Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label politikk. Show all posts
Showing posts with label politikk. Show all posts
Friday, July 19, 2013
Høyre ønsket shariaråd i Norge
Voldtatt og dømt til fengsel - ikke uvanlig i Shariastyrte muslimske land. Det barbariske ved sharialover kom plutselig tett på Norge. Dommen mot norske Marte (24), fordi den godtroende unge kvinnen anmeldte en voldtekt i Dubai, kan bli en heftig føljetong denne sommeren, der ikke minst penger og politikk kommer i sentrum. Og mangel på moral, og da ikke fra Marte. Tvert om har hennes atferd gitt storpolitikken et slag i trynet.
.....Men det er også andre som sitter i gjørma. Det norske Utenriksdepartementet (UD), med minister Espen Barth Eide i spissen, prøvde i går å «ta avstand fra dommen», men forsøket ble oppfattet akkurat så ynkelig som det er. «Vi gir henne støtte i prosessen frem mot anke,» skrev Barth Eide på sin twitterprofil, som raskt ble parert av FrPs Per-Willy Amundsen med «Er ikke «vi gir henne støtte i prosessen frem mot anke» diplomatspråk for: «vi foretar oss ingenting”?».
Også Høyreleder Erna Solberg hev seg over twitter, med følgende melding (se forrige lenke): «Middelaldersk menneskesyn, norske myndigheter bør reagere tydeligere». Da kan vi kanskje slå fast at Solberg har lært ett og annet siden hun applauderte shariaråd i Norge i 2003. For på 10 år kan en lære seg mye, men den samme Høyrelederen bør påse at kunnskapen brer seg i hele organisasjonen. For i 2010 foreslo Hordaland Høyre på nytt shariaråd, støttet av Høyres innvandringspolitiske talsmann.
Les hele: Marte midt imot makta
Wednesday, May 22, 2013
Tror du pensjonen din er sikker?
Kronikken En lydløs bombe, hos aftenposten.no gitt tittelen Hvorfor forteller ikke mediene hva en ikke-vestlig innvandrer koster? har fått nesten 12 000 anbefalinger til facebook. Det er ”helt vilt”, for å bruke et folkelig uttrykk, som passer i denne sammenhengen, for det er folkedypet som taler. En sammenlikning: debatten om kultur, der journalist Jon Hustads kronikk i samme avis, Ikkje min kulturminister, fikk nesten 8 000 færre anbefalinger. De over 4 000 delingene til facebook ble likevel ansett som en overveldende respons, hvilket det var.
Jeg tror folk føler en genuin uro over mangel på kontroll ved landet de så høyt skatter. Økonomisk og verdimessig. Hva vil morgendagen bringe? Det brant i Stockholm i helgen. Når vil det brenne i Oslo (mer enn et par biler)? Hva med pensjonen min når den dagen kommer? Vil jeg få tilsvarende beløpet man får i dag?
Til det siste spørsmålet kan jeg selv svare et klart nei. Troen på det har jeg for lengst mistet.
Les hele: Rett og plikt
Monday, May 20, 2013
Kyrre Nakkim snakker usant
Mange spør seg hvorfor NRK og de største avisene unnlater å ta opp noen av de viktige sakene som Finansavisen har offentliggjort i sin flere uker lange artikkelserie over de overraskende høye langsiktige kostnadene ved masseinnvandringen.
Eller rettere sagt: Folk spør seg hvordan de eventuelt prøver å bortforklare den politiske skjevheten i sin egen dekning ved å forsvare en beslutning som ikke kan forsvares.
Apropos denne unnlatelsessynden er det fra NRK-hold både i privat og halvoffentlig sammenheng blitt sagt at man der på huset helst ikke bare vil referere andres nyheter, men at de foretrekker å produsere dem selv. En Document-leser som har bedt flere medier om forklaring på tausheten, forteller sågar at dette er blitt nesten ordrett bekreftet i en e-post fra Kyrre Nakkim i NRK Nyheter.
Hvis man trodde på svaret, og forøvrig ikke visste bedre, kunne undringen ha opphørt med det. I lys av den senere tids oppmerksomhet omkring den etiske standarden sentralt hos NRK Nyheter, er problemet bare at man der starter dagen med minus ti tusen kredibilitetspoeng, en saldo som langsomt kan bringes opp nærmere null i løpet av lang tids møysommelig arbeid....
....Spesielt interessant er det at den himmelropende usannheten også sies å bli avlevert av Kyrre Nakkim. For hvem andre var det som hos NRK refererte til TV2-saken om Bård Hoksruds sprell i Riga?...
Les mer om tøvet til Kyrre Nakkim og Nrk:
NRK – en vedvarende ukultur
Hvis Nakkim og andre tror de kan lure folk, så les denne leserkommentaren:
Det som gjør den uttalelsen enda mer uredelig er at hvis man minner om Hoksrud-saken, så ble denne tv2-saken eneste sak i debattprogrammet Debatten. For de som husker tilbake så sprakk Hoksrud-saken i 21-nyhetene på en onsdag (man kan minne om at en mulig overgrepssak mot en ordfører sprakk samme dag, selvfølgelig anonymisert til den store gullmedaljen). Ca 24 timer så var dette tema i Nrk's debatten.
Det er kanskje de som tenker, men det er da ikke spesielt? Det som gjør det spesielt er at på det tidspunktet som saken sprakk på tv2, så hadde Nrk med overveldende sannsynlighet en annen sak som tema til debatten. For det er vel ingen som tror at redaksjonen bak programmet debatten går bortimot hele uken uten å klargjøre for debatt. Før de så blir aktive siste 24 timer før debatten går på lufta.
Det forteller vel at Nrk knapt kunne vente med å få utbrodert Hoksrud-saken. Rett og slett meske seg i den til den store gullmedaljen. Og en av de som deltok i debattprogrammet: KYRRE NAKKIM.
Så mye for hans at de vil ikke refere til andres nyheter og vil helst produsere nyheter selv.
-smokewater
Nakkim og andre bør huske på at med internett lagres alt for fremtiden. Derfor; når de bløffer, kan det hentes frem igjen - og vi er mange som følger med!
Labels:
innvandring,
løgn,
økonomi,
partiorgan,
politikk,
sensur
Monday, April 22, 2013
Ap og Raymond Johansens pinlige virkelighetsflukt
I løpet av forrige helg og uken som gikk fikk offentligheten en ugjendrivelig demonstrasjon av at norsk innvandringspolitikk er økonomisk og sosial galimatias. Dette er det mange som har skjønt en stund, men med Finansavisens artikkelserie ble informasjonen tilrettelagt på en måte som ikke lenger etterlater noen tvil, og som gjør det umulig å si at man ikke forstod tegningen eller at denne ble risset opp av uvederheftige personer.
Like interessant som selve formidlingen av denne kunnskapen, er tausheten makten har møtt den med. Og avledningsmanøvrene. Men begynner ikke dette å bli i overkant pinlig nå? For det er jo nå tydelig for enhver at vi har å gjøre med skuespill. Folk vet. Politikerne vet. Politikerne vet at folk vet. Folk vet at politikerne vet. Politikerne vet at folk vet at de vet.
Likevel skal det altså ikke snakkes om, omtrent som sex i Victoria-tiden. Verre: Man skal late som om virkeligheten er en helt annen. Idet Arbeiderpartiets generalsekretær Raymond Johansen skuet frem mot stortingsvalget på landsmøtet, lot han i dag falle de følgende ord:
Vårt prosjekt er å sikre deg, unga dine og foreldra dine trygghet, muligheter og frihet — lik rett til velferd og arbeid for alle.
Den mest naturlige reaksjonen på noe slikt er jo bare rå latter. Fra de fleste personers munn ville det være svart humor. Velferden, arbeidet, tryggheten og mulighetene er som alle våkne nyhetslesere og samfunnsdeltagere vet blitt mer klassedelt enn noensinne, det er skjedd mens Ap har hatt makten, og masseinnvandringen er hovedårsaken. Så skal man altså sikre det som fortsatt masseinnvandring er garantert å undergrave. Man må åpenbart ha et ganske bra pokerfjes for å være partisekretær i Ap. Valget står mellom oss og fascisme. Han kunne like gjerne sagt at man blir blind av å masturbere....
