Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label psykiatri. Show all posts
Showing posts with label psykiatri. Show all posts
Monday, May 20, 2013
Fra Guds Lam til politisk korrekte forvirrede høns
Det er ikke lett for en institusjon som Den norske kirken å diskreditere seg selv mer enn den allerede har gjort, men det skal innrømmes at den prøver så godt den kan.
Mon tro om det er nostalgi over tidligere tiders speider- eller KFUM-leire som gjør seg gjeldende når prest i Kirkens Bymisjon Kari Veiteberg tar initiativ til å overnatte i Sofienbergparken for å solidarisere med romfolk etter at Oslo bystyre har vedtatt utendørs overnattingsforbud dertilbys?
Veiteberg får sågar støtte av biskopene i Tunsberg og Sør-Hålogaland, Riksaasen og Jørgensen. Sistnevnte sier til Vårt Land at han
synes dette høres ut som en flott måte å vise sympati og solidaritet på.
Kunne ikke de tre bare ha tatt en overnattingstur i skogen med noen bekjente?
Les hele: Biskopelig virkelighetsfjernhet mot nye høyder
Leserkommentarer hos Document:
Takk Christian Skaug, for Pauli Ord av det så absolutt mere salige slaget, i denne senmoderne trengselstid!
Det finnes to forskjellige verdener; den reelt virkelige og den innbilte, uvirkelige.
Disse «brave» apostoliske etterfølgere, som rundt regnet 2000 år etter Kristus helt tydelig har gått fra det å være Herrens hyrder, til å bli noe opportunt verdslig; altså fra Guds Lam til politisk korrekte forvirrede høns med ditto hjernevirksomhet for det mere sekulær-politiserte slaget. Disse siste dagers (van?)troende tilhører sistnevnte «uvirkelige verden» av kategorien pk-troende innen «Den sosialdemokratiske kirke», som nok ikke vesentlig er av dette Riket; hverken det rot-norske, folkelige – eller, den mere himmelske åndsvariant som hører Faderen til. Det er fristende å sitere de visdomsfulle ord om det hovmodige mennesket i denne kontekst: Hva gagner det vel et menneske om det «vinner den hele verden» (via retorikkens tankeløse føleri), men taper sin egen sjel (grunnet fundamental uforstand i handling)? -
«Løsningen» for disse villfarne kirkeverter og fremmedgjørende gjester forøvrig, er snublende nær det mere jordiske og jordnære element for denne «sosialdemokratisk åndsforbrødring» av praktisk (u)natur for den grenseløse velvillighet av sann tro på det utrolige: Hvorfor ikke åpne de ellers ganske så folketomme kirker for de herværende impliserte, samt ditto klerikale overskuddshjem for den mere basale og permanente hjemmekos, så kan de gjøre sitt allehånde fornødne på alle mulige måter; sammen - for en gjensidighetens evigvarende berikelse!? (Dog, må tilføyes; hinsides all verdslig-kosmisk fornuft naturligvis, men hva gjør vel dèt, når både ånd og kjød er skrøpelig nok).
Amen!?
-Pluto
Matteus 6
En Levende Bok (LB)
6 1 «Ta dere i vare! Gjør ikke de gode gjerningene offentlig, for å bli beundret, for da vil dere miste lønnen i himmelen.
2 Når du gir noe til en tigger, så rop ikke ut om det slik som hyklerne. De blåser i trompeter i synagogene og på gatene for å gjøre sine velgjerninger kjent. Jeg sier dere; de har fått all den lønn de noensinne vil få.
3 Men når du er vennlig mot noen, så vær det i det skjulte – si ikke til din venstre hånd hva den høyre gjør.
4 Din Far, som kjenner alle hemmeligheter, vil lønne deg.»
Vi for vår del vil anbefale de kirkelig, forvirrede høns å skaffe seg litt kunnskap - for eksempel ved å se denne BBC-reportasjen om sigøynerne:
Labels:
biskoper,
bispekollegiet,
høns,
kunnskapsløshet,
prester,
psykiatri
Sunday, March 17, 2013
SV glemte været
SV har hatt landsmøte og der ble det, som vanlig, fattet vedtak i hytt og pine. Slik er det i et parti med mennesker som aldri blir voksne. Virkelighetens verden har ikke så stor betydning for drømmere og fantaster. Man kan bare lure på hvorfor ikke SV også kunne fatte vedtak om bedre vær i Norge?
I skrivende stund ser jeg at tull- og tøysepartiet har fattet et vedtak som sier ja til hijab i politiet. Det synes jeg er flott; det vil forhåpentligvis straffe seg. For flertallet av norske velgere er motstandere av religiøse symboler i politiet og rettsvesenet, men det bryr naturligvis ikke dette diktatoriske partiet SV seg noe om. Man står ikke ideologisk på skuldrene til Stalin for ingenting.
Måtte velgerne sørge for at SV bli fjernet fra Stortinget ved neste valg!
Les også: SVs veivalg
....hvis man slipper islamistiske symboler inn i politi og rettsvesen, vil det polarisere samfunnet. Det vil skape motsetninger mellom ulike grupper, fremst mellom ikke-muslimer og muslimer. Også mange muslimer vil være ambivalente. De forstår at dette gir islamister en vektstang inn i statens voldsapparat og håndhevelse av lov og rett. De kjenner utviklingen fra sine hjemland. Noen vil ønske det velkommen, som et tegn på økende innflytelse og – på sikt – dominans. Men mange vil være av two minds, ha en underliggende ambivalens. For ikke å snakke om nordmenn. Et overveldende flertall har sterkt negative følelser for hijab på offentlig ansatte.
Når SV-ledelsen viser at den ikke vil ta disse forholdene inn over seg, viser den i virkeligheten at den har meldt seg ut av samfunnet, dvs. politikken.....
Leserkommentarer hos Document:
De er tilhengere av dekonstruksjon og nedriving av alt som er velprøvd og fungerende i samfunnet og erstatte det med nedstøvede og ubrukbare sosialistiske ideer fra en svunden tid.Se bare hva de har fått stelt i stand med barne og ungdomskolen.
Der går f.eks. 80% av tiden med til bråk og støy og i bestefall 20% til undervisning.Da jeg gikk i folkeskolen,ble --100%-- av tiden
i klasserommet nyttet til undervisning---og læreren var en meget høyt ansett og respektert person,som vi tok som eksempel av på vår vei videre i livet.
Det ser heller ikke ut til at de har oppfattet hva som menes med ordet ---uniform---.
-GHjo
Håper ledelsen får sin vei.
Så SV får permanent bosted under sperregrensen.
-7grace
I skrivende stund ser jeg at tull- og tøysepartiet har fattet et vedtak som sier ja til hijab i politiet. Det synes jeg er flott; det vil forhåpentligvis straffe seg. For flertallet av norske velgere er motstandere av religiøse symboler i politiet og rettsvesenet, men det bryr naturligvis ikke dette diktatoriske partiet SV seg noe om. Man står ikke ideologisk på skuldrene til Stalin for ingenting.
