Showing posts with label Høyre. Show all posts
Showing posts with label Høyre. Show all posts

Friday, July 19, 2013

Høyre ønsket shariaråd i Norge


Voldtatt og dømt til fengsel - ikke uvanlig i Shariastyrte muslimske land. Det barbariske ved sharialover kom plutselig tett på Norge. Dommen mot norske Marte (24), fordi den godtroende unge kvinnen anmeldte en voldtekt i Dubai, kan bli en heftig føljetong denne sommeren, der ikke minst penger og politikk kommer i sentrum. Og mangel på moral, og da ikke fra Marte. Tvert om har hennes atferd gitt storpolitikken et slag i trynet.

.....Men det er også andre som sitter i gjørma. Det norske Utenriksdepartementet (UD), med minister Espen Barth Eide i spissen, prøvde i går å «ta avstand fra dommen», men forsøket ble oppfattet akkurat så ynkelig som det er. «Vi gir henne støtte i prosessen frem mot anke,» skrev Barth Eide på sin twitterprofil, som raskt ble parert av FrPs Per-Willy Amundsen med «Er ikke «vi gir henne støtte i prosessen frem mot anke» diplomatspråk for: «vi foretar oss ingenting”?».

Også Høyreleder Erna Solberg hev seg over twitter, med følgende melding (se forrige lenke): «Middelaldersk menneskesyn, norske myndigheter bør reagere tydeligere». Da kan vi kanskje slå fast at Solberg har lært ett og annet siden hun applauderte shariaråd i Norge i 2003. For på 10 år kan en lære seg mye, men den samme Høyrelederen bør påse at kunnskapen brer seg i hele organisasjonen. For i 2010 foreslo Hordaland Høyre på nytt shariaråd, støttet av Høyres innvandringspolitiske talsmann.


Les hele: Marte midt imot makta

Friday, November 9, 2012

Støtter Høyre Clemets ønske om masseinnvandring?

«Clemet vil åpne alle sluser – vil ha fri flyt av mennesker»: Ja, finnes det noe mere ekstremt tankegods; enn et slikt synspunkt fra presumtivt oppegående personer innenfor et etablert parti her i landet?! For man må nesten gni seg i øynene, og lure på om man har lest rett.

Når jeg studerer Høyres svenske variant; Moderaterna i Sverige - og deres ekstreme leder; Statsminister Fredrik Reinfeldt sitt eget regime, så frykter jeg Erna Solbergs gjeninntreden i en eventuell ny regjering neste år, og da attpå til som statsminister! Denne høyrekvinne er en ekstremt grenseoverskridende variant av en globaliserings-entusiast. Hvor mange ganger har Solberg formanende kommet med mantraet om at «vi lever i en stadig mere globalisert verden», og - hvor EU-overstyring fra Brussel er hennes kjæreste ønske, selv nu i disse krisetider hvor EU står fullstendig avkledd foran det europeiske folk. Ei heller har man glemt denne «femme fatale» sitt forslag som kommunalminister i «Bondevik II regjeringen»; om en implementering av sharia-lovgivning i Norge, eller hennes fanatiske entusiasme for Datalagringsdirektivet.

Før, så undret jeg meg over hvor denne noe kunnskapsenfoldige høyrekvinnelige leder hentet sin «viten» i fra. Men nå vet vi dèt med en ganske så stor grad av sikkerhet, nemlig ideologen og tenkeren Kristin Clemet og hennes viltre unge; den ekstremliberale «tenkesmien» Civita. For Civita er ikke noe søtt og yndig fra det fordums stolte bunadshøyre, men en trollkjærring fra det store globaliserte mørkerom, «hvor pengene i kisten klinger, og sjel og kultur raskt ut av kroppen springer», for å parafrasere en kirkepolitisk hendelse fra den lysere middelalder.

