Regjeringen legger om innvandringspolitikken. Det er takket være Fremskrittspartiet. Uten redselen for Fremskrittspartiet hadde Norge vært åpent for alle og enhver - slik særlig SV ønsker.
For eksempel skal staten opprette barnehjem i hjemlandet til mindreårige asylsøkere fra for eksempel Afghanistan.
Dette er for å ta noe av brodden fra landets største opposisjonsparti Fremskrittspartiet, skriver mediene.
Takk og pris for at vi har Fremskrittspartiet!
Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label Frp. Show all posts
Showing posts with label Frp. Show all posts
Wednesday, October 7, 2009
Saturday, September 19, 2009
Rått parti
Norges sosialistiske regjering har kunnet føre valgkamp med en svulmende valgkampkasse, full støtte fra NRK (ARK) og solid støtte fra en rekke aviser.
Finansavisen minner i dag om at fellesskapets kasse bidrar med en pressestøtte på 40 millioner kroner i året til Dagsavisens ensidige hyllest – og støtte til sosialistene. Allerede på morgenkvisten, da valgresultatet ble kjent, kunne NRK’s ”uavhengige” analytikere fortelle sine seere at Erna Solberg og Høyre seiret på borgerlig side med 30 mandater, mens Siv Jensens og FrP’s 41 mandater kun ble nevnt i lunkne bisetninger. En sliten Kyrre Nakkim kunne til og med fortelle forbausede seere at Venstres fall i første rekke må tilskrives Lars Sponheims lederstil, og ikke så meget partiets isfront mot FrP. ”Analytikerne” makter faktisk ikke å vri ut av seg det alle velgere vet, nemlig at det var Lars Sponheim med halehenget Dagfinn Høybråten, som ensidig bærer ansvaret for at det ikke ble et klart borgerlig flertall ved dette valget.
Desinformasjonen er altså allerede i full gang. Og vi må beholde hanskene på!
Les hele artikkelen i kommentar.no SIV SEIRET PÅ IKKE-SOSIALISTISK SIDE
Finansavisen minner i dag om at fellesskapets kasse bidrar med en pressestøtte på 40 millioner kroner i året til Dagsavisens ensidige hyllest – og støtte til sosialistene. Allerede på morgenkvisten, da valgresultatet ble kjent, kunne NRK’s ”uavhengige” analytikere fortelle sine seere at Erna Solberg og Høyre seiret på borgerlig side med 30 mandater, mens Siv Jensens og FrP’s 41 mandater kun ble nevnt i lunkne bisetninger. En sliten Kyrre Nakkim kunne til og med fortelle forbausede seere at Venstres fall i første rekke må tilskrives Lars Sponheims lederstil, og ikke så meget partiets isfront mot FrP. ”Analytikerne” makter faktisk ikke å vri ut av seg det alle velgere vet, nemlig at det var Lars Sponheim med halehenget Dagfinn Høybråten, som ensidig bærer ansvaret for at det ikke ble et klart borgerlig flertall ved dette valget.
Desinformasjonen er altså allerede i full gang. Og vi må beholde hanskene på!
Les hele artikkelen i kommentar.no SIV SEIRET PÅ IKKE-SOSIALISTISK SIDE
600 asylsøkere har ankommet siden sist
7 september skrev jeg at i dag kommer 50 nye asylsøkere til Norge. Siden da har om lag 600 asylsøkere kommet, og innen utgangen av september vil 600 nye være i landet. Det totale antall asylsøkere i 2009 vil trolig være rundt 20.000. Om lag 95% av asylsøkerne er uten pass eller annen identifikasjon. Alle vil få innkvartering og forpleining.
I går kunne vi se i Dagsrevyen at en nær 92 år gammel dame ikke kunne få sykehjemsplass. Hun måtte tas hånd om av en nevø.
Penger til asylmottak finnes det mer enn nok av, takket være sosialistene, men ikke innkvartering for en syk, norsk dame.
Slik vil det fortsette - takket være alle de som stemte på andre partier enn Fremskrittspartiet.
I går kunne vi se i Dagsrevyen at en nær 92 år gammel dame ikke kunne få sykehjemsplass. Hun måtte tas hånd om av en nevø.
