Så dere Dagsrevyens reportasje i dag, om den hjelpesløse 91 årige damen som ikke fikk sykehjemsplass i Oslo?
Regjeringen vil skylde på at Oslo er borgerlig styrt - og de borgerlige i Oslo vil skylde på at vi har en sosialistisk regjering.
Resultatet vil bli at flere og flere vil miste tiltroen til politikerne. Jeg er stygt redd for at politikernes handlingslammelse vil avspeile seg ved fremtidige valg! I så måte spiller politikerne hasard med demokratiet.
Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label valg. Show all posts
Showing posts with label valg. Show all posts
Friday, September 18, 2009
Tuesday, September 15, 2009
TV2 vant over Nrk
NRK er nede for telling. Statskanalen lovet mer enn «brød og sirkus». Brødet uteble og TV 2 seirer TV-dekningen.
«Styrkeforholdet mellom NRK og den lille filialen i Bergen bekymrer meg midt i ryggen,» sa en kampklar Jon Gelius i august. Foreløpig når han ikke TV 2s dekning opp til knehasen engang. TV 2 har satset på en noe mer tradisjonell valgkampdekning. De drar fram sine gamle kanoner av noen debattledere i Oddvar Stenstrøm og Pål T. Jørgensen. De leverer - slik de alltid har gjort. TV 2s valgdekning er mer behagelig i formen, mer seriøs i innhold og gir rom for bedre og mer utfyllende svar, samtidig som programlederne stiller mer velplasserte spørsmål.
Det er en fornøyelse å se både partilederutspørringer, Valg-Tabloid og ikke minst Oddvar Stenstrøms folkemøter. Programmene bidrar til å belyse viktige politiske skillelinjer, ulike regjeringskonstellasjoner og partienes styrker og svakheter på en imponerende måte. Vi i sofaen får god informasjon og TV 2 lar oss også ta del i debatten på en god måte gjennom å integrere tv og internett. TV 2 vinner også nettsatsningen på knockout.
Les hele artikkelen i e24 NRKs mageplask
«Styrkeforholdet mellom NRK og den lille filialen i Bergen bekymrer meg midt i ryggen,» sa en kampklar Jon Gelius i august. Foreløpig når han ikke TV 2s dekning opp til knehasen engang. TV 2 har satset på en noe mer tradisjonell valgkampdekning. De drar fram sine gamle kanoner av noen debattledere i Oddvar Stenstrøm og Pål T. Jørgensen. De leverer - slik de alltid har gjort. TV 2s valgdekning er mer behagelig i formen, mer seriøs i innhold og gir rom for bedre og mer utfyllende svar, samtidig som programlederne stiller mer velplasserte spørsmål.
Det er en fornøyelse å se både partilederutspørringer, Valg-Tabloid og ikke minst Oddvar Stenstrøms folkemøter. Programmene bidrar til å belyse viktige politiske skillelinjer, ulike regjeringskonstellasjoner og partienes styrker og svakheter på en imponerende måte. Vi i sofaen får god informasjon og TV 2 lar oss også ta del i debatten på en god måte gjennom å integrere tv og internett. TV 2 vinner også nettsatsningen på knockout.
Les hele artikkelen i e24 NRKs mageplask
Tuesday, July 28, 2009
Journalister stemmer ikke ved valget
Nrk's Håkon Haugsbø skriver i sin Nettprat i Aftenposten: "...Alle menneske vert påverka av sine haldningar og overtydingar, enten dei er politiske eller religiøse....."
En naturlig konsekvens av det, Haugsbø, bør være at journalister i hvert fall ikke bør stemme ved politiske valg. Det sier seg selv at det blir vanskelig for en journalist å være kritisk til det partiet han/hun har stemt på.
Det skrev jeg i ett av mine tidligere innlegg på denne bloggen:
Journalister bør ikke stemme ved valg
Stemmer man ved politiske valg, etableres det et usynlig bånd mellom seg selv og det partiet man stemmer på. Denslags bindinger bør ikke eksistere mellom journalister og politiske partier.
Nedenfor siterer jeg litt av det en amerikansk journalist skriver om temaet i SHOULD JOURNALISTS VOTE?
It may seem like a silly sacrifice to not vote or not declare your political allegiance. But it is not. In choosing to become a journalist, one gives up a certain degree of participation in the public space because journalists' credibility is their most important asset....
.....The Washington Post's executive editor Len Downie famously never votes though he doesn't impose the same rigidity on his staff. NPR's managing editor, Brian Duffy, never votes either.....
.....A listener has a right to expect that NPR reporters Mara Liasson, David Greene, Scott Horsley or Don Gonyea who are covering the campaign are not advocating for a candidate but simply providing accurate and fair information.....
.....It doesn't matter how neutral journalists are, or how hard they work at being fair. If their political leanings are made public, it will invariably color how a source, a listener, or an online reader will perceive their reporting.
"Once it's out there, you can't take it back," said Tom Bullock, senior producer of NPR's election unit.
Thursday, June 25, 2009
LO-ledelsen forventer lydighet

Det har gått ut instrukser fra LOs ledelse til organisasjonens 900.000 medlemmmer at de skal stemme på oligarkpartiet Ap til høsten. Da er den rødgrønne regjeringen sikret 4 nye år.
Nå må dere 900.000 Lo-medlemmer være lydige og gjøre som ledelsen sier. Ikke prøv å innbill dere at dere kan tenke selv. Ledelsen vet nemlig best!
Hører dere?
Subscribe to:
Posts (Atom)