Der er store opptøyer i Sverige. Så pass har du vel fått med deg? Men kanskje du ikke er klar over at Sverige er et galmannsland der det er forbudt å identifisere en forbryter som utenlandsk? I Sverige kalles det for rasisme.
Hvor vanvittig Sverige har blitt (det er derfor det blir underholdende), kan du se fra denne leserkommentaren hos Document:
"Å sette seg til med live-sendinger i Aftonbladet og Expressen gjennom natten gav i det minste tre helt uforglemmelig komiske insidenter fra nattens rabalder.
Som da journalisten spurte en eldre nabo i Husby om han var redd. Nei, han var ikke redd. Han hadde hatt bilen stående i gaten, men den ble satt i flammer for tre uker siden. Man kunne formelig ane hva som raste gjennom tankene til journalisten, hvis avis hele natten hadde satt all tyngde på at årsaken til opptøyene var politivolden som inntraff lenge etterpå, da det ble helt tyst og returnert til studio uten ytterligere kommentar.
Eller ungdommene som uttalte at de gjorde dette fordi de hatet politiet, minutter før de gav seg til å kaste brostein på brannbiler og brannfolk som kom til stedet.
Heller ikke til å glemme med det første var Aftonbladets journalist, som natten gjennom stadig forsikret om at alt var "helt lugnt" samtidig som han måtte forklare alt fra eksplosjoner som lød i bakgrunnen, steiner som gikk veggimellom og som ved et tilfelle også måtte avbryte sendingen - før han dukket opp igjen få minutter senere og forsikret om at alt var like lugnt."
-Vincente7
Hvis du nå sitter der og måper, fordi du trodde at Sverige kun var synomymt med den koselige røde stugan, billig øl, flesk og røyk - da trenger du nok å oppdatere deg litt. Skriv Sverige i søkefeltet for denne bloggen eller les denne artikkelen, Politiets skyld, og søk etter mer om Sverige hos Document.
Eller...kanskje ikke. Det vil nok ødelegge kosen og hyggen for deg. Kanskje du heller skal holde deg til Aftenposten og Nrk. Da kan du være trygg på at du får kun de snille nyhetene.
Most people want to believe rather than to know, to take for granted rather than to find out. (James Thurber)
Showing posts with label sensur. Show all posts
Showing posts with label sensur. Show all posts
Tuesday, May 21, 2013
Monday, May 20, 2013
Og så var det Aftenposten - igjen
Hege Storhaug har en artikkel i Aftenpesten i dag, 19.05.13 om innvandringens kostnader som blir fortiet. Og hva tror dere skjedde da det flommet inn med leserkommentarer til artikkelen? Aftenposten sensurerte og slettet hele sulamitten.
Kanskje ikke så rart - for som en leser skriver hos Document: En avis som i praksis er under kontroll av en eks-akp'er og endel oppsop fra Dagbladet er IKKE en konservativ avis.
Vi vil legge til at vi tviler sterkt på om Aftenposten kan kalles en avis i det hele tatt!
Les leserkommentarene her: NRK – en vedvarende ukultur
Kanskje ikke så rart - for som en leser skriver hos Document: En avis som i praksis er under kontroll av en eks-akp'er og endel oppsop fra Dagbladet er IKKE en konservativ avis.
Vi vil legge til at vi tviler sterkt på om Aftenposten kan kalles en avis i det hele tatt!
Les leserkommentarene her: NRK – en vedvarende ukultur
Labels:
partiorgan,
sensur
Dette blir verre og verre, Kyrre Nakkim
Her kan du se, Kyrre Nakkim - utallige eksempler på at Nrk siterer andre medier, for eksempel Finansavisen. Jada, du bør faktisk rødme nå!
Samtlige anbefales å besøke Document og lese leserkommentarene der. Det er opplysende og underholdende!
"Om man bruker søkefeltet hos nrk.no så dukker det opp flere hundre treff som ser ut til å handle om saker som er hentet fra noe som heter Finansavisen...
http://www.nrk.no/sok/index.ph...
