Nrk holder på å bli som Dagbladet var i gamle dager: Når du tror du føler deg trygg og overbevist om at avisen er en lojal, politisk støttespiller, snur den 180 grader rundt og gir deg en kilevink. I årenes løp er det mang en SV'er som har fått dagen og natta ødelagt på grunn av Dagbladets troløshet.
Og slik bør det være. Det er det som kalles uavhengig journalistikk.
Er det uavhengig journalistikk også Nrk nå har fått teften av?
Her har Nrk - med rette - blitt beskyldt for å være en uhemmet forsvarer av den norske, hodeløse palestinapolitikken, og så bringer den på samme dag to kritiske artikler om nettopp den norske regjeringens misbruk av folks skattepenger.
Det er nesten ikke til å tro!
Tidligere har Dagsrevyen hatt en prisverdig reportasje om indoktrinering av palestinske barn, delvis betalt med norske skattekroner. I dag får dere vite det mange av oss har visst i flere år, at når palestinske statsledere og diplomater reiser verden rundt for å snakke om hva de trenger hjelp og penger til, er det du og jeg som betaler for flyreisene, hotellrom og møtelokaler. Slik har det vært i 20 år!
En solid støttespiller for den norske regjeringen, Hilde Henriksen Waage, har også formidlet kritikk av pengebruken til Stoltenberg sin regjering. Jo lenger unna fred israelerne og palestinerne er, desto mer penger øser Norge ut av bistandslommeboken.
Tror du det er håp for forandring når det gjelder den norske sløsingen?
Da blir du nok skuffet! I hvert fall så lenge den rød-grønne regjeringen sitter med makten her i landet. Klikk på linkene ovenfor og les det livsfjerne tøvet som kommer fra utenriksminister Espen Barth Eide.
Helt til slutt: Du betaler vel fortsatt skatten din med glede?
Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label den rød-grønne regjeringen. Show all posts
Showing posts with label den rød-grønne regjeringen. Show all posts
Monday, February 25, 2013
Thursday, June 10, 2010
Stoltenberg og hans museumsvoktere
....Under Bondevik II fikk FrP presset gjennom å øke den innsatsstyrte finansieringen av sykehusene. Ettersom sykehusene da fikk mer penger for å behandle pasienter, krympet også helsekøene inn. Noe av det første Stoltenberg og hans museumsvoktere gjorde da de kom til makten var å reversere ordningen, slik at sykehusene i større grad skulle rammefinansieres. Det måtte jo være likehet. Ingen måtte tukle med arven etter Gerhardsen. Dermed økte helsekøene igjen, og i dag står mer enn en kvart million mennesker i kø for å få behandling.....
Les hele Siv Jensens artikkel Museumsvokterne.
Les hele Siv Jensens artikkel Museumsvokterne.
Sunday, February 7, 2010
Du betaler naturligvis skatten din med glede?
Jeg tar som en selvfølge at du er politisk korrekt og sier at du betaler skatten din med glede - ikke sant? Vel, her er et eksempel på hva skattepengene dine brukes til:
I perioden 2008 til 2010 vil statsansatte få hele 723 millioner kroner i ventelønn.
Den rødgrønne regjeringen vil i år utbetale ventelønn til ansatte i statlige selskaper på 230 millioner kroner, mens regjeringen for 2010 har budsjettert med ventelønn på 210 millioner kroner, skriver VG tirsdag.
....over 100 ansatte i Norges Bank har mottatt ventelønn og førtidspensjon siden 2001, da de mistet jobben. Over 100 tidligere ansatte har fått millioner i lønn uten at de jobbet. Prislappen har årlig vært på mellom 85 og 90 millioner kroner.
Snart skal vi levere ny selvangivelse. Husk for all del å oppgi mest mulig slik at staten får mye av pengene dine som de kan sløse vekk!
I perioden 2008 til 2010 vil statsansatte få hele 723 millioner kroner i ventelønn.
Den rødgrønne regjeringen vil i år utbetale ventelønn til ansatte i statlige selskaper på 230 millioner kroner, mens regjeringen for 2010 har budsjettert med ventelønn på 210 millioner kroner, skriver VG tirsdag.