Måtte velgerne sørge for at SV bli fjernet fra Stortinget ved neste valg!
Les også: SVs veivalg
....hvis man slipper islamistiske symboler inn i politi og rettsvesen, vil det polarisere samfunnet. Det vil skape motsetninger mellom ulike grupper, fremst mellom ikke-muslimer og muslimer. Også mange muslimer vil være ambivalente. De forstår at dette gir islamister en vektstang inn i statens voldsapparat og håndhevelse av lov og rett. De kjenner utviklingen fra sine hjemland. Noen vil ønske det velkommen, som et tegn på økende innflytelse og – på sikt – dominans. Men mange vil være av two minds, ha en underliggende ambivalens. For ikke å snakke om nordmenn. Et overveldende flertall har sterkt negative følelser for hijab på offentlig ansatte.
Når SV-ledelsen viser at den ikke vil ta disse forholdene inn over seg, viser den i virkeligheten at den har meldt seg ut av samfunnet, dvs. politikken.....
Leserkommentarer hos Document:
De er tilhengere av dekonstruksjon og nedriving av alt som er velprøvd og fungerende i samfunnet og erstatte det med nedstøvede og ubrukbare sosialistiske ideer fra en svunden tid.Se bare hva de har fått stelt i stand med barne og ungdomskolen.
Der går f.eks. 80% av tiden med til bråk og støy og i bestefall 20% til undervisning.Da jeg gikk i folkeskolen,ble --100%-- av tiden
i klasserommet nyttet til undervisning---og læreren var en meget høyt ansett og respektert person,som vi tok som eksempel av på vår vei videre i livet.
Det ser heller ikke ut til at de har oppfattet hva som menes med ordet ---uniform---.
-GHjo
Håper ledelsen får sin vei.
Så SV får permanent bosted under sperregrensen.
-7grace
Tuesday, January 29, 2013
Noen bør ta over Sverige
Det har blitt sagt utallige ganger: Sverige er et galmannsland! Noen bør snart forbarme seg over landet og ta over styringen av Sverige. Jeg mener, er det ikke lite humant å la gærninger surre rundt i ørska uten at de blir tatt vare på?
Som Nina Hjerpset-Østlie hos Document skriver:
"Hva skulle vi vel gjort uten Sverige? Ikke før har den svenske regissøren Sofia Jupither lært oss at Thorbjørn Egners høyreekstreme retorikk har gjort oppvoksende generasjoner til fremmedhatende, intolerante drittsekker, før Aftonbladets skribent Martin Aagård tar en kikk på det norske landskapet. Og hva ser han der? I hver kran og hver tut, så tyter nyfascister ut.
Og de snakker nynorsk alle sammen!..."
Orker du mer vanvidd fra skrullingene i Sverige, så les hele saken her:
Olaf, du må vakne - nyfascistane kjem!
Som Nina Hjerpset-Østlie hos Document skriver:
"Hva skulle vi vel gjort uten Sverige? Ikke før har den svenske regissøren Sofia Jupither lært oss at Thorbjørn Egners høyreekstreme retorikk har gjort oppvoksende generasjoner til fremmedhatende, intolerante drittsekker, før Aftonbladets skribent Martin Aagård tar en kikk på det norske landskapet. Og hva ser han der? I hver kran og hver tut, så tyter nyfascister ut.
Og de snakker nynorsk alle sammen!..."
Orker du mer vanvidd fra skrullingene i Sverige, så les hele saken her:
Olaf, du må vakne - nyfascistane kjem!
Saturday, November 17, 2012
Pinlig for AUF
Over 500 demonstranter møtte opp i regnet for å demonstrere mot Israels handlinger i Gaza lørdag kl. 14, skriver Nrk.
Åsmund Aukrust, nestleder i AUF, ba om klarere fordømmelse av Israel.
Nå gidder ikke vi bruke altfor mye tid på denne idiotiske demonstrasjonen. Kun si dette: Det må være pinlig for AUF å ha en slik nestleder.
Eller kanskje ikke? Tøvekoppen har jo blitt valgt til nestleder, så det forteller vel i grunnen alt om hva slags hodeløs organisasjon AUF er!
De er neppe mottagelige; likevel, her er en smule informasjon til den enfoldige gjengen som demonstrerte:
Hittil i år er det skutt mer enn 1000 høyeksplosive raketter og bombekastergranater mot sivile mål i Israel og tallet øker raskt for hver dag. Dette er til sammen mer ammunisjon enn de tyske invasjonsstyrkene brukte mot Norge 9. april 1940. Denne meningsløse aggresjonen har kostet mange menneskeliv og Israel har måttet iverksette forsvarsmessige mottiltak for å beskytte landet og sivilbefolkningen, slik FN-pakten og folkeretten både hjemler og pålegger statene. FN, derimot, har fullstendig unnlatt å omtale rakettregnet fra Gaza. Den ellers så meddelsomme Høykommissæren for menneskerettigheter sier ikke et ord om palestinernes militære angrep mot sivile israelere som også har menneskerettigheter, – eller tar vi feil på det punkt? (Les mer her: Krigen mot jødene).
Demonstrasjonen arrangeres av Palestinakomiteen i Norge og Palestinakomiteen i Oslo, og er i tillegg støttet av blant andre SV, AUF, SU, Fellesutvalget for Palestina, Rødt, Rød Ungdom, Ship to Gaza Norway, Egyptisk Kultursenter i Norge, Palestinaleiren, Norsk Folkehjelp, Internasjonale sosialister og Norges Kommunistiske Parti.
Med andre ord; litt av en bøling, som du så avgjort bør holde barna dine langt unna. Du skjønner sikkert også at Norsk Folkehjelp er et ufyselig sosialist-reir som anstendige mennesker avstår fra å støtte økonomisk.
Her kan du lese om Norsk Folkehjelps jødehat.
Peace will come when the Arabs will love their children more than they hate us.
-Golda Meir
Åsmund Aukrust, nestleder i AUF, ba om klarere fordømmelse av Israel.
Nå gidder ikke vi bruke altfor mye tid på denne idiotiske demonstrasjonen. Kun si dette: Det må være pinlig for AUF å ha en slik nestleder.
Eller kanskje ikke? Tøvekoppen har jo blitt valgt til nestleder, så det forteller vel i grunnen alt om hva slags hodeløs organisasjon AUF er!
De er neppe mottagelige; likevel, her er en smule informasjon til den enfoldige gjengen som demonstrerte:
Hittil i år er det skutt mer enn 1000 høyeksplosive raketter og bombekastergranater mot sivile mål i Israel og tallet øker raskt for hver dag. Dette er til sammen mer ammunisjon enn de tyske invasjonsstyrkene brukte mot Norge 9. april 1940. Denne meningsløse aggresjonen har kostet mange menneskeliv og Israel har måttet iverksette forsvarsmessige mottiltak for å beskytte landet og sivilbefolkningen, slik FN-pakten og folkeretten både hjemler og pålegger statene. FN, derimot, har fullstendig unnlatt å omtale rakettregnet fra Gaza. Den ellers så meddelsomme Høykommissæren for menneskerettigheter sier ikke et ord om palestinernes militære angrep mot sivile israelere som også har menneskerettigheter, – eller tar vi feil på det punkt? (Les mer her: Krigen mot jødene).