Her bare noen av sakene som NRK har hentet fra Finansavisen, og som man vel må formode anses være av større opplysningsverdi enn fillesaken om noen tusen milliarder i utgifter som følge av masseinnvandringen -
Nordmenn velger hytter i Sverige - Østfold - NRK Nyhet... Hittil i år har det blitt solgt over 50 eiendommer. Det skriver Finansavisen...
Petoro kan bli trukket inn i anklagene mot Statoil, ifølge Finansavisen...
SAS innfører bonuspoeng i Norge - Økonomi ... innenriksflyginger. Selskapet stevner dessuten den norske stat, for å få opphevet forbudet mot bonuspoeng, skriver Finansavisen...
Staten storkunde hos PR-byråene - Økonomi I år blir offentlig sektor styrket med 200 kommunikasjonsrådgivere. Samtidig er staten blitt PR-byråenes viktigste kunde, skriver Finansavisen...
Ifølge Finansavisen tapte Lillestrøm spillertvisten i retten. Der har konkursboet til FC Lyn Oslo vunnet fram for sitt syn...
Det er optimisme hos operatøren StatoilHydro, som skal ha funnet olje vest av Træna, melder Finansavisen...
Vi mener alt er gjort riktig, sier Roald Bruun-Hanssen til Finansavisen - 130 mill i tap i eliteserien - Fotball Norske eliteserieklubber styrer mot et samlet underskudd på 130 millioner kroner, skriver Finansavisen...
Domstein skuldar 50 millionar - NRK – Sogn og Fjordane... ... 09.31. Mykje tyder på at 2012 blir nok eit tøft år for brørne Rolf, Gunnar og Knut Magne Domstein og konsernet deira, skriv Finansavisen...
Næringslivet trur på Grande Røys - NRK – Sogn og Fjord... ... I går sa redaktør i Finansavisen, Trygve Hegnar, at han knapt kunne tenke seg eit dårlegare val enn ein førskulelærar frå SV...
Skal servere øl under femmila - Sport ... Skal servere øl under femmila. Det skal serveres øl under femmila i Holmenkollen, skriver Finansavisen...
Må låne penger - Sørlandet - NRK Nyheter ... Styreleder Knut Brundtland i Voss Water raserte selskapets aksjekurs for å skaffe mer penger, skriver Finansavisen...
Osv osv osv."
-Steinadler
Samtlige anbefales å besøke Document og lese leserkommentarene der. Det er opplysende og underholdende!
"Om man bruker søkefeltet hos nrk.no så dukker det opp flere hundre treff som ser ut til å handle om saker som er hentet fra noe som heter Finansavisen...
http://www.nrk.no/sok/index.ph...
Her bare noen av sakene som NRK har hentet fra Finansavisen, og som man vel må formode anses være av større opplysningsverdi enn fillesaken om noen tusen milliarder i utgifter som følge av masseinnvandringen -
Nordmenn velger hytter i Sverige - Østfold - NRK Nyhet... Hittil i år har det blitt solgt over 50 eiendommer. Det skriver Finansavisen...
Petoro kan bli trukket inn i anklagene mot Statoil, ifølge Finansavisen...
SAS innfører bonuspoeng i Norge - Økonomi ... innenriksflyginger. Selskapet stevner dessuten den norske stat, for å få opphevet forbudet mot bonuspoeng, skriver Finansavisen...
Staten storkunde hos PR-byråene - Økonomi I år blir offentlig sektor styrket med 200 kommunikasjonsrådgivere. Samtidig er staten blitt PR-byråenes viktigste kunde, skriver Finansavisen...
Ifølge Finansavisen tapte Lillestrøm spillertvisten i retten. Der har konkursboet til FC Lyn Oslo vunnet fram for sitt syn...
Det er optimisme hos operatøren StatoilHydro, som skal ha funnet olje vest av Træna, melder Finansavisen...
