasjonen, da de har som prinsipp å ikke velge side i krigs- og konfliktområder. Det er en apolitisk organisasjon som hjelper de som tregner hjelp uansett hvem det er og hvilken side i en konflikt de tilhører.
Mads Gilbert kan ikke akseptere dette prinsippet. For ham er hjelpearbeidet politikk. Derfor er han også svært selektiv i valg av konfliktområder.
-Nattuglen
Det sier noe om at Norge er oppned når "israelvenn" blir sett på noe suspekt. For hva er faktum? Israel er det eneste, jeg gjentar, eneste demokratiet i regionen. Derimot være "venn" med terrororganisasjonen Hamas, det er forståelig. Rett og slett helt ufattelig.
At Nrk har prestert å sende ned Odd Karstein Tveit igjen viser bare hvor fanatisk Nrk er. Da tipper jeg de gode gamle reportasjene kommer tilbake. De av typen tåreperser hjemme hos palestinere som selvfølgelig alle ønsker fred, hvor det i forhold til innslaget blir kjapt nevnt om noen HJEMMELAGEDE (Nrk er opptatt av å presisere det) raketter som er blitt sendt over Israel, men som selvfølgelig ikke følges av noen menneskelige ofre for rakettene, men hvor det blir tillagt at de ble sendt av "desperate" mennesker
-smokewater
Ja, rakettene er ikke bare "hjemmelagde", vi får muligens også snart høre at de er "klimavennlige"?
-plaudon
For Mads Gilbert mener at hjelpearbeid er politikk. Derfor nekter han å gi penger til Leger uten grenser.
Her er noen leserkommentarer hos Document, til artikkelen Nå er de i gang igjen:
Det er igang igjen - hold dere parat NRK med film- og intervjuteam - så Gazalegenes 1 uke lange propagandatur kan bli vellykket.
Ikke glem avreiseintervjuet på Gardermoen!
Aldri til Sørsudan, aldri til Kongo - men bare til Gaza. - Men vær klar over grunnen til at dere er "utkommandert": Disse 2 tidligere marxistleninistene skal få propagandere for sitt brennende hat mot Israel : en demokratisk, økonomisk vellykket stat med vestlig judaisk/kristen kulturarv - .. men altså omgitt av diktatoriske, tilbakeliggende stater med en undertrykkende religion.
Husk at drivkraften bak ekspeditionen er hat mot Israel !
-7ba844
Gilbert er aldri bekymret for jødiske barn som utsettes for stadige rakettangrep fra Gaza - han er mao en skikkelig hykler. Derfor nektet jeg å gi penger da "Leger uten Genser" hadde innsamling her tidligere iår.
-Arbeidsrud
Vel, da stiller du jo på linje med Mads Gilbert i den saken.
Han er ikke medlem av Leger uten grenser og gir ikke bidrag til organisasjonen, da de har som prinsipp å ikke velge side i krigs- og konfliktområder. Det er en apolitisk organisasjon som hjelper de som tregner hjelp uansett hvem det er og hvilken side i en konflikt de tilhører.
Mads Gilbert kan ikke akseptere dette prinsippet. For ham er hjelpearbeidet politikk. Derfor er han også svært selektiv i valg av konfliktområder.
-Nattuglen
Det sier noe om at Norge er oppned når "israelvenn" blir sett på noe suspekt. For hva er faktum? Israel er det eneste, jeg gjentar, eneste demokratiet i regionen. Derimot være "venn" med terrororganisasjonen Hamas, det er forståelig. Rett og slett helt ufattelig.
At Nrk har prestert å sende ned Odd Karstein Tveit igjen viser bare hvor fanatisk Nrk er. Da tipper jeg de gode gamle reportasjene kommer tilbake. De av typen tåreperser hjemme hos palestinere som selvfølgelig alle ønsker fred, hvor det i forhold til innslaget blir kjapt nevnt om noen HJEMMELAGEDE (Nrk er opptatt av å presisere det) raketter som er blitt sendt over Israel, men som selvfølgelig ikke følges av noen menneskelige ofre for rakettene, men hvor det blir tillagt at de ble sendt av "desperate" mennesker
-smokewater
Ja, rakettene er ikke bare "hjemmelagde", vi får muligens også snart høre at de er "klimavennlige"?