Demonstrasjonen arrangeres av Palestinakomiteen i Norge og Palestinakomiteen i Oslo, og er i tillegg støttet av blant andre SV, AUF, SU, Fellesutvalget for Palestina, Rødt, Rød Ungdom, Ship to Gaza Norway, Egyptisk Kultursenter i Norge, Palestinaleiren, Norsk Folkehjelp, Internasjonale sosialister og Norges Kommunistiske Parti.
Med andre ord; litt av en bøling, som du så avgjort bør holde barna dine langt unna. Du skjønner sikkert også at Norsk Folkehjelp er et ufyselig sosialist-reir som anstendige mennesker avstår fra å støtte økonomisk.
Her kan du lese om Norsk Folkehjelps jødehat.
Peace will come when the Arabs will love their children more than they hate us.
-Golda Meir
Saturday, November 10, 2012
VGs Fritjof Jacobsen hoppet ut av vinduet
VG dilter etter Dagbladet og fyller avisen med forbrukerstoff: reising, bil, forskring, prisguider, vinsmaking, trim og helse, og nytt for VG: hunder og kjæledyr. Orker leserne? Eller kan de like godt kjøpe ukeblad?
For første gang registrerte denne leseren en manglende lyst til å lese og i neste omgang kjøpe avisen. Den overflødiggjør seg selv.
Verre er det når også kommentarene begynner å vise tegn på alvorlig forfall. Leder av kommentaravdelingen, Fritjof Jacobsen, begikk torsdag en kommentar med den rammende tittelen: Snublet nesten i seg selv . Det er noe av det pinligste jeg har sett på trykk i en norsk avis.
Man undres på om kommentaren er skrevet på stigende rus i en eller annen form....
....
Selv innenfor panegyrikken er dette pinlig. Her formuleres herkuleanske oppgaver som kun overmennesket Stoltenberg kan påta seg. Hva slags overspent vrøvl er dette? Er Norge lederløst uten rormannen Stoltenberg? Det er slik man snakket om Bismarck på slutten av 1800-tallet. Er vi tilbake i autoritære tradisjoner?
Helstøpt og imponerende? Det går en historie om Jens Stoltenberg som kjørte på en bil utenfor et sykehus i Oslo og la igjen en lapp alle trodde var personopplysninger, men som viste seg å være en kassalapp. Det var flere vitner, og seriøse sådanne. Denne historien, som er viden kjent, har ingen norsk avis meg bekjent våget å omtale, om så bare for å bekrefte eller avkrefte den.
Les hele: VG – noe er alvorlig galt
Leserkommentarer hos Document:
Stoltenberg rygget inn i en parkert bil på Tullinløkka. En pensjonert etteretningsoffiser så dette fra stuen sin og gikk ned og kikket på lappen Stoltenberg etterlot i vinduet - som viste seg å være en tilfeldig kvittering. Det skulle se ut som at han etterlot kontaktopplysninger; en imitert form for hederlighet, altså. Spørsmålet er så om den ene hendelsen er illustrativ for en mer generell tilgang til tingene.
Det er interessant at Jacobsen både kaller Stoltenberg et overmenneske og sier at han er hevet over politikken. Begge deler er fullstendig korrekt. Det Jacobsen belyser er intet mindre enn selve essensen i sosialismen, det innerste i dens "hemmelige" lære. Dvs. det som hører til dens indoktrinering, ikke dens propaganda. Sosialister er overmennesker, hevet over judeo-kristen moral. Og hva annet er politikk enn materialisert moral, når det kommer til stykket? Derfor kan Stoltenberg og Støre uten å blunke sende penger til folk som heiler og benekter Holocaust med den holdningen at det de gjør er "moralsk riktig". Det er bare en helt annen moral enn den folk utenfor sosialismen kjenner til. En moral som sier at det de røde beslutter seg for å gjøre, er pr. definisjon det riktige og gode. Det finnes ikke noe riktig og godt utenfor ideologien. Derfor er f.eks. høyresiden alltid ond og ekstrem og farlig. Kritikk kan bare være uttrykk for mental sykdom hos den enkelte.
At VG omfavner dette minner mest av alt om underkastelse.
-joneirik
***
episoden hvor Stoltenberg i bil som tilhørte LO ( han var ikke statsminister på den tiden) rygget inn i bil på en parkeringsplass og la igjen en blank lapp under vinduspusseren ble omtalt i Dagbladet
Til glede for nye lesere her.
-Christian Skaug
For første gang registrerte denne leseren en manglende lyst til å lese og i neste omgang kjøpe avisen. Den overflødiggjør seg selv.
Verre er det når også kommentarene begynner å vise tegn på alvorlig forfall. Leder av kommentaravdelingen, Fritjof Jacobsen, begikk torsdag en kommentar med den rammende tittelen: Snublet nesten i seg selv . Det er noe av det pinligste jeg har sett på trykk i en norsk avis.
Man undres på om kommentaren er skrevet på stigende rus i en eller annen form....
....
Selv innenfor panegyrikken er dette pinlig. Her formuleres herkuleanske oppgaver som kun overmennesket Stoltenberg kan påta seg. Hva slags overspent vrøvl er dette? Er Norge lederløst uten rormannen Stoltenberg? Det er slik man snakket om Bismarck på slutten av 1800-tallet. Er vi tilbake i autoritære tradisjoner?
Helstøpt og imponerende? Det går en historie om Jens Stoltenberg som kjørte på en bil utenfor et sykehus i Oslo og la igjen en lapp alle trodde var personopplysninger, men som viste seg å være en kassalapp. Det var flere vitner, og seriøse sådanne. Denne historien, som er viden kjent, har ingen norsk avis meg bekjent våget å omtale, om så bare for å bekrefte eller avkrefte den.
Les hele: VG – noe er alvorlig galt
Leserkommentarer hos Document:
Stoltenberg rygget inn i en parkert bil på Tullinløkka. En pensjonert etteretningsoffiser så dette fra stuen sin og gikk ned og kikket på lappen Stoltenberg etterlot i vinduet - som viste seg å være en tilfeldig kvittering. Det skulle se ut som at han etterlot kontaktopplysninger; en imitert form for hederlighet, altså. Spørsmålet er så om den ene hendelsen er illustrativ for en mer generell tilgang til tingene.