Kristin Clemet har lenge vært et skremmende menneske fra den virkelige reelle- og genuine høyreekstreme flanke, med sine helt livsfjerne visjoner for det ekstrem-individualistiske, høyreanarkistiske grenseløse kaos; hvor alt og alle kan flyte fritt for kapitalen og profittens beste. Hennes siste klargjørende utsagn for all verden er intet annet enn liberalideologisk ekstremisme i verbal tapning, som - om disse tanker skulle få gjennomslag, ville ført hele samfunnet inn i ekstremitetenes rotløse mørke avgrunn.

Multikulturens fanebærere finnes til venstre og til høyre i det politiske bilde. At venstresiden via sin fundamentalistiske internasjonalistiske barndom havnet på denne multikulturelle kurs, kan man historisk sett nesten forstå. Men at tidligere konservative nasjonsbygger-partier som Høyre (og Venstre) i dag fronter multikulturens grenseløse utopi, ja se det er totalt uforståelig. Man sviker egentlig sin en gang historiske misjon, hvor devisen var «Alt for Norge». For et kvantesprang av et hamskifte, når man blikker noen tiår tilbake i tid.

Et stort paradoks er det derfor, at høyrepolitikere som Kristin Clemet og Erna Solberg så til de grader envist forfekter multikultur og globalisme, samtidig som både Arbeiderpartiet (og valgtaktiske mini-SV) begynner å tenke høyt den andre veien...

Så til Høyres statsministerkandidat Erna Solberg har jeg følgende oppfordring:

1. Jeg og mange med meg, forventer, at partiet Høyre klargjør sin innvandringspolitikk over for norske velgere i anledning stortingsvalget neste år. Og jeg spør herved: Støtter Du Kristin Clemet sine visjoner for det grenseløse verdenssamfunn?

2. Du selv, Erna Solberg, kan mere enn gjerne skrive en kommentar her på Document, slik at vi kan få bekreftet om du deler folkeflertallets bekymringer og vil stramme kraftig inn på innvandringen til Norge - eller, at Du går globalistenes multikulturelle ærend ved at gå for så godt som fullstendig åpne grenser til vårt land. -

Valget er herved Ditt Erna Solberg, før vi velgere selv tar vårt endelige valg om et knapt år!

-Pluto

Ovenstående er en leserkommentar til artikkelen hos Document:
Clemet vil åpne alle sluser – vil ha fri flyt av mennesker

Her er noen flere leserkommentarer hos Document:

Jeg skulle virkelig ønske, Pluto, at denne artikkelen kom på trykk og fikk den omtale den fortjener i media. Det er jo sannheter som her presenteres, og uten omsvøp!

Men vi har fått den merkelige situasjon at Høyre stormer frem på meningsmålingene fordi folk reagerer på de rødgrønnes manglende interesse for det norske samfunnet og folks daglige problemer. - For det å vise for all verden Norges godhet er det som teller i Arbeiderpartiets lededelse.

Høyre har forholdt seg tause, de, i ly av misnøyen med AP. Skandaler har partiet også ungått. Mediene har gitt drahjelp og ikke motbør.

Så kommer Clement med sine globaliseringsvisjoner, og blir med det alle redaktørers og journalisters yndling. De tenker jo likt. Der er det jo ingen som med styrke taler om norskhet og patriotisme. - Innvandrernes kultur er det de vil ha. Og assimilering skal derfor motarbeides. Erna Solberg, med sin tro på globalismen, er blitt den mediene foretrekker. Med Pakistan-turen bekreftet hun hvor hun står.
-hanslund

***


I utgangspunktet skulle jeg stemme Høyre, men hver gang Clemet sier noe havner jeg hos FrP...
-Aesop

***


ISLAMISERING OG
SHARIADOMSTOLER MED HØYRE


Høyre vil ha mer innvandring. Dette kan umulig være noen
hemmelighet, for det så vi helt klart den gang Erna Solberg var
Kommunalminister i Bondevikregjeringen.


Som minister i denne regjering foreslo hun til og med å
tillate muslimene å opprette shariadomstoler i Norge.


Vi har sett at dette bar helt galt av sted i England, men
likevel klarer en høyrepolitiker i Bergen å åpne for ny debatt om
shariadomstoler i Norge.