....over 100 ansatte i Norges Bank har mottatt ventelønn og førtidspensjon siden 2001, da de mistet jobben. Over 100 tidligere ansatte har fått millioner i lønn uten at de jobbet. Prislappen har årlig vært på mellom 85 og 90 millioner kroner.
Snart skal vi levere ny selvangivelse. Husk for all del å oppgi mest mulig slik at staten får mye av pengene dine som de kan sløse vekk!
Tuesday, January 26, 2010
Aftenposten seiler under falsk flagg
Nå har Civitas leder, Kristin Clemet, påpekt det de fleste av oss har sett i lang tid: Aftenposten har blitt innvadert av venstrevridde journalister som har som viktigste oppgave å sørge for en fortsatt sosialistisk regjering.
Aftenpostens redaksjonelle linje er å sabotere grunnlaget for en borgerlig regjering ved kontinuerlig å hetse og mobbe FrP, og konstruere kunstige politiske skiller mellom Høyre og FrP. Det er lenge siden Aftenposten på lederplass slo fast at den er imot at FrP skal få sete i en fremtidig borgerlig regjering.
Les mer i kommentar.no
Aftenpostens redaksjonelle linje er å sabotere grunnlaget for en borgerlig regjering ved kontinuerlig å hetse og mobbe FrP, og konstruere kunstige politiske skiller mellom Høyre og FrP. Det er lenge siden Aftenposten på lederplass slo fast at den er imot at FrP skal få sete i en fremtidig borgerlig regjering.
Les mer i kommentar.no
Tuesday, October 13, 2009
De som stemte rødgrønt har ingen grunn til å klage
Statsbudsjettet er lagt frem. De som stemte på den rødgrønne regjeringen har absolutt ingen grunn til å klage. Nå har de fått det de stemte for!
Monday, October 12, 2009
Hvorfor kopieres ikke den norske velferdsstaten?
CHRISTIAN TYBRING-GJEDDE, stortingsrepresentant (Frp), Oslo har en kronikk i Aftenposten som det er verdt å lese. I kronikken stiller han spørsmålet: Er virkelig den norske velferdsstat-modellen så fabelaktig? Hvorfor er det da ikke flere land som kopierer den?
Før oljealderen satte inn, var Norge et relativt fattig land i Europa. Men, i likhet med mange av mine jevngamle er det ikke velferdsmanglene jeg minnes. Som elev på en offentlig barneskole tidlig på syttitallet, kunne jeg benytte fasiliteter som mange av dagens elever bare kan drømme om. Min skole hadde sløydsal, skolekjøkken og en stor gymnastikksal. Vi fikk utdelt lærebøker, kladdebøker og skrivesaker. Skolen hadde kombinert lege- og tannlegekontor, og skolen hadde egen vaktmester som klargjorde både fotball- og skøytebane. Og med stillingen fulgte sogar en egen vaktmesterbolig!
Før oljealderen var det mulig for de fleste husholdninger å klare seg på én inntekt. Det ga ikke overflod av materielle goder og det var lite luksus, men til tross for statistikker, offentlige utredninger og FN-rapporter om det motsatte, er det ikke manglene jeg minnes. Tvert imot.
Les hele kronikken her: Velferdsstatens fallitt
Før oljealderen satte inn, var Norge et relativt fattig land i Europa. Men, i likhet med mange av mine jevngamle er det ikke velferdsmanglene jeg minnes. Som elev på en offentlig barneskole tidlig på syttitallet, kunne jeg benytte fasiliteter som mange av dagens elever bare kan drømme om. Min skole hadde sløydsal, skolekjøkken og en stor gymnastikksal. Vi fikk utdelt lærebøker, kladdebøker og skrivesaker. Skolen hadde kombinert lege- og tannlegekontor, og skolen hadde egen vaktmester som klargjorde både fotball- og skøytebane. Og med stillingen fulgte sogar en egen vaktmesterbolig!
