Showing posts with label LO. Show all posts
Showing posts with label LO. Show all posts

Thursday, July 21, 2011

Ellen Stensrud i LO laget ris til egen bak

Hovedkasserer Ellen Stensrud i LO er kraftig provosert av Stein Erik Hagen. (Står det forresten så dårlig til i LO at det er en hovedkasserer som må uttale seg om industri?)

- Det siste vi trenger er er ledere og eiere som opptrer som sutrende guttunger og klager om høye skatter, kostnadsnivået og hvor vanskelig det er å drive forretning i Norge......

Det sier dama - unnskyld, jeg mener selvsagt den sutrende jentungen - som i alle år har sittet skjermet i LO-huset og neppe har forutsetninger for å vite noe som helst om å drive industri. Det eneste LO kan, er å kjøpe seg politikk fra puddelen Ap.

Stensrud ønsket trolig å ramme Stein Erik Hagen, den eneste forretningsmannen i Norge som har hatt mot til å rette seriøs kritikk mot sosialistene. I stedet laget Stensrud ris til egen bak. Se kommentarene fra leserne - der er det besk kritikk av Stensrud, Ap og LO. Det var vel litt uventet, Stensrud?

Her er noen eksempler på lesernes kommentarer i Dagens Næringsliv:

- Enig, det ser ikke ut til at LO har tatt lærdom av det som skjedde med tekstil og elektronikkbransjen. Arbeidskrevende bransjer vil fortsette å fare rett øst!
Jobbet selv sammen med indere og andre asiater noen år, de er svært skolerte og utrolig dedikerte.
Mange bransjer vil merke dette, finans, telemarketing.... bli ikke overrasket om neste telefon lyder "I give you a velly. velly good offel"


- Er det ikke LO som er sutrerene? Hver gang jeg ser noen av disse sure fjolsene, så er det jo for å syte om noe.

- Skulle tatt seg ut om noen fant på å kalle en voksen kvinne - feks en leder eller politiker, for en sutrende jentunge. Gud bedre for et ramaskrik det ville blitt.

-Det viser hvem LO tenker på. Ikke arbeidere eller arbeidsplasser. Seg selv. Høyere lønn gir nemlig mer fagforeningskontinget.

- Adre land har mafia som krever beskyttelsespenger. Vi har LO. Jeg ser ikke den store forskjellen. Resultatet blir det samme.

Les Stensruds vrøvl og mange flere av lesernes kommentarer i Dagens Næringsliv her: Sutrende guttunger

Relatert bloggpost: På tide for LO å aktivere Ellen Stensrud?

Wednesday, September 9, 2009

Tips til medlemmer av LO

Er du LO-medlem og lut lei sosialist-propagandaen i organisasjonen, men du vet ikke hva du kan gjøre med det?

Det er dessverre ikke mye du kan gjøre. Du er trolig på en arbeidsplass der LO-mafiaen dominerer, der de utøver meningsterror og eventuelt mobbing av dem som tilkjennegir avvikende synspunkter og atferd. Det finnes mange tragiske eksempler på arbeidsfolk som fryses ut fordi de er annerledes enn den toneangivende gruppen.

Det er derfor forståelig om du ikke avslører dine meninger, at du rett og slett holder kjeft.

Men - du har muligheten på mandag! Når du står der bak forhenget i valgboden, da er det du og ikke arbeidsplassens tyranner som bestemmer. Da kan du ta din hevn. Da kan du bruke stemmeseddelen til et av de borgelige partiene i stedet for stemmeseddelen til Arbeiderpartiet eller SV.

Husk på - du vil ikke være alene. Undersøkelser viser at i 2006 hadde Frp støtte fra 25 prosent av LO-medlemmene. De fleste holdt det sikkert hemmelig overfor arbeidskolleger - slik du også kan.

Godt valg!

Saturday, September 5, 2009

Klubbkameratene

Han ble stemplet som finansdoldis, men brukte bare noen uker på å bli de tillitsvalgtes aller beste venn. Mens andre har vendt ham ryggen, har fagforeningene kjempet kapitalisten Kjell Inge Røkkes sak i 13 år.