Vi mener alt er gjort riktig, sier Roald Bruun-Hanssen til Finansavisen - 130 mill i tap i eliteserien - Fotball Norske eliteserieklubber styrer mot et samlet underskudd på 130 millioner kroner, skriver Finansavisen...
Domstein skuldar 50 millionar - NRK – Sogn og Fjordane... ... 09.31. Mykje tyder på at 2012 blir nok eit tøft år for brørne Rolf, Gunnar og Knut Magne Domstein og konsernet deira, skriv Finansavisen...
Næringslivet trur på Grande Røys - NRK – Sogn og Fjord... ... I går sa redaktør i Finansavisen, Trygve Hegnar, at han knapt kunne tenke seg eit dårlegare val enn ein førskulelærar frå SV...
Skal servere øl under femmila - Sport ... Skal servere øl under femmila. Det skal serveres øl under femmila i Holmenkollen, skriver Finansavisen...
Må låne penger - Sørlandet - NRK Nyheter ... Styreleder Knut Brundtland i Voss Water raserte selskapets aksjekurs for å skaffe mer penger, skriver Finansavisen...
Osv osv osv."
-Steinadler
Labels:
løgn,
partiorgan,
sensur
Kyrre Nakkim snakker usant
Mange spør seg hvorfor NRK og de største avisene unnlater å ta opp noen av de viktige sakene som Finansavisen har offentliggjort i sin flere uker lange artikkelserie over de overraskende høye langsiktige kostnadene ved masseinnvandringen.
Eller rettere sagt: Folk spør seg hvordan de eventuelt prøver å bortforklare den politiske skjevheten i sin egen dekning ved å forsvare en beslutning som ikke kan forsvares.
Apropos denne unnlatelsessynden er det fra NRK-hold både i privat og halvoffentlig sammenheng blitt sagt at man der på huset helst ikke bare vil referere andres nyheter, men at de foretrekker å produsere dem selv. En Document-leser som har bedt flere medier om forklaring på tausheten, forteller sågar at dette er blitt nesten ordrett bekreftet i en e-post fra Kyrre Nakkim i NRK Nyheter.
Hvis man trodde på svaret, og forøvrig ikke visste bedre, kunne undringen ha opphørt med det. I lys av den senere tids oppmerksomhet omkring den etiske standarden sentralt hos NRK Nyheter, er problemet bare at man der starter dagen med minus ti tusen kredibilitetspoeng, en saldo som langsomt kan bringes opp nærmere null i løpet av lang tids møysommelig arbeid....
....Spesielt interessant er det at den himmelropende usannheten også sies å bli avlevert av Kyrre Nakkim. For hvem andre var det som hos NRK refererte til TV2-saken om Bård Hoksruds sprell i Riga?...
Les mer om tøvet til Kyrre Nakkim og Nrk:
NRK – en vedvarende ukultur
Hvis Nakkim og andre tror de kan lure folk, så les denne leserkommentaren:
Det som gjør den uttalelsen enda mer uredelig er at hvis man minner om Hoksrud-saken, så ble denne tv2-saken eneste sak i debattprogrammet Debatten. For de som husker tilbake så sprakk Hoksrud-saken i 21-nyhetene på en onsdag (man kan minne om at en mulig overgrepssak mot en ordfører sprakk samme dag, selvfølgelig anonymisert til den store gullmedaljen). Ca 24 timer så var dette tema i Nrk's debatten.
Det er kanskje de som tenker, men det er da ikke spesielt? Det som gjør det spesielt er at på det tidspunktet som saken sprakk på tv2, så hadde Nrk med overveldende sannsynlighet en annen sak som tema til debatten. For det er vel ingen som tror at redaksjonen bak programmet debatten går bortimot hele uken uten å klargjøre for debatt. Før de så blir aktive siste 24 timer før debatten går på lufta.
Det forteller vel at Nrk knapt kunne vente med å få utbrodert Hoksrud-saken. Rett og slett meske seg i den til den store gullmedaljen. Og en av de som deltok i debattprogrammet: KYRRE NAKKIM.
