Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label innvandring. Show all posts
Showing posts with label innvandring. Show all posts
Wednesday, May 22, 2013
Nå får Sverige regningen
Sverige har mer eller mindre åpne grenser. Titusenvis av innvandrere har kommet og fått opphold i landet de seneste årene. Majoriteten av de som har fått oppholdstillatelse og svansk pass, aner ikke hva demokrati er, de aner heller ikke hva takknemmelighet er. Kravmentalitet er det som styrer de fleste av dem.
Men de egentlig skyldige, er svenske politikere og mediene. Det er de som har tillatt at galskapen har fått utvikle seg. Nå kommer regningen!
De få som har forsøkt å advare mot utviklingen, har blitt sosialt utstøtt og kalt rasister. Så langt ned i vanviddet har Sverige sunket.
"....Budskapet er tydelig: Man angriper ordensmakten, også i dens hovedkvarter. Det er en offensiv approach. Man går til angrep. Det er krigsstrategi.
Ved å tenne på biler viser opprørerne at de har makt, makt til å ødelegge samfunnet, og politiet, statens voldsmakt, er maktesløs.
Det er en maktesløshet som springer ut av situasjonen: brannstifterne/opprørerne er mange, de er sivile, maskert og kan kommunisere via sms og nett.
Men den virkelige maktesløshet befinner seg et helt annet sted: I hodet på Fredrik Reinfeldt, regjeringen, Riksdagen, pressen og akademia. Det er der benektelsen og avståelsen av autoritet har funnet sted. Kontinuerlig, systematisk.
Nå kommer regningen.
Ikke rart man har vanskelig for å innse hva man selv har stelt i stand....."
Les hele: Svenskene er redde
Labels:
innvandring,
Sverige
Monday, May 20, 2013
Kyrre Nakkim snakker usant
Mange spør seg hvorfor NRK og de største avisene unnlater å ta opp noen av de viktige sakene som Finansavisen har offentliggjort i sin flere uker lange artikkelserie over de overraskende høye langsiktige kostnadene ved masseinnvandringen.
Eller rettere sagt: Folk spør seg hvordan de eventuelt prøver å bortforklare den politiske skjevheten i sin egen dekning ved å forsvare en beslutning som ikke kan forsvares.
Apropos denne unnlatelsessynden er det fra NRK-hold både i privat og halvoffentlig sammenheng blitt sagt at man der på huset helst ikke bare vil referere andres nyheter, men at de foretrekker å produsere dem selv. En Document-leser som har bedt flere medier om forklaring på tausheten, forteller sågar at dette er blitt nesten ordrett bekreftet i en e-post fra Kyrre Nakkim i NRK Nyheter.
Hvis man trodde på svaret, og forøvrig ikke visste bedre, kunne undringen ha opphørt med det. I lys av den senere tids oppmerksomhet omkring den etiske standarden sentralt hos NRK Nyheter, er problemet bare at man der starter dagen med minus ti tusen kredibilitetspoeng, en saldo som langsomt kan bringes opp nærmere null i løpet av lang tids møysommelig arbeid....
....Spesielt interessant er det at den himmelropende usannheten også sies å bli avlevert av Kyrre Nakkim. For hvem andre var det som hos NRK refererte til TV2-saken om Bård Hoksruds sprell i Riga?...
Les mer om tøvet til Kyrre Nakkim og Nrk:
NRK – en vedvarende ukultur
Hvis Nakkim og andre tror de kan lure folk, så les denne leserkommentaren:
Det som gjør den uttalelsen enda mer uredelig er at hvis man minner om Hoksrud-saken, så ble denne tv2-saken eneste sak i debattprogrammet Debatten. For de som husker tilbake så sprakk Hoksrud-saken i 21-nyhetene på en onsdag (man kan minne om at en mulig overgrepssak mot en ordfører sprakk samme dag, selvfølgelig anonymisert til den store gullmedaljen). Ca 24 timer så var dette tema i Nrk's debatten.
Det er kanskje de som tenker, men det er da ikke spesielt? Det som gjør det spesielt er at på det tidspunktet som saken sprakk på tv2, så hadde Nrk med overveldende sannsynlighet en annen sak som tema til debatten. For det er vel ingen som tror at redaksjonen bak programmet debatten går bortimot hele uken uten å klargjøre for debatt. Før de så blir aktive siste 24 timer før debatten går på lufta.
Det forteller vel at Nrk knapt kunne vente med å få utbrodert Hoksrud-saken. Rett og slett meske seg i den til den store gullmedaljen. Og en av de som deltok i debattprogrammet: KYRRE NAKKIM.
Så mye for hans at de vil ikke refere til andres nyheter og vil helst produsere nyheter selv.
-smokewater
Nakkim og andre bør huske på at med internett lagres alt for fremtiden. Derfor; når de bløffer, kan det hentes frem igjen - og vi er mange som følger med!
Labels:
innvandring,
løgn,
økonomi,
partiorgan,
politikk,
sensur
Thursday, February 28, 2013
Alliansen H-Krf-V virker ikke noe forlokkende
Mens Norge opplever en historisk rask og høy befolkningsvekst, åpner Høyre for større arbeidsinnvandring fra land utenfor EØS-området. Partiet vil fokusere på næringslivets behov for å sikre seg “kompetente utlendinger”.
Her er noen leserkommentarer til artikkelen: Opphevet misbrukt spesialistordning
"Endelig synes det være gått opp for venstreorienterte medier og fagorganiserte hva konsekvensene er av Moderaternas (svenske Høyre) kolossale ikke-vestlige masseinnvandring. - På nytt har Sverige fått et fattigproletariat. Veksten av sosialstøtten til innvandende vil føre til velferdsstatens undergang i den form vi kjenner den i dag. Man er allerede på vei tilbake til det klassedelte samfunn, med ledighetstall som gjør det mulig for Moderaternas maktelite å velge og vrake blant dem som bare har sin arbeidskraft å tilby - slik det var på 1930-tallet.
Det ubegripelige er at i Norge er Arbeiderpartiets ungdomsorganisasjon, AUF, ved siden av Høyre, ivrigste forkjemper for denne type masseinnvandring. Forskjellen mellom dem er at mens AUFerne er ignorante, villfarne idealister, er Høyres politikere i Norge ideologisk på linje med Moderaterna. Masseinnvandring av ikke-vestlige blir et mål i seg selv, av grunner som er antydet over.
Skal vi få kontroll med innvandringen, slik at den gavner det norske fellesskapet slik dette har manifestert seg til nå, gis der etter mitt syn bare ett alternativ: et sterkt FrP i samarbeid med et Arbeiderparti som har erstattet drømmere med realister av partiets gamle skole. Høyre som dominerende regjeringsparti vil føre til mer, ikke mindre masseinnvandring."
-hanslund
"Om Borten Moe kommer i SP stolen, så kunne de kanskje vært litt mer realistiske også, men de vil nok uansett bare være en fjert i motvind og ikke noen vekt på skåla. Ingenting skjer før AP innser realitetene. Spørsmålet er om de noen gang vil erkjenne at de må velge. Høyresiden har nok erkjent dette, men de har falt ned på at det er viktigere å fortsette innvandringen slik at høirefruene slipper å betale noe særlig for få villaen vasket et par ganger i uka enn at velferdsstaten består. Det kan ihvertfall synes slik når man hører Cristin Clemet åpne kjeften."