Jeg ramlet over denne artikkelen i Dagens Næringsliv og kan anbefale deg å lese den. Artikkelen er lang, så hent deg en kaffekopp. For sikkerhets skyld - det kan hende du vil føle behov for å spy litt nå og da, så ha gjerne en bøtte stående ved siden av deg, også.

God fornøyelse.

Klubbkameratene

Friday, September 4, 2009

Fagforbundet lyver for det norske folk

I pamfletten fra Fagforbundet, som bærer navnet ”Vurderer du å stemme FrP?” kommer organisasjonen med en rekke løgner. Enten er de lettere tilbakestående i Fagforbundet, uten evner til hverken å høre eller lese, eller de mener at målet helliger midlene - altså servere direkt løgn om Fremskrittpartiets politikk.

Kenneth Svendsen (FrP) tilbakeviser punkt for punkt løgnene til Fagforbundet her:
Dette er Fagforbundets drittpakke

Tuesday, September 1, 2009

LO-pampene frykter Høyre




Høyre går til valg på mangfold og maktspredning. Det betyr at mange kan miste innflytelsen de har i dag om Erna Solberg blir statsminister.

Man kan nesten fristes til å stemme Høyre bare på grunn av dette:

Roar Flåthen og LO: «Partisponsor, medieeier, fagforening osv. Må finne seg i at jeg lytter like mye til YS, Akademikerne, Unio, NITO og de som har valgt å være uorganiserte som til LO.»

- Vi frykter Høyre og Solberg, sier LOs nestleder Tor Arne Solbakken.

Å kjempe mot LO er minst like viktig som å kjempe mot Arbeiderpartiet.

Se flere som vil miste makten med Erna Solberg som statsminister: Disse får mindre makt under Erna

Friday, August 28, 2009

LOs løgnaktige propaganda



Vil du være sikret jobb i fremtiden, stem rødgrønt - sier LO.

I går mistet 85 personer jobben i El-bilfirmaet Think. Firmaet flytter virksomheten til Finnland.

Den rødgrønne regjeringen, som har hatt flertall på Stortinget i hele denne 4-års perioden, har ikke gjort noe for å redde selskapet.

Når regjeringen blir konfrontert med sin tafatte næringspolitikk, går de til det fantastiske skritt å heller legge skylden på den forrige regjeringen.

Folkens - trenger dere et bedre bevis på LOs falske budskap og den rødgrønne regjeringens udugelighet?

Wednesday, August 26, 2009

LO har ikke høye tanker om medlemmene sine

Se på spørsmålene nedenfor, som LO ba sine medlemmer om å svare på. Etter at du har skrattet ferdig, still deg selv følgende spørsmål: Hvor stor er sannsynligheten for at LO får akkurat de svarene de ønsker?

Det er åpenbart at LO tar det som en selvfølge at medlemmene ikke har intelligens nok til å avsløre det tendensiøse i spørsmålene.


■Bør midlertidige ansettelser være tillatt?
■Bør utenlandske arbeidstakere ha samme lønn som norske?
■Bør butikker i hovedsak være stengt på søndager?
■Bør alle som jobber deltid ha lovfestet rett til heltidsstilling?
■Hvilket regjeringsalternativ ønsker du?
■En rødgrønn regjering med AP, SV og SP.
■En borgerlig regjering der FrP ikke er med (for eksempel Høyre,
Venstre og Krf).
■En borgerlig regjering der FrP er med (For eksempel Høyre og
Frp).
■Ingen av disse.
■Vet ikke.
■Hvilket regjeringsalternativ vil best sikre arbeidsplasser til sjøs?
■Bør skip som går mellom norske havner ha norske lønns- og arbeidsvilkår?
■Hvilken betydning har det for fagbevegelsen hvem som sitter i regjering?
■Hvor viktig er jobbsikkerhet og sysselsetting for ditt partivalg?
■Stortingsvalgets betydning ift fattigdom?
■Er sosiale tjenester som barnevern, sosialhjelp etc viktig for ditt partivalg?
■Bør stat og kommune kunne bruke private til å utføre tjenester (eks sykehjem og rusbehandling)?
■Bør private selskaper kunne kjøpe opp naturressurser som vannkraft?
■Hvor viktig er det at Arbeidstilsynet kontrollerer lønns- og arbeidsvilkår for utenlandsk arbeidskraft?
■Hvilke offentlige tjenester bør kunne konkurranseutsettes (liste med alle aktuelle som skole, fengel, sykehus, omsorg)?
■Hva er ditt syn på likelønnspott?
Og klassikeren:

■Hvor positiv eller negativ vil du være til å betale noe høyere skatt hvis det var nødvendig for å sikre at dagens velferdsordninger kan opprettholdes i framtiden?

