Showing posts with label Venstre. Show all posts
Showing posts with label Venstre. Show all posts

Friday, March 30, 2012

Venstres Skei Grande er en notorisk uetterrettelig politiker

I lengre tid har Skei Grande prediket at Norge har den strengeste asyl- og flyktningepolitikken i Europa, mens sannheten er at Norge i forhold til folketallet ligger på topp i Europa.

I forrige nummer av ukeavisa Dag og Tid stiller bistandsveteranen Trygve Refsdal seg sterkt kritisk til det han kaller norske avisers svertekampanjer mot Etiopia og til en av de ivrigste politikerne i asyllobbyen, Venstre-leder Trine Skei Grande. I den siste tids asyldebatt har Skei Grande uttrykt frykt for at asylanter som vender tilbake til Etiopia, skal bli utsatt for fengsling, drap og tortur.

Les artikkelen til Arnt Folgerø: Elitens makt til å suspendere sannhet

Friday, September 25, 2009

Mye å glede seg over ved årets valg

Og det er mye å glede seg over ved årets valg: De bittesmå snublesteinene er praktisk talt utradert fra norsk politikk for denne perioden. SV er gudskjelov en av valgets store tapere, Sp og Krf likeså. Abid Q. Raja-partiet er som seg hør og bør helt ute, sammen med partiets sjarmerende leder Lars Sponheim. Det er nok det beste, for når man begynner å se brunfarge overalt og messer monomant om sin egen moralske overmenneskelighet; da er det mye som taler for at man trenger en veldig lang pause - så lang at den er for permanent å regne. Resten er også såre godt: Krf burde etter min mening ikke fått stille til politisk valg i en sekulær stat i det hele tatt, SV-klubben for spesielt interesserte burde vært et frivillig fritidsalternativ for nettopp spesielt interesserte og når det gjelder Sp kommer Arne Strands snodige kamuflasje-teori endelig til anvendelse: Sp er ikke et politisk parti - de er en lobby-organisasjon forkledd som ett.

Til gjengjeld er Arbeiderpartiet, med sin historiske vekst som regjeringsparti, valgets største vinner, og de som tror at noen stemmer på Ap fordi partiet vil føre en "raus" innvandringspolitikk må tro om igjen. Det er det stort sett bare SV og Venstre som ønsker seg, og vi så jo hvordan det gikk. Imidlertid er Aps innvandringspolitiske program strengere enn Høyres, og de har - mer enn Høyre - tatt etter flere av Frps forslag hva angår asyl- og innvandringspolitikk. Ap vokste mer enn de falt i sluttspurten, noe som tyder på at de foreslåtte asylinnstramningene, Knut Storbergets satsning på raskere utsendelse av kriminelle asylsøkere og Jan Bøhlers og Rune Gerhardsens uttalelser om internering har vært velkomne blant partiets velgere. Gårsdagens valg innebar hovedsakelig en høyredreining i norsk politikk, og kan under ingen omstendigheter tolkes som et nytt mandat til Arbeiderpartiets venstreside og deres støtter i SV. Den kongelige, venstredreide norske presse må gjerne forsøke å innbille seg selv og andre det motsatte, men Aps partimaskineri er nå en gang langt mer profesjonelt, jordnært og ansvarlig enn førstnevnte.


Norske journalister har for øvrig kledd seg så nakne hva gjelder troverdighet som det er mulig i denne omgangen, noe som heldigvis ikke varsler godt for deres yrkesmessige fremtid. Pressen lever egentlig av å selge troverdighet da de er avhengige av lesernes tillit, og det spørs vel om det er stort igjen av den i den litt over 50 prosenten av befolkningen som ikke synes at det er akseptabelt at journalister opptrer som en beruset heiagjeng på Store Stå.

Les hele Dagen derpå

Tuesday, September 22, 2009

Sponheim, en helt ubetydelig politiker

Siden vi alle eier Dagsavisen (den får 40 millioner i året av våre skattepenger i form av pressestøtte), tillater jeg meg å publisere hele innlegget fra en av dets lesere, Ole Årseth.


Strand har helt rett, og det som jeg aldri skal glemme, er den totale forakten han viste for 1/4 av de norske velgerne, og han er ikke alene. OK en fargeklatt, men helt ubetydelig politiker, og ellers ikke særlig mye å fare med, heller ikke som medmenneske. ET OPPBLÅST EGO.
Jeg skal aldri glemme at han sitter og snakker om brune krefter på selveste valgnatten. Dessverre er det for få som skjønner hvor simpelt dette er. Velgere er herskapet, politikere er tjenerskapet, og det fatter ikke Sponheim. Pressen var mer indignert over Hagens skadefro. Den delte mange av oss etter år med sjikane. VELGERNE GAV SPONEHEIM EN LÆREPENGE. Og brunskjorte bemerkninger brukes av mange norske politikere, og andre fordi de nærer en dyp forakt for demokratiet og folk flest. Jeg kan godt trekke min støtte til FRP, hvis de i regjering selger oss ut, men jeg kommer aldri til å stemme på noe annet parti etter år med forakt mot oss som bruker vår stemmerett. FRP er et demokratisk parti, og siden "DE" snakker om brunskjorter, så er FRP det eneste partiet som står opp for Israel og det jødiske folks rett til å forsvare despoter. I Midt Østen finnes det organisasjoner og diktaturer som har programfestet at det jødiske folk skal utslettes, og de får støtte av alle andre enn FRP, selv KRF har sviktet, og mister kristne velgere som oss. Mer er det ikke å si om brunskjorter, og Sponheim var en sauebonde da han kom til Oslo, og det der er han fortsatt. Vi har et stort hylekor (av sauer) i Norge, og Sponheim var førstesanger.