Så mye for hans at de vil ikke refere til andres nyheter og vil helst produsere nyheter selv.
-smokewater
Nakkim og andre bør huske på at med internett lagres alt for fremtiden. Derfor; når de bløffer, kan det hentes frem igjen - og vi er mange som følger med!
Labels:
innvandring,
løgn,
økonomi,
partiorgan,
politikk,
sensur
Monday, January 28, 2013
Her er artikkelen Hylland Eriksen og Universitetet ville fjerne
....Samtidig som Hylland Eriksen går til sak mot Aftenposten og Bandehy, har han fått forskningsnytt ved Universitet i Oslo til å fjerne et intervju med ham, der han nettopp snakket om å dekonstruere majoriteten. Klikker man på lenken får man følgende beskjed: Dette dokumentet er ikke publisert.
Hvilket er et falsum. Hvordan kan universitet delta i en slik retusjering av historien?
Hylland Eriksen vil ha full kontroll - over fortid, nåtid og fremtid....
Hylland Eriksen har klaget Aftenposten inn for PFU
***
Ingen kan redigere nettet, spesielt ikke fjerne ting fra fortiden ( http://archive.org er nyttig i slike tilfeller )
http://web.archive.org/web/201...
Det er jo ikke kos for elitene å få revet av seg sin liberale maske i full offentlighet... La oss håpe vi får se mer av dette etterhvert, da flere journalister begynner å forstå at det er meningen at de skal jobbe for de som egentlig betaler for mediene (vanlige folk), og ikke de som kun viderefordeler midler som de har konfiskert fra vanlige folk.
- Tore_Hund
Og her er artikkelen som universitetet og Hylland Eriksen ønsket fjernet:
Håper på fem nye Culcom-år
Hvilket er et falsum. Hvordan kan universitet delta i en slik retusjering av historien?
Hylland Eriksen vil ha full kontroll - over fortid, nåtid og fremtid....
Hylland Eriksen har klaget Aftenposten inn for PFU
Ingen kan redigere nettet, spesielt ikke fjerne ting fra fortiden ( http://archive.org er nyttig i slike tilfeller )
http://web.archive.org/web/201...
Det er jo ikke kos for elitene å få revet av seg sin liberale maske i full offentlighet... La oss håpe vi får se mer av dette etterhvert, da flere journalister begynner å forstå at det er meningen at de skal jobbe for de som egentlig betaler for mediene (vanlige folk), og ikke de som kun viderefordeler midler som de har konfiskert fra vanlige folk.
- Tore_Hund
Og her er artikkelen som universitetet og Hylland Eriksen ønsket fjernet:
Håper på fem nye Culcom-år
Labels:
sensur
Saturday, September 29, 2012
Refusert av Aftenposten
Du som kaster bort pengene dine på Aftenposten - her har du et eksempel på hva den venstrevridde, multikulturelle blekka refuserer av innlegg:
Dårleg film vekte verda
Som du kan se, refusering hos Aftenposten betyr ikke at sensuren knebler viktige ytringer helt og holdent. Der finnes andre og langt mer betydningsfulle kanaler enn den blekka med forvirrede medarbeidere som kalles Aftenposten. Som en leser hos Document sier: Refusert av Aftenposten er et kvalitetstegn. Hva skulle vi gjort uten Document?
Dårleg film vekte verda
Som du kan se, refusering hos Aftenposten betyr ikke at sensuren knebler viktige ytringer helt og holdent. Der finnes andre og langt mer betydningsfulle kanaler enn den blekka med forvirrede medarbeidere som kalles Aftenposten. Som en leser hos Document sier: Refusert av Aftenposten er et kvalitetstegn. Hva skulle vi gjort uten Document?
Labels:
Aftenposten,
psykiatri,
sensur
Monday, September 17, 2012
Munnkurv for offentlig ansatte i Norge?
Jeg kjente ikke til denne historien før jeg leste om den hos Frontpagemag. Siden Frontpagemag er på engelsk, vet nå også utallige utlendinger om den diktatoriske holdningen til Oslo kommune.
