If you haven’t noticed, Norway has been undergoing a bit of bad publicity of late apropos of what has been described as its unparalleled levels of anti-Semitism. One of the country’s few highly placed truth-tellers, Hanne Nabintu Herland, a religious scholar at the University of Oslo, recently put it this way: “How could a country that was once a loyal friend of Israel be transformed into a nation with a government that refuses to distance itself from Hamas as a terrorist organization? Norway is the most anti-Semitic country in the West, because of the left-wing elite.” Alan Dershowitz said the same thing here at Front Page last year after a series of unpleasant personal experiences in the land of the fjords: “Norway is the most anti-Semitic and anti-Israel country in Europe today.”
.....Jew-hatred, as it happens, is nothing new in the AUF, which, of course, is the group targeted last year by mass murderer Anders Behring Breivik on the island of Utøya, where the Labor Party used to hold an annual summer camp for budding Laborites. The Norwegian Labor Party is a pretty left-wing outfit, but the kids in AUF are notorious for being, if anything, even further to the left than their elders......
Read more: The Norwegian Labor Party’s Holocaust Fan
Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label israelhat. Show all posts
Showing posts with label israelhat. Show all posts
Friday, December 14, 2012
Thursday, December 13, 2012
En høyreekstrem fantast på Aurskog
Klassekampens Åse Brandvold har funnet ut at det skjuler seg en høyreekstrem fantast på Aurskog. Der har Fremskrittspartipolitiker og studieleder i Aurskog-Høland Frp Tom Vidar Grasmo Nilsen drevet Facebook-gruppen Nordisk Legion, som ifølge avisen er “en lukket gruppe full av innvandringsfiendtlig voldsretorikk og forsvar av den nordiske rase”.
Nazi-kortet virker å være på sin plass, hvis profilen er ekte. Det bestrider Grasmo Nilsen.
Saken er ytterst kjedelig for Fremskrittspartiet.
Klassekampen ville hatt større troverdighet hvis avisen hadde unnlatt å klaske et bilde av Siv Jensen sammen med Grasmo Nilsen på forsiden. Jensen har overhodet ingen sympati for slike meninger og det vet avisen utmerket. Men fristelsen ble for stor. Den type skadefryd tjener ikke den saken man angivelig er ute i. Eller? Er det en helt annen sak? Å henge folk for noe de ikke har gjort, men ved guilt by association, er en annen sak.
Les hele artikkelen: Høyreekstreme fantasier
Leserkommentarer hos Document:
Ja, det er nazister i alle partier, tydeligvis. Slik som AUFs egen nazist på Hamer med sin uttalelse om Hitler, jøder og dusjing.
-ad1648
Men forskjellen er at den fyren som er omtalt her vil Frp ta avstand fra, mens jødehatet i AUF blir møtt med nja, njo, tja, og uffda.
-Bipedal_Primate
Nazi-kortet virker å være på sin plass, hvis profilen er ekte. Det bestrider Grasmo Nilsen.
Saken er ytterst kjedelig for Fremskrittspartiet.
Klassekampen ville hatt større troverdighet hvis avisen hadde unnlatt å klaske et bilde av Siv Jensen sammen med Grasmo Nilsen på forsiden. Jensen har overhodet ingen sympati for slike meninger og det vet avisen utmerket. Men fristelsen ble for stor. Den type skadefryd tjener ikke den saken man angivelig er ute i. Eller? Er det en helt annen sak? Å henge folk for noe de ikke har gjort, men ved guilt by association, er en annen sak.
Les hele artikkelen: Høyreekstreme fantasier
Leserkommentarer hos Document:
Ja, det er nazister i alle partier, tydeligvis. Slik som AUFs egen nazist på Hamer med sin uttalelse om Hitler, jøder og dusjing.
-ad1648
Men forskjellen er at den fyren som er omtalt her vil Frp ta avstand fra, mens jødehatet i AUF blir møtt med nja, njo, tja, og uffda.
-Bipedal_Primate
Saturday, November 17, 2012
Pinlig for AUF
Over 500 demonstranter møtte opp i regnet for å demonstrere mot Israels handlinger i Gaza lørdag kl. 14, skriver Nrk.
Åsmund Aukrust, nestleder i AUF, ba om klarere fordømmelse av Israel.