Friday, August 14, 2009

LO bør behandles som et politisk parti




Lo-leder og Arbeiderpartimann Roar Flåthen sier han starter valgkamp mot de borgerlige partiene, og mot særlig Fremskrittspartiet.

Det kommer ikke som noen overraskelse. LO bør behandles som et underbruk av Arbeiderpartiet og bli kjempet mot som et politisk parti.

For som Per Sandberg i Frp sier:

- De har jo to hatter. De er lederne for forbundene i LO, men samtidig er de representert i sentralstyrene til partiene på venstresida i norsk politikk.

Thursday, June 25, 2009

Selvstendig tenkende LO-medlemmer




Hele 20-25 prosent av LOs medlemmer stemmer Frp. Det vitner om selvstendig tenkende mennesker som ikke lar seg diktere av sosialistene i LO. Ære være dem som bryter ut og frigjør seg fra sosialistenes klamme hånd. Måtte enda flere av LOs medlemmer gjøre det samme ved høstens valg!

LO-ledelsen forventer lydighet




Det har gått ut instrukser fra LOs ledelse til organisasjonens 900.000 medlemmmer at de skal stemme på oligarkpartiet Ap til høsten. Da er den rødgrønne regjeringen sikret 4 nye år.

Nå må dere 900.000 Lo-medlemmer være lydige og gjøre som ledelsen sier. Ikke prøv å innbill dere at dere kan tenke selv. Ledelsen vet nemlig best!

Hører dere?

Sunday, June 21, 2009

Oligarkpartiets sanne ansikt




Helseminister Bjarne Håkon Hanssen (Ap) ringte rundt til helsesjefer da hans nære venn, SV-politikeren Inge Ryan, var misfornøyd med behandlingen. Dette har opprørt mange - noe jeg slett ikke kan forstå.

Slik har det jo vært i alle år i Arbeiderpartiet - at noen har snakket sammen. Det er i korridorene, på bakrommet - ja, endog i bøttekott - at oligarkpartiet Ap gjør sine vedtak, og de har alltid hjulpet sine egne kamerater foran alle andre.

Det forundrer meg at ikke folk har fått øynene opp for hva slags parti Arbeiderpartiet egentlig er.

Monday, May 25, 2009

Den ene sosialisten er verre enn den andre




Arbeiderpartimannen og LO-medlemmet, Jens P. Heyerdahl, er enda grovere enn kammeraten Kjell Inge Røkke. Den tidligere Orkla-sjefen får det glatte lag av medieprofessor Rolf Høyer ved Handelshøyskolen BI.

- Dette er grovere enn Røkke. Røkke har tross alt godtgjort at det er et stort potensial for gevinst for Aker Solutions i de bedriftene som er solgt. Det er ingen gevinstmulighet for Dagbladet ved å kjøpe en nedslitt stall på Skøyen, sier Høyer til E24.

Han mener avstanden mellom det Heyerdahl har sagt i alle år, og det han gjør, er enorm.

- Heyerdahl har jo reist land og strand rundt for å dosere om samfunnsansvar og integritet, om rakrygget virksomhetsstyring. Så forsyner han seg av kassen i mediekonsernet på denne måten, sier Høyer.

Saturday, May 23, 2009

Med Aker som sugeredskap plyndres statskassen




Petter Olsen har skrevet leserbrev i Dagens Næringsliv, der han gir Kjell Inge Røkke det glatte lag.

"Med Aker som sugeredskap plyndres statskassen", konkluderte Olsen i sitt leserbrev. Han kalte også Røkke en oligark utkåret av staten til å være storkapitalist med privat eierskap til offentlige midler.

