Denne videoen fra Pat Condell, om konflikten mellom Israel og terrororganisasjonen Hamas, bør sees av alle journalistene i NRK - og andre journalister, for den del. For ikke å snakke om det norske utenriksdepartementet og norske "forskere" på konflikten i Midtøsten . De har mye å lære.
Peace in the Middle East
Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label Hamas. Show all posts
Showing posts with label Hamas. Show all posts
Friday, December 7, 2012
Friday, November 23, 2012
Den egentlige krigen
Det har pågått en borgerkrig i Syria i halvannet år som har kostet 40.000 mennesker livet. Likevel er det ingenting som kan slå en krig mellom Israel og palestinerne. Det er den egentlige krigen. Det andre er bare et sideshow.
Men hva betyr det at dette er den egentlige krigen?
Her kan du finne det ut: Kvantesprang
...Det var samme motto som de spanske fascistene hadde. Nazismen var en dødskult. Som sådan er den en spent force. Det er umulig å restituere noe som har etterlatt seg slike “monumenter”. Men islamismen er en aktiv, vital apokalypisk kult. Ikke overraskende er den influert av fascismen og har det apokalyptiske innskrevet i sin retorikk og symbolikk. Man trenger bare lytte og se det hele på avstand for at det blir tydelig. Man må ha et aktivt forhold til hva fascismen var og hvordan den stormet frem. Det var den samme kombinasjon av vold og ideologi....
....Jøder hører budskapet klart og tydelig. Over hele verden demonstrerer muslimer mot Israel og roper “khaybar, khabyar, profetens hær vender tilbake”, og alle vet hva som venter jødene. Man smiler bredt. Derfor deler man ut kaker ved Shifa-sykehuset når det er sprengt en buss i Tel Aviv. Det er uttrykk for den samme Leve Døden!-mentaliteten, fryden over at Fienden dør, uansett hvem det er – kvinner, barn, gamle – man fryder seg over deres død. Det er nihilisme og religion hånd i hånd.....
....Det går fortsatt an å lese New York Times og Washington Post og lære noe for en som er vant til norske medier. Men de virkelig gode artiklene står i http://www.tabletmag.com/
http://www.timesofisrael.com/
http://www.worldaffairsjournal.org/
http://the-american-interest.com/
http://pjmedia.com/
http://www.gatestoneinstitute.org/
Men hva betyr det at dette er den egentlige krigen?
Her kan du finne det ut: Kvantesprang
...Det var samme motto som de spanske fascistene hadde. Nazismen var en dødskult. Som sådan er den en spent force. Det er umulig å restituere noe som har etterlatt seg slike “monumenter”. Men islamismen er en aktiv, vital apokalypisk kult. Ikke overraskende er den influert av fascismen og har det apokalyptiske innskrevet i sin retorikk og symbolikk. Man trenger bare lytte og se det hele på avstand for at det blir tydelig. Man må ha et aktivt forhold til hva fascismen var og hvordan den stormet frem. Det var den samme kombinasjon av vold og ideologi....
....Jøder hører budskapet klart og tydelig. Over hele verden demonstrerer muslimer mot Israel og roper “khaybar, khabyar, profetens hær vender tilbake”, og alle vet hva som venter jødene. Man smiler bredt. Derfor deler man ut kaker ved Shifa-sykehuset når det er sprengt en buss i Tel Aviv. Det er uttrykk for den samme Leve Døden!-mentaliteten, fryden over at Fienden dør, uansett hvem det er – kvinner, barn, gamle – man fryder seg over deres død. Det er nihilisme og religion hånd i hånd.....
....Det går fortsatt an å lese New York Times og Washington Post og lære noe for en som er vant til norske medier. Men de virkelig gode artiklene står i http://www.tabletmag.com/
http://www.timesofisrael.com/
http://www.worldaffairsjournal.org/
http://the-american-interest.com/
http://pjmedia.com/
http://www.gatestoneinstitute.org/
De er medløpere og de har et stort ansvar
...Kombinasjonen av vold, offerrolle og blodretorikk er ytterst utiltalende. Også det minner om nazismen.