-Spaceman_Spiff
Her er noen leserkommentarer til artikkelen: Opphevet misbrukt spesialistordning
"Endelig synes det være gått opp for venstreorienterte medier og fagorganiserte hva konsekvensene er av Moderaternas (svenske Høyre) kolossale ikke-vestlige masseinnvandring. - På nytt har Sverige fått et fattigproletariat. Veksten av sosialstøtten til innvandende vil føre til velferdsstatens undergang i den form vi kjenner den i dag. Man er allerede på vei tilbake til det klassedelte samfunn, med ledighetstall som gjør det mulig for Moderaternas maktelite å velge og vrake blant dem som bare har sin arbeidskraft å tilby - slik det var på 1930-tallet.
Det ubegripelige er at i Norge er Arbeiderpartiets ungdomsorganisasjon, AUF, ved siden av Høyre, ivrigste forkjemper for denne type masseinnvandring. Forskjellen mellom dem er at mens AUFerne er ignorante, villfarne idealister, er Høyres politikere i Norge ideologisk på linje med Moderaterna. Masseinnvandring av ikke-vestlige blir et mål i seg selv, av grunner som er antydet over.
Skal vi få kontroll med innvandringen, slik at den gavner det norske fellesskapet slik dette har manifestert seg til nå, gis der etter mitt syn bare ett alternativ: et sterkt FrP i samarbeid med et Arbeiderparti som har erstattet drømmere med realister av partiets gamle skole. Høyre som dominerende regjeringsparti vil føre til mer, ikke mindre masseinnvandring."
-hanslund
"Om Borten Moe kommer i SP stolen, så kunne de kanskje vært litt mer realistiske også, men de vil nok uansett bare være en fjert i motvind og ikke noen vekt på skåla. Ingenting skjer før AP innser realitetene. Spørsmålet er om de noen gang vil erkjenne at de må velge. Høyresiden har nok erkjent dette, men de har falt ned på at det er viktigere å fortsette innvandringen slik at høirefruene slipper å betale noe særlig for få villaen vasket et par ganger i uka enn at velferdsstaten består. Det kan ihvertfall synes slik når man hører Cristin Clemet åpne kjeften."
-Spaceman_Spiff
Labels:
innvandring,
politikk
Tuesday, October 30, 2012
Det vedvarende misbruket av Nrk
NRK P2’s Ekko-redaksjonen følger jevnt og trutt opp sine solide tradisjoner med å servere lytterne reportasjer der det meste av journalistikkens regler suspenderes for å få fram et politisk korrekt bildet av virkeligheten.....
.....Slik føyer denne Ekko-reportasjen seg inn i mange andre programmer som utpreger seg ved den journalistiske serviliteten som med slik iherdighet dyrkes i NRK og resten av medie-Norge, særlig i saker som har med asylinnvandring å gjøre, men for all del, vi finner denne serviliteten i det meste av saker som har med samfunnsspørsmål å gjøre. Da er det den politisk korrekte kosepraten som gjelder. De som er ”ofre”, skal skånes for vanlig journalistisk behandling, journalistikkens regler koples ut, og det gjelder å være snill og hyggelig, ikke skape uro ved ”ekle” spørsmål slik at man kan komme til å slå hull på den norske meningselitens politisk korrekte myter. For da kunne det jo også hende at opinionen ville ”lukte” at Norge har et asylinstitutt som skjuler det som egentlig er arbeidsinnvandring. Asylinstituttet er en form for absurd teater der norske medier og de ulike asylsøkerorganisasjonene spiller hovedrollen. Og det er et institutt som kynisk blir utnyttet av internasjonale kriminelle som tjener stor penger på å lure folk med økonomiske ressurser i fattige land til å legge ut på hasardiøse asylreiser til Vesten, der ”gullet” blinker for dem som når fram.
Les hele: Enda et journalistisk sammenbrudd i NRK
Noe å tenke på for Nrk: En engelsk dokumentar omhandlet to supportere av et fotballag. Der ble spørsmålet stilt: Hva er et lag? Svaret fra en av supporterne overrasket. Han sa at publikum er laget. Spillerne kan byttes ut, likeså treneren og ledelsen, men publikum er selve laget. Når publikum ikke lenger vil se fotballkampene, da opphører laget!
.....Slik føyer denne Ekko-reportasjen seg inn i mange andre programmer som utpreger seg ved den journalistiske serviliteten som med slik iherdighet dyrkes i NRK og resten av medie-Norge, særlig i saker som har med asylinnvandring å gjøre, men for all del, vi finner denne serviliteten i det meste av saker som har med samfunnsspørsmål å gjøre. Da er det den politisk korrekte kosepraten som gjelder. De som er ”ofre”, skal skånes for vanlig journalistisk behandling, journalistikkens regler koples ut, og det gjelder å være snill og hyggelig, ikke skape uro ved ”ekle” spørsmål slik at man kan komme til å slå hull på den norske meningselitens politisk korrekte myter. For da kunne det jo også hende at opinionen ville ”lukte” at Norge har et asylinstitutt som skjuler det som egentlig er arbeidsinnvandring. Asylinstituttet er en form for absurd teater der norske medier og de ulike asylsøkerorganisasjonene spiller hovedrollen. Og det er et institutt som kynisk blir utnyttet av internasjonale kriminelle som tjener stor penger på å lure folk med økonomiske ressurser i fattige land til å legge ut på hasardiøse asylreiser til Vesten, der ”gullet” blinker for dem som når fram.
Les hele: Enda et journalistisk sammenbrudd i NRK
Noe å tenke på for Nrk: En engelsk dokumentar omhandlet to supportere av et fotballag. Der ble spørsmålet stilt: Hva er et lag? Svaret fra en av supporterne overrasket. Han sa at publikum er laget. Spillerne kan byttes ut, likeså treneren og ledelsen, men publikum er selve laget. Når publikum ikke lenger vil se fotballkampene, da opphører laget!
Labels:
innvandring,
Nrk
Wednesday, October 24, 2012
Enda mer fra galmannslandet Sverige
Utallige artikler er skrevet om hvordan svenskene ødelegger sitt eget land. Flere har påpekt at Sverige kommer til å bli det første muslimske landet i Europa, og landet fosser frem mot den tilstanden med rekordfart. Mer enn tusen innvandrere kommer til Sverige hver eneste uke - og den svenske eliten vil ha mer. Og enda mer.
Forbauser det deg at du må finne informasjon av dette slaget hos alternative informasjonskilder? Lever du fortsatt i den villfarelsen at du får vite det du trenger via Nrk og Aftenposten?
Glem det! Aftenposten og Nrk refuserer over en lav sko og den informasjonen de velger å publisere, er nøye anrettet. Visse temaer diskuteres helst ikke, og skulle de se seg nødt til å gjøre det, sørger de alltid for at de riktige personene med de riktige meningene - for eksempel redaktør i Aftenposten, Harald Stanghelle - fører an i ordskiftet.
Hvordan kan Sverige kjøre seg selv i grøfta på denne måten?
Svaret er Vakthundene: Det finnes nemlig spørsmål en ikke får stille i Sverige. Det er derfor mange har påpekt at Sverige har blitt det nye DDR (det tidligere kommunistiske diktaturet, Øst-Tyskland). Man får ikke stille spørsmål ved Europas mest drastiske innvandringspolitik. Man får fremfor alt ikke stille spørsmål av typen «Hvor mye innvandring tåler Sverige?». Det er det farligste spørsmålet av alle, for det utgår fra at det finnes en grense.
Les om vakthundene i Sverige her: Vakthundene
Les også: Sverige er et annet sted
Forbauser det deg at du må finne informasjon av dette slaget hos alternative informasjonskilder? Lever du fortsatt i den villfarelsen at du får vite det du trenger via Nrk og Aftenposten?
Glem det! Aftenposten og Nrk refuserer over en lav sko og den informasjonen de velger å publisere, er nøye anrettet. Visse temaer diskuteres helst ikke, og skulle de se seg nødt til å gjøre det, sørger de alltid for at de riktige personene med de riktige meningene - for eksempel redaktør i Aftenposten, Harald Stanghelle - fører an i ordskiftet.