....Om man skal dømme etter den siste ukens opptreden fra ledende rikspolitikere og de største mediene (Aftenposten, VG, NRK) skal vi nå gå inn i en valgkamp hvor dette temaet vil bli forsøkt unngått, eventuelt bagatellisert eller bombardert med oppspinn for distraksjonens skyld hvis det ikke helt kan unngås.
Les hele: Fra den pinlige virkelighetsfluktens teater
Sunday, March 17, 2013
SV glemte været
SV har hatt landsmøte og der ble det, som vanlig, fattet vedtak i hytt og pine. Slik er det i et parti med mennesker som aldri blir voksne. Virkelighetens verden har ikke så stor betydning for drømmere og fantaster. Man kan bare lure på hvorfor ikke SV også kunne fatte vedtak om bedre vær i Norge?
I skrivende stund ser jeg at tull- og tøysepartiet har fattet et vedtak som sier ja til hijab i politiet. Det synes jeg er flott; det vil forhåpentligvis straffe seg. For flertallet av norske velgere er motstandere av religiøse symboler i politiet og rettsvesenet, men det bryr naturligvis ikke dette diktatoriske partiet SV seg noe om. Man står ikke ideologisk på skuldrene til Stalin for ingenting.
Måtte velgerne sørge for at SV bli fjernet fra Stortinget ved neste valg!
Les også: SVs veivalg
....hvis man slipper islamistiske symboler inn i politi og rettsvesen, vil det polarisere samfunnet. Det vil skape motsetninger mellom ulike grupper, fremst mellom ikke-muslimer og muslimer. Også mange muslimer vil være ambivalente. De forstår at dette gir islamister en vektstang inn i statens voldsapparat og håndhevelse av lov og rett. De kjenner utviklingen fra sine hjemland. Noen vil ønske det velkommen, som et tegn på økende innflytelse og – på sikt – dominans. Men mange vil være av two minds, ha en underliggende ambivalens. For ikke å snakke om nordmenn. Et overveldende flertall har sterkt negative følelser for hijab på offentlig ansatte.
Når SV-ledelsen viser at den ikke vil ta disse forholdene inn over seg, viser den i virkeligheten at den har meldt seg ut av samfunnet, dvs. politikken.....
Leserkommentarer hos Document:
De er tilhengere av dekonstruksjon og nedriving av alt som er velprøvd og fungerende i samfunnet og erstatte det med nedstøvede og ubrukbare sosialistiske ideer fra en svunden tid.Se bare hva de har fått stelt i stand med barne og ungdomskolen.
Der går f.eks. 80% av tiden med til bråk og støy og i bestefall 20% til undervisning.Da jeg gikk i folkeskolen,ble --100%-- av tiden
i klasserommet nyttet til undervisning---og læreren var en meget høyt ansett og respektert person,som vi tok som eksempel av på vår vei videre i livet.
Det ser heller ikke ut til at de har oppfattet hva som menes med ordet ---uniform---.
-GHjo
Håper ledelsen får sin vei.
Så SV får permanent bosted under sperregrensen.
-7grace
I skrivende stund ser jeg at tull- og tøysepartiet har fattet et vedtak som sier ja til hijab i politiet. Det synes jeg er flott; det vil forhåpentligvis straffe seg. For flertallet av norske velgere er motstandere av religiøse symboler i politiet og rettsvesenet, men det bryr naturligvis ikke dette diktatoriske partiet SV seg noe om. Man står ikke ideologisk på skuldrene til Stalin for ingenting.
Måtte velgerne sørge for at SV bli fjernet fra Stortinget ved neste valg!
Les også: SVs veivalg
....hvis man slipper islamistiske symboler inn i politi og rettsvesen, vil det polarisere samfunnet. Det vil skape motsetninger mellom ulike grupper, fremst mellom ikke-muslimer og muslimer. Også mange muslimer vil være ambivalente. De forstår at dette gir islamister en vektstang inn i statens voldsapparat og håndhevelse av lov og rett. De kjenner utviklingen fra sine hjemland. Noen vil ønske det velkommen, som et tegn på økende innflytelse og – på sikt – dominans. Men mange vil være av two minds, ha en underliggende ambivalens. For ikke å snakke om nordmenn. Et overveldende flertall har sterkt negative følelser for hijab på offentlig ansatte.
Når SV-ledelsen viser at den ikke vil ta disse forholdene inn over seg, viser den i virkeligheten at den har meldt seg ut av samfunnet, dvs. politikken.....
Leserkommentarer hos Document:
De er tilhengere av dekonstruksjon og nedriving av alt som er velprøvd og fungerende i samfunnet og erstatte det med nedstøvede og ubrukbare sosialistiske ideer fra en svunden tid.Se bare hva de har fått stelt i stand med barne og ungdomskolen.
Der går f.eks. 80% av tiden med til bråk og støy og i bestefall 20% til undervisning.Da jeg gikk i folkeskolen,ble --100%-- av tiden
i klasserommet nyttet til undervisning---og læreren var en meget høyt ansett og respektert person,som vi tok som eksempel av på vår vei videre i livet.
Det ser heller ikke ut til at de har oppfattet hva som menes med ordet ---uniform---.
-GHjo
Håper ledelsen får sin vei.
Så SV får permanent bosted under sperregrensen.
-7grace
Wednesday, March 6, 2013
Hadde vi bare hatt flere som Øystein Stray Spetalen
Det Øystein Stray Spetalen sier i intevjuet med Manifest Tidsskrift er egentlig ikke noe nytt. De fleste har visst alt sammen lenge. Men noen bør si det, og det er det kaptitalisten Spetalen tør å gjøre. Vi burde hatt mange flere som ham.
Situasjonen er mer dramatisk enn nordmenn flest kan fatte, mener investor Øystein Stray Spetalen. Milliardæren mener storbankene holder hele befolkninger – som den greske – som gisler, og utøver en «finansiell terror» som rammer ikke bare de fattige og offentlig velferd, men hele samfunnets økonomiske helse....
....– De 0,1 prosent på toppen er ikke nødvendigvis innovatører og verdiskapere. De er ofte karrierefolk som har åla seg inn i et finansielt system der de sitter sammen med kompisene sine og tapper systemet for enorme verdier, hevder investoren....
...Banksjefer og meglere med gigantbonus beriker seg ved å gamble med andres midler. De belønnes når det går bra og får en gyllen fallskjerm når det går dårlig...
Les hele intervjuet med Spetalen her: Finansterrorisme
Situasjonen er mer dramatisk enn nordmenn flest kan fatte, mener investor Øystein Stray Spetalen. Milliardæren mener storbankene holder hele befolkninger – som den greske – som gisler, og utøver en «finansiell terror» som rammer ikke bare de fattige og offentlig velferd, men hele samfunnets økonomiske helse....
....– De 0,1 prosent på toppen er ikke nødvendigvis innovatører og verdiskapere. De er ofte karrierefolk som har åla seg inn i et finansielt system der de sitter sammen med kompisene sine og tapper systemet for enorme verdier, hevder investoren....
...Banksjefer og meglere med gigantbonus beriker seg ved å gamble med andres midler. De belønnes når det går bra og får en gyllen fallskjerm når det går dårlig...
Les hele intervjuet med Spetalen her: Finansterrorisme
Thursday, February 28, 2013
Alliansen H-Krf-V virker ikke noe forlokkende
Mens Norge opplever en historisk rask og høy befolkningsvekst, åpner Høyre for større arbeidsinnvandring fra land utenfor EØS-området. Partiet vil fokusere på næringslivets behov for å sikre seg “kompetente utlendinger”.
Her er noen leserkommentarer til artikkelen: Opphevet misbrukt spesialistordning
"Endelig synes det være gått opp for venstreorienterte medier og fagorganiserte hva konsekvensene er av Moderaternas (svenske Høyre) kolossale ikke-vestlige masseinnvandring. - På nytt har Sverige fått et fattigproletariat. Veksten av sosialstøtten til innvandende vil føre til velferdsstatens undergang i den form vi kjenner den i dag. Man er allerede på vei tilbake til det klassedelte samfunn, med ledighetstall som gjør det mulig for Moderaternas maktelite å velge og vrake blant dem som bare har sin arbeidskraft å tilby - slik det var på 1930-tallet.