Før oljealderen var det mulig for de fleste husholdninger å klare seg på én inntekt. Det ga ikke overflod av materielle goder og det var lite luksus, men til tross for statistikker, offentlige utredninger og FN-rapporter om det motsatte, er det ikke manglene jeg minnes. Tvert imot.
Les hele kronikken her: Velferdsstatens fallitt
Wednesday, October 7, 2009
Dette er typisk SV-logikk
Ifølge Dagsavisen har SV argumentert hardt for at manglende oppslutning i valget bør gi større innvirkning på regjeringens politikk i neste periode. Det øret har ikke regjeringens desiderte tungvekter, Arbeiderpartiet, villet høre på.
Lavere oppslutning fra velgerne bør altså - i følge SVs logikk - bety større innvirkning på regjeringens politikk. (Ja, du leste riktig).
Vi har sagt det før og gjentar det gjerne - det er noe fundamentalt galt med de som tilhører partiet Sosialistisk Venstreparti!
Lavere oppslutning fra velgerne bør altså - i følge SVs logikk - bety større innvirkning på regjeringens politikk. (Ja, du leste riktig).
Vi har sagt det før og gjentar det gjerne - det er noe fundamentalt galt med de som tilhører partiet Sosialistisk Venstreparti!
Hvordan hadde Norge vært uten Fremskrittspartiet?
Regjeringen legger om innvandringspolitikken. Det er takket være Fremskrittspartiet. Uten redselen for Fremskrittspartiet hadde Norge vært åpent for alle og enhver - slik særlig SV ønsker.
For eksempel skal staten opprette barnehjem i hjemlandet til mindreårige asylsøkere fra for eksempel Afghanistan.
Dette er for å ta noe av brodden fra landets største opposisjonsparti Fremskrittspartiet, skriver mediene.
Takk og pris for at vi har Fremskrittspartiet!
For eksempel skal staten opprette barnehjem i hjemlandet til mindreårige asylsøkere fra for eksempel Afghanistan.
Dette er for å ta noe av brodden fra landets største opposisjonsparti Fremskrittspartiet, skriver mediene.
Takk og pris for at vi har Fremskrittspartiet!
Monday, October 5, 2009
SV må under sperregrensen
De fleste som har et minimum av økonomisk forståelse vet at SV er et skadelig parti for landet. Lyspunktet er at partiet mistet mange velgere ved siste valg.
Det partiet som vil stoppe videre oljeutbygging (og dermed påfyll til oljefondet), er det samme partiet som er aller ivrigst på at offentlig sektor må vokse mer. SV hadde for øvrig som eneste parti, ikke et ord om næringslivspolitikk på sine hjemmesider i valgkampen. De er rett og slett ikke interessert i inntektssiden i økonomien.
Den jevne SV-er har aldri tenkt over at pengene faktisk må komme fra et sted. Jeg unner partiet regjeringsansvar de neste pinefulle fire år.
Les mer: SVs oljepengepine
Det partiet som vil stoppe videre oljeutbygging (og dermed påfyll til oljefondet), er det samme partiet som er aller ivrigst på at offentlig sektor må vokse mer. SV hadde for øvrig som eneste parti, ikke et ord om næringslivspolitikk på sine hjemmesider i valgkampen. De er rett og slett ikke interessert i inntektssiden i økonomien.
Den jevne SV-er har aldri tenkt over at pengene faktisk må komme fra et sted. Jeg unner partiet regjeringsansvar de neste pinefulle fire år.
Les mer: SVs oljepengepine
Friday, September 25, 2009
Når vil tilsvarende skje i Norge?
Dette er et lærestykke fra dagens Sverige. En svensk muslim på arbeidsledighetstrygd søker på en praksisplass som sveiser. Men under jobbintervjuet nekter han å ta arbeidslederen i hånden. Hun var kvinne, og som Svenska Dagbladet skriver "han var troende muslim og kunne ikke ta andre enn familienes kvinner i hånden." Men når ble dette i parentes bemerket et ufravikelig kriterium på å være troende muslim?