Du kan lese historien på engelsk - eller hos Aftenposten.
Husk på - du har lov til å eventuelt spy mens du leser historien. Faktisk vil det være et sunnhetstegn:
Kneblet av kommunen
Du kan lese historien på engelsk - eller hos Aftenposten.
Husk på - du har lov til å eventuelt spy mens du leser historien. Faktisk vil det være et sunnhetstegn:
Kneblet av kommunen
Labels:
Oslo kommune,
sensur
Friday, September 14, 2012
Mer fra galmannslandet Sverige
”Vilka Röster är det vi får höra i dagens Sverige? Vilka släpps fram? Vilka stoppas?”, spør Julia Caesar i denne kronikken, og i kjent stil svarer hun selv: ”Rösterna lever sina liv i ett utrymme som har skapats av någon och som begränsas av någon. Någon, någonstans, bestämmer vad som får sägas och vad som inte får sägas. Någon rycker i trådarna. Någon släpper fram. Någon stänger ute. Minsta lilla felsteg så är man rökt. Straffet för ett förfluget ord är först en offentlig och förnedrande pudel, sedan avstängning eller uteslutning.” Caesars dom er som vanlig hard og kontant, og hun unnlater heller ikke å navngi hvilke personer som styrer meningsdannelse i Sverige og hvilke medier som trekker i trådene.
Les hele: Svenske Røster av Julia Caesar.
Les mer om galskapen i Sverige i en artikkel skrevet av
Pia Kjærsgaard: Den svenske løgn
Orker du mer svensk vanvidd, så les også denne artikkelen:
Den tause redselen
Hun gjorde det utenkelige og helvete brakte løs. Presten Helena Edlund i den svenske kirken benyttet seg av ytringsfriheten til å stille spørsmål ved den svenske kirkens unnfalne holdning overfor islam og etterlyste en tydeligere kristen identitet. ”Jeg burde ha visst bedre,” skriver hun.
”.....Dagens Sverige präglas inte av frimodig öppenhet utan av tyst rädsla, ibland till nivåer där den nästan går att ta på. Så vad har hänt i mitt Sverige? Vad är det som får vuxna, intelligenta och engagerade människor att vända bort blicken istället för att säga sin mening?
En av de allvarligaste förändringarna i Sverige under de senaste decennierna menar jag är den praktiska inskränkningen av yttrandefriheten. Varje vuxen svensk med någon form av självbevarelsedrift vet vilka åsikter som är ”godkända” och att avvikande åsikter inte går ostraffade förbi. Särskilt inom vissa områden gäller det att vakta sin tunga. Håller du inte med, så håller du i alla fall käft om du vet ditt eget bästa.....
Les hele: Svenske Røster av Julia Caesar.
Les mer om galskapen i Sverige i en artikkel skrevet av
Pia Kjærsgaard: Den svenske løgn
Orker du mer svensk vanvidd, så les også denne artikkelen:
Den tause redselen
Hun gjorde det utenkelige og helvete brakte løs. Presten Helena Edlund i den svenske kirken benyttet seg av ytringsfriheten til å stille spørsmål ved den svenske kirkens unnfalne holdning overfor islam og etterlyste en tydeligere kristen identitet. ”Jeg burde ha visst bedre,” skriver hun.
”.....Dagens Sverige präglas inte av frimodig öppenhet utan av tyst rädsla, ibland till nivåer där den nästan går att ta på. Så vad har hänt i mitt Sverige? Vad är det som får vuxna, intelligenta och engagerade människor att vända bort blicken istället för att säga sin mening?
En av de allvarligaste förändringarna i Sverige under de senaste decennierna menar jag är den praktiska inskränkningen av yttrandefriheten. Varje vuxen svensk med någon form av självbevarelsedrift vet vilka åsikter som är ”godkända” och att avvikande åsikter inte går ostraffade förbi. Särskilt inom vissa områden gäller det att vakta sin tunga. Håller du inte med, så håller du i alla fall käft om du vet ditt eget bästa.....