Den som kjøper denne versjonen, må stå til ansvar for den. Den som presenterer Hamas som troverdig, har et stort ansvar. Publikum har rett til å vurdere om disse mediene/politikerne er til å stole på. Det gjelder vår egen utenriksminister, som ikke unnlater å rose det nye Egypt og understreke hvor stor innflytelse det har. Motsatt er USAs innflytelse synkende ifølge Barth Eide.
Dette var den første store konflikt hvor islamistene ble testet. Hamas ønsker å ødelegge Israel. Det er det ingen tvil om. Mange i vårt eget samfunn er med på ferden. De bør karakteriseres som det de er – Hamas-venner. De fyller mediekanalene – og mange av dem er betalt av skattebetalernes lommer, som “forskere” eller journalister: Sidsel Wold, Odd Karsten Tveit, Sigurd Falkenberg Mikkelsen, Jørgen Lohne, Hilde Henriksen Waage, Jacob Høigilt, Butenschøn, Vogt. De er hva man i 30-årene kalte fellow travellers, medløpere.
På et eller annet tidspunkt vil europeere våkne og oppdage at disse privilegerte menneskene motarbeider dem, at de arbeider for fienden. Den erkjennelsen ligger rett under overflaten. Israel og Europa har samme fiende: en islamisme som er dominant, triumfalistisk og fiendtlig mot et åpent, demokratisk samfunn....
Les hele: Generalprøve
Den som kjøper denne versjonen, må stå til ansvar for den. Den som presenterer Hamas som troverdig, har et stort ansvar. Publikum har rett til å vurdere om disse mediene/politikerne er til å stole på. Det gjelder vår egen utenriksminister, som ikke unnlater å rose det nye Egypt og understreke hvor stor innflytelse det har. Motsatt er USAs innflytelse synkende ifølge Barth Eide.
Dette var den første store konflikt hvor islamistene ble testet. Hamas ønsker å ødelegge Israel. Det er det ingen tvil om. Mange i vårt eget samfunn er med på ferden. De bør karakteriseres som det de er – Hamas-venner. De fyller mediekanalene – og mange av dem er betalt av skattebetalernes lommer, som “forskere” eller journalister: Sidsel Wold, Odd Karsten Tveit, Sigurd Falkenberg Mikkelsen, Jørgen Lohne, Hilde Henriksen Waage, Jacob Høigilt, Butenschøn, Vogt. De er hva man i 30-årene kalte fellow travellers, medløpere.
På et eller annet tidspunkt vil europeere våkne og oppdage at disse privilegerte menneskene motarbeider dem, at de arbeider for fienden. Den erkjennelsen ligger rett under overflaten. Israel og Europa har samme fiende: en islamisme som er dominant, triumfalistisk og fiendtlig mot et åpent, demokratisk samfunn....
Les hele: Generalprøve
Tuesday, November 20, 2012
Fornærmer Shimon Peres ekspertene på Midtøsten?
President Shimon Peres sa i intervju med CNN at krigen i Gaza kan være over på sekunder hvis Hamas slutter å sende raketter inn over den sivile befolkningen i Israel.
Den uttalelsen må vel sjokkere ekspertene på Midtøsten, vil jeg tro.
Her har analytikerne brukt mange år på å bli eksperter og så kommer presidenten med en så enkel løsning?
Uhørt!
Nei, mye mer forskning må til, mange flere avhandlinger og rapporter skrives, og ekspertuttalelser formidles - fortrinnsvis via Nrk.
Så her er det bare for ekspertene og media å håpe på at terrororganisasjonen Hamas fortsetter med å la rakettene hagle inn over Israel.
Sjokkerende jødehat fra AUF
Er det AUFs sanne ansikt vi får se? For noen dager siden demonstrerte de mot Israels selvsagte rett til å forsvare sine borgere mot terroren fra terrororganisasjonen Hamas - og nå kommer dette:
Et AUF-medlem la i går ut statusoppdateringen “Jævla jøde horer, skulle ønske Hitler kunne kommet tilbake og dusjet dere litt mer” på Facebook, og flere AUF`ere deltok i kommentarfeltet med utsagn om å brenne jøder og øvrige ytringer av en art Hamar Arbeiderblad ikke ønsker å gjengi (se skjermbilde nederst i saken).