Friday, May 22, 2009

Per Østvolds idiotiske påstand





Statsminister Stoltenberg har gjort det - nå forsøker også Per Østvold seg: Å påstå at Høyre og Fremskrittspartiet ikke bryr seg om vanlige arbeidsfolk. Påstanden er latterlig ulogisk.

Frp bryr seg ikke om arbeidstagerne, mener Per Østvold i Transportarbeiderforbundet. Østvold hevder at Frp setter sjefer og eiere foran arbeidstagernes interesser.


Per Østvolds påstand blir latterlig ulogisk. Som jeg skrev da statsminister Stoltenberg prøvde seg med samme tåpelige utsagn om Høyre:

Noen burde forlange at statsministeren forklarer hvorfor Høyre kun skulle være opptatt av å tilgodese rikfolket, og det på bekostning av vanlige arbeidere. På hvilken måte ville det gavne Høyre å kun favorisere de med store formuer? Antall personer som tilhører de aller rikeste er ikke stort nok til å kunne gjøre Høyre til landets største parti.

Samme argument gjelder for Per Østvold: Velgergrunnlaget til Frp er faktisk vanlige arbeidsfolk. Det ville ikke gavnet Frp å ignorere vanlige lønnsmottakere til fordel for dem som er sjefer og eiere. Flertallet av de som stemmer Frp er mennesker som hverken er sjefer eller eiere av bedrifter.

Arbeiderpartiet og SV lever godt på myten om at de er partiene for de svake. Høyre og Fremskrittspartiet, derimot, må bevise det. Noe disse partiene også har gjort mange ganger. Det gjelder bare å ha øyne og intelligens nok til å kunne se det.

Friday, May 15, 2009

Sosialister er usympatiske egoister




Sosialistenes sanne ansikt kom til syne under LO-kongressen.

Det har forbauset mange.

Det forbauser ikke meg. De mest usympatiske egoistene jeg har møtt i årenes løp, har alle vært fanatiske tilhengere av Arbeiderpartiet og SV.

Tuesday, April 28, 2009

Sosialistreiret LO



Til sammen vil Arbeiderpartiet, SV og Senterpartiet, hvis LO-sekreteriatet får det som de vil, motta syv millioner kroner fra LO for å drive valgkamp, skriver Dagens Næringsliv (DN). Dette tilsvarer en dobling av partistøtten fra ifjor.

Hvordan mennesker som stemmer andre partier enn Arbeiderpartiet, SV eller Senterpartiet kan forbli medlemmer i sosialistorganisasjonen LO, er komplett uforståelig. LO-sekreteriatets lojalitet ligger ikke hos medlemmene, men i hovedsak hos Arbeiderpartiet.

En kamp mot den rød-grønne regjeringen bør automatisk bli en kamp også mot Landsorganisasjonen.

Tuesday, April 21, 2009

LOs vilje er Arbeiderpartiets vilje




LOs vilje er Arbeiderpartiets vilje i næringspolitikken. Det forklarer at Aker-kjøpet i juni 2007 gikk utenom alle normale rutiner i Næringsdepartementet....

Men det er også en mulighet for at gammel Aker-romantikk gjør at ressursene brukes feil. Trolig er medisin- og helserelalert industri en mye sterkere global vekstbransje enn oljeutvinning, for å ta et tilfeldig valgt eksempel....

Men nye industrier og servicenæringer har ingen forsvarere i LO. På Youngstorget er de opptatt av de jobbene som allerede eksisterer. Sterkest føler de for de jobbene som har stoltest tradisjoner....

Thursday, April 16, 2009

Røkke er ingen industribygger





Hvorfor ringte ingen Tore Lindholt?

Én telefon kunne spart staten for milliarder av kroner og mye, mye trøbbel.

Tore Lindholt forvaltet rundt 100 milliarder kroner for staten gjennom Folketrygdfondet i en årrekke, fra 1990 til 2004. Han var en aktiv forvalter, tungt involvert i fusjoner, oppkjøp og maktkamper. Lindholt jobbet mye med retningslinjene for god selskapsstyring, ofte kalt corporate governance. Tore Lindholt var også i krig mot Kjell Inge Røkke over mange år.