Penger til asylmottak finnes det mer enn nok av, takket være sosialistene, men ikke innkvartering for en syk, norsk dame.
Slik vil det fortsette - takket være alle de som stemte på andre partier enn Fremskrittspartiet.
Friday, September 18, 2009
Hjertens enig, Carl I. Hagen
- Det burde være grenser for byråkrati. De fleste av oss er kjeltringer i dette landet for det er umulig å gjøre noe uten at man bryter noen regler på grunn av alt byråkratiet, sier Hagen til Dagbladet.
Se også: “How many of you have broken no laws this month?”
Se også: “How many of you have broken no laws this month?”
Tuesday, September 15, 2009
Mobbingen begynte med Svarstad Haugland
Det var Svarstad Hugland som begynte mobbingen av Fremskrittspartiet og dets velgere. Hun satte seg på den høye hest og fremstilte seg selv og velgerne sine som bedre enn Frp's. Vi så hva som skjedde med henne.
I denne valgkampen fulgte de plettfrie, Sponheim og Høybråten, opp mobbingen. Nå har vi sett hva folk flest mente om dem. Sponheim sendes hjem uten en plass på Stortinget, og Høybråten vil trolig bli kastet som partileder i Kristelig Folkeparti.
Det er forståelig at særlig Frp fryder seg over at mobberne Sponheim og Høybråten fikk seg en smekk av velgerne.
– Det er ikke pent å sparke en mann som ligger nede, mener Ap-mannen Aarebrot.
Den samme Aarebrot har ikke hatt noen innvendinger mot de som har mobbet Frp og dets velgere gjennom alle år. Ap-mannen og "forskeren" må gjerne prøve å opptre ridderlig, men historien viser at hans retterferdighetssans er svært så selektiv.
I denne valgkampen fulgte de plettfrie, Sponheim og Høybråten, opp mobbingen. Nå har vi sett hva folk flest mente om dem. Sponheim sendes hjem uten en plass på Stortinget, og Høybråten vil trolig bli kastet som partileder i Kristelig Folkeparti.
Det er forståelig at særlig Frp fryder seg over at mobberne Sponheim og Høybråten fikk seg en smekk av velgerne.
– Det er ikke pent å sparke en mann som ligger nede, mener Ap-mannen Aarebrot.
Den samme Aarebrot har ikke hatt noen innvendinger mot de som har mobbet Frp og dets velgere gjennom alle år. Ap-mannen og "forskeren" må gjerne prøve å opptre ridderlig, men historien viser at hans retterferdighetssans er svært så selektiv.
Monday, September 14, 2009
Frp har de tøffeste velgerne
Fremskrittspartiet har de tøffeste velgerne, de mest selvstendige velgerne - velgere som tenker selv, sa Siv Jensen.
Bedre kunne det ikke vært sagt!
Bedre kunne det ikke vært sagt!
Morten Harket skrev ikke under
I dag fyller Morten Harket, Norges største popstjerne, 50 år.
Selv 24 år etter det internasjonale gjennombruddet og ni år etter comebacket, selger både Morten Harket og A-ha plater i bøtter og spann, og både i Tyskland og Storbritannia trykker man fortsatt nordmennene til sitt bryst. Per Sundnes sier til nrk.no at han ikke er i tvil om at gruppen vil gå inn i norsk musikkhistorie som noe av det største som har skjedd.
– De vil aldri bli glemt. Morten Harket har vært med så lenge, og har alltid vært fokusert og gjort alt på egne premisser. A-ha gjør aldri noe halvveis, og det er ikke mange som kan måle seg med dem, mener Sundnes.
Verdt å merke seg er at megastjernen Morten Harket var en av de som ikke skrev under på den såkalte kulturelitens protestliste mot Fremskrittspartiet!
Selv 24 år etter det internasjonale gjennombruddet og ni år etter comebacket, selger både Morten Harket og A-ha plater i bøtter og spann, og både i Tyskland og Storbritannia trykker man fortsatt nordmennene til sitt bryst. Per Sundnes sier til nrk.no at han ikke er i tvil om at gruppen vil gå inn i norsk musikkhistorie som noe av det største som har skjedd.