Mannen fikk ikke jobben, og firmaet skyldte på manglende kompetanse. Sveriges svar på NAV mente det var hans kvinnediskriminerende oppførsel, og fratok ham arbeidsledighetestrygd og praksisplass, siden det var hans egen oppførsel som hindret ham i å få jobben.
Mannen klaget til Diskrimineringsombudet som mener dette er et tilfelle av grov diskriminering og det fra myndighetene, og har pålagt NAV å ubetale mannen 160.000 kroner i erstatning.
Mannen mener seg å være i sin fulle rett, men konsekvensene av resonnementet blir fullt gjennomslag for alle muslimske særkrav: hijab, bønnetider, faste, halal-mat, og berøring med kvinner, og vil vi tro - også bekledning. Hvis man sier ja på ett punkt og endatil sanksjonerer det med diskrimingeringsloven, har man begynt den gradvise innføring av sharia. Innføring av sharia med loven i hånd, det er det nye folkhemmet.
Norge står her overfor valget: Svenske eller danske tilstander. Det er ikke et retorisk grep.
Les hele artikkelen: Svensk lærestykke
Mannen fikk ikke jobben, og firmaet skyldte på manglende kompetanse. Sveriges svar på NAV mente det var hans kvinnediskriminerende oppførsel, og fratok ham arbeidsledighetestrygd og praksisplass, siden det var hans egen oppførsel som hindret ham i å få jobben.
Mannen klaget til Diskrimineringsombudet som mener dette er et tilfelle av grov diskriminering og det fra myndighetene, og har pålagt NAV å ubetale mannen 160.000 kroner i erstatning.
Mannen mener seg å være i sin fulle rett, men konsekvensene av resonnementet blir fullt gjennomslag for alle muslimske særkrav: hijab, bønnetider, faste, halal-mat, og berøring med kvinner, og vil vi tro - også bekledning. Hvis man sier ja på ett punkt og endatil sanksjonerer det med diskrimingeringsloven, har man begynt den gradvise innføring av sharia. Innføring av sharia med loven i hånd, det er det nye folkhemmet.
Norge står her overfor valget: Svenske eller danske tilstander. Det er ikke et retorisk grep.
Les hele artikkelen: Svensk lærestykke
Vår syntetiske flertallsregjering
Dette sa Inge Lønning i februar 2009 om vår oppskrytte rødgrønne regjering. Lønnings uttalelse har naturligvis fortsatt gyldighet:
— Å konstruere en syntetisk flertallsregjering mellom partier, som er så grunnleggende uenig på følsomme punkt som sikkerhets- og utenrikspolitikk, er ikke heldig. De bruker all politisk energi på å lage møysommelige sammensnekrede kompromisser, istedenfor å drive framtidsrettet politikk. Regjeringen har ingenting mer å gå på, ingenting mer å forhandle om. Og de som virkelig har grunn til å føle seg tilsidesatt, er regjeringspartienes stortingsgrupper. I dag blir de skvist.
— Å konstruere en syntetisk flertallsregjering mellom partier, som er så grunnleggende uenig på følsomme punkt som sikkerhets- og utenrikspolitikk, er ikke heldig. De bruker all politisk energi på å lage møysommelige sammensnekrede kompromisser, istedenfor å drive framtidsrettet politikk. Regjeringen har ingenting mer å gå på, ingenting mer å forhandle om. Og de som virkelig har grunn til å føle seg tilsidesatt, er regjeringspartienes stortingsgrupper. I dag blir de skvist.
Thursday, September 24, 2009
Aftenposten snudde - etter valget
Den rødgrønne regjeringen har vasset i penger. De kommende fire årene blir langt verre, og mange valgløfter vil mest sannsynlig ikke kunne infris. Mulighetene for å finansiere store løft og dyre reformer er betydelig redusert de neste fire årene, skriver Aftenposten.
Vi hørte ikke et ord om dette før valget. Nå, derimot, når Aftenposten har fått den regjeringen de kjempet for, kan kampanjejournlistikken opphøre og sannheten igjen få spalteplass i avisene.