Nå stoler jeg ikke en gang på FRP som febrilsk ønsker plass
i Høyre regjeringen.


Kanskje AP blir mer å stole på i denne saken.
-Erik Gifford

Sunday, July 1, 2012

Kristin Clemet får juling hos Document

De fleste har vel fått med seg at partiet Høyre ivrer for at Norge skal ta imot enda flere innvandrere. For partiet Høyre og Kristin Clemet synes det ikke å være noen grense for hvor mange vi skal slippe inn i landet.


Kristin Clemet prøver seg endog med et slags bevis på hvor uproblemastisk masseinvandring til landet er i en artikkel i Dagbladet. Det har fått Document til å bruke overskriften Mor Nille rider igjen.


Det er ikke bare logikken som mangler, det er empirien også. Som hos ideologer flest, skriver Document.


Og Documents lesere?  Som en leser sier det:
Det er å håpe at Civitas/Clemet nå har parkert seg selv på sidelinjen og forblir der til etter valget, slik at de ikke senker Høyre foran stemmeurnene.


Les resten av leserkommentarene selv - der hagler det med juling for Clemets manglene evne til logisk tenkning!

Tuesday, June 12, 2012

Planer om å stemme Høyre ved neste valg?

Hvis du har planer om å stemme Høyre ved neste valg - tenk deg da om! E24 skriver 11. juni om Oslo som stadig blir mindre norsk. Etnisk norske forlater hovedstaden.


Tror du det bekymrer Høyre?  Langt ifra. Oslos byrådsleder, Stian Berger Røsland (H),  ser ingen bekymringer med et befolkningsbytte i hovedstaden. Dette sier høyrebyråden  til E24:


- Jeg er glad for at Oslo vokser så fort, og jeg bekymrer meg ikke over at flere nordmenn flytter fra Oslo enn til Oslo, sier byrådsleder Stian Berger Røsland til E24.
- Oslo blir mer internasjonal og mangfoldig. Dette er en trend vi ser i mange byer i Europa. Det hadde faktisk vært rart om Oslo ikke hadde sett samme trend, sier Berger Røsland.
Byrådslederen mener at det blir en alt for generell tilnærming å si at nordmenn flytter ut og innvandrere flytter inn.
- Mange nordmenn flytter inn også. Vi har de innbyggerne vi har og tar imot de innflytterne vi får.

Byrådslederen sier det er en trend i mange byer i Europa. Man kan lure på når byrådslederen sist var utenlands - med mindre han da mener London og Stockholm. Det er nå mer enn ett år siden jeg skrev dette blogginnlegget:

I går så jeg en neger i Tallinn i Estonia

Les hele artikkelen i E24: Etnisk norske flytter ut av hovedstaden

Leserkommentarer hos Document:

Den stakkars "glade" Berger Røsland kan jo ikke si annet. I så fall er han politisk død. Han er en ung mann med en karriere å tenke på. Men jeg tror kanskje han skifter syn når hans eget Ullern endrer karakter.
Selv bidrar jeg med netto utflytting til høsten. Jeg har bodd i Oslo i 15 år, og på den tiden har byen endret seg fra vondt til verre. Den negative utviklingen bortforklares med at Oslo er en del av verden og at dette foregår i alle andre storbyer også, det er helt naturlig.
Det er ikke naturlig for meg.
Jeg er ikke negativ til all innvandring, men ønsker meg en stram, ansvarlig politikk der assimilasjon er målet. Jeg gir blanke i gener og hudfarge og den slags, men er kritisk til totalitære kulturelle og religiøse uttrykk. Jeg er lei av omfavnelsen av og hensynene til andre kulturer, mens norsk kultur devalueres og relativiseres i filler. Og jeg er direkte redd for utryggheten, den brutte samfunnskontrakten.
Mine barn skal ikke betale prisen for en slik uansvarlig politikk. Fra høsten blir det tre færre bleikinger i Oslo. Og tre flere i en mye mindre by.
Det er sikkert høyrevridd av meg og kona å tenke slik. Det får så være.
-SvarktanderBull