Det ubegripelige er at i Norge er Arbeiderpartiets ungdomsorganisasjon, AUF, ved siden av Høyre, ivrigste forkjemper for denne type masseinnvandring. Forskjellen mellom dem er at mens AUFerne er ignorante, villfarne idealister, er Høyres politikere i Norge ideologisk på linje med Moderaterna. Masseinnvandring av ikke-vestlige blir et mål i seg selv, av grunner som er antydet over.
Skal vi få kontroll med innvandringen, slik at den gavner det norske fellesskapet slik dette har manifestert seg til nå, gis der etter mitt syn bare ett alternativ: et sterkt FrP i samarbeid med et Arbeiderparti som har erstattet drømmere med realister av partiets gamle skole. Høyre som dominerende regjeringsparti vil føre til mer, ikke mindre masseinnvandring."
-hanslund
"Om Borten Moe kommer i SP stolen, så kunne de kanskje vært litt mer realistiske også, men de vil nok uansett bare være en fjert i motvind og ikke noen vekt på skåla. Ingenting skjer før AP innser realitetene. Spørsmålet er om de noen gang vil erkjenne at de må velge. Høyresiden har nok erkjent dette, men de har falt ned på at det er viktigere å fortsette innvandringen slik at høirefruene slipper å betale noe særlig for få villaen vasket et par ganger i uka enn at velferdsstaten består. Det kan ihvertfall synes slik når man hører Cristin Clemet åpne kjeften."
-Spaceman_Spiff
Her er noen leserkommentarer til artikkelen: Opphevet misbrukt spesialistordning
"Endelig synes det være gått opp for venstreorienterte medier og fagorganiserte hva konsekvensene er av Moderaternas (svenske Høyre) kolossale ikke-vestlige masseinnvandring. - På nytt har Sverige fått et fattigproletariat. Veksten av sosialstøtten til innvandende vil føre til velferdsstatens undergang i den form vi kjenner den i dag. Man er allerede på vei tilbake til det klassedelte samfunn, med ledighetstall som gjør det mulig for Moderaternas maktelite å velge og vrake blant dem som bare har sin arbeidskraft å tilby - slik det var på 1930-tallet.
Det ubegripelige er at i Norge er Arbeiderpartiets ungdomsorganisasjon, AUF, ved siden av Høyre, ivrigste forkjemper for denne type masseinnvandring. Forskjellen mellom dem er at mens AUFerne er ignorante, villfarne idealister, er Høyres politikere i Norge ideologisk på linje med Moderaterna. Masseinnvandring av ikke-vestlige blir et mål i seg selv, av grunner som er antydet over.
Skal vi få kontroll med innvandringen, slik at den gavner det norske fellesskapet slik dette har manifestert seg til nå, gis der etter mitt syn bare ett alternativ: et sterkt FrP i samarbeid med et Arbeiderparti som har erstattet drømmere med realister av partiets gamle skole. Høyre som dominerende regjeringsparti vil føre til mer, ikke mindre masseinnvandring."
-hanslund
"Om Borten Moe kommer i SP stolen, så kunne de kanskje vært litt mer realistiske også, men de vil nok uansett bare være en fjert i motvind og ikke noen vekt på skåla. Ingenting skjer før AP innser realitetene. Spørsmålet er om de noen gang vil erkjenne at de må velge. Høyresiden har nok erkjent dette, men de har falt ned på at det er viktigere å fortsette innvandringen slik at høirefruene slipper å betale noe særlig for få villaen vasket et par ganger i uka enn at velferdsstaten består. Det kan ihvertfall synes slik når man hører Cristin Clemet åpne kjeften."
-Spaceman_Spiff
Labels:
innvandring,
politikk
Friday, November 9, 2012
Støtter Høyre Clemets ønske om masseinnvandring?
«Clemet vil åpne alle sluser – vil ha fri flyt av mennesker»: Ja, finnes det noe mere ekstremt tankegods; enn et slikt synspunkt fra presumtivt oppegående personer innenfor et etablert parti her i landet?! For man må nesten gni seg i øynene, og lure på om man har lest rett.
Når jeg studerer Høyres svenske variant; Moderaterna i Sverige - og deres ekstreme leder; Statsminister Fredrik Reinfeldt sitt eget regime, så frykter jeg Erna Solbergs gjeninntreden i en eventuell ny regjering neste år, og da attpå til som statsminister! Denne høyrekvinne er en ekstremt grenseoverskridende variant av en globaliserings-entusiast. Hvor mange ganger har Solberg formanende kommet med mantraet om at «vi lever i en stadig mere globalisert verden», og - hvor EU-overstyring fra Brussel er hennes kjæreste ønske, selv nu i disse krisetider hvor EU står fullstendig avkledd foran det europeiske folk. Ei heller har man glemt denne «femme fatale» sitt forslag som kommunalminister i «Bondevik II regjeringen»; om en implementering av sharia-lovgivning i Norge, eller hennes fanatiske entusiasme for Datalagringsdirektivet.
Før, så undret jeg meg over hvor denne noe kunnskapsenfoldige høyrekvinnelige leder hentet sin «viten» i fra. Men nå vet vi dèt med en ganske så stor grad av sikkerhet, nemlig ideologen og tenkeren Kristin Clemet og hennes viltre unge; den ekstremliberale «tenkesmien» Civita. For Civita er ikke noe søtt og yndig fra det fordums stolte bunadshøyre, men en trollkjærring fra det store globaliserte mørkerom, «hvor pengene i kisten klinger, og sjel og kultur raskt ut av kroppen springer», for å parafrasere en kirkepolitisk hendelse fra den lysere middelalder.
Kristin Clemet har lenge vært et skremmende menneske fra den virkelige reelle- og genuine høyreekstreme flanke, med sine helt livsfjerne visjoner for det ekstrem-individualistiske, høyreanarkistiske grenseløse kaos; hvor alt og alle kan flyte fritt for kapitalen og profittens beste. Hennes siste klargjørende utsagn for all verden er intet annet enn liberalideologisk ekstremisme i verbal tapning, som - om disse tanker skulle få gjennomslag, ville ført hele samfunnet inn i ekstremitetenes rotløse mørke avgrunn.
Multikulturens fanebærere finnes til venstre og til høyre i det politiske bilde. At venstresiden via sin fundamentalistiske internasjonalistiske barndom havnet på denne multikulturelle kurs, kan man historisk sett nesten forstå. Men at tidligere konservative nasjonsbygger-partier som Høyre (og Venstre) i dag fronter multikulturens grenseløse utopi, ja se det er totalt uforståelig. Man sviker egentlig sin en gang historiske misjon, hvor devisen var «Alt for Norge». For et kvantesprang av et hamskifte, når man blikker noen tiår tilbake i tid.
Et stort paradoks er det derfor, at høyrepolitikere som Kristin Clemet og Erna Solberg så til de grader envist forfekter multikultur og globalisme, samtidig som både Arbeiderpartiet (og valgtaktiske mini-SV) begynner å tenke høyt den andre veien...
Så til Høyres statsministerkandidat Erna Solberg har jeg følgende oppfordring:
1. Jeg og mange med meg, forventer, at partiet Høyre klargjør sin innvandringspolitikk over for norske velgere i anledning stortingsvalget neste år. Og jeg spør herved: Støtter Du Kristin Clemet sine visjoner for det grenseløse verdenssamfunn?
2. Du selv, Erna Solberg, kan mere enn gjerne skrive en kommentar her på Document, slik at vi kan få bekreftet om du deler folkeflertallets bekymringer og vil stramme kraftig inn på innvandringen til Norge - eller, at Du går globalistenes multikulturelle ærend ved at gå for så godt som fullstendig åpne grenser til vårt land. -
Valget er herved Ditt Erna Solberg, før vi velgere selv tar vårt endelige valg om et knapt år!
-Pluto
Ovenstående er en leserkommentar til artikkelen hos Document:
Clemet vil åpne alle sluser – vil ha fri flyt av mennesker
Her er noen flere leserkommentarer hos Document:
Jeg skulle virkelig ønske, Pluto, at denne artikkelen kom på trykk og fikk den omtale den fortjener i media. Det er jo sannheter som her presenteres, og uten omsvøp!
Men vi har fått den merkelige situasjon at Høyre stormer frem på meningsmålingene fordi folk reagerer på de rødgrønnes manglende interesse for det norske samfunnet og folks daglige problemer. - For det å vise for all verden Norges godhet er det som teller i Arbeiderpartiets lededelse.