(Det er helt greit om dere spyr, fortrinnsvis på en papirutgave av Aftenposten - hvis dere har denslags rariteter liggende.)
Vi hørte ikke et ord om dette før valget. Nå, derimot, når Aftenposten har fått den regjeringen de kjempet for, kan kampanjejournlistikken opphøre og sannheten igjen få spalteplass i avisene.
(Det er helt greit om dere spyr, fortrinnsvis på en papirutgave av Aftenposten - hvis dere har denslags rariteter liggende.)
Tuesday, September 22, 2009
Du betaler selvsagt skatten din med glede?
Det er merkelig at Stoltenberg vil la sin regjering bli besudlet ved å ha med et parti som Sosialistisk Venstreparti. Selv vi som stemmer borgerlig kunne akseptert en mindretallsregjering med Arbeiderpartiet. Det ville gjort regjeringen mindre arrogant, men viktigere er det at det ville være bra for landet å slippe et skadelig parti som SV i regjeringskontorene.
.....Verden skulle reddes, utviklingsminister Erik Solheim (SV) har reist verden rundt og delt ut 100 milliarder kroner (cirka 25 milliarder hvert år) til mange tvilsomme statsledere. Mye av disse pengene er ”plutselig” forsvunnet.
Rapport etter rapport er blitt vist ham og departementet og personer som kommer fra flere av landene, har advart Norge og Vesten på at mye av bistanden har gjort forholdene enda verre i flere av disse fattige landene. Rapporter fra Kenya, Sierra Leone, Tanzania … Men Erik Solheim bare gliser og bryr seg ikke om kritikken.....
Les mer her: Taperpartiet Sosialistisk Venstreparti
.....Verden skulle reddes, utviklingsminister Erik Solheim (SV) har reist verden rundt og delt ut 100 milliarder kroner (cirka 25 milliarder hvert år) til mange tvilsomme statsledere. Mye av disse pengene er ”plutselig” forsvunnet.
Rapport etter rapport er blitt vist ham og departementet og personer som kommer fra flere av landene, har advart Norge og Vesten på at mye av bistanden har gjort forholdene enda verre i flere av disse fattige landene. Rapporter fra Kenya, Sierra Leone, Tanzania … Men Erik Solheim bare gliser og bryr seg ikke om kritikken.....
Les mer her: Taperpartiet Sosialistisk Venstreparti
Sunday, September 20, 2009
Fanatiske sosialister er lite sympatiske
Dra til en hvilken som helst bygd i dette landet. Forhør deg om hvem som er den største egoisten og verste kranglefanten i bygda. Sjansen er stor for at det vil være en fanatisk sosialist!
Det er det som er så tragikomisk med sosialistene: De "elsker" alt og alle som er ute av syne, mens de er en pest og en plage for folk i nærmiljøet.
Det er det som er så tragikomisk med sosialistene: De "elsker" alt og alle som er ute av syne, mens de er en pest og en plage for folk i nærmiljøet.
Saturday, September 19, 2009
Rått parti
Norges sosialistiske regjering har kunnet føre valgkamp med en svulmende valgkampkasse, full støtte fra NRK (ARK) og solid støtte fra en rekke aviser.
Finansavisen minner i dag om at fellesskapets kasse bidrar med en pressestøtte på 40 millioner kroner i året til Dagsavisens ensidige hyllest – og støtte til sosialistene. Allerede på morgenkvisten, da valgresultatet ble kjent, kunne NRK’s ”uavhengige” analytikere fortelle sine seere at Erna Solberg og Høyre seiret på borgerlig side med 30 mandater, mens Siv Jensens og FrP’s 41 mandater kun ble nevnt i lunkne bisetninger. En sliten Kyrre Nakkim kunne til og med fortelle forbausede seere at Venstres fall i første rekke må tilskrives Lars Sponheims lederstil, og ikke så meget partiets isfront mot FrP. ”Analytikerne” makter faktisk ikke å vri ut av seg det alle velgere vet, nemlig at det var Lars Sponheim med halehenget Dagfinn Høybråten, som ensidig bærer ansvaret for at det ikke ble et klart borgerlig flertall ved dette valget.