– De vil aldri bli glemt. Morten Harket har vært med så lenge, og har alltid vært fokusert og gjort alt på egne premisser. A-ha gjør aldri noe halvveis, og det er ikke mange som kan måle seg med dem, mener Sundnes.
Verdt å merke seg er at megastjernen Morten Harket var en av de som ikke skrev under på den såkalte kulturelitens protestliste mot Fremskrittspartiet!
Saturday, September 12, 2009
Flere "svartinger" hos Frp enn hos SOS-rasisme
P4 avdekket i går hvordan SOS rasisme har blitt Europas største antirasistiske organisasjon ved å ha en medlemskontingenten på seks kroner - og hvordan dette har gitt dem millioner i statsstøtte.
Khalid Salimi er grunnlegger av SOS rasisme og sier han ble skvist ut av kommunistene. Han mener SOS rasisme i dag er styrt av hovedsakelig hvite kommunister.
- Det er et paradoks at det trolig er flere "svartinger" som er med i Frp enn i SOS rasisme, sier Salimi.
Les hele saken på P4 sin hjemmeside: SOS rasisme og ultrakommunister med samme sjefer
Khalid Salimi er grunnlegger av SOS rasisme og sier han ble skvist ut av kommunistene. Han mener SOS rasisme i dag er styrt av hovedsakelig hvite kommunister.
- Det er et paradoks at det trolig er flere "svartinger" som er med i Frp enn i SOS rasisme, sier Salimi.
Les hele saken på P4 sin hjemmeside: SOS rasisme og ultrakommunister med samme sjefer
Asylbaronene håper de rødgrønne vinner
I går hadde Dagbladet en artikkel om en mann som har tjent millioner på å drive asylmottak. Mannen raste mot Fremskrittspartiets asylpolitikk.
- Jeg skjønner godt at en asylmillionær blir redd. Han vil jo tjene mye, mye mindre hvis Frp kommer til makta, sier Siv Jensen.
- Han asylmillionæren har null kredibilitet. Han er en asylbaron som ønsker at den snillistiske politikken skal fortsette sånn at han kan tjene millioner. Han er bare ute etter å tjene penger, men vi vil ødelegge markedet hans. En skal ikke tjene seg rik på lykkejegere som kommer hit til Norge, sier Per-Willy Amundsen i Fremskrittspartiet.
- Men asylmillionær Tuft viser til at det er billigere å ha asylsøkere på mottak, enn i fengsel. Han har kanskje et poeng?
- Han har ikke skjønt noe. Vi skal plassere alle id-løse asylsøkere i lukkede mottak. Hele poenget er at vår politikk vil føre til at lykkejegere holder seg unna Norge, sier Frps innvandringspolitiske talsmann, Per-Willy Amundsen, og fortsetter:
- Ser du på andre land som har sånn politikk vi vil føre, så holder lykkejegerne seg unna. Tufts utspill er et tankeløst eksempel.
Les mer i Dagbladet: - Jeg skjønner godt at en asylbaron blir redd
- Jeg skjønner godt at en asylmillionær blir redd. Han vil jo tjene mye, mye mindre hvis Frp kommer til makta, sier Siv Jensen.
- Han asylmillionæren har null kredibilitet. Han er en asylbaron som ønsker at den snillistiske politikken skal fortsette sånn at han kan tjene millioner. Han er bare ute etter å tjene penger, men vi vil ødelegge markedet hans. En skal ikke tjene seg rik på lykkejegere som kommer hit til Norge, sier Per-Willy Amundsen i Fremskrittspartiet.
- Men asylmillionær Tuft viser til at det er billigere å ha asylsøkere på mottak, enn i fengsel. Han har kanskje et poeng?
- Han har ikke skjønt noe. Vi skal plassere alle id-løse asylsøkere i lukkede mottak. Hele poenget er at vår politikk vil føre til at lykkejegere holder seg unna Norge, sier Frps innvandringspolitiske talsmann, Per-Willy Amundsen, og fortsetter:
- Ser du på andre land som har sånn politikk vi vil føre, så holder lykkejegerne seg unna. Tufts utspill er et tankeløst eksempel.