Är då Sveriges framtid ohjälpligt nattsvart? Jag vägrar att tro det. Fler och fler tecken syns i skyn som tyder på att människor börjar kvickna till. Likriktningen och inskränkningarna har blivit alltför tydliga. De etiketter som hittills kastats på folk för att tysta och idiotförklara, är inte lika effektiva längre. Även de starkaste ord vattnas ur om de används för flitigt.
Sverige må vara ett land där den tysta rädslan styr. Men skrämseltaktiken fungerar bara så länge vi låter oss skrämmas. Det går att bestraffa en, eller tio, eller femtio. Men tusen? Tiotusen? Nu viskar alltfler röster att kejsaren är naken, och när de som varit tysta så länge, inte längre är det – då kommer det att hända saker.
Så mitt avslutande tips i höstrusket får bli detta: Kura ihop dig i soffan och se Bröderna Lejonhjärta. Fråga dig sedan vilket samhälle du vill leva i – och vad du tänker göra åt det. För trots allt finns det saker man måste göra även om det är farligt. Annars är man ingen människa utan bara en liten lort.”
Labels:
DDR,
multikultur,
sensur,
Sverige
Sunday, July 8, 2012
Mer fra det nye DDR - Sverige
Hera Lamppu Maduro skrev blogg i Skånska Dagbladet. Hun er frilansfotograf og fotolærer, og bor i Seved, en bydel i Malmø som har et dårlig rykte. Hun skulle egentlig ikke skrive om politikk, men virkeligheten i Seved er påtrengende. Hun kom inn på situasjonen i nabolaget, i Malmø og Sverige, og undret hvordan fremtiden skulle bli.
Det må man ikke i dagens Sverige. I det øyeblikk man beveger seg over usynlige grenser, kommer sanksjonene.
Det har Hera Lamppu Maduro fått merke. Innlegg ble fjernet fra avisens nettsider. Dernest begynte den sosiale utfrysingen: venner og kolleger slutter å hilse, snakker ikke lenger til henne.....
.....Dette er interessant. Med “de andre kvinnorna” mener Maduro kvinner med utenlandsk bakgrunn. De er ikke så nøye med riktige meninger. Det kommer an på andre ting. Om man er rettskaffen, vennlig, til å stole på. Det er slike grunnleggende ting som betyr noe, ikke om man har de riktige meningene. Men i dagens Sverige betyr riktige meninger alt, og de som ikke har dem blir straffet og bannlyst.
Det gjærer under overflaten i Sverige. Det gjør at meningsvokterne er årvåkne og slår ned på alt som viser tendens til mer grunnleggende kritikk.
Les hele: Sensurert av Skånska Dagbladet
Det må man ikke i dagens Sverige. I det øyeblikk man beveger seg over usynlige grenser, kommer sanksjonene.
Det har Hera Lamppu Maduro fått merke. Innlegg ble fjernet fra avisens nettsider. Dernest begynte den sosiale utfrysingen: venner og kolleger slutter å hilse, snakker ikke lenger til henne.....
.....Dette er interessant. Med “de andre kvinnorna” mener Maduro kvinner med utenlandsk bakgrunn. De er ikke så nøye med riktige meninger. Det kommer an på andre ting. Om man er rettskaffen, vennlig, til å stole på. Det er slike grunnleggende ting som betyr noe, ikke om man har de riktige meningene. Men i dagens Sverige betyr riktige meninger alt, og de som ikke har dem blir straffet og bannlyst.
Det gjærer under overflaten i Sverige. Det gjør at meningsvokterne er årvåkne og slår ned på alt som viser tendens til mer grunnleggende kritikk.
Les hele: Sensurert av Skånska Dagbladet
Labels:
DDR,
diktatur,
meningsvoktere,
politisk betent,
riktige meninger,
sensur,
Sverige,
tabu,
vokter
Tuesday, July 3, 2012
Det styres med jernhånd i Sverige, vår tids DDR
Hvis du er en som ikke har lest artiklene til Julia Caesar om tilstandene i Sverige, da har du gått glipp av mye viktig informasjon. Kanskje er du en av få som fortsatt lever i den villfarelsen at du får vite det du trenger via Nrk og Aftenposten?