Dagsavisen - Sutring i sentrum

Friday, September 11, 2009

Ler de av Venstre i Arbeiderpartiet?

Dere som eventuelt hadde tenkt å stemme Venstre, bør seriøst vurdere å stemme noe annet. Kanskje DLF kan være et alternativ for dere?

Dette sies av en som selv vil stemme Frp. Jeg anbefaler nesten hva som helst annet enn Venstre fordi jeg synes det partiet blir mer og mer sprøtt, og det takket være Sponheim. Det er åpenbart at den mannen kun er ute etter sysselsetting for seg selv i 4 nye år på Stortinget. Kanskje fordi det er heller lite inntekstbringende å være sauebonde i Hardanger?

Når Sponheim utsteder garantier for og i mot det meste, da avslører han at makt for partiet Venstre er det minste han bryr seg om. Han må vite at med sine mange tøvete utspill og garantier fratas Venstre muligheten til å kunne utrette noe som helst på Stortinget. I Dagsrevyen i dag sa Sponheim endog rett ut at målet hans ikke er en borgerlig regjering.

Det vil gavne Arbeiderpartiet. Likevel skulle det ikke forundre meg om det er slik at også innen Arbeiderpartiet sitter det mange og ler og rister på hodet av denne sauebonden.

At det i hele tatt finnes mennesker som er villig til å kaste bort sin stemme på et parti som Venstre, er nesten et forskningsprosjekt verdig!

Sunday, September 6, 2009

De plettfrie Sponheim og Høybråten

Møtet ved milepelen av Sigurd Hoel er en av de beste bøker jeg har lest. Boken omhandler nordmenn under den annen verdenskrig og krigsoppgjøret etterpå.

Sigurd Hoel setter de fleste på anklagebenken - både svikerne, domsmenn, dommere og de såkalt gode nordmenn. Selv hovedpersonen i boken, som ble kalt den plettfrie på grunn av sin bastante og tilsynelatende perfekte livsførsel, viser seg å være langt fra plettfri.

Hver gang jeg ser og hører Sponheim og Høybråten dukker tanken opp på den plettfrie i Sigurd Hoels bok. Sponheim og Høybråten er som kjent ledere av partier som de selv mener har en så plettfri og perfekt politikk at de ikke en gang kan snakke med et så besudlet parti som Fremskrittspartiet. Sponheim og Høybråten mener åpenbart selv at de er politikkens "gode nordmenn".

Holdningen til Sponheim og Høybråten vil mest sannsynlig føre til at de som stemmer borgerlig ikke vil få en borgerlig regjering.

Den plettfrie i Sigurd Hoels bok visste seg i ettertankens grelle lys å være en sviker. Politikkens plettfrie, Sponheim og Høybråten, som har plassert seg selv i moralfeltet som eksperter på det gode i politikken, kan vanskelig karakteriseres som annet enn svikere overfor borgerlige velgere.

De som ønsker en ny regjering, bør ikke stemme Venstre eller Kristelig Folkeparti. En stemme til ett av de to partiene vil ikke føre til et regjeringsskifte.

I tillegg er det litt ekkelt med personer og partier som forsøker å gradere seg selv opp til et slags høyere nivå over andre.

Var det ikke en norsk popgruppe som en gang hadde en sang de kalte Engel med skit på vingan? Det burde bli partisangen til Venstre og Kristelig Folkeparti.

Saturday, March 7, 2009

Solkongen Sponheim



Lars Sponheim og Venstre ønsker egentlig ikke et regjeringsskifte. Sponheim vet at uten Fremskrittspartiet som en del av den borgelige blokken, kan det umulig bli en ny borgerlig regjering. Det gir Sponheim blaffen i.

For Sponheims målsetting er kun å øke oppslutningen om Venstre fra 6 til 9 prosent. Sponheim sier at nøkkelen til Venstre-suksess ligger i å få moderne Ap-velgere til å se Venstre som et politisk alternativ.

Ja, du leste riktig, og det er tillatt å le: Sponheim inbiller seg at lille ubetydelige Venstre kan bli et politisk alternativ! nettavisen.no

Mens selvopptatte Sponheim og egoistiske Venstrevelgere kun tenker på seg selv og sitt giktbråtne parti, tenker Fremskrittspartivelgere først og fremst på landet. Vårt budskap er enkelt:

Hvis du av en eller annen grunn ikke kan tenke deg å stemme på Fremskrittspartiet, så stem heller på Arbeiderpartiet. Dess større Arbeiderpartiet blir, dess større er sjansen for at Arbeiderpartiet vil danne ny regjering uten Sosialistisk Venstreparti.

Et overordnet mål for oss alle må nemlig være å få dette skadelige partiet SV ut av regjeringskontorene!

Monday, October 6, 2008

Hva blir denne ukens ultimatum fra Venstre?


Ny uke. Skal bli spennende å se hvilke ultimatum for regjeringsdannelse Sponheim og Venstre stiller denne uken.