Les mer i Dagbladet: - Jeg skjønner godt at en asylbaron blir redd
Friday, September 11, 2009
Stem på mandag - eller hold munn
Man må ikke glemme at det aldri har kommet så mange asylsøkere som nå. At det aldri har stått flere i kø, at det aldri har vært mer lønnsom å være kriminell. Det er noen som er ansvarlig for dette, og det er Arbeiderpartiet, Senterpartiet og Sosialistisk Venstreparti!
Folk bør komme seg opp av sofaen og inn i stemmelokalene 14.september. Hvis ikke, bør de ikke klage heller, sier Per Sandberg i Fremskrittspartiet.
Folk bør komme seg opp av sofaen og inn i stemmelokalene 14.september. Hvis ikke, bør de ikke klage heller, sier Per Sandberg i Fremskrittspartiet.
Asylmillionær frykter Frp
Ronald Tuft er mangemillionær på asylsøkere. Nå slakter han Fremskrittspartiets asylmotstand, skriver Dagbladet.
Jeg håper virkelig det er noen som ser det komiske i Dagbladets oppslag?
Vil du ha flere asylsøkere - stem Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti eller Senterpartiet!
Jeg håper virkelig det er noen som ser det komiske i Dagbladets oppslag?
Vil du ha flere asylsøkere - stem Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti eller Senterpartiet!
Thursday, September 10, 2009
Siv er superkul
Siv Jensen er over dobbelt så populær som Jens Stoltenberg.
Kvasir, Norges største søkermotor, har fått i oppdrag fra E24 å sjekke hvilke av de norske partilederne som blir mest søkt etter.
I august var det klinkende klart hvem som ble den suverene vinneren. Det var Siv Jensen. Hun sto faktisk for nesten halvparten av alle partileder-søkene.
Samtidig er det ikke første gang hun topper listen. Hun har gjort det gjennom hele sommeren.
PR-rådgiver Haakon Schrøder sier til E24 at han tror det er flere grunner til at Siv topper målingen.
- Hun er blitt superkul gjennom sommeren. Hun åpner et helt nytt marked. Siv er en dame i sin beste alder. Hun ser bra ut, fører en politikk som mange synes om og hun er singel, sier han.
Les flere nyheter og se Fremskrittspartiets TV på Fremskrittspartiets hjemmeside
Kvasir, Norges største søkermotor, har fått i oppdrag fra E24 å sjekke hvilke av de norske partilederne som blir mest søkt etter.
I august var det klinkende klart hvem som ble den suverene vinneren. Det var Siv Jensen. Hun sto faktisk for nesten halvparten av alle partileder-søkene.
Samtidig er det ikke første gang hun topper listen. Hun har gjort det gjennom hele sommeren.
PR-rådgiver Haakon Schrøder sier til E24 at han tror det er flere grunner til at Siv topper målingen.
- Hun er blitt superkul gjennom sommeren. Hun åpner et helt nytt marked. Siv er en dame i sin beste alder. Hun ser bra ut, fører en politikk som mange synes om og hun er singel, sier han.
Les flere nyheter og se Fremskrittspartiets TV på Fremskrittspartiets hjemmeside
Velkommen tilbake, Carl I. Hagen
Det var herlig å se og høre Carl I. Hagen på TV igjen. Norges kanskje beste politiske kommunikator bør være der han hører hjemme - i manesjen. Få kan formidle et politisk budskap bedre enn Carl I. Hagen.
Velkommen tilbake!
Velkommen tilbake!
Wednesday, September 9, 2009
Tips til medlemmer av LO
Er du LO-medlem og lut lei sosialist-propagandaen i organisasjonen, men du vet ikke hva du kan gjøre med det?
Det er dessverre ikke mye du kan gjøre. Du er trolig på en arbeidsplass der LO-mafiaen dominerer, der de utøver meningsterror og eventuelt mobbing av dem som tilkjennegir avvikende synspunkter og atferd. Det finnes mange tragiske eksempler på arbeidsfolk som fryses ut fordi de er annerledes enn den toneangivende gruppen.
Det er derfor forståelig om du ikke avslører dine meninger, at du rett og slett holder kjeft.
Men - du har muligheten på mandag! Når du står der bak forhenget i valgboden, da er det du og ikke arbeidsplassens tyranner som bestemmer. Da kan du ta din hevn. Da kan du bruke stemmeseddelen til et av de borgelige partiene i stedet for stemmeseddelen til Arbeiderpartiet eller SV.
