Showing posts with label ARK. Show all posts
Showing posts with label ARK. Show all posts

Tuesday, October 20, 2009

Stor dag i Dagsrevyen i dag

Stoltenberg har presentert sin nye regjering, og det skulle ikke forundre meg om det var feststemning i både Dagsrevyen og Aftenposten i dag. Kampanjejournalistikken til Dagsrevyen og Aftenposten ga nemlig resultater - de fikk den regjeringen de kjempet for.

Sosialistene vant - media og journalistikken, derimot, havnet i gjørma!

Wednesday, September 30, 2009

Mer om Nrks sensurering av saker i valgkampen

Det har blitt dokumentert mange eksempler på hvordan media, særlig Nrk og Aftenposten, sensurerte vekk saker i valgkampen for å berede grunnen for den regjeringen de ønsket og senere fikk.

Her er mer. Dette sa Erna Solberg i dagens Dagsnytt 18:

- Jeg synes det er veldig interessant at etter at vi i 4-5 uker hadde forsøkt å få Nrk til å snakke om helsekøer i valgkampen, så tok det to uker etter valkampen og da hadde Nrk en reportasje om helsekøene.

De tallene Nrk henviste til i sin reportasje om helsekøene ETTER valkampen, ble offentligjort så tidlig som i juli måned. Men Nrk/ARK valgte å ikke lage reportasjen før seieren var sikret for den rødgrønne regjeringen de hadde kjempet for å få.

Se Dagsnytt 18 innslaget her (07:25 inn i innslaget). Legg merke til programlederens reaksjon, som er typisk for journalister når media rettmessig blir kritisert.

-------------------------
Relevante poster:
-------------------------

Aftenposten snudde - etter valget
Dette så du ikke i Dagsrevyen
Aftenposten og Nrk får kritikk av kolleger
Dagsrevyens brønnpissing
TV2 vant over Nrk
Våre udugelige journalister
Journaliststudentene er politisk røde

Saturday, September 26, 2009

Dagsrevyens brønnpissing

Det begynner å bli et mønster, Ark Dagsrevyen brønnpisser. Neida, Jon Gelius og hans undersotter tømmer ikke blæra helt og holdent - kun en liten skvett nå og da. For de tenker langsiktig. De satser på at før eller siden vil brønnen bli så forurenset at den ikke lenger kan brukes.

Brønnen er naturligvis Fremskrittspartiet. I dagens Dagsrevy pisset de litt igjen. Formålet med reportasjen om Fremskrittspartiets Mette Hanekamhaug var åpenbart å fremstille 22-åringen som kunnskapsløs, nesten litt dum. Jeg vil tro det var mange sosialister som satt der i godstolen og flirte skadefro. Kanskje til de oppdaget at de selv neppe hadde klart å svare rett på de fleste spørsmålene Hanekamhaug fikk.

Dagsrevyen kunne ha stilt de samme spørsmålene til andre stortingsrepresentanter også, men det var tydeligvis ikke en del av planen. Faktisk ville det trolig ha ført til at Dagsrevyen i stedet for å treffe brønnen, hadde pisset på sine egne sko.

På Ark's hjemmeside sier nemlig pensjonerte Geir Heljesen:

- Jeg tror ikke nødvendigvis at mange av de garvede representantene på Stortinget hadde kommet så veldig mye bedre ut.

Var det en strek i regningen for Dagsrevyen at mange av seernes kommentarer på Ark's hjemmeside synes å ta avstand fra Dagsrevyens simple reportasje?

Saturday, September 19, 2009

Rått parti

Norges sosialistiske regjering har kunnet føre valgkamp med en svulmende valgkampkasse, full støtte fra NRK (ARK) og solid støtte fra en rekke aviser.

Finansavisen minner i dag om at fellesskapets kasse bidrar med en pressestøtte på 40 millioner kroner i året til Dagsavisens ensidige hyllest – og støtte til sosialistene. Allerede på morgenkvisten, da valgresultatet ble kjent, kunne NRK’s ”uavhengige” analytikere fortelle sine seere at Erna Solberg og Høyre seiret på borgerlig side med 30 mandater, mens Siv Jensens og FrP’s 41 mandater kun ble nevnt i lunkne bisetninger. En sliten Kyrre Nakkim kunne til og med fortelle forbausede seere at Venstres fall i første rekke må tilskrives Lars Sponheims lederstil, og ikke så meget partiets isfront mot FrP. ”Analytikerne” makter faktisk ikke å vri ut av seg det alle velgere vet, nemlig at det var Lars Sponheim med halehenget Dagfinn Høybråten, som ensidig bærer ansvaret for at det ikke ble et klart borgerlig flertall ved dette valget.


Desinformasjonen er altså allerede i full gang. Og vi må beholde hanskene på!


Les hele artikkelen i kommentar.no SIV SEIRET PÅ IKKE-SOSIALISTISK SIDE