Hvordan kan Sverige kjøre seg selv i grøfta på denne måten?
Svaret er Vakthundene: Det finnes nemlig spørsmål en ikke får stille i Sverige. Det er derfor mange har påpekt at Sverige har blitt det nye DDR (det tidligere kommunistiske diktaturet, Øst-Tyskland). Man får ikke stille spørsmål ved Europas mest drastiske innvandringspolitik. Man får fremfor alt ikke stille spørsmål av typen «Hvor mye innvandring tåler Sverige?». Det er det farligste spørsmålet av alle, for det utgår fra at det finnes en grense.
Les om vakthundene i Sverige her: Vakthundene
Les også: Sverige er et annet sted
Labels:
DDR,
innvandring,
Sverige
Monday, October 22, 2012
Norge bør gi dem opphold og trygd
Den franske tv-reporteren opplevde at en gruppe på 20-30 menn gikk til seksuelt angrep på henne under en direktesending fra Tahrir-plassen i Kairo. Flere andre kvinnelige journalister har opplevd å bli antastet av demonstranter, men det er første gang det skjer på direkten.
Nå skal vi ikke glemme at disse karene ikke mener noe vondt med oppførselen sin, den er bare et desperat uttrykk for at de selv har vært undertrykt i lang tid, noe som i seg selv burde kvalifisere til opphold og uføretrygd i Norge. Gi disse mennene trygd og ubegrenset fritid i et samfunn de ikke har noen som helst forutsetning for eller ønske om å forstå, så vil de - underlig nok - oppføre seg som mønsterborgere i det nye samfunnet sitt! Tror jeg i alle fall, for det gjorde jo nordmennene som utvandret til Amerika. Men det spiller uansett ingen rolle, for vi kan ikke skjære alle over en kam. Og heldigvis fins det ingen utfordringer som ikke kan løses med dialog.
-nils nilsen (leserkommentar til artikkelen Antastet under sending)
Labels:
innvandring,
uføretrygd
Bør leses av alle politikere
Forfatteren Lily Bandehy sier at norske politikere er feige. Forfatteren mener kvinnesynet i Koranen er krenkende for hele menneskeverdet. Lily Bandehy tilhører det såkalte LIM - nettverket av sekulære muslimer.
- Når den norske stat aksepterer hijab i politiet, militæret og skolen, når de aksepterer bønnerom på offentlige steder, svikter staten innvandrerkvinnene fordi hijab og bønnerom har ikke noe med religion å gjøre. Istedenfor at de som kommer fra Midt- Østen integrerer seg i det norske demokratiet, skal det norske samfunnet tilpasse seg til dem. Dette viser at våre politikere er for feige til å klare å forsvare viktige verdier i møte med ekstremister som ønsker å ødelegge deler av demokratiets grunnlag, sier iransk/norske Lily Bandehy, som for kort tid siden var i Brønnøysund for å markedsføre sin debutroman " En slette av valmuer" . ....
- Jeg tok med meg drømmen jeg hadde om Europa. At her er det annerledes: Likestilling og lovverk gjelder alle, og kvinner er beskyttet av landets lover. Men etter hvert erfarte jeg at patriarkalsk klankultur allerede er blitt flyttet til Norge og har et fritt liv her, sier Bandehy.
Les hele: - Norske politikere er for feige
- Når den norske stat aksepterer hijab i politiet, militæret og skolen, når de aksepterer bønnerom på offentlige steder, svikter staten innvandrerkvinnene fordi hijab og bønnerom har ikke noe med religion å gjøre. Istedenfor at de som kommer fra Midt- Østen integrerer seg i det norske demokratiet, skal det norske samfunnet tilpasse seg til dem. Dette viser at våre politikere er for feige til å klare å forsvare viktige verdier i møte med ekstremister som ønsker å ødelegge deler av demokratiets grunnlag, sier iransk/norske Lily Bandehy, som for kort tid siden var i Brønnøysund for å markedsføre sin debutroman " En slette av valmuer" . ....
- Jeg tok med meg drømmen jeg hadde om Europa. At her er det annerledes: Likestilling og lovverk gjelder alle, og kvinner er beskyttet av landets lover. Men etter hvert erfarte jeg at patriarkalsk klankultur allerede er blitt flyttet til Norge og har et fritt liv her, sier Bandehy.
Les hele: - Norske politikere er for feige
Labels:
innvandring,
politikere,
politikk
Friday, October 19, 2012
Audun Lysbakken har frekkhetens nådegave
De fleste har fått mer enn nok av Audun Lysbakken. Selv tidligere SV-velgere har vendt partiet ryggen og SV har nå så liten oppslutning at partiet kan ryke ut av Stortinget ved neste valg.
Det bør være et varsel til andre småkorrupte småsosialister, nemlig at velgerne ikke godtar hva som helst av løgn og grisete håndtering av offentlige penger.
Nå er Lysbakken på banen igjen:
Først var det Abid Raja som innrømmet at ikke alt er som det bør være med verdigrunnlaget til en del av våre innvandrere. Nå kommer SV-leder Audun Lysbakken haltende etter. Frekkenhetens nådegave besitter disse kompisene.
Les hele artikkelen: Erkjennelsens kompiser
Les også: Sosialister i dialog
...For Islamsk Råd og Islam Net er tingenes tilstand nesten en helt annen: de ser med glupskhet på vårt åpne demokrati – toleranse og dialoque. Norge og Europa er Salamiens Hus, for dem nok heller tolket som Forkynnelsens Hus. Her kan de, sakte men sikkert, spise av våre frihetsfrukter, til de en dag håper at de kan rape mette og fornøyde: ytringsfrihet, likeverd, likestilling og religiøs frihet er historie. Sharia er kommet for å bli.
Dette tror jeg Lysbakken ikke evner, eller ikke vil, se. Nå kan det jo minne om konspirasjonstanker å antyde at marginaliserte SV har forstått at de trenger noen flere stemmer ved neste valg enn hva velgerne gir dem i dag. Blant IRN og Islam Nets medlemmer – vi snakker om et sted mellom 60 – 70 tusen personer – er SVs velgerpotensial stort. Dette tror jeg nok SV-ledelsen er seg bevisst. Derfor fant eksempelvis Heikki Holmås det opportunt å dra på stemmefiske i en Oslo-moské ved forrige Stortingsvalg. SV-ere tar nok turen igjen i 2013.
Likestilling – skitt au. Ytringsfrihet – skitt au. Religiøs frihet – skitt av. Likeverd – skitt au. Eller?
Ja, du tolker rett: min respekt for SV er filleristet.
Det bør være et varsel til andre småkorrupte småsosialister, nemlig at velgerne ikke godtar hva som helst av løgn og grisete håndtering av offentlige penger.
Nå er Lysbakken på banen igjen:
Først var det Abid Raja som innrømmet at ikke alt er som det bør være med verdigrunnlaget til en del av våre innvandrere. Nå kommer SV-leder Audun Lysbakken haltende etter. Frekkenhetens nådegave besitter disse kompisene.
Les hele artikkelen: Erkjennelsens kompiser
Les også: Sosialister i dialog
...For Islamsk Råd og Islam Net er tingenes tilstand nesten en helt annen: de ser med glupskhet på vårt åpne demokrati – toleranse og dialoque. Norge og Europa er Salamiens Hus, for dem nok heller tolket som Forkynnelsens Hus. Her kan de, sakte men sikkert, spise av våre frihetsfrukter, til de en dag håper at de kan rape mette og fornøyde: ytringsfrihet, likeverd, likestilling og religiøs frihet er historie. Sharia er kommet for å bli.