Husk på - du vil ikke være alene. Undersøkelser viser at i 2006 hadde Frp støtte fra 25 prosent av LO-medlemmene. De fleste holdt det sikkert hemmelig overfor arbeidskolleger - slik du også kan.
Godt valg!
Det er dessverre ikke mye du kan gjøre. Du er trolig på en arbeidsplass der LO-mafiaen dominerer, der de utøver meningsterror og eventuelt mobbing av dem som tilkjennegir avvikende synspunkter og atferd. Det finnes mange tragiske eksempler på arbeidsfolk som fryses ut fordi de er annerledes enn den toneangivende gruppen.
Det er derfor forståelig om du ikke avslører dine meninger, at du rett og slett holder kjeft.
Men - du har muligheten på mandag! Når du står der bak forhenget i valgboden, da er det du og ikke arbeidsplassens tyranner som bestemmer. Da kan du ta din hevn. Da kan du bruke stemmeseddelen til et av de borgelige partiene i stedet for stemmeseddelen til Arbeiderpartiet eller SV.
Husk på - du vil ikke være alene. Undersøkelser viser at i 2006 hadde Frp støtte fra 25 prosent av LO-medlemmene. De fleste holdt det sikkert hemmelig overfor arbeidskolleger - slik du også kan.
Godt valg!
Redaktør med 7 grunner til å stemme Frp
Redaktør i nettportalen kommentar.no Carl Johan Berg har listet syv grunner til at han vil stemme Fremskrittspartiet i år.
Her er grunn nummber 3:
3. FAIR PLAY. Jeg synes mediene og de andre partiene - inkludert Høyre - har behandlet Frp bedritent. NRK har vært det rene propagandamaskineriet for de rød-grønne og mot Frp. Jeg reagerer på måten de tre andre borgerlige partiene har forsøkt å stigmatisere og isolere Frp på, gjennom buskagitasjon, diverse "forlik" og andre utspill. Lavmålet er likevel representert ved stortingsrepresentant Truls Wickholm (Ap) som i flere skoledebatter har kalt Frp "rasistisk" - men som i dag beklaget "hvis noen har oppfattet meg dithen at jeg mener Frp er rasistisk....".
De seks andre grunnene kan du lese her: DERFOR STEMMER JEG FRP I ÅR!
Her er grunn nummber 3:
3. FAIR PLAY. Jeg synes mediene og de andre partiene - inkludert Høyre - har behandlet Frp bedritent. NRK har vært det rene propagandamaskineriet for de rød-grønne og mot Frp. Jeg reagerer på måten de tre andre borgerlige partiene har forsøkt å stigmatisere og isolere Frp på, gjennom buskagitasjon, diverse "forlik" og andre utspill. Lavmålet er likevel representert ved stortingsrepresentant Truls Wickholm (Ap) som i flere skoledebatter har kalt Frp "rasistisk" - men som i dag beklaget "hvis noen har oppfattet meg dithen at jeg mener Frp er rasistisk....".
De seks andre grunnene kan du lese her: DERFOR STEMMER JEG FRP I ÅR!
Mandag kan du gjøre journalistene sure
Mandag er det DU som er viktig. Da har du sjansen til å irritere journalistene. Særlig journalistene i Nrk, Aftenposten og VG (Dagbladet forbigår vi i stillhet).
Journalistene skal liksom være vaktbikkjene i samfunnet, de skal granske makthaverne. Det er derfor sjokkerende at i stedet for å ettergå regjeringens politikk, har mediene vært mer opptatt av å kritisere de partiene som ønsker å overta regjeringsmakten. Særlig Fremskrittspartiet har fått gjennomgå av mediene. Aftenposten, VG og Nrk har opptrådt som valgkamporgan for den rødgrønne regjeringen.
Enhver undersøkelse viser at journalistene er venstrevridde, så det er ingen stor overraskelse at også denne gangen kjemper de for sine politiske partier på venstresiden.
Dessverre er det ikke mye vi kan gjøre med journalister som kaster over bord alle journalistiske prinsipper. De vanærer sitt eget yrke og bringer skam over journalistikken. Det må de selv leve med.
På valgdagen, derimot, har du muligheten til å si fra om hva du mener.