Desinformasjonen er altså allerede i full gang. Og vi må beholde hanskene på!
Les hele artikkelen i kommentar.no SIV SEIRET PÅ IKKE-SOSIALISTISK SIDE
Finansavisen minner i dag om at fellesskapets kasse bidrar med en pressestøtte på 40 millioner kroner i året til Dagsavisens ensidige hyllest – og støtte til sosialistene. Allerede på morgenkvisten, da valgresultatet ble kjent, kunne NRK’s ”uavhengige” analytikere fortelle sine seere at Erna Solberg og Høyre seiret på borgerlig side med 30 mandater, mens Siv Jensens og FrP’s 41 mandater kun ble nevnt i lunkne bisetninger. En sliten Kyrre Nakkim kunne til og med fortelle forbausede seere at Venstres fall i første rekke må tilskrives Lars Sponheims lederstil, og ikke så meget partiets isfront mot FrP. ”Analytikerne” makter faktisk ikke å vri ut av seg det alle velgere vet, nemlig at det var Lars Sponheim med halehenget Dagfinn Høybråten, som ensidig bærer ansvaret for at det ikke ble et klart borgerlig flertall ved dette valget.
Desinformasjonen er altså allerede i full gang. Og vi må beholde hanskene på!
Les hele artikkelen i kommentar.no SIV SEIRET PÅ IKKE-SOSIALISTISK SIDE
600 asylsøkere har ankommet siden sist
7 september skrev jeg at i dag kommer 50 nye asylsøkere til Norge. Siden da har om lag 600 asylsøkere kommet, og innen utgangen av september vil 600 nye være i landet. Det totale antall asylsøkere i 2009 vil trolig være rundt 20.000. Om lag 95% av asylsøkerne er uten pass eller annen identifikasjon. Alle vil få innkvartering og forpleining.
I går kunne vi se i Dagsrevyen at en nær 92 år gammel dame ikke kunne få sykehjemsplass. Hun måtte tas hånd om av en nevø.
Penger til asylmottak finnes det mer enn nok av, takket være sosialistene, men ikke innkvartering for en syk, norsk dame.
Slik vil det fortsette - takket være alle de som stemte på andre partier enn Fremskrittspartiet.
I går kunne vi se i Dagsrevyen at en nær 92 år gammel dame ikke kunne få sykehjemsplass. Hun måtte tas hånd om av en nevø.
Penger til asylmottak finnes det mer enn nok av, takket være sosialistene, men ikke innkvartering for en syk, norsk dame.
Slik vil det fortsette - takket være alle de som stemte på andre partier enn Fremskrittspartiet.
Saturday, September 12, 2009
Asylbaronene håper de rødgrønne vinner
I går hadde Dagbladet en artikkel om en mann som har tjent millioner på å drive asylmottak. Mannen raste mot Fremskrittspartiets asylpolitikk.
- Jeg skjønner godt at en asylmillionær blir redd. Han vil jo tjene mye, mye mindre hvis Frp kommer til makta, sier Siv Jensen.
- Han asylmillionæren har null kredibilitet. Han er en asylbaron som ønsker at den snillistiske politikken skal fortsette sånn at han kan tjene millioner. Han er bare ute etter å tjene penger, men vi vil ødelegge markedet hans. En skal ikke tjene seg rik på lykkejegere som kommer hit til Norge, sier Per-Willy Amundsen i Fremskrittspartiet.
- Men asylmillionær Tuft viser til at det er billigere å ha asylsøkere på mottak, enn i fengsel. Han har kanskje et poeng?
- Han har ikke skjønt noe. Vi skal plassere alle id-løse asylsøkere i lukkede mottak. Hele poenget er at vår politikk vil føre til at lykkejegere holder seg unna Norge, sier Frps innvandringspolitiske talsmann, Per-Willy Amundsen, og fortsetter:
- Ser du på andre land som har sånn politikk vi vil føre, så holder lykkejegerne seg unna. Tufts utspill er et tankeløst eksempel.