Glem det! Aftenposten og Nrk refuserer over en lav sko og den informasjonen de velger å publisere, er nøye anrettet. Visse temaer diskuteres helst ikke, og skulle de se seg nødt til å gjøre det, sørger de alltid for at de riktige personene med de riktige meningene - for eksempel redaktør i Aftenposten, Harald Stanghelle - fører an i ordskiftet.
Human Rights Service (HRS) publiserer heldigvis det meste av det Julia Caesar skriver. Besøk denne alternative informasjonskilden og søk etter Julia Caesar - da får du opp mange artikler med et innhold som trolig vil overraske deg. Etter det vil nok Nrk og Aftenposten fortone seg som tidligere sovjetunionens Pravda.
HRS publiserer nå den nyeste artikkelen av Julia Caesar:
"Som kjent er ikke innvandrings- og integreringspolitikken et tema for debatt i Sverige. Tvert om. Den styres med jernhånd av den politiske eliten, godt hjulpet av mediene, og målet er entydig: det skal være lettere å få opphold i Sverige. De står samlet mot enhver kritikk, noe som ikke minst utspiller seg i en felles boikott av det innvandringskritiske partiet Sverigedemokraterna (SD) – samtidig med at det samme partiet bare vokser på meningsmålingene. Avstanden mellom de styrende og folket øker. For ”svenska politiker har bestämt att Sverige ska vara ett undantagsland. Vi ska vara bättre än alla andra. Världsmästare. Bäst i klassen,” raser Julia Caesar, og peker på at regjeringen er i gang med å sløse bort landets viktigste kapital."
Les hele artikkelen: Unntakslandet
Glem det! Aftenposten og Nrk refuserer over en lav sko og den informasjonen de velger å publisere, er nøye anrettet. Visse temaer diskuteres helst ikke, og skulle de se seg nødt til å gjøre det, sørger de alltid for at de riktige personene med de riktige meningene - for eksempel redaktør i Aftenposten, Harald Stanghelle - fører an i ordskiftet.
Human Rights Service (HRS) publiserer heldigvis det meste av det Julia Caesar skriver. Besøk denne alternative informasjonskilden og søk etter Julia Caesar - da får du opp mange artikler med et innhold som trolig vil overraske deg. Etter det vil nok Nrk og Aftenposten fortone seg som tidligere sovjetunionens Pravda.
HRS publiserer nå den nyeste artikkelen av Julia Caesar:
"Som kjent er ikke innvandrings- og integreringspolitikken et tema for debatt i Sverige. Tvert om. Den styres med jernhånd av den politiske eliten, godt hjulpet av mediene, og målet er entydig: det skal være lettere å få opphold i Sverige. De står samlet mot enhver kritikk, noe som ikke minst utspiller seg i en felles boikott av det innvandringskritiske partiet Sverigedemokraterna (SD) – samtidig med at det samme partiet bare vokser på meningsmålingene. Avstanden mellom de styrende og folket øker. For ”svenska politiker har bestämt att Sverige ska vara ett undantagsland. Vi ska vara bättre än alla andra. Världsmästare. Bäst i klassen,” raser Julia Caesar, og peker på at regjeringen er i gang med å sløse bort landets viktigste kapital."
Les hele artikkelen: Unntakslandet
Labels:
DDR,
jernhånd,
meningsdiktatur,
sensur,
Sverige
Thursday, May 31, 2012
Er Norge på vei mot et orwellsk samfunn?
Et Norge på vei mot et orwellsk samfunn?
Det er Hege Storhaug i Human Rights Service som lurer, etter at Oslo tingrett har valgt å sensurere vitner tilhørende den politiske høyresiden, mens vitnene som som har venstreorienterte synspunkter skal kunne kringkastes.