Du kan være sikker på en ting: Hvis Fremskrittspartiet gjør et godt valg på mandag, vil det være mange journalister som blir rasende og frustrerte. Det synes i hvert fall jeg at de fortjener. Er vi riktig heldige, vil et godt valg for Fremskrittspartiet åpne øynene hos noen av journalistene. Kanskje vil det gå opp for dem at folk ikke er så dumme og lettpåvirkelige som de håper og tror.
Det er opp til deg. Mandag er det du, og ingen andre, som bestemmer hvilken stemmeseddel du skal bruke!
Journalistene skal liksom være vaktbikkjene i samfunnet, de skal granske makthaverne. Det er derfor sjokkerende at i stedet for å ettergå regjeringens politikk, har mediene vært mer opptatt av å kritisere de partiene som ønsker å overta regjeringsmakten. Særlig Fremskrittspartiet har fått gjennomgå av mediene. Aftenposten, VG og Nrk har opptrådt som valgkamporgan for den rødgrønne regjeringen.
Enhver undersøkelse viser at journalistene er venstrevridde, så det er ingen stor overraskelse at også denne gangen kjemper de for sine politiske partier på venstresiden.
Dessverre er det ikke mye vi kan gjøre med journalister som kaster over bord alle journalistiske prinsipper. De vanærer sitt eget yrke og bringer skam over journalistikken. Det må de selv leve med.
På valgdagen, derimot, har du muligheten til å si fra om hva du mener.
Du kan være sikker på en ting: Hvis Fremskrittspartiet gjør et godt valg på mandag, vil det være mange journalister som blir rasende og frustrerte. Det synes i hvert fall jeg at de fortjener. Er vi riktig heldige, vil et godt valg for Fremskrittspartiet åpne øynene hos noen av journalistene. Kanskje vil det gå opp for dem at folk ikke er så dumme og lettpåvirkelige som de håper og tror.
Det er opp til deg. Mandag er det du, og ingen andre, som bestemmer hvilken stemmeseddel du skal bruke!
Tuesday, September 8, 2009
En opphetet diskusjon blir til angrep og krangel
Les dette åndssvake sludderet som er skrevet på Nrks hjemmeside om den såkalte krangelen mellom Siv Jensen og Erna Solberg. Der er også en link til "krangelen" hvis dere ikke så innslaget i Dagsrevyen.
Å kalle dette for krangel er latterlig. En noe opphetet diskusjon, kanskje, men ikke noe mer.
Men enda mer latterlig er uttalelsene og konklusjonene disse to valgforskerne kommer med. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg skal le eller gråte!
Å kalle dette for krangel er latterlig. En noe opphetet diskusjon, kanskje, men ikke noe mer.
Men enda mer latterlig er uttalelsene og konklusjonene disse to valgforskerne kommer med. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg skal le eller gråte!
Monday, September 7, 2009
I dag kommer det 50 nye asylsøkere
Hver eneste dag kommer det om lag 50 nye asylsøkere til Norge. Så langt i år er det registrert 11.654 asylsøknader. De fleste asylsøkerne så langt i år kommer fra Afghanistan. Eritrea og Somalia kommer på de neste plassene. Prognosene for 2009 er 18.000 søknader.
I forhold til Danmark, som utmerker seg med svært lave tall, hadde Norge seks ganger så mange asylsøkere i 2008.
Les mer i Nettavisen
I forhold til Danmark, som utmerker seg med svært lave tall, hadde Norge seks ganger så mange asylsøkere i 2008.
Les mer i Nettavisen
Ap holder velgerne for narr
Aftenposten kunne lørdag avsløre at regjeringen tilbakeholder flere rapporter som viser manglende sykehusstyring, manglende veivedlikehold og svakheter ved innsatsen rundt inkluderende arbeidsliv. FrP krever nå fullt innsyn før valget.
- Velgerne har krav på å få vite hva disse rapportene inneholder. Nå vet vi ikke om innholdet kan være med på å avgjøre valget, sier Sandberg.