Høyre har forholdt seg tause, de, i ly av misnøyen med AP. Skandaler har partiet også ungått. Mediene har gitt drahjelp og ikke motbør.
Så kommer Clement med sine globaliseringsvisjoner, og blir med det alle redaktørers og journalisters yndling. De tenker jo likt. Der er det jo ingen som med styrke taler om norskhet og patriotisme. - Innvandrernes kultur er det de vil ha. Og assimilering skal derfor motarbeides. Erna Solberg, med sin tro på globalismen, er blitt den mediene foretrekker. Med Pakistan-turen bekreftet hun hvor hun står.
-hanslund
***
I utgangspunktet skulle jeg stemme Høyre, men hver gang Clemet sier noe havner jeg hos FrP...
-Aesop
***
ISLAMISERING OG
SHARIADOMSTOLER MED HØYRE
Høyre vil ha mer innvandring. Dette kan umulig være noen
hemmelighet, for det så vi helt klart den gang Erna Solberg var
Kommunalminister i Bondevikregjeringen.
Som minister i denne regjering foreslo hun til og med å
tillate muslimene å opprette shariadomstoler i Norge.
Vi har sett at dette bar helt galt av sted i England, men
likevel klarer en høyrepolitiker i Bergen å åpne for ny debatt om
shariadomstoler i Norge.
Nå stoler jeg ikke en gang på FRP som febrilsk ønsker plass
i Høyre regjeringen.
Kanskje AP blir mer å stole på i denne saken.
-Erik Gifford
Når jeg studerer Høyres svenske variant; Moderaterna i Sverige - og deres ekstreme leder; Statsminister Fredrik Reinfeldt sitt eget regime, så frykter jeg Erna Solbergs gjeninntreden i en eventuell ny regjering neste år, og da attpå til som statsminister! Denne høyrekvinne er en ekstremt grenseoverskridende variant av en globaliserings-entusiast. Hvor mange ganger har Solberg formanende kommet med mantraet om at «vi lever i en stadig mere globalisert verden», og - hvor EU-overstyring fra Brussel er hennes kjæreste ønske, selv nu i disse krisetider hvor EU står fullstendig avkledd foran det europeiske folk. Ei heller har man glemt denne «femme fatale» sitt forslag som kommunalminister i «Bondevik II regjeringen»; om en implementering av sharia-lovgivning i Norge, eller hennes fanatiske entusiasme for Datalagringsdirektivet.
Før, så undret jeg meg over hvor denne noe kunnskapsenfoldige høyrekvinnelige leder hentet sin «viten» i fra. Men nå vet vi dèt med en ganske så stor grad av sikkerhet, nemlig ideologen og tenkeren Kristin Clemet og hennes viltre unge; den ekstremliberale «tenkesmien» Civita. For Civita er ikke noe søtt og yndig fra det fordums stolte bunadshøyre, men en trollkjærring fra det store globaliserte mørkerom, «hvor pengene i kisten klinger, og sjel og kultur raskt ut av kroppen springer», for å parafrasere en kirkepolitisk hendelse fra den lysere middelalder.
Kristin Clemet har lenge vært et skremmende menneske fra den virkelige reelle- og genuine høyreekstreme flanke, med sine helt livsfjerne visjoner for det ekstrem-individualistiske, høyreanarkistiske grenseløse kaos; hvor alt og alle kan flyte fritt for kapitalen og profittens beste. Hennes siste klargjørende utsagn for all verden er intet annet enn liberalideologisk ekstremisme i verbal tapning, som - om disse tanker skulle få gjennomslag, ville ført hele samfunnet inn i ekstremitetenes rotløse mørke avgrunn.
Multikulturens fanebærere finnes til venstre og til høyre i det politiske bilde. At venstresiden via sin fundamentalistiske internasjonalistiske barndom havnet på denne multikulturelle kurs, kan man historisk sett nesten forstå. Men at tidligere konservative nasjonsbygger-partier som Høyre (og Venstre) i dag fronter multikulturens grenseløse utopi, ja se det er totalt uforståelig. Man sviker egentlig sin en gang historiske misjon, hvor devisen var «Alt for Norge». For et kvantesprang av et hamskifte, når man blikker noen tiår tilbake i tid.
Et stort paradoks er det derfor, at høyrepolitikere som Kristin Clemet og Erna Solberg så til de grader envist forfekter multikultur og globalisme, samtidig som både Arbeiderpartiet (og valgtaktiske mini-SV) begynner å tenke høyt den andre veien...
Så til Høyres statsministerkandidat Erna Solberg har jeg følgende oppfordring:
1. Jeg og mange med meg, forventer, at partiet Høyre klargjør sin innvandringspolitikk over for norske velgere i anledning stortingsvalget neste år. Og jeg spør herved: Støtter Du Kristin Clemet sine visjoner for det grenseløse verdenssamfunn?
2. Du selv, Erna Solberg, kan mere enn gjerne skrive en kommentar her på Document, slik at vi kan få bekreftet om du deler folkeflertallets bekymringer og vil stramme kraftig inn på innvandringen til Norge - eller, at Du går globalistenes multikulturelle ærend ved at gå for så godt som fullstendig åpne grenser til vårt land. -
Valget er herved Ditt Erna Solberg, før vi velgere selv tar vårt endelige valg om et knapt år!
-Pluto
Ovenstående er en leserkommentar til artikkelen hos Document:
Clemet vil åpne alle sluser – vil ha fri flyt av mennesker
Her er noen flere leserkommentarer hos Document:
Jeg skulle virkelig ønske, Pluto, at denne artikkelen kom på trykk og fikk den omtale den fortjener i media. Det er jo sannheter som her presenteres, og uten omsvøp!
Men vi har fått den merkelige situasjon at Høyre stormer frem på meningsmålingene fordi folk reagerer på de rødgrønnes manglende interesse for det norske samfunnet og folks daglige problemer. - For det å vise for all verden Norges godhet er det som teller i Arbeiderpartiets lededelse.
Høyre har forholdt seg tause, de, i ly av misnøyen med AP. Skandaler har partiet også ungått. Mediene har gitt drahjelp og ikke motbør.
Så kommer Clement med sine globaliseringsvisjoner, og blir med det alle redaktørers og journalisters yndling. De tenker jo likt. Der er det jo ingen som med styrke taler om norskhet og patriotisme. - Innvandrernes kultur er det de vil ha. Og assimilering skal derfor motarbeides. Erna Solberg, med sin tro på globalismen, er blitt den mediene foretrekker. Med Pakistan-turen bekreftet hun hvor hun står.
-hanslund
I utgangspunktet skulle jeg stemme Høyre, men hver gang Clemet sier noe havner jeg hos FrP...
-Aesop
ISLAMISERING OG
SHARIADOMSTOLER MED HØYRE
Høyre vil ha mer innvandring. Dette kan umulig være noen
hemmelighet, for det så vi helt klart den gang Erna Solberg var
Kommunalminister i Bondevikregjeringen.
Som minister i denne regjering foreslo hun til og med å
tillate muslimene å opprette shariadomstoler i Norge.
Vi har sett at dette bar helt galt av sted i England, men
likevel klarer en høyrepolitiker i Bergen å åpne for ny debatt om
shariadomstoler i Norge.
Nå stoler jeg ikke en gang på FRP som febrilsk ønsker plass
i Høyre regjeringen.
Kanskje AP blir mer å stole på i denne saken.
-Erik Gifford
Labels:
Høyre,
masseinnvandring,
politikk
Wednesday, November 7, 2012
Høyre må lukke alle dører til Kristin Clemet
Kristin Clemet ønsker at Norge skal få Europas mest liberale regler for arbeidsinnvandring. Forsker mener dette kan true velferdsstaten på lengre sikt.
Hvis ikke Høyre lukker alle dører og ører til Kristin Clemet og hennes vanvittige ideer, vil Høyre gå nedenom og hjem som et seriøst parti.
- Norge bør vurdere den svenske modellen, hvor staten ikke kan nekte arbeidstillatelse til mennesker utenfor EØS-området som har skaffet seg jobb i Norge, sier leder av tankesmien Civita, Kristin Clemet, ti E24.
