Showing posts with label oligark. Show all posts
Showing posts with label oligark. Show all posts

Sunday, June 21, 2009

Oligarkpartiets sanne ansikt




Helseminister Bjarne Håkon Hanssen (Ap) ringte rundt til helsesjefer da hans nære venn, SV-politikeren Inge Ryan, var misfornøyd med behandlingen. Dette har opprørt mange - noe jeg slett ikke kan forstå.

Slik har det jo vært i alle år i Arbeiderpartiet - at noen har snakket sammen. Det er i korridorene, på bakrommet - ja, endog i bøttekott - at oligarkpartiet Ap gjør sine vedtak, og de har alltid hjulpet sine egne kamerater foran alle andre.

Det forundrer meg at ikke folk har fått øynene opp for hva slags parti Arbeiderpartiet egentlig er.

Saturday, May 23, 2009

Heyerdahl kjører Dagbladet i grøfta





Vi har sett hvordan Arbeiderpartimannen og oligarken Røkke gjør sine forretninger. I Dagens Næringsliv kan vi i dag lese et tilsvarende eksempel på forretningsdrift fra en annen Arbeiderpartimann og oligark, Røkkes læremester - Jens P. Heyerdahl. Det er sjokkerende lesning.

Med Aker som sugeredskap plyndres statskassen




Petter Olsen har skrevet leserbrev i Dagens Næringsliv, der han gir Kjell Inge Røkke det glatte lag.

"Med Aker som sugeredskap plyndres statskassen", konkluderte Olsen i sitt leserbrev. Han kalte også Røkke en oligark utkåret av staten til å være storkapitalist med privat eierskap til offentlige midler.