Dette tror jeg Lysbakken ikke evner, eller ikke vil, se. Nå kan det jo minne om konspirasjonstanker å antyde at marginaliserte SV har forstått at de trenger noen flere stemmer ved neste valg enn hva velgerne gir dem i dag. Blant IRN og Islam Nets medlemmer – vi snakker om et sted mellom 60 – 70 tusen personer – er SVs velgerpotensial stort. Dette tror jeg nok SV-ledelsen er seg bevisst. Derfor fant eksempelvis Heikki Holmås det opportunt å dra på stemmefiske i en Oslo-moské ved forrige Stortingsvalg. SV-ere tar nok turen igjen i 2013.
Likestilling – skitt au. Ytringsfrihet – skitt au. Religiøs frihet – skitt av. Likeverd – skitt au. Eller?
Ja, du tolker rett: min respekt for SV er filleristet.
Labels:
Audun Lysbakken,
innvandring,
SV
Tuesday, October 16, 2012
Vil FrP-politikk skape høyere innvandring?
"....Når Willoch hevder at FrP-politikk vil skape høyere innvandring, tror jeg han har et poeng, men, i motsetning til Høyre, har FrP også grepet fatt i det vanskelige – nemlig at det er forskjell på innvandrere. FrP har lenge tatt til ordet for å begrense den innvandringen som ikke er bærekraftig og satse på den som er bærekraftig. De har også tatt til ordet for å begrense familieinnvandringen, raskere retur når avslag på opphold foreligger og, slik som jeg har forstått det, gjennomgå de rettigheter som arbeidsinnvandrere i dag får fra omtrent dag en. Om jeg har forstått det riktig vil FrP knytte flere rettigheter til norsk statsborgerskap og samtidig gjøre det vanskeligere å bli statsborger. I praksis tolker jeg det til at det vil være å yte sin plikt før en kan kreve sin rett.
Og så har jeg lyst å spørre: Hva er så alternativet fra de andre partiene? Langt verre, hvis jeg får lov å svare. Men som kjent: da er man jo inhuman. Innvandring og økonomi synes å forbli det mest betente tema i lang tid...."
Les hele artikkelen:
Økonomi og innvandring
Og så har jeg lyst å spørre: Hva er så alternativet fra de andre partiene? Langt verre, hvis jeg får lov å svare. Men som kjent: da er man jo inhuman. Innvandring og økonomi synes å forbli det mest betente tema i lang tid...."
Les hele artikkelen:
Økonomi og innvandring
Labels:
innvandring,
politikk
Wednesday, October 3, 2012
Det blir færre nordmenn
Fremtidsutsiktene ser dårlig ut for Oslo. For Oslo har stadig flere innbyggere med ikke-vestlig innvandringsbakgrunn, samtidig som nordmenn flytter ut. Hvilke økonomiske utslag dette gir er fraværende i enhver festtale, men bør til gjengjeld spikres på veggen hos enhver ansvarlig politiker og byråkrat (og gjerne i enhver avisredaksjon).
Men de underutviklede som jobber i VG klarer naturligvis ikke å se alvoret i saken. VG klarer i dag å presentere tallene sett i lys av kongefamilien, og beviser dermed sin totalt manglende forståelse for at befolkningsutviklingen krever politisk oppmerksomhet.
Les hele: Befolkningsutvikling: Ikke helt konge
Labels:
innvandring,
nordmenn,
VG
Monday, October 1, 2012
Noen av oss er uten skyld
"Hvis vi tar med innvandrerbefolkningens etterkommere og holder norsk befolkning konstant, vil innvandrere kunne være i flertall i 2055. Dette såkalte høyalternativet til SSB er basert på en lavere innvandring enn det har vært i de fem siste årene til Norge, og er dermed ikke urealistisk. Den velferdspakken som tilbys i Norge er som en magnet for verdens fattige."
Det er dere som stemmer på (særlig) Arbeiderpartiet og Høyre som er skyldig i at Norge blir totalt forandret, kanskje endog blir et muslimsk land i 2055. Kanskje på tide å våkne opp?
Les hele kronikken: Dramatisk befolkningsutvikling for Oslo
Leserkommentar:
En sån här artikel vore omöjlig att publicera i svensk press. Den skulle aldrig få bli publicerad ens och om den mot all förmodan blev publicerad, skulle ett ramaskri av högröstade vänstermänniskor, kulturelit och expofanatiker gapa och skriva om rasism och alla likas värde. Därför råder locket på i Sverige. Ingen får kritisera den numera likt en religion omhuldade mångkulturen och massinvandringspolitiken.
Glöm inte att Sverige tar in ännu fler utomeuropéer än Norge. Bidragsinvandringen slår ständigt nya rekord i Sverige. Sverige tar emot 1/4 av EU:s flyktingar, fast vi är en 1/27-del av EU. Ni kan ju bara föreställa er hur utvecklingen kommer att bli här hos oss i Sverige.
-Cavatus,
Jeg har klikket på ditt navn, - og forstår at du vet hva du snakker om med over 100.000 likes. Takk for din innsats, - og at du bryr deg også om Norge, - som om ikke Sverige var nok.
Mon tro om Aftenpostens redaksjon vil sette inn all sin
kraft på å bevare Norge som en demokratisk levedyktig
nasjon, - og presse på helt til befolkningsveksten fra land
som Afghanistan, Somalia, Syria, Irak, Pakistan osv.
kommer under kontroll.
-eplejuice
Det er dere som stemmer på (særlig) Arbeiderpartiet og Høyre som er skyldig i at Norge blir totalt forandret, kanskje endog blir et muslimsk land i 2055. Kanskje på tide å våkne opp?
Les hele kronikken: Dramatisk befolkningsutvikling for Oslo
Leserkommentar:
En sån här artikel vore omöjlig att publicera i svensk press. Den skulle aldrig få bli publicerad ens och om den mot all förmodan blev publicerad, skulle ett ramaskri av högröstade vänstermänniskor, kulturelit och expofanatiker gapa och skriva om rasism och alla likas värde. Därför råder locket på i Sverige. Ingen får kritisera den numera likt en religion omhuldade mångkulturen och massinvandringspolitiken.
Glöm inte att Sverige tar in ännu fler utomeuropéer än Norge. Bidragsinvandringen slår ständigt nya rekord i Sverige. Sverige tar emot 1/4 av EU:s flyktingar, fast vi är en 1/27-del av EU. Ni kan ju bara föreställa er hur utvecklingen kommer att bli här hos oss i Sverige.
-Cavatus,
Jeg har klikket på ditt navn, - og forstår at du vet hva du snakker om med over 100.000 likes. Takk for din innsats, - og at du bryr deg også om Norge, - som om ikke Sverige var nok.
Mon tro om Aftenpostens redaksjon vil sette inn all sin
kraft på å bevare Norge som en demokratisk levedyktig
nasjon, - og presse på helt til befolkningsveksten fra land
som Afghanistan, Somalia, Syria, Irak, Pakistan osv.
kommer under kontroll.
-eplejuice
Labels:
innvandring,
politikk
Sunday, September 9, 2012
En helt vanlig dag på torget i Malmø i Sverige
Se videoen, en helt vanlig dag i Malmø. Er det slik dere som stemmer på Arbeiderpartiet og andre multikulturelle partier ønsker det skal bli i Norge, også?
Klikker dere på linken nedenfor, kommer dere til en svensk hjemmeside som heter Avpixlat. Der kan dere følge med på den galskapen som foregår i Sverige i disse tider.
Att Malmö är en av de städer i Sverige som snabbast närmar sig brytpunkten där svenskar är en minoritetsgrupp betvivlar man inte när man ser och hör detta. Våra medier och politiker vill göra det till något kontroversiellt eller rentav politiskt extremt att ifrågasätta denna utveckling. Det extrema är i själva verket förstås i stället att detta är Sverige 2012. Det reser självfallet också frågor om Sverige 2024, 2034 osv.