Ap-politiker og representant i Hamar kommunestyre Khalid Haji Ahmed ble også med i den påfølgende debatten, men tok hverken avstand fra utsagnene eller irettesatte de aktuelle AUF`erne. I stedet skrev han to kommentarer som ble oppfattet som støttende.
Les hele artikkelen: AUFs ytringsansvar i praksis?
Også denne: AUF’ere viser sitt jødehat
Et AUF-medlem la i går ut statusoppdateringen “Jævla jøde horer, skulle ønske Hitler kunne kommet tilbake og dusjet dere litt mer” på Facebook, og flere AUF`ere deltok i kommentarfeltet med utsagn om å brenne jøder og øvrige ytringer av en art Hamar Arbeiderblad ikke ønsker å gjengi (se skjermbilde nederst i saken).
Ap-politiker og representant i Hamar kommunestyre Khalid Haji Ahmed ble også med i den påfølgende debatten, men tok hverken avstand fra utsagnene eller irettesatte de aktuelle AUF`erne. I stedet skrev han to kommentarer som ble oppfattet som støttende.
Les hele artikkelen: AUFs ytringsansvar i praksis?
Også denne: AUF’ere viser sitt jødehat
Sunday, November 18, 2012
Mat for ambassadørene fra USA og Israel
Selv om kosten som tilbys er heller smakløs, bør den fortæres. Spy gjerne etter at den er svalgt.
Det er Norges utenriksminister, Barth Eide, som er kokken og det han har servert er mellom anna dette:
*** Israel er okkupasjonsmakt i Gaza. Dermed har den norske regjering valgt side og ser situasjonen med Hamas’ øyne.
*** Norge er i ferd med å se verden med de “moderate” islamistenes øyne: Barth Eide understreket gang på gang hvilken sentral rolle Egypt spiller som mekler. Når han i tillegg sa at USA ikke spiller en så sentral rolle, blir tegningen ganske klar: det er hva de besøkende utenriksministre fra Egypt og Tunis har sagt i Gaza: situasjonen er endret og det bør Israel merke seg. Det er en klar trussel. Nå mener Barth Eide at dette er realiteter vi må anerkjenne. I dette bildet spiller USA en mindre rolle.
*** Forbindelsene til Det muslimske brorskap som UD har dyrket i flere år, er ikke tilfeldige. De er uttrykk for at Norge ser en ny konstellasjon og ønsker å spille en rolle innenfor den.
Som sagt, det er lov å kaste opp. Etterpå kan dere lese hele artikkelen her:
Barth Eide: – Israel en okkupasjonsmakt på Gaza
Forøvrig: Dere som er lei av løgnene fra propagandakanalen Nrk, bør se og distribuere denne videoen:
Det er Norges utenriksminister, Barth Eide, som er kokken og det han har servert er mellom anna dette:
*** Israel er okkupasjonsmakt i Gaza. Dermed har den norske regjering valgt side og ser situasjonen med Hamas’ øyne.
*** Norge er i ferd med å se verden med de “moderate” islamistenes øyne: Barth Eide understreket gang på gang hvilken sentral rolle Egypt spiller som mekler. Når han i tillegg sa at USA ikke spiller en så sentral rolle, blir tegningen ganske klar: det er hva de besøkende utenriksministre fra Egypt og Tunis har sagt i Gaza: situasjonen er endret og det bør Israel merke seg. Det er en klar trussel. Nå mener Barth Eide at dette er realiteter vi må anerkjenne. I dette bildet spiller USA en mindre rolle.
*** Forbindelsene til Det muslimske brorskap som UD har dyrket i flere år, er ikke tilfeldige. De er uttrykk for at Norge ser en ny konstellasjon og ønsker å spille en rolle innenfor den.