-plaudon
Labels:
Israel,
Midt-Østen,
Nrk,
propaganda
Friday, November 16, 2012
Tron Ali Linstad bør lære av Mads Gilbert
I går kunne vi høre intervju med Mads Gilbert som forberedte seg til å dra nedover igjen. Han var i kontakt med kolleger i Gaza og ville dra om nødvendig. Han er blitt det offisielle Norges utsending, og ikke lenger en representant for den venstresiden som hater Israel. Hans bok får påtegning av Jonas Gahr Støre som utenriksminister og han blir omfavnet på gaten i Tromsø av dronning Sonja. Er det da så merkelig at Tron Ali Linstad skled gjennom som fortjent til Kongens medalje? Linstad har vært stupid nok å alliere seg med Iran. Hadde han som lege vært alliert med Hamas ville han ikke blitt fratatt medaljen. Forskjellen på de to er slående. Begge er mot Israel, men måten det skjer på er forskjellig. Skal man være det på den nye måten må man være det slik at man har deniability, at man kan overholde visse former.
Gjør man det er det ikke grenser for hva man kan gjøre.
Les hele artikkelen: Nå er de i gang igjen
Et innblikk i Linstads verdier kan du få her: Anti-integrering
Vil du ha enda mer om Linstads bisarre ideer og synspunkter, kan du klikke på linken nedenfor. Her får du en liten smakebit fra kronikken i Aftenposten:
.....Det er virkelig ikke mange lindstader der ute. Linstad må være en av Norges mest utholdende totalitarister. Fra sin tid som Stalins løpegutt tidlig på syttitallet til han konverterte til khomeinisme på åttitallet. Hele sitt voksne liv har Linstad forfektet diktaturet: Fra ml-tidas proletariske diktatur til den mørkeste og mest reaksjonære tolkningen av sharia i dag.
På Linstads dagsorden står også de mye omtalte antisemittiske konspirasjonsideene. Han praktiserer gammeldags politisk medløperi til fordel for det brutale teokratiet i Iran. Per Egil Hegge viste forleden til at Linstad dukket opp på hans kontor for å fortelle at 11 år gamle vettskremte iranske barnesoldater - som ble brukt som kanonføde under krigen mellom Iran og Irak - gjorde det av hellig overbevisning og fri vilje....
Hele sitt voksne liv har Linstad forfektet diktaturet
Gjør man det er det ikke grenser for hva man kan gjøre.
Les hele artikkelen: Nå er de i gang igjen
Et innblikk i Linstads verdier kan du få her: Anti-integrering
Vil du ha enda mer om Linstads bisarre ideer og synspunkter, kan du klikke på linken nedenfor. Her får du en liten smakebit fra kronikken i Aftenposten:
.....Det er virkelig ikke mange lindstader der ute. Linstad må være en av Norges mest utholdende totalitarister. Fra sin tid som Stalins løpegutt tidlig på syttitallet til han konverterte til khomeinisme på åttitallet. Hele sitt voksne liv har Linstad forfektet diktaturet: Fra ml-tidas proletariske diktatur til den mørkeste og mest reaksjonære tolkningen av sharia i dag.
På Linstads dagsorden står også de mye omtalte antisemittiske konspirasjonsideene. Han praktiserer gammeldags politisk medløperi til fordel for det brutale teokratiet i Iran. Per Egil Hegge viste forleden til at Linstad dukket opp på hans kontor for å fortelle at 11 år gamle vettskremte iranske barnesoldater - som ble brukt som kanonføde under krigen mellom Iran og Irak - gjorde det av hellig overbevisning og fri vilje....