Les hele: En vanlig dag på Gazarems… ehh förlåt, torget i Malmö
Friday, September 7, 2012
Er tiden snart ute for Aftenposten?
Redaktør for A-magasinet, Kjersti Løken Stavrum, har en leder til siste nummer som på en kort og presis måte formulerer hva som er i veien med det norske mediokratiet: De har mistet kontakten med den lesermassen de lever av og henvender seg til.
Den korte artikkelen: Tiden ute for “Ola” og “Kari” er nifs. De fleste vil rykke til ved en slik “dødsdom”. De vil vite at rent billedlig er tiden slett ikke ute for disse rotnorske navnen: de nyter tvert om en renessanse. Nå dukker gamle norske navn opp igjen på nyfødte. Det er en liten nasjonalistisk bølge på gang. Her får de vite av A-magasinets redaktør at det er suspekt. Det er å signalisere at man ikke tar det nye Norge inn over seg.
Les hele: Klokkene ringer, men neppe for “Ola” og “Kari”
Leserkommentarer hos Document:
Det første som slår meg når jeg leser artikler av denne typen i media er hva agendaen egentlig er? Vilket motiv har de for å undergrave alt som er norsk, av tradisjoner, historie, ja selv det å være nordmann! Våkner de opp om morgenen og tenker: Hvordan skal jeg i dag dele mitt overlegne intellekt med folket ved å skrive om forhold som jeg og de gode vennene mine er opptatt av? Hva kan jeg gjøre i dag for å promotere det multikulturelle (ikke eksplisitt nevnt i artikkelen, men man aner lusa på gangen...), hvordan skal jeg overbevise de uvitende om berikelsen vi er i ferd med å innføre til glede for urinnvånerne! Jo, jeg angriper like godt alt, selv noe så grunnleggende som norske navn! Norske navn i Norge som symbol på det gjennomsnittelig norske? Helligbrøde, vekk med det! De kan da umulig regne med støtte for dette synet av "folket", men klakkørene i MSN vil nok bli begeistret. Endelig en som tar bladet fra munnen!
Selvfølgelig dumt og bortkastet å la seg provosere, men noen ganger blir dumskapen for åpenbar så det er vanskelig å la være! Jeg er jo bare en vanlig "Ola"!
-krisla64
Kjersti Løken Stavrum har virkelig stukket fingeren i øyet på mange. Stort antall innlegg, og for Aposten litt vel mange som er fjernet av moderator.
Men for å gjenta det seg skrev på Aposten: " Det kan jo tenkes at det er Aftenposten tiden er ute for."
-Belisarius
99% av leserkommentarene er negative til artikkelen. Det er iallefall et lys i mørket. Aftenposten er et skip uten kaptein, flytende rundt på havet uten mål og mening og snur med hver bølge og hvert vindkast ettersom hvem av dem som er sterkest. Mannskapet forminskes årlig ettersom mat og drikke tar slutt og ingen port finnes som vil ta i dette skipet. Tilslutt synker det ned i dypet, for aldri å bli funnet igjen.
-HenrikHenriksen
Tybring-Gjedde hadde en kronikk i Aftenposten i går.
Her er en type kommentar som dominerte "debatten" og som til og med fikk ekstra reklame i sidefeltet:
"Det finnes slett intet oppegående ved TGs påstander eller løgner, tvert
imot.
Han er jo bunnslammdreggen til FRP.
Arbeiderpartiets
styringssvikt (16:28)"
Flere seriøse innlegg ble slettet mens denne driten fikk stå HELT til man begynte å svare med sarkasmer. Da ble disse slettet, først.
Ja, stakkars Aftenposten, de gjør så godt de kan med å vulgarisere seg selv.
-ripss
Den korte artikkelen: Tiden ute for “Ola” og “Kari” er nifs. De fleste vil rykke til ved en slik “dødsdom”. De vil vite at rent billedlig er tiden slett ikke ute for disse rotnorske navnen: de nyter tvert om en renessanse. Nå dukker gamle norske navn opp igjen på nyfødte. Det er en liten nasjonalistisk bølge på gang. Her får de vite av A-magasinets redaktør at det er suspekt. Det er å signalisere at man ikke tar det nye Norge inn over seg.
Les hele: Klokkene ringer, men neppe for “Ola” og “Kari”
Leserkommentarer hos Document:
Det første som slår meg når jeg leser artikler av denne typen i media er hva agendaen egentlig er? Vilket motiv har de for å undergrave alt som er norsk, av tradisjoner, historie, ja selv det å være nordmann! Våkner de opp om morgenen og tenker: Hvordan skal jeg i dag dele mitt overlegne intellekt med folket ved å skrive om forhold som jeg og de gode vennene mine er opptatt av? Hva kan jeg gjøre i dag for å promotere det multikulturelle (ikke eksplisitt nevnt i artikkelen, men man aner lusa på gangen...), hvordan skal jeg overbevise de uvitende om berikelsen vi er i ferd med å innføre til glede for urinnvånerne! Jo, jeg angriper like godt alt, selv noe så grunnleggende som norske navn! Norske navn i Norge som symbol på det gjennomsnittelig norske? Helligbrøde, vekk med det! De kan da umulig regne med støtte for dette synet av "folket", men klakkørene i MSN vil nok bli begeistret. Endelig en som tar bladet fra munnen!
Selvfølgelig dumt og bortkastet å la seg provosere, men noen ganger blir dumskapen for åpenbar så det er vanskelig å la være! Jeg er jo bare en vanlig "Ola"!
-krisla64
Kjersti Løken Stavrum har virkelig stukket fingeren i øyet på mange. Stort antall innlegg, og for Aposten litt vel mange som er fjernet av moderator.
Men for å gjenta det seg skrev på Aposten: " Det kan jo tenkes at det er Aftenposten tiden er ute for."
-Belisarius
99% av leserkommentarene er negative til artikkelen. Det er iallefall et lys i mørket. Aftenposten er et skip uten kaptein, flytende rundt på havet uten mål og mening og snur med hver bølge og hvert vindkast ettersom hvem av dem som er sterkest. Mannskapet forminskes årlig ettersom mat og drikke tar slutt og ingen port finnes som vil ta i dette skipet. Tilslutt synker det ned i dypet, for aldri å bli funnet igjen.
-HenrikHenriksen
Tybring-Gjedde hadde en kronikk i Aftenposten i går.
Her er en type kommentar som dominerte "debatten" og som til og med fikk ekstra reklame i sidefeltet:
"Det finnes slett intet oppegående ved TGs påstander eller løgner, tvert
imot.
Han er jo bunnslammdreggen til FRP.
Arbeiderpartiets
styringssvikt (16:28)"
Flere seriøse innlegg ble slettet mens denne driten fikk stå HELT til man begynte å svare med sarkasmer. Da ble disse slettet, først.
Ja, stakkars Aftenposten, de gjør så godt de kan med å vulgarisere seg selv.
-ripss
Labels:
Aftenposten,
innvandring,
media,
multikulturisme,
norsk
Saturday, July 14, 2012
Innvandrere begår mest kriminalitet i Sverige
Sommarens pangnyhet briserar i bloggvärlden. Endast där. Den här nyheten kommer du garanterat aldrig att få läsa i gammelmedia: Svenskarna begår inte längre merparten av brotten i Sverige. Någon gång omkring 2007 gick invandrarna förbi svenskarna i polisanmälda brott – trots att de utgör en minoritet av befolkningen.