Det er interessant at Jacobsen både kaller Stoltenberg et overmenneske og sier at han er hevet over politikken. Begge deler er fullstendig korrekt. Det Jacobsen belyser er intet mindre enn selve essensen i sosialismen, det innerste i dens "hemmelige" lære. Dvs. det som hører til dens indoktrinering, ikke dens propaganda. Sosialister er overmennesker, hevet over judeo-kristen moral. Og hva annet er politikk enn materialisert moral, når det kommer til stykket? Derfor kan Stoltenberg og Støre uten å blunke sende penger til folk som heiler og benekter Holocaust med den holdningen at det de gjør er "moralsk riktig". Det er bare en helt annen moral enn den folk utenfor sosialismen kjenner til. En moral som sier at det de røde beslutter seg for å gjøre, er pr. definisjon det riktige og gode. Det finnes ikke noe riktig og godt utenfor ideologien. Derfor er f.eks. høyresiden alltid ond og ekstrem og farlig. Kritikk kan bare være uttrykk for mental sykdom hos den enkelte.
At VG omfavner dette minner mest av alt om underkastelse.
-joneirik
episoden hvor Stoltenberg i bil som tilhørte LO ( han var ikke statsminister på den tiden) rygget inn i bil på en parkeringsplass og la igjen en blank lapp under vinduspusseren ble omtalt i Dagbladet
Til glede for nye lesere her.
-Christian Skaug
Sunday, October 28, 2012
Ubaydullah Hussain kunne ikke ta den kvinnelige aktor i handa
Ubaydullah Hussain nektet å håndhilse på kvinnelig aktor
Er det fordi manndommen hans er så skjør at den hadde tatt ytterligere skade hvis han tok en kvinne i handa?
Er det fordi han foretrekker menn og kun menn?
Er det fordi islam anser kvinner som mindreverdige?
Uansett grunn, vi kan trygt fastslå at Ubaydullah Hussain er en forskrudd fyr. I enhver forstand er alle kvinner den puslingen overlegen. Kun langvarig terapi kan (muligens) hjelpe et slikt tilfelle.
Forøvrig - Document har som regel meget gode leserkommentarer. Her er et knippe som omhandler Hussain, og norske politkere:
....Det opplyses også om at jihadistlederen Hussein er arbeidsledig og får penger av NAV. Noe annet ville vel vært omtrent naturstridig? Skal man rasere Norge så skal man ha offentlig støtte!
-thorr2010
Ikke bare får han penger, han får MYE penger. Regn på det, jeg får det ikke til å stemme at med en inntekt på 370 000 de siste årene får han nesten 20 000 i måneden utbetalt fra NAV, etter mine beregninger burde han fått under 15 000.
Hva får en stakkars minstepenjsonist? Jeg har mistet all tro på dette samfunnet..
-Hummer & kanari
Det er en skandale, men så er jo også politikernes ansvar i dette, også en skandale. De gidder ikke bry seg med hva den norske opinionen mener. De ser bare til riksavisenes kjendiser, deres uttalelser er viktig.
Moralen til politikere og moralen til frekke antidemokratiske muslimer, er slående lik.NAV, når hørte man om en innvandrer som ikke fikk det han hadde "krav" på?
Ikke rart Norge er Mekka for alskens "kvalifisert" innvandring.
Og minstepensjonen, er den ca 7000kr?
Mange eldre har bare den idag.
Det er bare vi, innbyggerne som kan gjøre noe med dette. Men politikernes ustoppelige frekkhet er paralyserende.
-ripss
"Men politikernes ustoppelige frekkhet er paralyserende."
Og hvor er vår Store Leder Stoltenberg når vi trenger ham ? Han går og gjemmer seg. Akkurat som han gjorde da vi ble truet av Mohyeldeen Mohammad og 3000 andre muslimer fra Universitetsplassen i Oslo for noen år siden. Stoltenberg holdt seg taus og borte, mens nordmenn var i sjokk over det ganske land. Vi ser et mønster av feighet, fra den mannen vi har gitt vår tillit. Han forstår visst ikke at han ikke bare er forvalter av A/S Norges økonomi. Han er også forvalter av vår trygghet og moral.
Jeg synes ikke han er vår tillit verdig.
-Marit
Labels:
psykiatri
Saturday, September 29, 2012
Refusert av Aftenposten
Du som kaster bort pengene dine på Aftenposten - her har du et eksempel på hva den venstrevridde, multikulturelle blekka refuserer av innlegg:
Dårleg film vekte verda
Som du kan se, refusering hos Aftenposten betyr ikke at sensuren knebler viktige ytringer helt og holdent. Der finnes andre og langt mer betydningsfulle kanaler enn den blekka med forvirrede medarbeidere som kalles Aftenposten. Som en leser hos Document sier: Refusert av Aftenposten er et kvalitetstegn. Hva skulle vi gjort uten Document?
Dårleg film vekte verda
Som du kan se, refusering hos Aftenposten betyr ikke at sensuren knebler viktige ytringer helt og holdent. Der finnes andre og langt mer betydningsfulle kanaler enn den blekka med forvirrede medarbeidere som kalles Aftenposten. Som en leser hos Document sier: Refusert av Aftenposten er et kvalitetstegn. Hva skulle vi gjort uten Document?
Labels:
Aftenposten,
psykiatri,
sensur
Friday, September 28, 2012
Fyllebøttene i Aftenposten
For noen måneder siden skrev vi et blogginnlegg som startet slik:
I gamle dager var de fleste journalister noen forferdelige fyllebøtter. De drakk, røkte og horet over en lav sko. Har disse gamle syndene vendt tilbake til Aftenposten?
Aftenposten har nemlig hatt mange forunderlige artikler de siste månedene. Noen lurer på om avishuset har blitt det rene galehuset, eller om det drikkes tett fra morgen til kveld.
Tror du det har bedret seg?
Neida, Konemor blant avisene synes fortsatt å svime rundt i en vedvarende rus.
Hege Storhaug i Human Rights Service skriver også om galehuset Aftenposten. Storhaug gjør lurt i å poengtere at det ikke er henne det har rablet for. Ha det i tankene når dere leser vrøvlet som Storhaug omtaler. Det omtalte sludderet er produsert av den venstrevridde, multikulturelle blekka - Aftenposten.
Les Storhaugs artikkel: Aftenposten
I samme slengen, les dette:
"...Politikerne våre generelt klarer ikke/er ikke villige til å se inn i krystallkulen: hvor er vi om 10 år? Om 20 år – hvis vi ikke griper fatt i det ubehagelige i dag? Kanskje noen av dem oppriktig tror at fenomenet vil svinne hen av seg selv. Da må de samme forklare oss, med kritisk fornuft og fakta i front, hvorfor hijaben har bredt om seg i et slikt omfang. Bestås den prøven, har de samme forklart hvorfor hijaben vil bre om seg ytterligere......