Hele sitt voksne liv har Linstad forfektet diktaturet
Labels:
Hamas,
Iran,
Israel,
Midt-Østen
Friday, May 4, 2012
Europas viktigste politiker er ute med ny bok
Ytringsfrihetens forsvarer og garantist, den nederlandske politikeren Geert Wilders, er ute med ny bok.
Wilders har påtatt seg å si de ubehagelige tingene, si det som ingen av de andre vil, eller tør. For sitt mot må lederen av Nederlands tredje største parti leve under politibeskyttelse 24 timer i døgnet.
"Politibeskyttelsen som partileder Geert Wilders dessverre må ha, er nærmest et talende symbol på den ufrie tilstanden europeere lever under i dag. Kun når frihetspartier over hele Europa har vunnet fram, kan unntakstilstanden heves, slik at vi igjen er frie borgere - hvor land og folk er et hele, i solidaritet og nasjonal selvforståelse.
Geert Wilders er en modig og framsynt person. La oss få riktig mange av hans støpning, slik at vi demokratisk kan frigjøre oss fra multikulturalismens lenker. For vi lever i en brytningstid, med mørke skyer på himmelhvelvingen", skriver Pluto i en kommentar hos Document.
Geert Wilders holdt nylig en tale i New York. Der sa han at Europa trenger en First Amendment. Den nesten tre år lange forkastelige rettsaken som Wilders ble tvunget til å bruke tid på i Nederland, ville aldri kunne skjedd i USA, hvor amerikanernes First Amendment garanterer folks frihet til å uttrykke sine meninger.
Men Wilders priser ikke bare USA, the beacon of liberty, the land of the free, the land where people are still allowed to speak freely.
Wilders hyller også det eneste demokratiet i Midt-Østen, nemlig Israel.
Israel is the only democracy in the Middle East. It is a beacon of freedom in an unfree region, a beacon of life in a place of darkness. If Israel falls, the West falls.
Mens mange kunnskapsløse LO-medlemmer - deriblant leder i Trondheim Arbeiderparti, Rune Olsø, -dummet seg ut i årets 1. mai-tog med paroler hvor de oppfordret til boikott av Israel, demonstrer Wilders hvorfor han befinner seg på et langt høyere kunnskaps- og anstendighetsnivå enn mange norske politikere:
Mothers in the West can sleep safely because Israeli mothers at night worry about their sons in the army. Their fight is our fight. We should support it.
Israel is, indeed, a vital outpost of Western civilization. That is why Islam conditions the faithful to hate the Jewish state and to view its destruction as an imperative. It is our duty to stand with Israel.
Les hele talen til Wilders her: Europa trenger en First Amendment
Wilders har påtatt seg å si de ubehagelige tingene, si det som ingen av de andre vil, eller tør. For sitt mot må lederen av Nederlands tredje største parti leve under politibeskyttelse 24 timer i døgnet.
"Politibeskyttelsen som partileder Geert Wilders dessverre må ha, er nærmest et talende symbol på den ufrie tilstanden europeere lever under i dag. Kun når frihetspartier over hele Europa har vunnet fram, kan unntakstilstanden heves, slik at vi igjen er frie borgere - hvor land og folk er et hele, i solidaritet og nasjonal selvforståelse.
Geert Wilders er en modig og framsynt person. La oss få riktig mange av hans støpning, slik at vi demokratisk kan frigjøre oss fra multikulturalismens lenker. For vi lever i en brytningstid, med mørke skyer på himmelhvelvingen", skriver Pluto i en kommentar hos Document.
Geert Wilders holdt nylig en tale i New York. Der sa han at Europa trenger en First Amendment. Den nesten tre år lange forkastelige rettsaken som Wilders ble tvunget til å bruke tid på i Nederland, ville aldri kunne skjedd i USA, hvor amerikanernes First Amendment garanterer folks frihet til å uttrykke sine meninger.
Men Wilders priser ikke bare USA, the beacon of liberty, the land of the free, the land where people are still allowed to speak freely.
