Showing posts with label Dagsrevyen. Show all posts
Showing posts with label Dagsrevyen. Show all posts

Tuesday, October 20, 2009

Stor dag i Dagsrevyen i dag

Stoltenberg har presentert sin nye regjering, og det skulle ikke forundre meg om det var feststemning i både Dagsrevyen og Aftenposten i dag. Kampanjejournalistikken til Dagsrevyen og Aftenposten ga nemlig resultater - de fikk den regjeringen de kjempet for.

Sosialistene vant - media og journalistikken, derimot, havnet i gjørma!

Saturday, September 26, 2009

Dagsrevyens brønnpissing

Det begynner å bli et mønster, Ark Dagsrevyen brønnpisser. Neida, Jon Gelius og hans undersotter tømmer ikke blæra helt og holdent - kun en liten skvett nå og da. For de tenker langsiktig. De satser på at før eller siden vil brønnen bli så forurenset at den ikke lenger kan brukes.

Brønnen er naturligvis Fremskrittspartiet. I dagens Dagsrevy pisset de litt igjen. Formålet med reportasjen om Fremskrittspartiets Mette Hanekamhaug var åpenbart å fremstille 22-åringen som kunnskapsløs, nesten litt dum. Jeg vil tro det var mange sosialister som satt der i godstolen og flirte skadefro. Kanskje til de oppdaget at de selv neppe hadde klart å svare rett på de fleste spørsmålene Hanekamhaug fikk.

Dagsrevyen kunne ha stilt de samme spørsmålene til andre stortingsrepresentanter også, men det var tydeligvis ikke en del av planen. Faktisk ville det trolig ha ført til at Dagsrevyen i stedet for å treffe brønnen, hadde pisset på sine egne sko.

På Ark's hjemmeside sier nemlig pensjonerte Geir Heljesen:

- Jeg tror ikke nødvendigvis at mange av de garvede representantene på Stortinget hadde kommet så veldig mye bedre ut.

Var det en strek i regningen for Dagsrevyen at mange av seernes kommentarer på Ark's hjemmeside synes å ta avstand fra Dagsrevyens simple reportasje?

Saturday, September 19, 2009

Dette så du ikke i Dagsrevyen

Fire ukers opptøyer i Sverige. Det så du ikke i Dagsrevyen - for da var det valgkamp i Norge og ARK ønsket en fortsatt ny rødgrønn regjering.



Les også i kommentar.no

Kommentar hos Det Liberale Folkeparti sin blogg:
Dette er selvsagt ille. Men det som er verst er at dette har pågått i en måneds tid, før det norske valget, og er systematisk blitt sensurert vekk fra alle norske medier. Document.no har skrevet om det lenge, mange har tipset avisene. Aftenposten “visste ikke om dette”, men følte seg til slutt presset til å trykke en politisk korrekt vri som fort forsvant fra nettsiden.

Norske medier har bevisst holdt tilbake denne informasjonen, for å ikke gi Frp rett og ekstra stemmer før valget. Sånn er pressen i dette landet.

Nrk sin reportasje var bra, men burde vært sendt en uke tidligere, minst, det er IKKE tilfeldig at den ble utsatt til etter valget.

Og vil det bli bedre? Selvsagt ikke, man har gravet en grav man bare kan krype ned i først som sist, for det er ingen vei tilbake.

Tuesday, December 23, 2008

Hei, Jon Gelius




Om to dager er det første juledag. Jeg håper at du som sjef for Dagsrevyen har ordnet med fotografer, lys- og lydfolk slik at nyhetskanalen din kan dekke den årlige store nyheten - nemlig at hele kongefamilien møter opp til julegudstjeneste?