Les mer i Dagbladet: - Jeg skjønner godt at en asylbaron blir redd
- Jeg skjønner godt at en asylmillionær blir redd. Han vil jo tjene mye, mye mindre hvis Frp kommer til makta, sier Siv Jensen.
- Han asylmillionæren har null kredibilitet. Han er en asylbaron som ønsker at den snillistiske politikken skal fortsette sånn at han kan tjene millioner. Han er bare ute etter å tjene penger, men vi vil ødelegge markedet hans. En skal ikke tjene seg rik på lykkejegere som kommer hit til Norge, sier Per-Willy Amundsen i Fremskrittspartiet.
- Men asylmillionær Tuft viser til at det er billigere å ha asylsøkere på mottak, enn i fengsel. Han har kanskje et poeng?
- Han har ikke skjønt noe. Vi skal plassere alle id-løse asylsøkere i lukkede mottak. Hele poenget er at vår politikk vil føre til at lykkejegere holder seg unna Norge, sier Frps innvandringspolitiske talsmann, Per-Willy Amundsen, og fortsetter:
- Ser du på andre land som har sånn politikk vi vil føre, så holder lykkejegerne seg unna. Tufts utspill er et tankeløst eksempel.
Les mer i Dagbladet: - Jeg skjønner godt at en asylbaron blir redd
Thursday, September 10, 2009
Hør og se den primitive røde bermen
Her kan du se hvordan den røde bermen oppførte seg på skoledebattene.
Wednesday, September 9, 2009
Aftenposten er fortsatt rødgrønt støtteorgan
Aftenposten fortsetter med sine nålestikk mot Fremskrittspartiet (se dagens nettutgave). På topp har de en tåpelig artikkel om at de forsøkte å få Siv Jensen til å undertegne ett eller annet dokument som redaksjonen har forfattet. Siv Jensen avviste heldigvis stuntet til Aftenposten, noe det rødgrønne talerøret av en avis ikke likte.
Det eneste verdifulle i artikelen er det som Siv Jensen sier på slutten av Aftenpostens valgkampskrift:
Det faktum at Aftenposten og de øvrige i media «av en meningsløs og merkverdig grunn» ikke ettergår de politiske resultater av fire år med rødgrønn regjering.
Det eneste verdifulle i artikelen er det som Siv Jensen sier på slutten av Aftenpostens valgkampskrift:
Det faktum at Aftenposten og de øvrige i media «av en meningsløs og merkverdig grunn» ikke ettergår de politiske resultater av fire år med rødgrønn regjering.
Tuesday, September 8, 2009
Er Stoltenberg for engstelig?
Nrk kjører nå en av sine mange reklamesnutter hvor Stoltenberg sier at han er redd for å slå på radioen om morgonen fordi han er redd for å høre at Frp har brukt enda en milliard eller to....
Jeg visste ikke at Stoltenberg var en så engstelig person. Hvis det ikke skal mer til enn radionyheter om morgonen for å sette ham ut av spill, da kan man stille spørsmålstegn ved om han egentlig er skikket til å være landets statsminister.
I disse 4 årene han har ledet regjeringen, har kongeriket Norge heldigvis vært forskånet for alvorlige, nasjonale hendelser. Men hva om en katastrofe inntreffer? Vil Stoltenberg da nekte å forlate senga, gjemme seg under dyna og i verste fall ender vi kan hende opp med at Modum Bad får innlagt en statsminister nummer to?
Jeg visste ikke at Stoltenberg var en så engstelig person. Hvis det ikke skal mer til enn radionyheter om morgonen for å sette ham ut av spill, da kan man stille spørsmålstegn ved om han egentlig er skikket til å være landets statsminister.
I disse 4 årene han har ledet regjeringen, har kongeriket Norge heldigvis vært forskånet for alvorlige, nasjonale hendelser. Men hva om en katastrofe inntreffer? Vil Stoltenberg da nekte å forlate senga, gjemme seg under dyna og i verste fall ender vi kan hende opp med at Modum Bad får innlagt en statsminister nummer to?
Subscribe to:
Posts (Atom)