Langt fra alle trender er positive. Derfor virker det underlig når byrådslederen er så ubetinget glad over utviklingen og dessuten viser til andre europeiske byer. Ikke minst når man vet hva som skjer der.
Hvorfor skulle ikke vi nordmenn være majoritet i Norge? Er vi ikke i vårt eget land? Enn så lenge...
-verdikonservativ 

"- Oslo blir mer internasjonal og mangfoldig. Dette er en trend vi ser i mange byer i Europa. Det hadde faktisk vært rart om Oslo ikke hadde sett samme trend, sier Berger Røsland."
Er multikulturalismens mangfold en trend?
Når denne trenden kuliminerer på samme måte som i Libanon og andre steder der "mangfoldet" har fotfeste og kristne blir i mindretall, så ser ikke jeg lyst på fremtiden.
Jeg tror vi klarer oss best uten visse trender.
-Klokkeren

Jeg ser ikke helt denne trenden i Praha, Budapest, Bratislava, Tallinn, Krakow, Kiev eller andre øst-europeiske perler av noen storbyer. Og godt er det!
-ad1648     


Typisk nok er det ikke noe kommentarfelt på denne saken i E24. Der fjerner man systematisk kommentarfeltet i alle saker der det kan tenkes at politisk ukorrekte meninger kommer til uttrykk, dvs. i saker som gjelder innvandring osv.
Det er den type "mediepolitikk" man finner i diverse diktaturer, der mediene kappes om å løpe makthavernes ærend og holde opposisjonelle stemmer ute.
Det er så grenseløst ynkelig av E24 å frivillig sette seg i en slik posisjon som logrende medium for den "offisielle versjon" av spørsmål som angår innvandring. Hvor feige kan man bli?
-ixus90

Friday, March 30, 2012

"Noen" har bestemt at innvandringen er problemfri

Under tittelen ”Oslofolk sier ja takk til flere innvandrere” presenterer Aftenposten Aften en artikkel som bevitner at ”noen” har bestemt seg for at innvandringen til Oslo er problemfri. Til og med SSB lyder overrasket, hvilket kanskje forklarer deres tidligere tilbakeholdenhet med tallene.

Det er mye godt stoff i artikkelen Villeder om innvandrere i Oslo?
- publisert av Human Rights Service.

Trodde virkelig Aftenposten at de kunne lure folk sånn uten videre? Jo, forresten - noen er lettlurte, som for eksempel byrådsleder Stian Berger Røsland i Høyre. Velgerne bør merke seg at Høyre har blitt et innvanderentusiastisk parti. Skriv det ned, slik at dere kanskje husker det ved neste valg!

Tuesday, September 8, 2009

En opphetet diskusjon blir til angrep og krangel

Les dette åndssvake sludderet som er skrevet på Nrks hjemmeside om den såkalte krangelen mellom Siv Jensen og Erna Solberg. Der er også en link til "krangelen" hvis dere ikke så innslaget i Dagsrevyen.

Å kalle dette for krangel er latterlig. En noe opphetet diskusjon, kanskje, men ikke noe mer.

Men enda mer latterlig er uttalelsene og konklusjonene disse to valgforskerne kommer med. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg skal le eller gråte!

Gratulerer, Erna Solberg

Jeg må bare gratulere Erna Solberg med en glimrende opptreden i partiutspørringen i Nrk i kveld. Erna fremsto som sikker og trygg på egen politikk. Hun svarte meget godt for seg i utspørringen. Den som eventuelt ikke får tiltro til henne og partiet Høyre etter den utspørringen, må være hjernevasket sosialist.

Thursday, September 3, 2009

Aftenposten vil snu - etter valget



Det har kommet overraskende mange anklager mot Aftenposten ved dette valget. Avisen har blitt anklaget for å drive en negativ kampanje mot de to største borgerlige partiene, Høyre og Fremskrittspartiet. Mange hevder at avisen har blitt et propagandaorgan for den sittende regjeringen. Selv om avisen helt sikkert vil endre dette etter valget, kan det komme til å koste Aftenposten dyrt.