Vår spådom er at både presset om å bruke hijab og om å be i skoletiden, vil øke i Osloskolen og i andre større byer. Vår neste spådom er at hijaben vil forbli på hodene, både på elever og ansatte. Politikerne generelt har ikke ryggrad: de orker ikke å ta kampen og støyen i det offentlige rommet ved å gå inn for et forbud, dette til tross for lærdommen fra Frankrike, der det ble stille etter forbudet ble innført i 2004: islamistene la ned ”våpnene”: slaget var tapt. Deres ideologiske innflytelse i skolen ble således fraristet dem....."
Ulovlig press i skolen?
I gamle dager var de fleste journalister noen forferdelige fyllebøtter. De drakk, røkte og horet over en lav sko. Har disse gamle syndene vendt tilbake til Aftenposten?
Aftenposten har nemlig hatt mange forunderlige artikler de siste månedene. Noen lurer på om avishuset har blitt det rene galehuset, eller om det drikkes tett fra morgen til kveld.
Tror du det har bedret seg?
Neida, Konemor blant avisene synes fortsatt å svime rundt i en vedvarende rus.
Hege Storhaug i Human Rights Service skriver også om galehuset Aftenposten. Storhaug gjør lurt i å poengtere at det ikke er henne det har rablet for. Ha det i tankene når dere leser vrøvlet som Storhaug omtaler. Det omtalte sludderet er produsert av den venstrevridde, multikulturelle blekka - Aftenposten.
Les Storhaugs artikkel: Aftenposten
I samme slengen, les dette:
"...Politikerne våre generelt klarer ikke/er ikke villige til å se inn i krystallkulen: hvor er vi om 10 år? Om 20 år – hvis vi ikke griper fatt i det ubehagelige i dag? Kanskje noen av dem oppriktig tror at fenomenet vil svinne hen av seg selv. Da må de samme forklare oss, med kritisk fornuft og fakta i front, hvorfor hijaben har bredt om seg i et slikt omfang. Bestås den prøven, har de samme forklart hvorfor hijaben vil bre om seg ytterligere......
Vår spådom er at både presset om å bruke hijab og om å be i skoletiden, vil øke i Osloskolen og i andre større byer. Vår neste spådom er at hijaben vil forbli på hodene, både på elever og ansatte. Politikerne generelt har ikke ryggrad: de orker ikke å ta kampen og støyen i det offentlige rommet ved å gå inn for et forbud, dette til tross for lærdommen fra Frankrike, der det ble stille etter forbudet ble innført i 2004: islamistene la ned ”våpnene”: slaget var tapt. Deres ideologiske innflytelse i skolen ble således fraristet dem....."
Ulovlig press i skolen?
Tuesday, September 18, 2012
Hekseprosessen mot Professor Nils Rune Langeland
Takk Hans Rustad, for gode resonnement vedrørende denne nesten utrolige variant av en moderne «hekseprosess» mot Professor Nils Rune Langeland.
Og jeg tillegger raskt: Ingenting er mere uopplysende ensrettet - og dermed eklatant formørkende, enn det sosialdemokratiske «opplyste enevelde» av i dag.
Det vi nå ser og observerer hos system-propagandister som Marthe Michelet, Frithjof Jacobsen og Rune Slagstad, er en desperasjons-reaksjon, fordi flere og flere fornuftige stemmer, både fra kultur-intelligentsiaen og de akademiske rekker, begynner å tenke ut i fra hva som mere og mere blir åpenbart for de fleste oppegående; at vi har et samfunn på hell, hvor man aner, at ingen ansvarlig lenger har kontroll, og – at ingen nytenkning finner sted overfor de utfordringer, som påtvungen multikultur og grenseløshet har frembragt. Mange i dag føler en uro over en utvikling, som synes at komme mer og mer ut av kontroll, både internasjonalt og her hjemme.
Det er et paradoks, at venstresidens «rødvins-revolusjonære» her vest – med røtter fra fortidens groteske hyldest av de rødeste mega-despotier på kloden, nu roper på overvåking og sikkerhetspoliti overfor annerledes tenkende; som hverken vil «væpna revolusjon» eller andre former for undertrykkelse av det frie ord! Så patetisk, så lattervekkende - men også så tragisk at beskue er dette hykleri, at det bare kan sees i et forklarende lys vedrørende deres formørkede hjernespinn: Deres egen redsel for at deres eget markspiste verdensanskuelses-hegemoni langsomt, men sikkert, mister både maktens- og meningens «laga kraft». -
Filmsnutten om profeten Muhammed brukes for alt hva den er verd, tross liten verdi; både som håndfast provokasjons-verktøy, eller «underholdningsverdi» eller som noen kritisk eller opplysende kilde for noen «Muhammed-forståelse» den ene eller andre vei. Og dessuten: Hvor mange kritiske og «ufine» filmer og videosnutter er det ikke laget om Jesu skikkelse - som jo for muslimer også er at regne som profet. Men, ikke ser jeg noen protester fra muslimsk hold hva gjelder hån, hedelse (blasfemi) eller krenkelse vedrørende denne gode frelser av en mann?! Så kan man jo rent intellektuelt retorisk spørre seg, om hvorfor Muhammed skal fremstilles i en profetisk særklasse av det hellige urørbare, enn den fredselskende Jesus, som ikke drepte noen, men selv ble henrettet som den gode hyrde han var.
Det vi alle åpenlyst ser i dag, er den morderiske berserkergang, som tusener på tusener av muslimer gjennomfører. Et hysteri, som virkelig skremmer ved sin primitivitet og fanatisme, og som dermed gir oss det solide grunnlag for at man her i Europa må ta opp til en grundig debatt om vi i det helet att skal ha noen fortsatt innvandring fra muslimske kjerneområder. For den teokratisk-totalitære muhammedanisme er ikke på noen måte kompatibel med vårt lynne, vår mentalitet, vår europeiske kultur eller ditto tradisjoner. Det er dette, som de de mere eller mindre venstreorienterte/ekstreme (og sosial-liberale) relativister og propagandamakere ikke forstår grunnet ideologiske skylapper (et konserverende stivsinn av indoktrinert selvhat overfor egne europeiske røtter). Deres angstbiterske redsel i dag kan kun forklares med dette: At deres hegemoniske tid snart er ved sin ende, og dermed deres karriere som godt betalte yppersteprester for multikulturalismen. For det ER ekstremt; når man ikke prinsipalt evner at reagere på vold og drap fra primitive masser, samt fortsatt vil importere denne enorme masse av fremmede hit til Europa i humanismens- og toleransens navn – mens man samtidig både karakterdreper og forfølger de av sine egne opposisjonelle, som tenker, ytrer og skriver mer ærlig og åpent om dagens problematikk, enn disse selvutnevnte apologeter noen gang vil evne at hverken forstå eller formå.
