Showing posts with label AUF. Show all posts
Showing posts with label AUF. Show all posts

Monday, December 3, 2012

Martin Henriksen bør trekke seg

To spørsmål melder seg i Roger Ingebrigtsen-saken: Martin Henriksen bør trekke seg hvis han ønsker å bli respektert i offentligheten. Jenta, eller rettere kvinnen på 25 år, bør ikke kunne fortsette å rette insinuasjoner mot Ingebrigtsen uten motforestillinger. Mediene gjør hennes sak til sin, og kjøper alt som kommer. Det skaper en stemning av hekseprosess.

Saken kan få ødeleggende følger, ikke bare for Arbeiderpartiet lokalt, hvis noen ikke sørger for at integriteten ivaretas. Skal den kunne gjenopprettes for partiets del, kan ikke Martin Henriksen stå øverst på nominasjonslista. Tromsø Ap vil ha omkamp. Det er forståelig.

Les hele artikkelen, skrevet av redaktør Hans Rustad:
To spørsmål

Tidligere bloggartikkel om Henriksen: Uvitende AUF-leder

Tuesday, November 20, 2012

Sjokkerende jødehat fra AUF

Er det AUFs sanne ansikt vi får se? For noen dager siden demonstrerte de mot Israels selvsagte rett til å forsvare sine borgere mot terroren fra terrororganisasjonen Hamas - og nå kommer dette:

Et AUF-medlem la i går ut statusoppdateringen “Jævla jøde horer, skulle ønske Hitler kunne kommet tilbake og dusjet dere litt mer” på Facebook, og flere AUF`ere deltok i kommentarfeltet med utsagn om å brenne jøder og øvrige ytringer av en art Hamar Arbeiderblad ikke ønsker å gjengi (se skjermbilde nederst i saken).

Ap-politiker og representant i Hamar kommunestyre Khalid Haji Ahmed ble også med i den påfølgende debatten, men tok hverken avstand fra utsagnene eller irettesatte de aktuelle AUF`erne. I stedet skrev han to kommentarer som ble oppfattet som støttende.

Les hele artikkelen: AUFs ytringsansvar i praksis?

Også denne: AUF’ere viser sitt jødehat

Saturday, November 17, 2012

Pinlig for AUF

Over 500 demonstranter møtte opp i regnet for å demonstrere mot Israels handlinger i Gaza lørdag kl. 14, skriver Nrk.

Åsmund Aukrust, nestleder i AUF, ba om klarere fordømmelse av Israel.

Nå gidder ikke vi bruke altfor mye tid på denne idiotiske demonstrasjonen. Kun si dette: Det må være pinlig for AUF å ha en slik nestleder.

Eller kanskje ikke? Tøvekoppen har jo blitt valgt til nestleder, så det forteller vel i grunnen alt om hva slags hodeløs organisasjon AUF er!

De er neppe mottagelige; likevel, her er en smule informasjon til den enfoldige gjengen som demonstrerte:

Hittil i år er det skutt mer enn 1000 høyeksplosive raketter og bombekastergranater mot sivile mål i Israel og tallet øker raskt for hver dag. Dette er til sammen mer ammunisjon enn de tyske invasjonsstyrkene brukte mot Norge 9. april 1940. Denne meningsløse aggresjonen har kostet mange menneskeliv og Israel har måttet iverksette forsvarsmessige mottiltak for å beskytte landet og sivilbefolkningen, slik FN-pakten og folkeretten både hjemler og pålegger statene. FN, derimot, har fullstendig unnlatt å omtale rakettregnet fra Gaza. Den ellers så meddelsomme Høykommissæren for menneskerettigheter sier ikke et ord om palestinernes militære angrep mot sivile israelere som også har menneskerettigheter, – eller tar vi feil på det punkt? (Les mer her: Krigen mot jødene).

Demonstrasjonen arrangeres av Palestinakomiteen i Norge og Palestinakomiteen i Oslo, og er i tillegg støttet av blant andre SV, AUF, SU, Fellesutvalget for Palestina, Rødt, Rød Ungdom, Ship to Gaza Norway, Egyptisk Kultursenter i Norge, Palestinaleiren, Norsk Folkehjelp, Internasjonale sosialister og Norges Kommunistiske Parti.

Med andre ord; litt av en bøling, som du så avgjort bør holde barna dine langt unna. Du skjønner sikkert også at Norsk Folkehjelp er et ufyselig sosialist-reir som anstendige mennesker avstår fra å støtte økonomisk. 

Her kan du lese om Norsk Folkehjelps jødehat.

Peace will come when the Arabs will love their children more than they hate us.
-Golda Meir