Showing posts with label Erik Solheim. Show all posts
Showing posts with label Erik Solheim. Show all posts

Wednesday, August 19, 2009

10.000 kroner per fugl



Hver eneste dag slaktes tusenvis av dyr, og de fleste havner på folks matbord. Det vises ingen nåde.

På tross av denne storstilte, daglige avlivningen av dyr, settes det i gang storvask av noen fugler etter oljesølet på Sørlandet. 10.000 kroner per fugl, kostet det ifølge Dagsrevyen.

Denslags vanvidd kan kun skje i et land med en sosialistisk regjering som har null respekt for folks skattepenger!


- Dette er det verste eksemplet på organisert dyremishandling jeg har sett i hele mitt liv, sier Kurt Oddekalv, leder i Miljøvernforbundet. Nå vil han anmelde
miljøvernminister Erik Solheim.

Tuesday, May 26, 2009

Ny bekymringsmelding til Stoltenberg




Statsminister Stoltenberg - dette er min andre bekymringsmelding til deg. Denne bekymringsmeldingen gjelder din miljøvernminister, Erik Solheim.

Stoltenberg, hvis du skulle vinne høstens valg, bør du seriøst vurdere å skifte ut miljøvernminister Erik Solheim når du fortsetter med en ny regjering.

Klima og miljø er viktige saker. Du og din regjering er helt avhengig av å få det norske folk med på nødvendige endringer. Skal det lykkes, må du ha en miljøvernminister som får folk til å lytte.

Problemet med Erik Solheim er at han er så ekstrem, så forutsigbar og til tider så kjedelig at vi rett og slett lukker ørene når den mannen snakker! Vi vet på forhånd hva han vil si - vi har hørt det samme fra Solheim helt siden han kom inn i norsk politikk. Miljø og klima er altfor viktig til å skulle overlates til en mann som får folk til å skifte radio- eller fjernsynskanal.

Det aller beste vil naturligvis være om du og din regjering ikke får fortsette etter valget. Men skulle de norske velgerne ikke ha tatt til vettet, så bør i det minste du gjøre det. Din første oppgave vil da være å finne en ny miljøvernminister som folk har interesse av å lytte til.

Saturday, March 21, 2009

Erik Solheim lever i sin egen verden























Erik Solheim kaller det for sutring når Fremskrittspartiet påpeker kritikkverdige forhold:

-Det dør altfor mange i trafikken hvert år på grunn av en håpløs veistandard. Til og med statsråd Navarsete sier offentlig at det ikke kan bli stort verre.

-Det står altfor mange i sykehuskø. Køen har økt med 25.000 siden den rødgrønne regjeringen overtok.

-Det er altfor mange som står og venter på nødvendige eldreomsorgstjenester og sykehjemsplass.

-Garantisten for velferdsstaten, Nav, fungerer ikke. Folk står utenfor i kø og får ikke oppfylt rettighetene de har krav på.

-Internasjonale undersøkelser viser at kvaliteten i skolen er for dårlig.

-Arbeidsledigheten vokser.

-Vi har et offentlig forfall i den forstand at det er flere tiår på etterskudd med vedlikehold av offentlige bygninger.

-Tusenvis av pendlere kommer for sent på jobb hver eneste dag fordi togene står.

-Jenter og kvinner blir undertrykt fordi vi tillater at det i enkelte deler av vårt samfunn er akseptert å undertrykke og innskrenke grunnleggende rettigheter til jenter og kvinner blant enkelte innvandrergrupper.

-Når det gjelder kriminalitet og vold, opplever stadig flere at politiet ikke kommer når de ringer, fordi de ikke har kapasitet. Det har blitt omtrent umulig å få tak i en politimann fra klokken 16 fredag til klokken 08 mandag morgen.


Det helt åpenbart for meg at Solheim har flydd altfor mye på business class, kjørt for mye regjeringslimousin og vært i for mange ambassademottakelser til å ha fått med seg vesentlige mangler i det norske velferdssamfunnet, sier generalsekretær i Frp, Geir Almåsvold Mo.

tv2nyhetene

Friday, March 13, 2009

Du betaler vel skatten din med glede?




Norge satser årlig omkring 400 millioner kroner på å hjelpe Uganda. 65 av millionene går rett inn i det ugandiske statsbudsjettet.

Allikevel kom det ikke ett eneste negativt ord fra Norge da president Yoweri Museveni kjøpte ett av verdens mest eksklusive fly i privatjetklasssen, en Gulfstream, som han nylig har fått levert fra USA.

Flyet kostet Ugandas slunkne statskasse den nette sum av 48,2 millioner dollar (ca. 335 millioner kr.) Det er ikke langt unna den sum Stortinget har bevilget til Uganda for i år.


I en fersk stortingsmelding som utviklingsminister Erik Solheim stolt presenterte for en knapp måned siden, kan vi lese at «budsjettstøtten har bidratt til å prioritere innsatser som er viktige for de fattigste».

Du kan lese mer om galskapen her: aftenposten.no