Sverige er et land som holder på å bli ødelangt. Dette landet er det Clemet ønsker at Norge skal kopiere!
Heldigvis finnes det forskere som evner å se lenger enn det Krisin Clemet kan.
Seniorforsker Knut Røed ved Frischsenteret har i mange år forsket på arbeidsinnvandring. Han mener et arbeidsforhold ikke bare er en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker, men også en sak for fellesskapet.
- Ja, vi må nok si at statistikken viser at ikke-europeiske arbeidsinnvandrere er sterkt overrepresentert i trygdestatistikken. Dette kan true bærekraften til velferdsstaten på lang sikt.
- Et viktig poeng er at vi har mange som står utenfor det ordinære arbeidslivet i Norge. Med fri tilgang på arbeidskraft utenfra kan innsatsen for å få disse tilbake i arbeidslivet bli mindre, sier Røed.
Relaterte artikler:
...Ja, hvorfor skulle noen ønske å hente noen fra Pakistan til å stå i en kebabkiosk? At Clemet stoler blindt på den usynlige hånd og ikke ser noen andre faktorer, gjør at man lurer på hvilken planet hun befinner seg på.
Det later til at hun er beruset av sine egne ideologiske visjoner....
....Clemets ideer kan tolkes som en smart måte å torpedere velferdsstaten på. For det vil være resultatet: fri arbeidsinnvandring vil sprenge trygdeordninger og føre til en massiv privatisering. Resultatet bli det venstresiden kaller “amerikanske tilstander”, hvor det meste er opp til den enkelte. Det vil gjøre de som har noe fra før rikere, og gi muligheter til de dyktige – også til kriminalitet – , og det vil skape en permanent underklasse fra en fattig del av verden. Er det det Civitas leder ønsker seg?
Clemet vil åpne alle sluser - vil ha fri flyt av mennesker
Kristin Clemet får juling hos Document
Mer om Clemet, Aftenposten og andre multikulturister
Hvis ikke Høyre lukker alle dører og ører til Kristin Clemet og hennes vanvittige ideer, vil Høyre gå nedenom og hjem som et seriøst parti.
- Norge bør vurdere den svenske modellen, hvor staten ikke kan nekte arbeidstillatelse til mennesker utenfor EØS-området som har skaffet seg jobb i Norge, sier leder av tankesmien Civita, Kristin Clemet, ti E24.
Sverige er et land som holder på å bli ødelangt. Dette landet er det Clemet ønsker at Norge skal kopiere!
Heldigvis finnes det forskere som evner å se lenger enn det Krisin Clemet kan.
Seniorforsker Knut Røed ved Frischsenteret har i mange år forsket på arbeidsinnvandring. Han mener et arbeidsforhold ikke bare er en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker, men også en sak for fellesskapet.
- Ja, vi må nok si at statistikken viser at ikke-europeiske arbeidsinnvandrere er sterkt overrepresentert i trygdestatistikken. Dette kan true bærekraften til velferdsstaten på lang sikt.
- Et viktig poeng er at vi har mange som står utenfor det ordinære arbeidslivet i Norge. Med fri tilgang på arbeidskraft utenfra kan innsatsen for å få disse tilbake i arbeidslivet bli mindre, sier Røed.
Relaterte artikler:
...Ja, hvorfor skulle noen ønske å hente noen fra Pakistan til å stå i en kebabkiosk? At Clemet stoler blindt på den usynlige hånd og ikke ser noen andre faktorer, gjør at man lurer på hvilken planet hun befinner seg på.
Det later til at hun er beruset av sine egne ideologiske visjoner....
....Clemets ideer kan tolkes som en smart måte å torpedere velferdsstaten på. For det vil være resultatet: fri arbeidsinnvandring vil sprenge trygdeordninger og føre til en massiv privatisering. Resultatet bli det venstresiden kaller “amerikanske tilstander”, hvor det meste er opp til den enkelte. Det vil gjøre de som har noe fra før rikere, og gi muligheter til de dyktige – også til kriminalitet – , og det vil skape en permanent underklasse fra en fattig del av verden. Er det det Civitas leder ønsker seg?
Clemet vil åpne alle sluser - vil ha fri flyt av mennesker
Kristin Clemet får juling hos Document
Mer om Clemet, Aftenposten og andre multikulturister
Labels:
politikk
Friday, November 2, 2012
Jonas Gahr Støre er farlig kunnskapsløs om islam
Jonas Gahr Støre ser ikke ut til å ha visjoner for hvilken fremtid vi skal seile inn i. Hva er målet med prosjektet? Hvor er vi om ti år, om 20 år? Han og Ap administrerer et skip som tar inn mer og mer vann uten at de tar seg en tur under dekket og sjekker. Dette er min konklusjon etter gårsdagens fjernsynsdebatt.
Debatten på NRK i går kveld om fremvekst av islamsk ekstremisme, ga oss lite hyggelige fakta på bordet. Kunnskapsnivået til våre toppolitikere er på bunnivå. Jeg har mange ganger tenkt at de vet bedre enn de uttrykker. At de ikke våger å konfrontere mørke krefter fra islams rekker fordi de frykter offentlig støy. Jeg er jammen ikke sikker på om dette er det rette bildet, særlig etter opptredenen til helseminister Jonas Gahr Støre, også innvandringspolitisk talsperson fra tid til annen. Støre er altså den beste Regjeringens ledende parti har å varte opp med. Det er det grunn til å bli svært bekymret over....
......At frihetsverdiene våre spises gradvis opp, er noe vi må leve med i det nye Støres store norske Vi: derfor mente han i ramme alvor at en mann som ikke vil håndhilse på en kvinne, er noe vi må akseptere.
Les hele: Kunnskap og visjoner
Leserkommentar hos Document
....Utover det var formålet til Lysbakken, Støre samt denne representanten for islamsk råd og vri kritisk søkelys mot islamister til å gjelde muslimer generellt. Hensikten er veldig enkel. Hvis man får vridd kritisk søkelys over fra islamister til muslimer generelt, så gir det frie tøyler til venstresiden og islamsk råd til å beskylde om generalisering, stigmatisering og dette "muslimhets" og "islamofobi"
Jeg for min del smilte da Kadra (som også var i panelet) fikk ordet. Dette var etter at Støre fikk snakke i vide og brede (hvilken overraskelse i Nrk), hvor hun startet med å si at hun ble søvnig. For Kadra har rett, man blir søvnig av å høre på en som Støre. Han er ekspert på å lire av seg ord og vendinger, men hvis man forsøker å finne noe håndfast der, så er det ingenting....
-smokewater
Debatten på NRK i går kveld om fremvekst av islamsk ekstremisme, ga oss lite hyggelige fakta på bordet. Kunnskapsnivået til våre toppolitikere er på bunnivå. Jeg har mange ganger tenkt at de vet bedre enn de uttrykker. At de ikke våger å konfrontere mørke krefter fra islams rekker fordi de frykter offentlig støy. Jeg er jammen ikke sikker på om dette er det rette bildet, særlig etter opptredenen til helseminister Jonas Gahr Støre, også innvandringspolitisk talsperson fra tid til annen. Støre er altså den beste Regjeringens ledende parti har å varte opp med. Det er det grunn til å bli svært bekymret over....
......At frihetsverdiene våre spises gradvis opp, er noe vi må leve med i det nye Støres store norske Vi: derfor mente han i ramme alvor at en mann som ikke vil håndhilse på en kvinne, er noe vi må akseptere.
Les hele: Kunnskap og visjoner
Leserkommentar hos Document
....Utover det var formålet til Lysbakken, Støre samt denne representanten for islamsk råd og vri kritisk søkelys mot islamister til å gjelde muslimer generellt. Hensikten er veldig enkel. Hvis man får vridd kritisk søkelys over fra islamister til muslimer generelt, så gir det frie tøyler til venstresiden og islamsk råd til å beskylde om generalisering, stigmatisering og dette "muslimhets" og "islamofobi"
Jeg for min del smilte da Kadra (som også var i panelet) fikk ordet. Dette var etter at Støre fikk snakke i vide og brede (hvilken overraskelse i Nrk), hvor hun startet med å si at hun ble søvnig. For Kadra har rett, man blir søvnig av å høre på en som Støre. Han er ekspert på å lire av seg ord og vendinger, men hvis man forsøker å finne noe håndfast der, så er det ingenting....