Som sagt, det er lov å kaste opp. Etterpå kan dere lese hele artikkelen her:
Barth Eide: – Israel en okkupasjonsmakt på Gaza
Forøvrig: Dere som er lei av løgnene fra propagandakanalen Nrk, bør se og distribuere denne videoen:
Labels:
den norske regjering,
Hamas,
Israel
Friday, November 16, 2012
Tron Ali Linstad bør lære av Mads Gilbert
I går kunne vi høre intervju med Mads Gilbert som forberedte seg til å dra nedover igjen. Han var i kontakt med kolleger i Gaza og ville dra om nødvendig. Han er blitt det offisielle Norges utsending, og ikke lenger en representant for den venstresiden som hater Israel. Hans bok får påtegning av Jonas Gahr Støre som utenriksminister og han blir omfavnet på gaten i Tromsø av dronning Sonja. Er det da så merkelig at Tron Ali Linstad skled gjennom som fortjent til Kongens medalje? Linstad har vært stupid nok å alliere seg med Iran. Hadde han som lege vært alliert med Hamas ville han ikke blitt fratatt medaljen. Forskjellen på de to er slående. Begge er mot Israel, men måten det skjer på er forskjellig. Skal man være det på den nye måten må man være det slik at man har deniability, at man kan overholde visse former.
Gjør man det er det ikke grenser for hva man kan gjøre.
Les hele artikkelen: Nå er de i gang igjen
Et innblikk i Linstads verdier kan du få her: Anti-integrering
Vil du ha enda mer om Linstads bisarre ideer og synspunkter, kan du klikke på linken nedenfor. Her får du en liten smakebit fra kronikken i Aftenposten:
.....Det er virkelig ikke mange lindstader der ute. Linstad må være en av Norges mest utholdende totalitarister. Fra sin tid som Stalins løpegutt tidlig på syttitallet til han konverterte til khomeinisme på åttitallet. Hele sitt voksne liv har Linstad forfektet diktaturet: Fra ml-tidas proletariske diktatur til den mørkeste og mest reaksjonære tolkningen av sharia i dag.
På Linstads dagsorden står også de mye omtalte antisemittiske konspirasjonsideene. Han praktiserer gammeldags politisk medløperi til fordel for det brutale teokratiet i Iran. Per Egil Hegge viste forleden til at Linstad dukket opp på hans kontor for å fortelle at 11 år gamle vettskremte iranske barnesoldater - som ble brukt som kanonføde under krigen mellom Iran og Irak - gjorde det av hellig overbevisning og fri vilje....
Hele sitt voksne liv har Linstad forfektet diktaturet
Gjør man det er det ikke grenser for hva man kan gjøre.
Les hele artikkelen: Nå er de i gang igjen
Et innblikk i Linstads verdier kan du få her: Anti-integrering
Vil du ha enda mer om Linstads bisarre ideer og synspunkter, kan du klikke på linken nedenfor. Her får du en liten smakebit fra kronikken i Aftenposten:
.....Det er virkelig ikke mange lindstader der ute. Linstad må være en av Norges mest utholdende totalitarister. Fra sin tid som Stalins løpegutt tidlig på syttitallet til han konverterte til khomeinisme på åttitallet. Hele sitt voksne liv har Linstad forfektet diktaturet: Fra ml-tidas proletariske diktatur til den mørkeste og mest reaksjonære tolkningen av sharia i dag.
På Linstads dagsorden står også de mye omtalte antisemittiske konspirasjonsideene. Han praktiserer gammeldags politisk medløperi til fordel for det brutale teokratiet i Iran. Per Egil Hegge viste forleden til at Linstad dukket opp på hans kontor for å fortelle at 11 år gamle vettskremte iranske barnesoldater - som ble brukt som kanonføde under krigen mellom Iran og Irak - gjorde det av hellig overbevisning og fri vilje....
Hele sitt voksne liv har Linstad forfektet diktaturet
Labels:
Hamas,
Iran,
Israel,
Midt-Østen
Mener NRK at Israel er den skyldige?