Wilders hyller også det eneste demokratiet i Midt-Østen, nemlig Israel.
Israel is the only democracy in the Middle East. It is a beacon of freedom in an unfree region, a beacon of life in a place of darkness. If Israel falls, the West falls.
Mens mange kunnskapsløse LO-medlemmer - deriblant leder i Trondheim Arbeiderparti, Rune Olsø, -dummet seg ut i årets 1. mai-tog med paroler hvor de oppfordret til boikott av Israel, demonstrer Wilders hvorfor han befinner seg på et langt høyere kunnskaps- og anstendighetsnivå enn mange norske politikere:
Mothers in the West can sleep safely because Israeli mothers at night worry about their sons in the army. Their fight is our fight. We should support it.
Israel is, indeed, a vital outpost of Western civilization. That is why Islam conditions the faithful to hate the Jewish state and to view its destruction as an imperative. It is our duty to stand with Israel.
Les hele talen til Wilders her: Europa trenger en First Amendment
Labels:
First Amendment,
Israel,
USA,
ytringsfrihet
Wednesday, May 2, 2012
Vold i 1. mai toget i Stavanger
"...Men så; uten noe forvarsel ser jeg flere ungdommer og eldre angripe Israel-sympatisørene. De blir slått, sparket og flagget blir ødelagt. Det er en rystende opplevelse av politisk vold. Men mest av alt er det et sjokk med selvsyn å erfare hvilken provokasjon et enslig israelsk flagg kan fremstå som. Hatet lyste av angriperne, og det ble klart for alle hvilke midler som er tillatt i kampen for de røde...."
"...Er det dette som er konsekvensen av rosetoget i Oslo? Er vold mot annerledes tenkende og politisk opposisjonelle fremtidens Norge? Er påstanden om mer demokrati og debatt egentlig bare et krav om demokrati på venstresidens premisser?...."
Les hele: 1. mai, men ingen roser
Leserkommentarer:
Venstresidens voldsromantikk har antakelig vært en inspirasjonskilde for Breivik. De skal være meget forsiktige med å utpeke kulestøpere.
-MelosTE
akkurat, der kom også den! Nå er venstresidens diktatur i full åpenhet igjen! Godt, nå vet vi hvilke holdninger vi må forholde oss i fremtiden. En ny front skal altså dannes, og mobben skal regjere på arbeidsplassen, skolen osv. Trodde de hadde nok med blitzgjengen og antiraistene i SOS RASISME
-knut06
Monday, April 30, 2012
Noen bør hjelpe dem
Skulle du ha et perverst ønske om litt frysninger på ryggen, så les denne artikkelen:
Knallrøde paroler i Trondheim
Leder i Trondheim Arbeiderparti, Rune Olsø, understreker at det er mange paroler han kan stille seg bak. «Boikott Israel» er en av dem.
Noen burde hjelpe disse menneskene. Jeg foreslår at Barneombudet griper inn!
Knallrøde paroler i Trondheim
Leder i Trondheim Arbeiderparti, Rune Olsø, understreker at det er mange paroler han kan stille seg bak. «Boikott Israel» er en av dem.
Noen burde hjelpe disse menneskene. Jeg foreslår at Barneombudet griper inn!
Saturday, January 17, 2009
Ehud Olmert bør skamme seg
Israels statsminister, Ehud Olmert, kunngjorde i kveld at Israel erklærer en ensidig våpenhvile på Gazastripen. I sin tale nevnte han flere land og ledere, blant annet USA, England og Frankrike.
Men ikke et eneste ord om Norge og Jonas Gahr Støre! Ja, selv Oslo-avtalen, som norske journalister har pleiet og holdt levende i så mange år, ble fullstendig ignorert.
Eier ikke Olmert skam i livet?
Friday, January 9, 2009
Hvem er den egentlige sjefen?
Israel kan gjøre som de vil. Ingen amerikansk president eller Kongressen vil tørre å straffe Israel.
Subscribe to:
Posts (Atom)