-smokewater
Tuesday, October 30, 2012
NRK er en trussel mot ytringsfrihet og fri informasjonsflyt
Tidligere har jeg vært en svoren lytter av NRK Radio. Dagen startet med NRKs morgensending og gikk over i Sånn er livet, Her og Nå og Dagsnytt Atten. Pluss selvsagt Dagsnytt dagen gjennom.
Slik er det ikke lenger. Avvenningen har skjedd gradvis. Noe skyldes endrede tidspunkt, overdreven bruk av jingels, og en generell forflatning. Men mest skyldes politiseringen.....
Det selektive utvalg gjester og programledernes systematiske fortegning er blitt enda noen hakk verre etter 22/7. Det er ikke bra for en statskanal. Det er heller ikke bra for Ap og sosialdemokratiet. De to er siamesiske tvillinger. NRK er his masters voice. Går den ene nedenom vil det rive den andre med seg....
....Det later til at hverken NRK eller de andre mastodontene forstår hvilken makt brukerne har fått.
Mediene ikke bare skuffer. De begår kontraktsbrudd. Statskanalen er finansiert av skattebetalerne, og skulle tjene både dem og demokratiet. Men i likhet med Ap og sosialdemokratiet tror de det er deres penger, deres makt. De er blitt formyndere. Mens valgfriheten er blitt større er de blitt låst i hodene sine og tror ingen ser det.
Les hele - om hvorfor redaktør Hans Rustad har gitt opp Nrk:
Goodbye to all that
Slik er det ikke lenger. Avvenningen har skjedd gradvis. Noe skyldes endrede tidspunkt, overdreven bruk av jingels, og en generell forflatning. Men mest skyldes politiseringen.....
Det selektive utvalg gjester og programledernes systematiske fortegning er blitt enda noen hakk verre etter 22/7. Det er ikke bra for en statskanal. Det er heller ikke bra for Ap og sosialdemokratiet. De to er siamesiske tvillinger. NRK er his masters voice. Går den ene nedenom vil det rive den andre med seg....
....Det later til at hverken NRK eller de andre mastodontene forstår hvilken makt brukerne har fått.
Mediene ikke bare skuffer. De begår kontraktsbrudd. Statskanalen er finansiert av skattebetalerne, og skulle tjene både dem og demokratiet. Men i likhet med Ap og sosialdemokratiet tror de det er deres penger, deres makt. De er blitt formyndere. Mens valgfriheten er blitt større er de blitt låst i hodene sine og tror ingen ser det.
Les hele - om hvorfor redaktør Hans Rustad har gitt opp Nrk:
Goodbye to all that
Monday, October 29, 2012
Politiserte byråkrater
....Forskeren Asle Toje fortalte nylig i Dagens Næringsliv om en bekjent i UD som bare ville utføre pålegg fra en eventuell Frp-statsråd «i den grad det samsvarte med hans samvittighet». Det er ikke det minste oppsiktsvekkende for dem som kjenner norske departementer fra innsiden. Bekjennende Frp’ere er noe nær en utenkelighet i de kretser.
I et land hvor vi er manisk opptatt av representativitet i politikken – etter kjønn, etnisitet, landsdel og så videre – lar vi altså det enorme, mektige, stadig voksende statsapparatet surre og gå for egen maskin, uten hensyn til at mer eller mindre nøytrale byråkrater utgjør et svært skjevt utvalg av befolkningen.
Etter åtte år i UD er jeg ikke det minste i tvil om at denne skjevheten har politiske konsekvenser. En telefonrunde til gamle UD-kolleger bekrefter dette inntrykket: Ja, de politiske nettverkene i departementet eksisterer, og ja, de øver politisk makt og innflytelse. «Men ikke sitér meg på det», legges det til.
Hadde jeg vært Frp’er, ville jeg vært alvorlig bekymret for den passive byråkratiske motstanden statsrådene deres risikerer å møte etter en eventuell valgseier til høsten.
Det er en bekymring alle med sans for politiske prinsipper bør dele.
Les hele: Det norske politokratiet
I et land hvor vi er manisk opptatt av representativitet i politikken – etter kjønn, etnisitet, landsdel og så videre – lar vi altså det enorme, mektige, stadig voksende statsapparatet surre og gå for egen maskin, uten hensyn til at mer eller mindre nøytrale byråkrater utgjør et svært skjevt utvalg av befolkningen.
Etter åtte år i UD er jeg ikke det minste i tvil om at denne skjevheten har politiske konsekvenser. En telefonrunde til gamle UD-kolleger bekrefter dette inntrykket: Ja, de politiske nettverkene i departementet eksisterer, og ja, de øver politisk makt og innflytelse. «Men ikke sitér meg på det», legges det til.
Hadde jeg vært Frp’er, ville jeg vært alvorlig bekymret for den passive byråkratiske motstanden statsrådene deres risikerer å møte etter en eventuell valgseier til høsten.
Det er en bekymring alle med sans for politiske prinsipper bør dele.
Les hele: Det norske politokratiet
Labels:
politikk
Saturday, October 27, 2012
Disse har ansvaret for at ekstreme islamister truer Norge
Carl I. Hagen navgir dem alle: Gro Harlem Brundtland, Kaci Kullmann Five, Ann Enger, Kjell Magne Bondevik, Erik Solheim, og dagens ledere som Jens Stoltenberg, Jonas Gahr Støre, Erna Solberg, Kristin Halvorsen og Dagfinn Høybråten.
Den tidligere Frp-lederen tar et knallhardt oppgjør med tidligere politiske motstandere som han velger å navngi fordi de etter hans syn har ansvaret for at ekstreme islamister i dag truer Norge og nordmenn.
- Det er helt forferdelig og skremmende å være vitne til hvordan islamistiske ekstremister vokser frem i Norge, og hva slags trussel de utgjør mot vårt samfunn, sier Carl I. Hagen.
- Fra tidlig på åttitallet advarte jeg mot at ulike etniske grupperinger skulle ta med seg sine konflikter til Norge. I dag ser vi resultatet av norske politikeres unnfallenhet. Dessverre fikk jeg rett, sier Hagen til Dagbladet.
- Hva skjedde? Jo jeg ble forsøkt stemplet som brun og forsøkt latterliggjort. I dag ser vi resultatet av norske politikeres unnfallenhet og hva dette er på vei til å koste samfunnet vårt. Dessverre fikk jeg rett, sier Carl I . Hagen og legger ansvaret for at ekstreme islamister operere i Norge politikere fra Arbeiderpartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti, Senterpartiet og Sosialistisk Venstreparti.
Jonas Gahr Støre er en mann som politisk ikke engang rekker Carl I. Hagen til knærne. Denne veltalende posøren med fornem vestkant-fremtreden, og som synes å være fredet for motstand fra journalistene, hadde dette å si da Dagbladet ba om en kommentar til Hagens uttalselse: «Det var lenge siden jeg har sett Carl I. Hagen, men her er han igjen».
Gahr Støre tilhører fortolkningseliten - de som bestemmer hvilke forklaringer av den sosiale virkeligheten som gjelder. Virker det som om Gahr Støre mener at ekstrem islamisme er et problem?
Les ogsÅ Per Sandberg, nestleder i FrP, sin kronikk:
Radikal islamisme har befestet seg i Norge rett foran øynene til en tafatt regjering.
Tror regjeringen at den islamistiske fremveksten er en form for ideologisk influensa?
Som vil gå over bare regjeringen gir det de mener er rett medisin, det vil si flere skattekroner og dialog?
21.september trakk tusenvis av personer mot Youngstorget etter fredagsbønnen. Gjennom Oslos gater gikk grupper på flere hundre menn med armen i været, mens det gjallet Allahu Akbar (Allah er større) og takbir (begrep som gjerne brukes for å uttrykke motstand). Denne gangen var det motstand mot en amatørmessig antiislamsk film, produsert av en ukjent person i USA. Muslimer mente seg krenket, mens mange henviste til grunnpilaren i samfunnet vårt: ytringsfrihet. Ytringsfriheten tok da også en annen gruppe i bruk samme dag. Utenfor USAs ambassade samlet om lag 100 salafister seg, som heller ikke skyr vold for å omvelte Norge. De vil bruke det frie norske demokratiet til å skape sitt ”shariaparadis”.