Breiviks handlinger og ditto «Breivik-kort» er helt ubrukelig som noen som helst argumenterende grep, hvis intensjon er å tyste den frimodige tenker og/eller samfunnsdebattant. INGEN person kan lenkes til de horrible ugjerninger, som Anders Behring Breivik utførte – og påtok seg eneskyld og ansvar for. Absolutt INGEN! Om det rent hypotetisk skulle ha forholdt seg slik, som noen venstreskrudde så inderlig og iherdig synes at ønsketenke, så hadde konsekvensen blitt, at alle som nu eller tidligere støttet Stalin, Pol Pot og Mao eksempelvis; selv skulle være medskyldige til kommunistenes blodige tyranni og folkemord. Man kan altså både «lenke- å lime til» personer i fleng, OM Frithjof Jacobsens (håpløse) argument-knep; «Breiviks likesinnede» skulle holde vann som noe positivt legitimt, for så hadde da disse rødlige medie-forklarere samtidig korsfestet seg selv til marxismens blods- og lik-kjeller for alltid.-
Når akademisk skolerte tenkere som Nils Rune Langeland kommer på banen, så gleder det meg enormt nettopp fordi den tidlige så innkapslede «akademiske ånd» nå er sluppet ut av flasken. Den svever fritt, og vi kan alle få en smak av frihetens ånd, hvor filosofisk tenkning og den akademiske frihet er gjenforent med folkets behov for kulturell dannelse og åpenhet for den frie sannhetssøken på hva som er rett og hva som er galt.
Trekløveret; Marthe Michelet, Frithjof Jacobsen og Rune Slagstad og deres like tilhører gårsdagens politiserte nevrotikere. De er både barn av - og en arv fra en tid, da den såkalte 68-generasjonen satte agendaen for hva og hvem som skulle betraktes som moralsk høyverdig med livets fulle rettigheter, såvel som på hvem eller hva som ikke fortjente retten til det fullverdige. - I dag er deres tid på hell, uansett om vi til slutt skulle tape vår sivilisasjonskamp her i Europa eller ikke (hvilket vi ikke gjør). Når man vet at man ikke lenger har de overbevisende argumenter, så kommer den truende tonen om «å overtale» via skjellsord og andre hersketekniske grep for forsøk på stigmatisering. Dèt er det, som er så avslørende i denne saken. -
Epilog: «Fascisme» meg her, og «rasisme» meg der - og «Breivik» han er visst både her og der: Men - Nota Bene i denne kontekst; kun i hjernen til den eller de som vil vondt, brukes denne stempling mot den eller de; som har heder, forstand og mot!
Det vil komme mange fler frimodig tenkende, som Nils Rune Langeland etterhvert. Det ER lys i den mørke systemtunellen, langt, langt der borte... Så hold ut!
-Pluto
Leserkommentar til artikkelen:
Lang lang rekke – Langeland ut av rekka gå!
Og jeg tillegger raskt: Ingenting er mere uopplysende ensrettet - og dermed eklatant formørkende, enn det sosialdemokratiske «opplyste enevelde» av i dag.
Det vi nå ser og observerer hos system-propagandister som Marthe Michelet, Frithjof Jacobsen og Rune Slagstad, er en desperasjons-reaksjon, fordi flere og flere fornuftige stemmer, både fra kultur-intelligentsiaen og de akademiske rekker, begynner å tenke ut i fra hva som mere og mere blir åpenbart for de fleste oppegående; at vi har et samfunn på hell, hvor man aner, at ingen ansvarlig lenger har kontroll, og – at ingen nytenkning finner sted overfor de utfordringer, som påtvungen multikultur og grenseløshet har frembragt. Mange i dag føler en uro over en utvikling, som synes at komme mer og mer ut av kontroll, både internasjonalt og her hjemme.
Det er et paradoks, at venstresidens «rødvins-revolusjonære» her vest – med røtter fra fortidens groteske hyldest av de rødeste mega-despotier på kloden, nu roper på overvåking og sikkerhetspoliti overfor annerledes tenkende; som hverken vil «væpna revolusjon» eller andre former for undertrykkelse av det frie ord! Så patetisk, så lattervekkende - men også så tragisk at beskue er dette hykleri, at det bare kan sees i et forklarende lys vedrørende deres formørkede hjernespinn: Deres egen redsel for at deres eget markspiste verdensanskuelses-hegemoni langsomt, men sikkert, mister både maktens- og meningens «laga kraft». -
Filmsnutten om profeten Muhammed brukes for alt hva den er verd, tross liten verdi; både som håndfast provokasjons-verktøy, eller «underholdningsverdi» eller som noen kritisk eller opplysende kilde for noen «Muhammed-forståelse» den ene eller andre vei. Og dessuten: Hvor mange kritiske og «ufine» filmer og videosnutter er det ikke laget om Jesu skikkelse - som jo for muslimer også er at regne som profet. Men, ikke ser jeg noen protester fra muslimsk hold hva gjelder hån, hedelse (blasfemi) eller krenkelse vedrørende denne gode frelser av en mann?! Så kan man jo rent intellektuelt retorisk spørre seg, om hvorfor Muhammed skal fremstilles i en profetisk særklasse av det hellige urørbare, enn den fredselskende Jesus, som ikke drepte noen, men selv ble henrettet som den gode hyrde han var.
Det vi alle åpenlyst ser i dag, er den morderiske berserkergang, som tusener på tusener av muslimer gjennomfører. Et hysteri, som virkelig skremmer ved sin primitivitet og fanatisme, og som dermed gir oss det solide grunnlag for at man her i Europa må ta opp til en grundig debatt om vi i det helet att skal ha noen fortsatt innvandring fra muslimske kjerneområder. For den teokratisk-totalitære muhammedanisme er ikke på noen måte kompatibel med vårt lynne, vår mentalitet, vår europeiske kultur eller ditto tradisjoner. Det er dette, som de de mere eller mindre venstreorienterte/ekstreme (og sosial-liberale) relativister og propagandamakere ikke forstår grunnet ideologiske skylapper (et konserverende stivsinn av indoktrinert selvhat overfor egne europeiske røtter). Deres angstbiterske redsel i dag kan kun forklares med dette: At deres hegemoniske tid snart er ved sin ende, og dermed deres karriere som godt betalte yppersteprester for multikulturalismen. For det ER ekstremt; når man ikke prinsipalt evner at reagere på vold og drap fra primitive masser, samt fortsatt vil importere denne enorme masse av fremmede hit til Europa i humanismens- og toleransens navn – mens man samtidig både karakterdreper og forfølger de av sine egne opposisjonelle, som tenker, ytrer og skriver mer ærlig og åpent om dagens problematikk, enn disse selvutnevnte apologeter noen gang vil evne at hverken forstå eller formå.
