Showing posts with label Statoil. Show all posts
Showing posts with label Statoil. Show all posts

Monday, May 14, 2012

Her kan du få litt tidtrøyte, biskop Erling Pettersen

Da jeg leste artikkelen på NRKs hjemmeside, – Statoil opptrer grådig og uetisk, fikk jeg umiddelbart en trang til å kommentere. Men nå er det slik at jeg er en meget opptatt mann (alle kan ikke være statsansatte), mye mer opptatt enn det biskop Erling Pettersen synes å være, som har tid til å fly til NRKs studio for å prate om noe han ikke har noen forutsetninger for å uttale seg om.


Så la meg kommentere ved å henvise til noe som er sagt og skrevet tidligere. La meg begynne med å sitere Kristin Clemet som tidligere har blogget skarpt og klart om biskoper som uttaler seg om dette og hint:


“Det er nesten patetisk å høre statsansatte biskoper “leke” politisk parti og fortelle oss andre hva som er “riktig” standpunkt — høyt hevet over de egentlige partiene. Det er også veldig provoserende — fordi det dreier seg om en statlig kirke.”


Tygg litt på den, biskop Pettersen.


Etterpå kan du fylle litt av tiden din med å lese det som er skrevet her:


Terrororganisasjonen Hamas har fått sin biskop


New Age fra en utro Ordets tjener

Leserkommentar hos Document:

.....Det er ganske komisk når norske kirkeledere skal uttale seg om miljøvern og spesielt om Statoil, oljeboring i Nord og oljesand i Kanada. Det hele har et ganske amatørmessig og uvitenskapelig preg. Jeg er selv bevisst kristen, men i saker som angår olje hører jeg heller på nøkterne vitenskapsmenn og industrifolk enn dirrende bispestemmer. Ikke engang den miljøbevisste patriark Bartholomeus får seg til å si "bøye seg til jorden og høre dens stemme" på en slik måte som norske biskoper.
Dette er ikke engang New Age. Kun komedie. Og tipper biskopen er fornøyd med olje-finansiert biskopslønn.....

-Breidablikk

Les også: Borten Moe ut mot Kirken