Les hele kronikken her: Islamisering for åpen scene
Den tidligere Frp-lederen tar et knallhardt oppgjør med tidligere politiske motstandere som han velger å navngi fordi de etter hans syn har ansvaret for at ekstreme islamister i dag truer Norge og nordmenn.
- Det er helt forferdelig og skremmende å være vitne til hvordan islamistiske ekstremister vokser frem i Norge, og hva slags trussel de utgjør mot vårt samfunn, sier Carl I. Hagen.
- Fra tidlig på åttitallet advarte jeg mot at ulike etniske grupperinger skulle ta med seg sine konflikter til Norge. I dag ser vi resultatet av norske politikeres unnfallenhet. Dessverre fikk jeg rett, sier Hagen til Dagbladet.
- Hva skjedde? Jo jeg ble forsøkt stemplet som brun og forsøkt latterliggjort. I dag ser vi resultatet av norske politikeres unnfallenhet og hva dette er på vei til å koste samfunnet vårt. Dessverre fikk jeg rett, sier Carl I . Hagen og legger ansvaret for at ekstreme islamister operere i Norge politikere fra Arbeiderpartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti, Senterpartiet og Sosialistisk Venstreparti.
Jonas Gahr Støre er en mann som politisk ikke engang rekker Carl I. Hagen til knærne. Denne veltalende posøren med fornem vestkant-fremtreden, og som synes å være fredet for motstand fra journalistene, hadde dette å si da Dagbladet ba om en kommentar til Hagens uttalselse: «Det var lenge siden jeg har sett Carl I. Hagen, men her er han igjen».
Gahr Støre tilhører fortolkningseliten - de som bestemmer hvilke forklaringer av den sosiale virkeligheten som gjelder. Virker det som om Gahr Støre mener at ekstrem islamisme er et problem?
Les ogsÅ Per Sandberg, nestleder i FrP, sin kronikk:
21.september trakk tusenvis av personer mot Youngstorget etter fredagsbønnen. Gjennom Oslos gater gikk grupper på flere hundre menn med armen i været, mens det gjallet Allahu Akbar (Allah er større) og takbir (begrep som gjerne brukes for å uttrykke motstand). Denne gangen var det motstand mot en amatørmessig antiislamsk film, produsert av en ukjent person i USA. Muslimer mente seg krenket, mens mange henviste til grunnpilaren i samfunnet vårt: ytringsfrihet. Ytringsfriheten tok da også en annen gruppe i bruk samme dag. Utenfor USAs ambassade samlet om lag 100 salafister seg, som heller ikke skyr vold for å omvelte Norge. De vil bruke det frie norske demokratiet til å skape sitt ”shariaparadis”.
Les hele kronikken her: Islamisering for åpen scene
Monday, October 22, 2012
Bør leses av alle politikere
Forfatteren Lily Bandehy sier at norske politikere er feige. Forfatteren mener kvinnesynet i Koranen er krenkende for hele menneskeverdet. Lily Bandehy tilhører det såkalte LIM - nettverket av sekulære muslimer.
- Når den norske stat aksepterer hijab i politiet, militæret og skolen, når de aksepterer bønnerom på offentlige steder, svikter staten innvandrerkvinnene fordi hijab og bønnerom har ikke noe med religion å gjøre. Istedenfor at de som kommer fra Midt- Østen integrerer seg i det norske demokratiet, skal det norske samfunnet tilpasse seg til dem. Dette viser at våre politikere er for feige til å klare å forsvare viktige verdier i møte med ekstremister som ønsker å ødelegge deler av demokratiets grunnlag, sier iransk/norske Lily Bandehy, som for kort tid siden var i Brønnøysund for å markedsføre sin debutroman " En slette av valmuer" . ....
- Jeg tok med meg drømmen jeg hadde om Europa. At her er det annerledes: Likestilling og lovverk gjelder alle, og kvinner er beskyttet av landets lover. Men etter hvert erfarte jeg at patriarkalsk klankultur allerede er blitt flyttet til Norge og har et fritt liv her, sier Bandehy.
Les hele: - Norske politikere er for feige
- Når den norske stat aksepterer hijab i politiet, militæret og skolen, når de aksepterer bønnerom på offentlige steder, svikter staten innvandrerkvinnene fordi hijab og bønnerom har ikke noe med religion å gjøre. Istedenfor at de som kommer fra Midt- Østen integrerer seg i det norske demokratiet, skal det norske samfunnet tilpasse seg til dem. Dette viser at våre politikere er for feige til å klare å forsvare viktige verdier i møte med ekstremister som ønsker å ødelegge deler av demokratiets grunnlag, sier iransk/norske Lily Bandehy, som for kort tid siden var i Brønnøysund for å markedsføre sin debutroman " En slette av valmuer" . ....
- Jeg tok med meg drømmen jeg hadde om Europa. At her er det annerledes: Likestilling og lovverk gjelder alle, og kvinner er beskyttet av landets lover. Men etter hvert erfarte jeg at patriarkalsk klankultur allerede er blitt flyttet til Norge og har et fritt liv her, sier Bandehy.
Les hele: - Norske politikere er for feige
Labels:
innvandring,
politikere,
politikk
Tuesday, October 16, 2012
Vil FrP-politikk skape høyere innvandring?
"....Når Willoch hevder at FrP-politikk vil skape høyere innvandring, tror jeg han har et poeng, men, i motsetning til Høyre, har FrP også grepet fatt i det vanskelige – nemlig at det er forskjell på innvandrere. FrP har lenge tatt til ordet for å begrense den innvandringen som ikke er bærekraftig og satse på den som er bærekraftig. De har også tatt til ordet for å begrense familieinnvandringen, raskere retur når avslag på opphold foreligger og, slik som jeg har forstått det, gjennomgå de rettigheter som arbeidsinnvandrere i dag får fra omtrent dag en. Om jeg har forstått det riktig vil FrP knytte flere rettigheter til norsk statsborgerskap og samtidig gjøre det vanskeligere å bli statsborger. I praksis tolker jeg det til at det vil være å yte sin plikt før en kan kreve sin rett.
Og så har jeg lyst å spørre: Hva er så alternativet fra de andre partiene? Langt verre, hvis jeg får lov å svare. Men som kjent: da er man jo inhuman. Innvandring og økonomi synes å forbli det mest betente tema i lang tid...."
Les hele artikkelen:
Økonomi og innvandring
Og så har jeg lyst å spørre: Hva er så alternativet fra de andre partiene? Langt verre, hvis jeg får lov å svare. Men som kjent: da er man jo inhuman. Innvandring og økonomi synes å forbli det mest betente tema i lang tid...."
Les hele artikkelen:
Økonomi og innvandring
Labels:
innvandring,
politikk
Mer fusk og fanteri fra Aftenposten
At Aftenposten forvrenger sannheten når innvandringssaker er tema, er jo noe vi dessverre har måttet venne oss til. Men at redaktører og journalister - i internetts tidsalder - slik stiller seg ut med buksene nede til til spott og spe for sine lesere, forstår jeg ikke. Hvordan kan det ha seg at toppintelligente, dannete mennesker fristes til slike overtramp - når det er seg selv de rammer?
-hanslund
Ovenstående er en leserkommentar til artikkelen:
Solid bakgrunn for egne meninger — mon det?
Her er en leserkommentar til:
Politiske instrumenter som NTB og NRK (samt resten av MSM for den saks skyld) opererer alltid etter det overordnede progandamål om å spre illusjonen om norsk fortreffelighet. Å rapportere fra et kriserammet Spania som får "spanjolene" til å forlate sitt "hjemland" i hopetall, er slik sett beleilig i en situasjon der Norge opplever rekordinnvandring og fortsatt økonomisk velvære. Budskapet er som alltid: "Se så godt AP-staten tar vare på oss, i forhold til resten av verden der det bare er elendighet." I dette perspektivet er det ikke så nøye å nyansere at de aller fleste som forlater Spania rent faktisk ikke er spanjoler. Dessuten passer dette dårlig dersom man i neste omgang bruker Spanias krise som argument for å gi såkalte "spanjoler" opphold, som i realiteten er velferdshoppere fra Afrika. Samtidig leser vi at ekte spanske sykepleiere ikke får jobb i underbemannede norske helseinstitusjoner.