Hvorfor ringte ikke Dag Terje Andersen ham før kjøpet av aksjene i Aker Holding?

StatoilHydro-sjef Helge Lund og Hydro-sjef Eivind Reiten ble forespurt. De hadde industriell erfaring med Røkke som motpart, og begge advarte staten mot å kjøpe seg inn i Røkkes pengebinge. Tok staten seg bryet med å snakke med noen av Røkkes tidligere finansielle partnere, tidligere minoritetsaksjonærer? Hadde de spurt den av statens ansatte som har hatt mest aksjonærsamkvem med Røkke, Tore Lindholt, så hadde staten aldri kjøpt disse aksjene.


Og hvis de uansett hadde gått mot rådet han garantert hadde gitt dem, så hadde de etter en samtale i alle fall passet grundig på investeringen på fem milliarder offentlige kroner. For, det er ingen hemmelighet, Kjell Inge Røkke har en lang og stygg historie med dårlig behandling av minoritetsaksjonærer.

Tidenes frekkeste - med statshjelp

Vi håper regjeringen har lært. Røkke er ingen industribygger. Han er en finansiell spiller. Selskapene er brikker i spillet. Bruken av sin beskjedne bakgrunn og flørtingen med sosialdemokratiet er en del av hans spill. Det er dyktig gjort. Fortsatt har ikke ledelsen i LO forstått hva som skjer, men de gjør det vel snart - får vi for deres skyld håpe.

Wednesday, April 15, 2009

Målet helliger midlene for LO?





I Røkke-saken har det vært snakket om korrupsjon, ran og lureri. Stiller LO seg likegyldig til denslags uhyrligheter?

Inntrykket man sitter igjen med etter kveldens Redaksjon 1 i Nrk, er at ansatterepresentanten i Aker og Fellesforbundet misliker at Røkke-saken har blitt rullet opp. Der i gården er det åpenbart kun arbeidsplasser som gjelder, og intet annet. Nå grynter også LO-leder Roar Flåthen om farene for arbeidsplassene i Aker-selskapene.

Var LO tilsvarende bekymret for Elf og arbeidsplassene der da Eva Joly jobbet med Elf-saken? Eller spilte ikke det noen rolle siden det var utenlandske arbeidsplasser?

Er det LOs holdning at målet helliger midlene så lenge det skapes arbeidsplasser i Norge?

Røkke gav Jens en penisforlenger



Røkke i krig og kjærlighet

Røkke var en mann med et tvilsomt rykte i aksjemarkedet. Nå lever han opp til ryktet sitt. Surprise!

Røkke gav Jens og Dag Terje den pondusen de trengte for å virke handlekraftige i forhold til næringspolitikken. Røkke gav Jens en penisforlenger som kostet ham 4,8 milliarder i 2007 og et foreløpig ukjent beløp i 2009 og framover.

Nå står Jens tilbake impotent så det holder. Og dermed kommer alt til å handle om politikk framover. Partiet Høyre har alt å vinne på at saken varer og varer og varer, fordi de var de tydeligste kritikerne av oppkjøpet i Aker i 2007.

Det patetiske i saken er Arbeiderpartiets naivitet i forhold til «pioneren Røkke». Gutteklubben Grei i norsk næringsliv blekner i forhold til det nettverket han har bygget i LO og i det politiske miljø.


Risikabelt å kjøpe aksjer i Røkke-selskaper

Røkke har svart belte i ran av minoritetseiere, skriver Arne Strand i kommentaren: Imperiet slår tilbake
Regjeringen og den mektige Wallenberg-familien er imidlertid ikke som andre minoritetsaksjonærer som Røkke kan rane etter eget godtbefinnende, skriver Arne Strand.

- Staten, Wallenbergerne (Saab og Investor, red. anm.) og Røkke eier ikke mer enn 40 prosent av selskapet. De resterende 60 prosentene eies av andre, men heller ikke de visste noe som helst. Det er klart dette skulle vært oppe i en generalforsamling, freste Hegnar, som mener at Røkke er ødelagt for 10 år fremover