Nå gidder ikke vi bruke altfor mye tid på denne idiotiske demonstrasjonen. Kun si dette: Det må være pinlig for AUF å ha en slik nestleder.
Eller kanskje ikke? Tøvekoppen har jo blitt valgt til nestleder, så det forteller vel i grunnen alt om hva slags hodeløs organisasjon AUF er!
De er neppe mottagelige; likevel, her er en smule informasjon til den enfoldige gjengen som demonstrerte:
Hittil i år er det skutt mer enn 1000 høyeksplosive raketter og bombekastergranater mot sivile mål i Israel og tallet øker raskt for hver dag. Dette er til sammen mer ammunisjon enn de tyske invasjonsstyrkene brukte mot Norge 9. april 1940. Denne meningsløse aggresjonen har kostet mange menneskeliv og Israel har måttet iverksette forsvarsmessige mottiltak for å beskytte landet og sivilbefolkningen, slik FN-pakten og folkeretten både hjemler og pålegger statene. FN, derimot, har fullstendig unnlatt å omtale rakettregnet fra Gaza. Den ellers så meddelsomme Høykommissæren for menneskerettigheter sier ikke et ord om palestinernes militære angrep mot sivile israelere som også har menneskerettigheter, – eller tar vi feil på det punkt? (Les mer her: Krigen mot jødene).
Demonstrasjonen arrangeres av Palestinakomiteen i Norge og Palestinakomiteen i Oslo, og er i tillegg støttet av blant andre SV, AUF, SU, Fellesutvalget for Palestina, Rødt, Rød Ungdom, Ship to Gaza Norway, Egyptisk Kultursenter i Norge, Palestinaleiren, Norsk Folkehjelp, Internasjonale sosialister og Norges Kommunistiske Parti.
Med andre ord; litt av en bøling, som du så avgjort bør holde barna dine langt unna. Du skjønner sikkert også at Norsk Folkehjelp er et ufyselig sosialist-reir som anstendige mennesker avstår fra å støtte økonomisk.
Her kan du lese om Norsk Folkehjelps jødehat.
Peace will come when the Arabs will love their children more than they hate us.
-Golda Meir
Åsmund Aukrust, nestleder i AUF, ba om klarere fordømmelse av Israel.
Nå gidder ikke vi bruke altfor mye tid på denne idiotiske demonstrasjonen. Kun si dette: Det må være pinlig for AUF å ha en slik nestleder.
Eller kanskje ikke? Tøvekoppen har jo blitt valgt til nestleder, så det forteller vel i grunnen alt om hva slags hodeløs organisasjon AUF er!
De er neppe mottagelige; likevel, her er en smule informasjon til den enfoldige gjengen som demonstrerte:
Hittil i år er det skutt mer enn 1000 høyeksplosive raketter og bombekastergranater mot sivile mål i Israel og tallet øker raskt for hver dag. Dette er til sammen mer ammunisjon enn de tyske invasjonsstyrkene brukte mot Norge 9. april 1940. Denne meningsløse aggresjonen har kostet mange menneskeliv og Israel har måttet iverksette forsvarsmessige mottiltak for å beskytte landet og sivilbefolkningen, slik FN-pakten og folkeretten både hjemler og pålegger statene. FN, derimot, har fullstendig unnlatt å omtale rakettregnet fra Gaza. Den ellers så meddelsomme Høykommissæren for menneskerettigheter sier ikke et ord om palestinernes militære angrep mot sivile israelere som også har menneskerettigheter, – eller tar vi feil på det punkt? (Les mer her: Krigen mot jødene).
Demonstrasjonen arrangeres av Palestinakomiteen i Norge og Palestinakomiteen i Oslo, og er i tillegg støttet av blant andre SV, AUF, SU, Fellesutvalget for Palestina, Rødt, Rød Ungdom, Ship to Gaza Norway, Egyptisk Kultursenter i Norge, Palestinaleiren, Norsk Folkehjelp, Internasjonale sosialister og Norges Kommunistiske Parti.
Med andre ord; litt av en bøling, som du så avgjort bør holde barna dine langt unna. Du skjønner sikkert også at Norsk Folkehjelp er et ufyselig sosialist-reir som anstendige mennesker avstår fra å støtte økonomisk.
Her kan du lese om Norsk Folkehjelps jødehat.
Peace will come when the Arabs will love their children more than they hate us.
-Golda Meir
Subscribe to:
Posts (Atom)