Oslo tingrett har besluttet at vitnemålene fra Øivind Strømmen, Lars Gule og Mattias Gardell i ABB-saken kan kringkastes, men ikke vitnemål fra Walid al-Kubaisi, Bruce Bawer eller Ole Jørgen Anfindsen. Det gis ingen begrunnelse for avgjørelsen, som minner om det samfunnet ABB ønsker seg: et totalitært samfunn der ytringer og tanker sensureres, skriver Hege Storhaug.
Ingen synes å forstå avgjørelsen - de fleste rister på hodet og synes Oslo tingrett rett og slett har foretatt en merkelig beslutning.
– Jeg stiller meg uforstående til at samfunnsdebattanter langt ute på venstresiden kan kringkastes, mens man nekter å vise vitner fra høyresiden, sier tidligere Frp-politiker Jan Simonsen til NRK.
– Det vil bare befeste det inntrykket mange på høyresiden har om at man blir boikottet, og at ytringsfriheten ikke gjelder for dem, slik at de ikke slipper til. Det understøtter jo det Anders Behring Breivik har pekt på, tilføyer SImonsen.
Det er Hege Storhaug i Human Rights Service som lurer, etter at Oslo tingrett har valgt å sensurere vitner tilhørende den politiske høyresiden, mens vitnene som som har venstreorienterte synspunkter skal kunne kringkastes.
Oslo tingrett har besluttet at vitnemålene fra Øivind Strømmen, Lars Gule og Mattias Gardell i ABB-saken kan kringkastes, men ikke vitnemål fra Walid al-Kubaisi, Bruce Bawer eller Ole Jørgen Anfindsen. Det gis ingen begrunnelse for avgjørelsen, som minner om det samfunnet ABB ønsker seg: et totalitært samfunn der ytringer og tanker sensureres, skriver Hege Storhaug.
Ingen synes å forstå avgjørelsen - de fleste rister på hodet og synes Oslo tingrett rett og slett har foretatt en merkelig beslutning.
– Jeg stiller meg uforstående til at samfunnsdebattanter langt ute på venstresiden kan kringkastes, mens man nekter å vise vitner fra høyresiden, sier tidligere Frp-politiker Jan Simonsen til NRK.
– Det vil bare befeste det inntrykket mange på høyresiden har om at man blir boikottet, og at ytringsfriheten ikke gjelder for dem, slik at de ikke slipper til. Det understøtter jo det Anders Behring Breivik har pekt på, tilføyer SImonsen.
Labels:
Oslo tingrett,
sensur,
terrorsaken
Sunday, April 29, 2012
DDR-Sverige
Nyligen publicerade centerpartisten Staffan Danielsson en debattartikel i Dagens Nyheter som avhandlade de så kallade ensamkommande flyktingbarnen och deras påstådda åldrar, som i internationella tester sällan visat sig stämma.
Det tok kun noen timer før Danielsson (naturligvis) ble stemplet som rasist, fremmedfiendtlig, brun og endog psykisk syk.
Slik er dagens Sverige. Landet har blitt en kopi av tidligere DDR.
Dette må være en våt drøm for mange multikulturister her i landet. Hadde det ikke vært flott om alle som uttalte seg kritisk om innvandring ble skjøvet ut i det ytterste mørke, slik som i Sverige?
Les hele: Välkommen till vår värld, Danielsson!
Relatert bloggpost: Mannen på bildet er et barn - i Sverige
Det tok kun noen timer før Danielsson (naturligvis) ble stemplet som rasist, fremmedfiendtlig, brun og endog psykisk syk.
Slik er dagens Sverige. Landet har blitt en kopi av tidligere DDR.
Dette må være en våt drøm for mange multikulturister her i landet. Hadde det ikke vært flott om alle som uttalte seg kritisk om innvandring ble skjøvet ut i det ytterste mørke, slik som i Sverige?
Les hele: Välkommen till vår värld, Danielsson!
Relatert bloggpost: Mannen på bildet er et barn - i Sverige
Subscribe to:
Posts (Atom)