....Politikerna vet naturligtvis hur det ligger till. Vi kan vara förvissade om att de har full inblick i den galopperande brottsligheten. De briefas med fakta som aldrig når allmänheten. De går omkring och svettas av nervositet för när bubblan ska brista och allmänheten får veta hur det egentligen ligger till. De är beredda att dölja, ljuga och bortförklara tills kragknappen ryker. Sanningen om konsekvenserna av världens mest ansvarslösa invandringspolitik får inte komma fram. Priset vi betalar ska hemlighållas till varje pris. Utan bloggvärlden skulle vi heller aldrig få veta.
....Trettiosju år senare har vi facit. Dagens politiker kan inte gömma sig bakom naivitet. I dag finns överväldigande bevis för att stora invandrargrupper, framför allt från Mellanöstern och Afrika, har en helt annan syn på moral, heder och brottslighet än majoriteten av svenska folket. I dag vet både alliansregeringen och oppositionen att när vi tar emot invandrare från krigszoner och andra länder med hög brottslighet, då ökar också brottsligheten i Sverige. I synnerhet den grova brottsligheten.
Les hele: Priset vi betalar
....Politikerna vet naturligtvis hur det ligger till. Vi kan vara förvissade om att de har full inblick i den galopperande brottsligheten. De briefas med fakta som aldrig når allmänheten. De går omkring och svettas av nervositet för när bubblan ska brista och allmänheten får veta hur det egentligen ligger till. De är beredda att dölja, ljuga och bortförklara tills kragknappen ryker. Sanningen om konsekvenserna av världens mest ansvarslösa invandringspolitik får inte komma fram. Priset vi betalar ska hemlighållas till varje pris. Utan bloggvärlden skulle vi heller aldrig få veta.
....Trettiosju år senare har vi facit. Dagens politiker kan inte gömma sig bakom naivitet. I dag finns överväldigande bevis för att stora invandrargrupper, framför allt från Mellanöstern och Afrika, har en helt annan syn på moral, heder och brottslighet än majoriteten av svenska folket. I dag vet både alliansregeringen och oppositionen att när vi tar emot invandrare från krigszoner och andra länder med hög brottslighet, då ökar också brottsligheten i Sverige. I synnerhet den grova brottsligheten.
Les hele: Priset vi betalar
Labels:
DDR,
innvandring,
kriminalitet,
Sverige
Thursday, July 12, 2012
Innvandring tilsvarende befolkningen i Kristiansund
Husker du striden om asylsøkerbarna for en liten tid tilbake? Ga det deg inntrykk av at Stoltenberg og den rødgrønne regjeringen hadde tatt tak og begrenset innvandringen til Norge?
Da kommer du nok til å få sjokk av disse tallene:
De første seks månedene i år har om lag 17.500 personer fra land utenfor EØS-området fått oppholdstillatelse i Norge.
Flertallet kommer fordi de søker om gjenforening med familien sin. Så langt i år har UDI behandlet over 9000 søknader om familiegjenforening, og 68 prosent har fått opphold.
Det vil si at Norge har fått en innvandret befolkningsvekst tilsvarende en by på størrelse med Kristiansund på bare et halvt år.
Les hele her: Innvandringen hittil i år like stor som Kristiansund
I samme slengen - hvorfor ikke også lese denne artikkelen:
Asylspørsmål som ikke blir stilt
Her er et lite utdrag fra artikkelen:
.....I det to sider lange intervjuet leser vi ingenting om hvorfor en velstående mor fra Kenya drar den lange veien til Norge for å søke asyl. For Klassekampen-journalist Emilie Ekeberg er trolig spørsmålet fullstendig uinteressant, og det av ulike grunner. En av grunnene kan være en pinlig avsløring av at folk med bakgrunn i Somalia i Norge nesten automatisk får oppholdstillatelse....
Da kommer du nok til å få sjokk av disse tallene:
De første seks månedene i år har om lag 17.500 personer fra land utenfor EØS-området fått oppholdstillatelse i Norge.
Flertallet kommer fordi de søker om gjenforening med familien sin. Så langt i år har UDI behandlet over 9000 søknader om familiegjenforening, og 68 prosent har fått opphold.
Det vil si at Norge har fått en innvandret befolkningsvekst tilsvarende en by på størrelse med Kristiansund på bare et halvt år.
Les hele her: Innvandringen hittil i år like stor som Kristiansund
I samme slengen - hvorfor ikke også lese denne artikkelen:
Asylspørsmål som ikke blir stilt
Her er et lite utdrag fra artikkelen:
.....I det to sider lange intervjuet leser vi ingenting om hvorfor en velstående mor fra Kenya drar den lange veien til Norge for å søke asyl. For Klassekampen-journalist Emilie Ekeberg er trolig spørsmålet fullstendig uinteressant, og det av ulike grunner. En av grunnene kan være en pinlig avsløring av at folk med bakgrunn i Somalia i Norge nesten automatisk får oppholdstillatelse....
Labels:
innvandring
Monday, July 2, 2012
Mer om Clemet, Aftenposten og andre multikulturister
Her er en leserkommentar hos Document om Kristin Clemet - og om regjeringsorganet Aftenposten:
Det mest slående med Kristin Clement er hennes tilsynelatende fullstendige mangel på kunnskaper om islam og pakistansk klantenkning. Ser hun ikke rundt seg heller? Jeg heller mer og mer i retning av å betrakte hennes forskjellige utspill som propaganda fra en person som tror fullt og fast på multikulturalismen. For slike hjelper ikke argumenter. I hennes tilfelle blir det som skulle vi prøve å omvende selve lederen i en religiøs sekt.
Jeg tror jeg vet bedre enn Clement hva som som ble krevet av de unge fra utkant Norge på 50 - 60 tallet som målbevisst kjempet seg frem, og etterhvert tok lederposisjoner i offentlige såvel som i private virksomheter. Ett ord dekker det meste: tilpassning. Det moralske var på plass, fundert på ordentlig oppdragelse og gode skoler. Men småsamfunnets rammer ble for snevre; dynamikken i det fellesskapet en fikk virke i krevde mer - hele tiden ble det snakk om tilpassning.
I Clements og multikulturalistenes tankeverden er det visst slik enhver får komme som en er, og like ubearbeidet som du kommer skal du i fortsettelsen få praktisere dine noter og unoter. Der nordlendinger og andre fra utkant Norge tilpasset seg fellesskapet, oppmuntres muslimer til å kreve "respekt" fra det norske fellesskap for seg og sin klan. Og fordi de er velorganiserte ser vi at muslimer med medienes hjelp har tatt seg en uforholdsmessig stor plass i offentligheten. Andre grupper innvandrere tilpasser seg og ønsker å bli norske. Muslimer kjemper mot å bli for norske.
I Aftenposten28. juni skriver en 21 årig jente svært forstandig: "Det er så trist å være en norskpakistansk jente i det samfunnet vi lever i. Man blir alltid dømt av andre for alle valgene man tar." Videre skriver hun: "... jeg er så lei av å føle alt hatet mot andre etniske grupper. At man ikke kan gifte seg med en person med en annen bakgrunn eller annen kultur. "
Så hadde jeg ventet at Aftenposten fulgte opp redaksjonelt med gjennomtenkt støtte til denne jentestemmen, som sikkert har mange lidelsesfeller. Nei, det skjer ikke. Tvert om rydder avisen - på kommentarplass - rom for en annen muslimsk pike som elsker sin hijab, og får jeg tilføye: foretrekker fortsatt undertrykkelse. At hun ved å iføre seg hijaben tydelig signaliserer til andre mennesker i fellesskapet at hun er islamist, og ikke vil ha med oss å gjøre, bryr hun seg ikke om. Hun er troende, jeg er kuffar. Slik skal det vedbli å være, slik hun tenker. Men slik tenker tydeligvis også Aftenposten og Kristin Clement, og slik har multikulturalistene tenkt siden muslimer kom til Norge. Det er visst dette de mener med begrepet integrering.
