Showing posts with label næringsliv. Show all posts
Showing posts with label næringsliv. Show all posts

Monday, May 14, 2012

Her kan du få litt tidtrøyte, biskop Erling Pettersen

Da jeg leste artikkelen på NRKs hjemmeside, – Statoil opptrer grådig og uetisk, fikk jeg umiddelbart en trang til å kommentere. Men nå er det slik at jeg er en meget opptatt mann (alle kan ikke være statsansatte), mye mer opptatt enn det biskop Erling Pettersen synes å være, som har tid til å fly til NRKs studio for å prate om noe han ikke har noen forutsetninger for å uttale seg om.


Så la meg kommentere ved å henvise til noe som er sagt og skrevet tidligere. La meg begynne med å sitere Kristin Clemet som tidligere har blogget skarpt og klart om biskoper som uttaler seg om dette og hint:


“Det er nesten patetisk å høre statsansatte biskoper “leke” politisk parti og fortelle oss andre hva som er “riktig” standpunkt — høyt hevet over de egentlige partiene. Det er også veldig provoserende — fordi det dreier seg om en statlig kirke.”


Tygg litt på den, biskop Pettersen.


Etterpå kan du fylle litt av tiden din med å lese det som er skrevet her:


Terrororganisasjonen Hamas har fått sin biskop


New Age fra en utro Ordets tjener

Leserkommentar hos Document:

.....Det er ganske komisk når norske kirkeledere skal uttale seg om miljøvern og spesielt om Statoil, oljeboring i Nord og oljesand i Kanada. Det hele har et ganske amatørmessig og uvitenskapelig preg. Jeg er selv bevisst kristen, men i saker som angår olje hører jeg heller på nøkterne vitenskapsmenn og industrifolk enn dirrende bispestemmer. Ikke engang den miljøbevisste patriark Bartholomeus får seg til å si "bøye seg til jorden og høre dens stemme" på en slik måte som norske biskoper.
Dette er ikke engang New Age. Kun komedie. Og tipper biskopen er fornøyd med olje-finansiert biskopslønn.....

-Breidablikk

Les også: Borten Moe ut mot Kirken

Thursday, July 21, 2011

Ellen Stensrud i LO laget ris til egen bak

Hovedkasserer Ellen Stensrud i LO er kraftig provosert av Stein Erik Hagen. (Står det forresten så dårlig til i LO at det er en hovedkasserer som må uttale seg om industri?)

- Det siste vi trenger er er ledere og eiere som opptrer som sutrende guttunger og klager om høye skatter, kostnadsnivået og hvor vanskelig det er å drive forretning i Norge......

Det sier dama - unnskyld, jeg mener selvsagt den sutrende jentungen - som i alle år har sittet skjermet i LO-huset og neppe har forutsetninger for å vite noe som helst om å drive industri. Det eneste LO kan, er å kjøpe seg politikk fra puddelen Ap.

Stensrud ønsket trolig å ramme Stein Erik Hagen, den eneste forretningsmannen i Norge som har hatt mot til å rette seriøs kritikk mot sosialistene. I stedet laget Stensrud ris til egen bak. Se kommentarene fra leserne - der er det besk kritikk av Stensrud, Ap og LO. Det var vel litt uventet, Stensrud?

Her er noen eksempler på lesernes kommentarer i Dagens Næringsliv:

- Enig, det ser ikke ut til at LO har tatt lærdom av det som skjedde med tekstil og elektronikkbransjen. Arbeidskrevende bransjer vil fortsette å fare rett øst!
Jobbet selv sammen med indere og andre asiater noen år, de er svært skolerte og utrolig dedikerte.
Mange bransjer vil merke dette, finans, telemarketing.... bli ikke overrasket om neste telefon lyder "I give you a velly. velly good offel"


- Er det ikke LO som er sutrerene? Hver gang jeg ser noen av disse sure fjolsene, så er det jo for å syte om noe.

- Skulle tatt seg ut om noen fant på å kalle en voksen kvinne - feks en leder eller politiker, for en sutrende jentunge. Gud bedre for et ramaskrik det ville blitt.

-Det viser hvem LO tenker på. Ikke arbeidere eller arbeidsplasser. Seg selv. Høyere lønn gir nemlig mer fagforeningskontinget.

- Adre land har mafia som krever beskyttelsespenger. Vi har LO. Jeg ser ikke den store forskjellen. Resultatet blir det samme.

Les Stensruds vrøvl og mange flere av lesernes kommentarer i Dagens Næringsliv her: Sutrende guttunger

Relatert bloggpost: På tide for LO å aktivere Ellen Stensrud?

Saturday, July 25, 2009

Ære være Stein Erik Hagen




Det er flott at vi har rikinger som Stein Erik Hagen. Han tør å være annerledes, han tør å si hva han mener.

I motsetning til andre milliardærer som kysser og slikker politikerne både her og der - trolig med et håp om å få et sugerør inn i statskassa!


Som kjent for de fleste, har partibok og LO-medlemsskap vært meget lønnsomt for Kjell Inge Røkke og Jens P. Heyerdahl.

Thursday, April 9, 2009

Norge kan bli en bananrepublikk





Jussprofessor Eivind Smith ved Universitet i Oslo har vært på Island og mener at landet har blitt en bananrepublikk.

Han vil imidlertid ikke bruke den karakteristikken på Norge, men mener det er fare for at Norge kan gå i samme fellen om vi ikke passer oss.


- Norge er en del større enn Island som samfunn. Men likevel er det slik at en elite er en elite, og kjennetegnes ved at den ikke består av så veldig mange mennesker, sier han.

Norge består av ett eneste elitemiljø, mener han, og at alle kjenner alle innenfor finans, næringsliv og staten.

Han mener det er positivt med en egen, uavhengig gransking i Aker-saken.

- Det viktigste er å få brakt klarhet i hva som har skjedd på bakrommet i denne saken, sier han.



Les mer her: Island er blitt en bananrepublikk