-WesternEurope
-hanslund
Ovenstående er en leserkommentar til artikkelen:
Solid bakgrunn for egne meninger — mon det?
Her er en leserkommentar til:
Politiske instrumenter som NTB og NRK (samt resten av MSM for den saks skyld) opererer alltid etter det overordnede progandamål om å spre illusjonen om norsk fortreffelighet. Å rapportere fra et kriserammet Spania som får "spanjolene" til å forlate sitt "hjemland" i hopetall, er slik sett beleilig i en situasjon der Norge opplever rekordinnvandring og fortsatt økonomisk velvære. Budskapet er som alltid: "Se så godt AP-staten tar vare på oss, i forhold til resten av verden der det bare er elendighet." I dette perspektivet er det ikke så nøye å nyansere at de aller fleste som forlater Spania rent faktisk ikke er spanjoler. Dessuten passer dette dårlig dersom man i neste omgang bruker Spanias krise som argument for å gi såkalte "spanjoler" opphold, som i realiteten er velferdshoppere fra Afrika. Samtidig leser vi at ekte spanske sykepleiere ikke får jobb i underbemannede norske helseinstitusjoner.
-WesternEurope
Labels:
politikk
Thursday, October 11, 2012
Arbeiderpartiets velgere gir blaffen så lenge de har jobb
Den 16 år gamle jenta synes det er rart at Rune Øygard ble gjenvalgt som ordfører etter at han ble anmeldt for overgrep, skriver Nrk.
Det er nok ikke bare den 16 år gamle jenta som synes det er rart - de fleste normale mennesker tenker likedan.
Men nå må vi huske på at Arbeiderpartiets velgere neppe kan sies å være helt som andre mennesker. De er - som SV sine velgere - de mest fanatiske og egoistiske mennesker vi har i dette landet. Så lenge de har en jobb å gå til, så lenge de vet at de vil motta trygd, hvis de skulle trenge det, gir de blaffen i prinsipper og anstendighet. De rettferdiggjør sin maktsyke og egoisme med en ideologi som de fleste opplyste mennesker har sendt på skraphaugen for flere år siden.
Småkorrupte småsosialister er intet hinder for Arbeiderpartiets og SVs velgere.
...At det denne gang er SVs kronprins Audun Lysbakken som ble tatt med buksene nede, gir oss etter mitt skjønn et innblikk i moralen: Først meg selv og mine. Deretter mine politiske forbundsfeller. Deretter, - en god unnskyldning.
Folkevalgt korrupsjon
Det er nok ikke bare den 16 år gamle jenta som synes det er rart - de fleste normale mennesker tenker likedan.
Men nå må vi huske på at Arbeiderpartiets velgere neppe kan sies å være helt som andre mennesker. De er - som SV sine velgere - de mest fanatiske og egoistiske mennesker vi har i dette landet. Så lenge de har en jobb å gå til, så lenge de vet at de vil motta trygd, hvis de skulle trenge det, gir de blaffen i prinsipper og anstendighet. De rettferdiggjør sin maktsyke og egoisme med en ideologi som de fleste opplyste mennesker har sendt på skraphaugen for flere år siden.
Småkorrupte småsosialister er intet hinder for Arbeiderpartiets og SVs velgere.
...At det denne gang er SVs kronprins Audun Lysbakken som ble tatt med buksene nede, gir oss etter mitt skjønn et innblikk i moralen: Først meg selv og mine. Deretter mine politiske forbundsfeller. Deretter, - en god unnskyldning.
Folkevalgt korrupsjon
Labels:
Arbeiderpartiet,
politikk,
SV
Thursday, October 4, 2012
Oslos ordfører Stang er kunnskapsløs om islam
Oslos ordfører ser ikke ut til å ha særlig kunnskap om islam/islamisme. Han er ikke alene om det i politikkens korridorer. Det i en tid da denne kunnskapen er mer påkrevd enn noen gang i norsk historie, skriver Hege Storhaug i Human Rights Service.
Les hele: Stang ut
Les hele: Stang ut
Monday, October 1, 2012
Noen av oss er uten skyld
"Hvis vi tar med innvandrerbefolkningens etterkommere og holder norsk befolkning konstant, vil innvandrere kunne være i flertall i 2055. Dette såkalte høyalternativet til SSB er basert på en lavere innvandring enn det har vært i de fem siste årene til Norge, og er dermed ikke urealistisk. Den velferdspakken som tilbys i Norge er som en magnet for verdens fattige."
Det er dere som stemmer på (særlig) Arbeiderpartiet og Høyre som er skyldig i at Norge blir totalt forandret, kanskje endog blir et muslimsk land i 2055. Kanskje på tide å våkne opp?
Les hele kronikken: Dramatisk befolkningsutvikling for Oslo
Leserkommentar:
En sån här artikel vore omöjlig att publicera i svensk press. Den skulle aldrig få bli publicerad ens och om den mot all förmodan blev publicerad, skulle ett ramaskri av högröstade vänstermänniskor, kulturelit och expofanatiker gapa och skriva om rasism och alla likas värde. Därför råder locket på i Sverige. Ingen får kritisera den numera likt en religion omhuldade mångkulturen och massinvandringspolitiken.
Glöm inte att Sverige tar in ännu fler utomeuropéer än Norge. Bidragsinvandringen slår ständigt nya rekord i Sverige. Sverige tar emot 1/4 av EU:s flyktingar, fast vi är en 1/27-del av EU. Ni kan ju bara föreställa er hur utvecklingen kommer att bli här hos oss i Sverige.
-Cavatus,
Jeg har klikket på ditt navn, - og forstår at du vet hva du snakker om med over 100.000 likes. Takk for din innsats, - og at du bryr deg også om Norge, - som om ikke Sverige var nok.
Mon tro om Aftenpostens redaksjon vil sette inn all sin
kraft på å bevare Norge som en demokratisk levedyktig
nasjon, - og presse på helt til befolkningsveksten fra land
som Afghanistan, Somalia, Syria, Irak, Pakistan osv.
kommer under kontroll.
-eplejuice
Det er dere som stemmer på (særlig) Arbeiderpartiet og Høyre som er skyldig i at Norge blir totalt forandret, kanskje endog blir et muslimsk land i 2055. Kanskje på tide å våkne opp?
Les hele kronikken: Dramatisk befolkningsutvikling for Oslo
Leserkommentar:
En sån här artikel vore omöjlig att publicera i svensk press. Den skulle aldrig få bli publicerad ens och om den mot all förmodan blev publicerad, skulle ett ramaskri av högröstade vänstermänniskor, kulturelit och expofanatiker gapa och skriva om rasism och alla likas värde. Därför råder locket på i Sverige. Ingen får kritisera den numera likt en religion omhuldade mångkulturen och massinvandringspolitiken.
Glöm inte att Sverige tar in ännu fler utomeuropéer än Norge. Bidragsinvandringen slår ständigt nya rekord i Sverige. Sverige tar emot 1/4 av EU:s flyktingar, fast vi är en 1/27-del av EU. Ni kan ju bara föreställa er hur utvecklingen kommer att bli här hos oss i Sverige.
-Cavatus,
Jeg har klikket på ditt navn, - og forstår at du vet hva du snakker om med over 100.000 likes. Takk for din innsats, - og at du bryr deg også om Norge, - som om ikke Sverige var nok.
Mon tro om Aftenpostens redaksjon vil sette inn all sin
kraft på å bevare Norge som en demokratisk levedyktig
nasjon, - og presse på helt til befolkningsveksten fra land
som Afghanistan, Somalia, Syria, Irak, Pakistan osv.
kommer under kontroll.
-eplejuice
Labels:
innvandring,
politikk
Saturday, September 29, 2012
Snakker Pat Condell om norske SV her?
Milde Moses - her tror jeg Pat Condell snakker om norske Sosialistik Venstreparti. Det passer i hvert fall ett hundrede prosent. Kristin Halvorsen, Audun Lysbakken og resten av kostebinderiet SV flimrer for mine øyner mens jeg lytter til det Condell har å si om naive venstreekstremister som har blitt en trussel for vår frihet.
Relatert bloggpost: Det norske folk vender ryggen til Venstre og SV
Relatert bloggpost: Det norske folk vender ryggen til Venstre og SV
Subscribe to:
Posts (Atom)