-hanslund
Mor Nille rider igjen
Det mest slående med Kristin Clement er hennes tilsynelatende fullstendige mangel på kunnskaper om islam og pakistansk klantenkning. Ser hun ikke rundt seg heller? Jeg heller mer og mer i retning av å betrakte hennes forskjellige utspill som propaganda fra en person som tror fullt og fast på multikulturalismen. For slike hjelper ikke argumenter. I hennes tilfelle blir det som skulle vi prøve å omvende selve lederen i en religiøs sekt.
Jeg tror jeg vet bedre enn Clement hva som som ble krevet av de unge fra utkant Norge på 50 - 60 tallet som målbevisst kjempet seg frem, og etterhvert tok lederposisjoner i offentlige såvel som i private virksomheter. Ett ord dekker det meste: tilpassning. Det moralske var på plass, fundert på ordentlig oppdragelse og gode skoler. Men småsamfunnets rammer ble for snevre; dynamikken i det fellesskapet en fikk virke i krevde mer - hele tiden ble det snakk om tilpassning.
I Clements og multikulturalistenes tankeverden er det visst slik enhver får komme som en er, og like ubearbeidet som du kommer skal du i fortsettelsen få praktisere dine noter og unoter. Der nordlendinger og andre fra utkant Norge tilpasset seg fellesskapet, oppmuntres muslimer til å kreve "respekt" fra det norske fellesskap for seg og sin klan. Og fordi de er velorganiserte ser vi at muslimer med medienes hjelp har tatt seg en uforholdsmessig stor plass i offentligheten. Andre grupper innvandrere tilpasser seg og ønsker å bli norske. Muslimer kjemper mot å bli for norske.
I Aftenposten28. juni skriver en 21 årig jente svært forstandig: "Det er så trist å være en norskpakistansk jente i det samfunnet vi lever i. Man blir alltid dømt av andre for alle valgene man tar." Videre skriver hun: "... jeg er så lei av å føle alt hatet mot andre etniske grupper. At man ikke kan gifte seg med en person med en annen bakgrunn eller annen kultur. "
Så hadde jeg ventet at Aftenposten fulgte opp redaksjonelt med gjennomtenkt støtte til denne jentestemmen, som sikkert har mange lidelsesfeller. Nei, det skjer ikke. Tvert om rydder avisen - på kommentarplass - rom for en annen muslimsk pike som elsker sin hijab, og får jeg tilføye: foretrekker fortsatt undertrykkelse. At hun ved å iføre seg hijaben tydelig signaliserer til andre mennesker i fellesskapet at hun er islamist, og ikke vil ha med oss å gjøre, bryr hun seg ikke om. Hun er troende, jeg er kuffar. Slik skal det vedbli å være, slik hun tenker. Men slik tenker tydeligvis også Aftenposten og Kristin Clement, og slik har multikulturalistene tenkt siden muslimer kom til Norge. Det er visst dette de mener med begrepet integrering.
-hanslund
Mor Nille rider igjen
Sunday, July 1, 2012
Kristin Clemet får juling hos Document
De fleste har vel fått med seg at partiet Høyre ivrer for at Norge skal ta imot enda flere innvandrere. For partiet Høyre og Kristin Clemet synes det ikke å være noen grense for hvor mange vi skal slippe inn i landet.
Kristin Clemet prøver seg endog med et slags bevis på hvor uproblemastisk masseinvandring til landet er i en artikkel i Dagbladet. Det har fått Document til å bruke overskriften Mor Nille rider igjen.
Det er ikke bare logikken som mangler, det er empirien også. Som hos ideologer flest, skriver Document.
Og Documents lesere? Som en leser sier det:
Det er å håpe at Civitas/Clemet nå har parkert seg selv på sidelinjen og forblir der til etter valget, slik at de ikke senker Høyre foran stemmeurnene.
Les resten av leserkommentarene selv - der hagler det med juling for Clemets manglene evne til logisk tenkning!
Kristin Clemet prøver seg endog med et slags bevis på hvor uproblemastisk masseinvandring til landet er i en artikkel i Dagbladet. Det har fått Document til å bruke overskriften Mor Nille rider igjen.
Det er ikke bare logikken som mangler, det er empirien også. Som hos ideologer flest, skriver Document.
Og Documents lesere? Som en leser sier det:
Det er å håpe at Civitas/Clemet nå har parkert seg selv på sidelinjen og forblir der til etter valget, slik at de ikke senker Høyre foran stemmeurnene.
Les resten av leserkommentarene selv - der hagler det med juling for Clemets manglene evne til logisk tenkning!
Labels:
Høyre,
innvandring
Tuesday, June 12, 2012
Planer om å stemme Høyre ved neste valg?
Hvis du har planer om å stemme Høyre ved neste valg - tenk deg da om! E24 skriver 11. juni om Oslo som stadig blir mindre norsk. Etnisk norske forlater hovedstaden.
Tror du det bekymrer Høyre? Langt ifra. Oslos byrådsleder, Stian Berger Røsland (H), ser ingen bekymringer med et befolkningsbytte i hovedstaden. Dette sier høyrebyråden til E24:
- Jeg er glad for at Oslo vokser så fort, og jeg bekymrer meg ikke over at flere nordmenn flytter fra Oslo enn til Oslo, sier byrådsleder Stian Berger Røsland til E24.
- Oslo blir mer internasjonal og mangfoldig. Dette er en trend vi ser i mange byer i Europa. Det hadde faktisk vært rart om Oslo ikke hadde sett samme trend, sier Berger Røsland.
Byrådslederen mener at det blir en alt for generell tilnærming å si at nordmenn flytter ut og innvandrere flytter inn.
- Mange nordmenn flytter inn også. Vi har de innbyggerne vi har og tar imot de innflytterne vi får.
Byrådslederen sier det er en trend i mange byer i Europa. Man kan lure på når byrådslederen sist var utenlands - med mindre han da mener London og Stockholm. Det er nå mer enn ett år siden jeg skrev dette blogginnlegget:
I går så jeg en neger i Tallinn i Estonia
Les hele artikkelen i E24: Etnisk norske flytter ut av hovedstaden
Leserkommentarer hos Document:
Den stakkars "glade" Berger Røsland kan jo ikke si annet. I så fall er han politisk død. Han er en ung mann med en karriere å tenke på. Men jeg tror kanskje han skifter syn når hans eget Ullern endrer karakter.
Selv bidrar jeg med netto utflytting til høsten. Jeg har bodd i Oslo i 15 år, og på den tiden har byen endret seg fra vondt til verre. Den negative utviklingen bortforklares med at Oslo er en del av verden og at dette foregår i alle andre storbyer også, det er helt naturlig.
Det er ikke naturlig for meg.
Jeg er ikke negativ til all innvandring, men ønsker meg en stram, ansvarlig politikk der assimilasjon er målet. Jeg gir blanke i gener og hudfarge og den slags, men er kritisk til totalitære kulturelle og religiøse uttrykk. Jeg er lei av omfavnelsen av og hensynene til andre kulturer, mens norsk kultur devalueres og relativiseres i filler. Og jeg er direkte redd for utryggheten, den brutte samfunnskontrakten.
Mine barn skal ikke betale prisen for en slik uansvarlig politikk. Fra høsten blir det tre færre bleikinger i Oslo. Og tre flere i en mye mindre by.
Det er sikkert høyrevridd av meg og kona å tenke slik. Det får så være.
-SvarktanderBull
Langt fra alle trender er positive. Derfor virker det underlig når byrådslederen er så ubetinget glad over utviklingen og dessuten viser til andre europeiske byer. Ikke minst når man vet hva som skjer der.