Breiviks handlinger og ditto «Breivik-kort» er helt ubrukelig som noen som helst argumenterende grep, hvis intensjon er å tyste den frimodige tenker og/eller samfunnsdebattant. INGEN person kan lenkes til de horrible ugjerninger, som Anders Behring Breivik utførte – og påtok seg eneskyld og ansvar for. Absolutt INGEN! Om det rent hypotetisk skulle ha forholdt seg slik, som noen venstreskrudde så inderlig og iherdig synes at ønsketenke, så hadde konsekvensen blitt, at alle som nu eller tidligere støttet Stalin, Pol Pot og Mao eksempelvis; selv skulle være medskyldige til kommunistenes blodige tyranni og folkemord. Man kan altså både «lenke- å lime til» personer i fleng, OM Frithjof Jacobsens (håpløse) argument-knep; «Breiviks likesinnede» skulle holde vann som noe positivt legitimt, for så hadde da disse rødlige medie-forklarere samtidig korsfestet seg selv til marxismens blods- og lik-kjeller for alltid.-
Når akademisk skolerte tenkere som Nils Rune Langeland kommer på banen, så gleder det meg enormt nettopp fordi den tidlige så innkapslede «akademiske ånd» nå er sluppet ut av flasken. Den svever fritt, og vi kan alle få en smak av frihetens ånd, hvor filosofisk tenkning og den akademiske frihet er gjenforent med folkets behov for kulturell dannelse og åpenhet for den frie sannhetssøken på hva som er rett og hva som er galt.
Trekløveret; Marthe Michelet, Frithjof Jacobsen og Rune Slagstad og deres like tilhører gårsdagens politiserte nevrotikere. De er både barn av - og en arv fra en tid, da den såkalte 68-generasjonen satte agendaen for hva og hvem som skulle betraktes som moralsk høyverdig med livets fulle rettigheter, såvel som på hvem eller hva som ikke fortjente retten til det fullverdige. - I dag er deres tid på hell, uansett om vi til slutt skulle tape vår sivilisasjonskamp her i Europa eller ikke (hvilket vi ikke gjør). Når man vet at man ikke lenger har de overbevisende argumenter, så kommer den truende tonen om «å overtale» via skjellsord og andre hersketekniske grep for forsøk på stigmatisering. Dèt er det, som er så avslørende i denne saken. -
Epilog: «Fascisme» meg her, og «rasisme» meg der - og «Breivik» han er visst både her og der: Men - Nota Bene i denne kontekst; kun i hjernen til den eller de som vil vondt, brukes denne stempling mot den eller de; som har heder, forstand og mot!
Det vil komme mange fler frimodig tenkende, som Nils Rune Langeland etterhvert. Det ER lys i den mørke systemtunellen, langt, langt der borte... Så hold ut!
-Pluto
Leserkommentar til artikkelen:
Lang lang rekke – Langeland ut av rekka gå!
Sunday, September 9, 2012
Sverige er blitt det ville vesten
Blott under den senaste månaden har hela tio skottlossningar skett utomhus med andra personer som måltavla. Dessa har skett i tätbefolkade områden med hög risk för att även oskyldiga förbipasserande kunnat skadas. Skjutningarna i fullt dagsljus på offentliga platser ökar och även om det inte finns någon statistik som stöder det ökade våldet är det polisens bestämda åsikt.
Under 2010-2011 skedde 84 skjutningar i Göteborg. Siffran för motsvarande period i Malmö var 309 och i Stockholm skedde 190 skjutningar under 2011.
Les hele: Sverige allt närmare ett vilda västern
Under 2010-2011 skedde 84 skjutningar i Göteborg. Siffran för motsvarande period i Malmö var 309 och i Stockholm skedde 190 skjutningar under 2011.
Les hele: Sverige allt närmare ett vilda västern
Labels:
berikelsen,
psykiatri,
Sverige
Thursday, July 12, 2012
Litt mer galskap fra Sverige, det nye DDR
Har du lyst til å lese mer om galskapen i Sverige? Eller DDR-Sverige som flere og flere omtaler landet.
Her er litt grøss dere kan hygge dere med - hygge i betydningen at fullt så vanvittig har vi det heldigvis ennå ikke her til lands.
Svensk LO uddanner 150.000 ‘antiracister’
Politisk ytring kan koste jobben i SVT
Tilfellet Janne Gunnarsson viser at ytringsfriheten er truet i Sverige
For all del; skulle du få et sterkt behov for å kaste opp etter å ha lest de tre artiklene, så er det å anse som helt normalt. Tilstandene i Sverige er nemlig til å spy av!
(I tilfelle du skulle lure på hva DDR står for, så snakker vi her om det gamle, kommunistiske diktaturet, Øst-Tyskland. Les derfor også denne artikkelen - LO trener opp Stasiagenter. Men etter det bør du ta en pause. Det er nemlig grenser for hvor mye galskap fra Sverige man bør ta inn på en gang!)
Her er litt grøss dere kan hygge dere med - hygge i betydningen at fullt så vanvittig har vi det heldigvis ennå ikke her til lands.
Svensk LO uddanner 150.000 ‘antiracister’
Politisk ytring kan koste jobben i SVT
Tilfellet Janne Gunnarsson viser at ytringsfriheten er truet i Sverige
For all del; skulle du få et sterkt behov for å kaste opp etter å ha lest de tre artiklene, så er det å anse som helt normalt. Tilstandene i Sverige er nemlig til å spy av!
(I tilfelle du skulle lure på hva DDR står for, så snakker vi her om det gamle, kommunistiske diktaturet, Øst-Tyskland. Les derfor også denne artikkelen - LO trener opp Stasiagenter. Men etter det bør du ta en pause. Det er nemlig grenser for hvor mye galskap fra Sverige man bør ta inn på en gang!)
Thursday, June 14, 2012
Skygger over psykiatriens arbeid
– Det har vært hevdet mye om psykiatrien, men jeg føler meg ganske sikker på at i ettertidens kjøligere klima, når blitzlampene er slått av, vil det være like stor forundring over den til dels elleville og prinsippløse adferd, og dette vil kaste skygger over psykiatriens arbeid, sa Husby i sin innledning til retten.
Husby og hans kollega Synne Sørheim har ikke snakket med pressen siden de la fram sin erklæring i fjor vinter.
Samtidig har flere av deres kolleger innen psykiatrien åpent kritisert deres konklusjon om at Anders Behring Breivik var psykotisk den 22. juli i fjor.
– Våre kritikere har det til felles at de har fjerndiagnostisert. Noen av dem mener åpenbart at deres diagnostiske evner overflødiggjør behovet for samtaler med den som undersøkes, sa Husby med klar adresse til de mange som mener å vite at Breivik ikke er psykotisk, selv om de aldri har møtt den tiltalte.
Les hele: Slik slår Husby og Sørheim tilbake mot kritikken
Les også: Husby hardt ut mot medier og visse kolleger
og
Ukritisk, taktfast marsj
Wednesday, May 9, 2012
Har du lyst til å se hvordan NTB fusker?
Når det politisk korrekte og redselen for å bli beskyldt for rasisme tar helt overhånd, kan fordreining eller tilbakeholdelse av fakta finne sted. Slik det gjør hos NTB i dette tilfellet. Les saken her:
http://www.document.no/2012/05/ni-menn-domt-for-grovt-misbruk-av-sma-jenter-i-storbritannia/
http://www.document.no/2012/05/ni-menn-domt-for-grovt-misbruk-av-sma-jenter-i-storbritannia/
Labels:
media,
NTB,
politisk korrekt,
psykiatri
Wednesday, April 25, 2012
Svenskesyken
Svenskesyken, det vil si folk som er truet av svenskesyken - som er frykten for etablissementets trakassering og utestenging.
