Knut Arild Hareide fra KrF har allerede vært på banen og slått fast at KrF ikke kan gå i regjering med Høyre etter at Høyre har vedtatt at de stoler på folk flest sin evne til selv å bestemme hvordan foreldrepermisjonen skal organiseres.
Hareides trussel får neppe høyrefolk til å skjelve. De vet meget godt at ved neste valg kan KrF forsvinne under sperregrensen.
For vi husker hvordan Sponheim brukte Venstre til å forfatte en slags regjeringserklæring i lang tid før valget. Den storsnuta Sponheim og Venstre fikk en solid smekk fra velgerne. Det samme kan skje med KrF!
Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label KrF. Show all posts
Showing posts with label KrF. Show all posts
Saturday, May 8, 2010
Tuesday, September 15, 2009
Mobbingen begynte med Svarstad Haugland
Det var Svarstad Hugland som begynte mobbingen av Fremskrittspartiet og dets velgere. Hun satte seg på den høye hest og fremstilte seg selv og velgerne sine som bedre enn Frp's. Vi så hva som skjedde med henne.
I denne valgkampen fulgte de plettfrie, Sponheim og Høybråten, opp mobbingen. Nå har vi sett hva folk flest mente om dem. Sponheim sendes hjem uten en plass på Stortinget, og Høybråten vil trolig bli kastet som partileder i Kristelig Folkeparti.
Det er forståelig at særlig Frp fryder seg over at mobberne Sponheim og Høybråten fikk seg en smekk av velgerne.
– Det er ikke pent å sparke en mann som ligger nede, mener Ap-mannen Aarebrot.
Den samme Aarebrot har ikke hatt noen innvendinger mot de som har mobbet Frp og dets velgere gjennom alle år. Ap-mannen og "forskeren" må gjerne prøve å opptre ridderlig, men historien viser at hans retterferdighetssans er svært så selektiv.
I denne valgkampen fulgte de plettfrie, Sponheim og Høybråten, opp mobbingen. Nå har vi sett hva folk flest mente om dem. Sponheim sendes hjem uten en plass på Stortinget, og Høybråten vil trolig bli kastet som partileder i Kristelig Folkeparti.
Det er forståelig at særlig Frp fryder seg over at mobberne Sponheim og Høybråten fikk seg en smekk av velgerne.
– Det er ikke pent å sparke en mann som ligger nede, mener Ap-mannen Aarebrot.
Den samme Aarebrot har ikke hatt noen innvendinger mot de som har mobbet Frp og dets velgere gjennom alle år. Ap-mannen og "forskeren" må gjerne prøve å opptre ridderlig, men historien viser at hans retterferdighetssans er svært så selektiv.
Monday, September 14, 2009
Valgets beste nyhet - Sponheim gir seg
Den beste nyheten vi kunne få, var at den arrogante Sponheim må gi seg som partileder. Er vi riktig heldige vil han heller ikke få plass på Stortinget. I skrivende stund risikerer Venstre også å bli utradert fra Stortinget. Skulle det skje, får vi håpe partiet aldri vil klare å komme tilbake til Løvebakken. Norge trenger rett og slett ikke et slikt parti.
Carl I. Hagen gikk enda lenger på TV i kveld: Venstre, Senterpartiet og Kristelig Folkeparti er tre partier som det ikke er behov for i norsk politikk!
Carl I. Hagen gikk enda lenger på TV i kveld: Venstre, Senterpartiet og Kristelig Folkeparti er tre partier som det ikke er behov for i norsk politikk!
Saturday, June 27, 2009
Som en våt drøm
Vi har lært de seneste ukene at det er Vokterrådet som har den egentlige makten i Iran. Vokterrådet bestemmer hva som skal være tillatt og hva som må forbys.
Bare tanken på et norsk vokterråd må være som en våt drøm for de to verste kontroll- og forbudspartiene vi har her i landet, nemlig Kristelig Folkeparti og Sosialistisk Venstreparti.
Krf og SV: Tenk på alle de deilige forbudene som kunne innføres i Norge hvis vi hadde et norsk vokterråd!
Friday, May 1, 2009
KrF sikrer seier for den rødgrønne regjeringen
Kristelig Folkeparti vedtok på sitt landsmøte at Norge fortsatt skal ha en rødgrønn regjering.
Det komiske er at landsmøtet ikke forstår det selv.
Kristelig Folkepartis landsmøte fulgte nemlig leder Dagfinn Høyrbråtens oppfordring og sa i praksis nei til et regjeringssamarbeid med Fremskrittspartiet.
I sin grenseløse naivitet tror KrF sannsynligvis på muligheten for en regjering bestående av Venstre, KrF og Høyre.
Et parti som åpenbart ikke mestrer enkel prosentregning, trenger vi egentlig ikke. Vi kan i hvert fall ikke ta risikoen og la så realitetsfjerne partier som Venstre, KrF og Høyre styre finansene og landet i slike krisetider.
Ved det forestående valget til høsten er det i realiteten kun to partier som gjelder - Arbeiderpartiet og Fremskrittspartiet. De andre partiene vil være bortkastede stemmer.
Les også lederartikkelen i Dagens Næringsliv: En kamp for tapte verdier
Subscribe to:
Posts (Atom)