Det finnes mange måter å plassere skyld på. Man kan for eksempel gjøre det slik Nrk gjør. Hovedsaken i skrivende stund på NRKs hjemmeside er at FN har reagert 79 ganger mot Israel.
Tenk det, Hedda. Finnes det noen tvil? Den skyldige i konflikten med Hamas er naturligvis Israel.
Kun slik kan NRKs artikkel forstås.
Greit nok at noe slikt skrives, men etter den artikkelen, kan vi forvente at Nrk også skriver en artikkel om at Hamas så og si hver eneste dag har sendt raketter inn over Israel?
Her kan Nrk få hjelp til artikkelen - en detaljert oversikt over antall ganger terrororganisasjonen Hamas har latt rakettene hagle inn over den israelske befolkningen:
List of Palestinian rocket attacks on Israel, 2012
***
....Her kommer vi til et ganske fiffig knep: volumet på nyhetene er så høyt at det gir inntrykk av at det gjenspeiler dramatikken og voldsomheten i begivenhetene – at Israel bruker storslegga skånselløst. Men det er ikke riktig. Volumet gjenspeiler medienes voldsomme engasjement mot Israel. Det er et engasjement de ikke vil ha påtalt, og redaksjonene er derfor uhyre sensitive for denne type kritikk.....
....Å sende Odd Karsten Tveit til Israel for å dekke den israelske siden er en provokasjon. Intet mindre. De sjefene i NRK som har bestemt å reaktivere Tveit vet utmerket godt hva de får. Tveit skuffer ikke. I dag morges brukte han tiden til å hamre løs på Israels bomberegn over Gaza. Tveit hadde den frekkhet å si at Israel har lykkes å vinne propagandakrigen foreløpig ved å overbevise verden om at det var Hamas som begynte. Men Tveit vet at dette ikke er tilfelle, eskaleringen begynte da israelske soldater drepte en 16-åring i Gaza. Han glemmer at palestinere skjøt med en RPG-rakett mot en pansret IDF-bil og såret to soldater alvorlig som befant seg inne i Israel. Det var en alvorlig provokasjon....
Les hele artikkelen: Nå er de i gang igjen
Tenk det, Hedda. Finnes det noen tvil? Den skyldige i konflikten med Hamas er naturligvis Israel.
Kun slik kan NRKs artikkel forstås.
Greit nok at noe slikt skrives, men etter den artikkelen, kan vi forvente at Nrk også skriver en artikkel om at Hamas så og si hver eneste dag har sendt raketter inn over Israel?
Her kan Nrk få hjelp til artikkelen - en detaljert oversikt over antall ganger terrororganisasjonen Hamas har latt rakettene hagle inn over den israelske befolkningen:
List of Palestinian rocket attacks on Israel, 2012
....Her kommer vi til et ganske fiffig knep: volumet på nyhetene er så høyt at det gir inntrykk av at det gjenspeiler dramatikken og voldsomheten i begivenhetene – at Israel bruker storslegga skånselløst. Men det er ikke riktig. Volumet gjenspeiler medienes voldsomme engasjement mot Israel. Det er et engasjement de ikke vil ha påtalt, og redaksjonene er derfor uhyre sensitive for denne type kritikk.....
....Å sende Odd Karsten Tveit til Israel for å dekke den israelske siden er en provokasjon. Intet mindre. De sjefene i NRK som har bestemt å reaktivere Tveit vet utmerket godt hva de får. Tveit skuffer ikke. I dag morges brukte han tiden til å hamre løs på Israels bomberegn over Gaza. Tveit hadde den frekkhet å si at Israel har lykkes å vinne propagandakrigen foreløpig ved å overbevise verden om at det var Hamas som begynte. Men Tveit vet at dette ikke er tilfelle, eskaleringen begynte da israelske soldater drepte en 16-åring i Gaza. Han glemmer at palestinere skjøt med en RPG-rakett mot en pansret IDF-bil og såret to soldater alvorlig som befant seg inne i Israel. Det var en alvorlig provokasjon....
Les hele artikkelen: Nå er de i gang igjen
Subscribe to:
Posts (Atom)