Hvorfor skulle ikke vi nordmenn være majoritet i Norge? Er vi ikke i vårt eget land? Enn så lenge...
-verdikonservativ
"- Oslo blir mer internasjonal og mangfoldig. Dette er en trend vi ser i mange byer i Europa. Det hadde faktisk vært rart om Oslo ikke hadde sett samme trend, sier Berger Røsland."
Er multikulturalismens mangfold en trend?
Når denne trenden kuliminerer på samme måte som i Libanon og andre steder der "mangfoldet" har fotfeste og kristne blir i mindretall, så ser ikke jeg lyst på fremtiden.
Jeg tror vi klarer oss best uten visse trender.
-Klokkeren
Jeg ser ikke helt denne trenden i Praha, Budapest, Bratislava, Tallinn, Krakow, Kiev eller andre øst-europeiske perler av noen storbyer. Og godt er det!
-ad1648
Typisk nok er det ikke noe kommentarfelt på denne saken i E24. Der fjerner man systematisk kommentarfeltet i alle saker der det kan tenkes at politisk ukorrekte meninger kommer til uttrykk, dvs. i saker som gjelder innvandring osv.
Det er den type "mediepolitikk" man finner i diverse diktaturer, der mediene kappes om å løpe makthavernes ærend og holde opposisjonelle stemmer ute.
Det er så grenseløst ynkelig av E24 å frivillig sette seg i en slik posisjon som logrende medium for den "offisielle versjon" av spørsmål som angår innvandring. Hvor feige kan man bli?
-ixus90
Tror du det bekymrer Høyre? Langt ifra. Oslos byrådsleder, Stian Berger Røsland (H), ser ingen bekymringer med et befolkningsbytte i hovedstaden. Dette sier høyrebyråden til E24:
- Jeg er glad for at Oslo vokser så fort, og jeg bekymrer meg ikke over at flere nordmenn flytter fra Oslo enn til Oslo, sier byrådsleder Stian Berger Røsland til E24.
- Oslo blir mer internasjonal og mangfoldig. Dette er en trend vi ser i mange byer i Europa. Det hadde faktisk vært rart om Oslo ikke hadde sett samme trend, sier Berger Røsland.
Byrådslederen mener at det blir en alt for generell tilnærming å si at nordmenn flytter ut og innvandrere flytter inn.
- Mange nordmenn flytter inn også. Vi har de innbyggerne vi har og tar imot de innflytterne vi får.
Byrådslederen sier det er en trend i mange byer i Europa. Man kan lure på når byrådslederen sist var utenlands - med mindre han da mener London og Stockholm. Det er nå mer enn ett år siden jeg skrev dette blogginnlegget:
I går så jeg en neger i Tallinn i Estonia
Les hele artikkelen i E24: Etnisk norske flytter ut av hovedstaden
Leserkommentarer hos Document:
Den stakkars "glade" Berger Røsland kan jo ikke si annet. I så fall er han politisk død. Han er en ung mann med en karriere å tenke på. Men jeg tror kanskje han skifter syn når hans eget Ullern endrer karakter.
Selv bidrar jeg med netto utflytting til høsten. Jeg har bodd i Oslo i 15 år, og på den tiden har byen endret seg fra vondt til verre. Den negative utviklingen bortforklares med at Oslo er en del av verden og at dette foregår i alle andre storbyer også, det er helt naturlig.
Det er ikke naturlig for meg.
Jeg er ikke negativ til all innvandring, men ønsker meg en stram, ansvarlig politikk der assimilasjon er målet. Jeg gir blanke i gener og hudfarge og den slags, men er kritisk til totalitære kulturelle og religiøse uttrykk. Jeg er lei av omfavnelsen av og hensynene til andre kulturer, mens norsk kultur devalueres og relativiseres i filler. Og jeg er direkte redd for utryggheten, den brutte samfunnskontrakten.
Mine barn skal ikke betale prisen for en slik uansvarlig politikk. Fra høsten blir det tre færre bleikinger i Oslo. Og tre flere i en mye mindre by.
Det er sikkert høyrevridd av meg og kona å tenke slik. Det får så være.
-SvarktanderBull
Langt fra alle trender er positive. Derfor virker det underlig når byrådslederen er så ubetinget glad over utviklingen og dessuten viser til andre europeiske byer. Ikke minst når man vet hva som skjer der.
Hvorfor skulle ikke vi nordmenn være majoritet i Norge? Er vi ikke i vårt eget land? Enn så lenge...
-verdikonservativ
"- Oslo blir mer internasjonal og mangfoldig. Dette er en trend vi ser i mange byer i Europa. Det hadde faktisk vært rart om Oslo ikke hadde sett samme trend, sier Berger Røsland."
Er multikulturalismens mangfold en trend?
Når denne trenden kuliminerer på samme måte som i Libanon og andre steder der "mangfoldet" har fotfeste og kristne blir i mindretall, så ser ikke jeg lyst på fremtiden.
Jeg tror vi klarer oss best uten visse trender.
-Klokkeren
Jeg ser ikke helt denne trenden i Praha, Budapest, Bratislava, Tallinn, Krakow, Kiev eller andre øst-europeiske perler av noen storbyer. Og godt er det!
-ad1648
Typisk nok er det ikke noe kommentarfelt på denne saken i E24. Der fjerner man systematisk kommentarfeltet i alle saker der det kan tenkes at politisk ukorrekte meninger kommer til uttrykk, dvs. i saker som gjelder innvandring osv.
Det er den type "mediepolitikk" man finner i diverse diktaturer, der mediene kappes om å løpe makthavernes ærend og holde opposisjonelle stemmer ute.
Det er så grenseløst ynkelig av E24 å frivillig sette seg i en slik posisjon som logrende medium for den "offisielle versjon" av spørsmål som angår innvandring. Hvor feige kan man bli?
-ixus90
Labels:
Høyre,
innvandring
Thursday, May 31, 2012
Norge blir en idyll hvis flere nordmenn forlater landet?
I takt med at nordmenn, ikke minst barnefamilier, forlater Groruddalen, ser det ut til at det positive fokuset på Groruddalen øker. I områder hvor nordmenn er i ferd med å bli i mindretall hyller Kongen utviklingen.
Les hele: Andre bydeler har mye å lære av oss
Les hele: Andre bydeler har mye å lære av oss
Labels:
Groruddalen,
innvandring,
mulitkultur
Tuesday, May 15, 2012
Det glade vanvidd
Oslo opplever en kraftig befolkningsvekst, og de ledende politikere uttaler seg i positive ordelag om situasjonen. Ikke minst ønskes det multikulturelle samfunnet og innvandringen velkommen. En artikkel i www.lokalavisen.no viser at det ligger en stor mørk sky over Norges mest multikulturelle område, Groruddalen.
OSLO: Om 20 år blir det nærmere 800.000 innbyggere i Oslo. Byutviklingsbyråd Bård Folke Fredriksen (H) er godt forberedt på dette.
– Det er plass nok i Oslo til å bygge boliger, vi trenger ikke å røre markagrensa og parkene. Vi kommer til å klare dette, sier han.
Les hele: Oslos østlige bydeler under stort økonomisk press
OSLO: Om 20 år blir det nærmere 800.000 innbyggere i Oslo. Byutviklingsbyråd Bård Folke Fredriksen (H) er godt forberedt på dette.
– Det er plass nok i Oslo til å bygge boliger, vi trenger ikke å røre markagrensa og parkene. Vi kommer til å klare dette, sier han.
Les hele: Oslos østlige bydeler under stort økonomisk press
Labels:
innvandring,
Oslo Høyre
Subscribe to:
Posts (Atom)