- Det er arrogant av regjeringen å hemmeligholde dette. Regjeringen står i valgkampen å skryter av hva de har fått til på veier, sykehus og arbeidsliv, så kommer det samtidig tre rapporter fra riksrevisjonen som kan vise det stikk motsatte, sier han til Frp Nyheter
- Velgerne har krav på å få vite hva disse rapportene inneholder. Nå vet vi ikke om innholdet kan være med på å avgjøre valget, sier Sandberg.
- Det er arrogant av regjeringen å hemmeligholde dette. Regjeringen står i valgkampen å skryter av hva de har fått til på veier, sykehus og arbeidsliv, så kommer det samtidig tre rapporter fra riksrevisjonen som kan vise det stikk motsatte, sier han til Frp Nyheter
Sunday, September 6, 2009
De plettfrie Sponheim og Høybråten
Møtet ved milepelen av Sigurd Hoel er en av de beste bøker jeg har lest. Boken omhandler nordmenn under den annen verdenskrig og krigsoppgjøret etterpå.
Sigurd Hoel setter de fleste på anklagebenken - både svikerne, domsmenn, dommere og de såkalt gode nordmenn. Selv hovedpersonen i boken, som ble kalt den plettfrie på grunn av sin bastante og tilsynelatende perfekte livsførsel, viser seg å være langt fra plettfri.
Hver gang jeg ser og hører Sponheim og Høybråten dukker tanken opp på den plettfrie i Sigurd Hoels bok. Sponheim og Høybråten er som kjent ledere av partier som de selv mener har en så plettfri og perfekt politikk at de ikke en gang kan snakke med et så besudlet parti som Fremskrittspartiet. Sponheim og Høybråten mener åpenbart selv at de er politikkens "gode nordmenn".
Holdningen til Sponheim og Høybråten vil mest sannsynlig føre til at de som stemmer borgerlig ikke vil få en borgerlig regjering.
Den plettfrie i Sigurd Hoels bok visste seg i ettertankens grelle lys å være en sviker. Politikkens plettfrie, Sponheim og Høybråten, som har plassert seg selv i moralfeltet som eksperter på det gode i politikken, kan vanskelig karakteriseres som annet enn svikere overfor borgerlige velgere.
De som ønsker en ny regjering, bør ikke stemme Venstre eller Kristelig Folkeparti. En stemme til ett av de to partiene vil ikke føre til et regjeringsskifte.
I tillegg er det litt ekkelt med personer og partier som forsøker å gradere seg selv opp til et slags høyere nivå over andre.
Var det ikke en norsk popgruppe som en gang hadde en sang de kalte Engel med skit på vingan? Det burde bli partisangen til Venstre og Kristelig Folkeparti.
Sigurd Hoel setter de fleste på anklagebenken - både svikerne, domsmenn, dommere og de såkalt gode nordmenn. Selv hovedpersonen i boken, som ble kalt den plettfrie på grunn av sin bastante og tilsynelatende perfekte livsførsel, viser seg å være langt fra plettfri.
Hver gang jeg ser og hører Sponheim og Høybråten dukker tanken opp på den plettfrie i Sigurd Hoels bok. Sponheim og Høybråten er som kjent ledere av partier som de selv mener har en så plettfri og perfekt politikk at de ikke en gang kan snakke med et så besudlet parti som Fremskrittspartiet. Sponheim og Høybråten mener åpenbart selv at de er politikkens "gode nordmenn".
Holdningen til Sponheim og Høybråten vil mest sannsynlig føre til at de som stemmer borgerlig ikke vil få en borgerlig regjering.
Den plettfrie i Sigurd Hoels bok visste seg i ettertankens grelle lys å være en sviker. Politikkens plettfrie, Sponheim og Høybråten, som har plassert seg selv i moralfeltet som eksperter på det gode i politikken, kan vanskelig karakteriseres som annet enn svikere overfor borgerlige velgere.
De som ønsker en ny regjering, bør ikke stemme Venstre eller Kristelig Folkeparti. En stemme til ett av de to partiene vil ikke føre til et regjeringsskifte.
I tillegg er det litt ekkelt med personer og partier som forsøker å gradere seg selv opp til et slags høyere nivå over andre.
Var det ikke en norsk popgruppe som en gang hadde en sang de kalte Engel med skit på vingan? Det burde bli partisangen til Venstre og Kristelig Folkeparti.
Subscribe to:
Posts (Atom)