Iranske mullaher og svenske politikere har noe til felles: ingen av dem setter pris på Bahare Mohammadi Andersson. I Iran ble hun pisket grunnet en video av filmen Robin Hood, i Sverige ties hun i hjel. Hvorfor? Hennes forbrytelse er å sette ord på kvinneundertrykking og tale svenske islamister og sharia midt imot. Og vel så ille: kvinnen som jobber med mishandlede søstre har tillatt seg å følge følelsene sine og gifte seg med en svensk mann.
Les hele: http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=45&tekstid=5591
Siden galmannslandet Sverige er i fokus her, la oss også ta med dette:
Sverige er som kjent det galeste landet i verden. Ikke bare ønsker de nå å viske ut forskjellen mellom kjønn, og erstatte «hun» og «han» med «hen», men nå er det røster i Sverige som ønsker å forby svensk og europeisk kultur.
Ja, det er helt sant.
Les hele: Absurdistan
Iranske mullaher og svenske politikere har noe til felles: ingen av dem setter pris på Bahare Mohammadi Andersson. I Iran ble hun pisket grunnet en video av filmen Robin Hood, i Sverige ties hun i hjel. Hvorfor? Hennes forbrytelse er å sette ord på kvinneundertrykking og tale svenske islamister og sharia midt imot. Og vel så ille: kvinnen som jobber med mishandlede søstre har tillatt seg å følge følelsene sine og gifte seg med en svensk mann.
Les hele: http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=45&tekstid=5591
Siden galmannslandet Sverige er i fokus her, la oss også ta med dette:
Sverige er som kjent det galeste landet i verden. Ikke bare ønsker de nå å viske ut forskjellen mellom kjønn, og erstatte «hun» og «han» med «hen», men nå er det røster i Sverige som ønsker å forby svensk og europeisk kultur.
Ja, det er helt sant.
Les hele: Absurdistan
Labels:
psykiatri,
svenskesyken,
Sverige
Sunday, April 15, 2012
De nye sakkyndige driver voodo psykiatri
Psykriatrien er på god vei over i den sovjetiske versjonen. Aftenposten skriver: "«De sakkyndige legger til grunn at han har sympatisører i Norge og andre land.» Dette er en av grunnene til at de nye sakkyndige mener Anders Behring Breivik ikke er psykotisk."
Nye sakkyndige: Behring Breivik har flere sympatisører i Norge
Dette er voodo psykiatri.
-Belisarius
Opphavet til ideen om at Breivik har sympatisører er ... hvem? Hvor henter de informasjonen om dette fra?
Klar til en overraskelse?
Kilden er sannelig terroristen selv! Det er virkelig smart funnet på.
-joneirik
Leserkommentarer til artikkelen: Hvordan kan mørket overvinne mørket?
Nye sakkyndige: Behring Breivik har flere sympatisører i Norge
Dette er voodo psykiatri.
-Belisarius
Opphavet til ideen om at Breivik har sympatisører er ... hvem? Hvor henter de informasjonen om dette fra?
Klar til en overraskelse?
Kilden er sannelig terroristen selv! Det er virkelig smart funnet på.
-joneirik
Leserkommentarer til artikkelen: Hvordan kan mørket overvinne mørket?
Friday, March 30, 2012
Mannen på bildet er et barn - i Sverige
Nei, du må ikke le. Vi må være diplomatiske og...Nei, pokker heller - bare le. Gapskratt, om du vil. Vi har nemlig å gjøre med et land som er så fullt av løgner, fortielser og frykt for ikke å være nok politisk korrekt at det hele tenderer til å måtte kalles et kasus i psykiatrien.
For Sverige har blitt et galmannsland. Voksne menn kan utgi seg for å være barn og får innvilget asyl med alle rettigheter. Innvandringskritikere i Sverige mener det finnes mange, mange tilsvarende eksempler på oppkonstruerte historier som myndighetene i Sverige ikke bryr seg med å sjekke.
SVT kallar honom för flyktingbarn, och Aref Husseini hävdar han är 16 år och kom hit som 14-åring.
Og dåredimpene i Sveriges Televisjon intervjuer og lager reportasjer med disse åpenbart voksne mennene som de omtaler som ensamkommande flyktningebarn.
Kan tragikomedien bli bedre? Er det rart vi kaller Sverige et galmannsland?
Les vanviddet fra Sverige her:
Ensamkommande flyktingbarn en vuxen man
Leserkommentarer:
Så den där gubben gick i samma klass som 14-åriga elever. Bra jobbat Sverige.
-15fiskpinnar
Nåt annat som är chockerande är hur lyxigt de bor. skinnfåtlj, skinnsoffa, moderna bord bärbar dator, stor platt-TV dator med plattskärm etc etc etc. Får svenska pensionärer och sjuka sånthär, knappast....
-Stefan Ekström
Är det här ett skämt av något slag? Klart att den här Aref Husseini är äldre än 16 år, det märks tydligt att de SVT anställda tror på jultomten, påskharen och tandfen också!
-Bad4you
Relaterte bloggposter:
Sverige er ødelagt
Sverige råtner innenfra
Dette er dessverre ikke en svenskevits
Jag har gett upp Sverige
Wednesday, March 21, 2012
Erik Solheim bøyer seg for sin Store Leders beslutning
SVs kjære, nye og Store Leder, Audun Lysbakken, har ifølge mediene besluttet at Erik Solheim skal fratre som statsråd. Det meldes at Solheim ikke ønsker å slutte som statsråd, men han er til enhver tid rede til å bøye seg for alt den Store Leder befaler.
Erik Solheim har jo tidligere sagt dette i et intervju med Klassekampen:
“Kristin Halvorsen og jeg har én misjon: Å hjelpe Audun så godt vi kan. Ingen av oss kommer til å stille oss i veien for Ham, vi skal bøye oss for det Han mener er riktig. Vi vil selvfølgelig gi råd når Han ønsker det, men vi kommer uten videre til å akseptere Hans beslutninger også når vi selv måtte mene noe annet.”
Amen
Ref: Fra SF til SV og tilbake?
Erik Solheim har jo tidligere sagt dette i et intervju med Klassekampen:
“Kristin Halvorsen og jeg har én misjon: Å hjelpe Audun så godt vi kan. Ingen av oss kommer til å stille oss i veien for Ham, vi skal bøye oss for det Han mener er riktig. Vi vil selvfølgelig gi råd når Han ønsker det, men vi kommer uten videre til å akseptere Hans beslutninger også når vi selv måtte mene noe annet.”
Amen
Ref: Fra SF til SV og tilbake?
Subscribe to:
Posts (Atom)