Flere bloggere har skrevet om Aftenpostens venstrevridde linje. Stortingskandidat for Akershus FrP, Tom Staahle, skriver dette på sin blogg:

I løpet av en drøy uke kjørte Aftenposten ukritisk ut kritiske nyhetssaker der "eksperter" raljerte over FrPs justispolitikk og andre politiske saksfelt. Nå viser det seg i følge P4 at det er "eksperter" med meget sterke bindinger til de rød-grønne partiene som har uttalt seg, uten å gjøre leseren oppmerksom på bindingene til de rød-grønne.

Nettstedet, kommentar.no, har også kommet med tilsvarende anklager om kampanjejournalistikk i Aftenposten:

Aftenposten og NRK er like sterke tilhengere av en AP – regjering eller en sosialistisk dominert regjering som Klassekampen og Dagsavisen. Hver eneste dag har de to førende propagandaorganene innlegg og utfall som har som formål dels å stigmatisere FrP, dels å splitte Høyre og FrP.

Jeg tror Aftenposten kommer til å fortsette i samme leia - helt frem til valget. Når valget derimot er over, tipper jeg det vil komme mange vennligsinnede artikler om Siv Jensen og Frp, og om Erna Solberg og Høyre. Hensikten vil være brannslukking.

Faren er nemlig stor for at et betydelig antall abonnenter kan komme til å si opp avisen. De som eventuelt gjør det, kan komme til å oppdage det samme som det jeg gjorde for flere år siden, nemlig at Aftenposten og enhver annen papiravis er helt overflødig. Alle sammen utsettes vi daglig for en gedigen informasjonsstrøm fra alle kanter og kanaler. Om Aftenposten uteblir vil man knapt merke forskjellen.

Mister Aftenposten abonnenter, kommer de derfor neppe tilbake. Det kan - i dobbel forstand - komme til å bli prisen Aftenposten må betale for en journalistikk mange synes er uredelig.

Tuesday, September 1, 2009

Aftenposten og Nrk ønsker sosialistisk regjering



Aftenposten og NRK er like sterke tilhengere av en AP – regjering eller en sosialistisk dominert regjering som Klassekampen og Dagsavisen.
Hver eneste dag har de to førende propagandaorganene innlegg og utfall som har som formål dels å stigmatisere FrP, dels å splitte Høyre og FrP.

Statlige forskningsinstitusjoner som Transportøkonomisk Institutt (TØI) har også kastet seg inn i valgkampen med ”forskning” som viser hvor forferdelig det vil gå i samferdselssektoren med en FrP/Høyre – regjering. Dette står i grell kontrast til hva bilister erfarer og hva jernbaneeksperter fortviler over når det satses på luftslott (lyntog), kanskje om 50 år, fremfor dobbeltspor i vår tid.

Trenger du gode argumenter for å stemme Høyre eller Fremskrittspartiet, les mer her:
kommentar.no

LO-pampene frykter Høyre




Høyre går til valg på mangfold og maktspredning. Det betyr at mange kan miste innflytelsen de har i dag om Erna Solberg blir statsminister.

Man kan nesten fristes til å stemme Høyre bare på grunn av dette:

Roar Flåthen og LO: «Partisponsor, medieeier, fagforening osv. Må finne seg i at jeg lytter like mye til YS, Akademikerne, Unio, NITO og de som har valgt å være uorganiserte som til LO.»

- Vi frykter Høyre og Solberg, sier LOs nestleder Tor Arne Solbakken.

Å kjempe mot LO er minst like viktig som å kjempe mot Arbeiderpartiet.

Se flere som vil miste makten med Erna Solberg som statsminister: Disse får mindre makt under Erna

Friday, May 22, 2009

Per Østvolds idiotiske påstand





Statsminister Stoltenberg har gjort det - nå forsøker også Per Østvold seg: Å påstå at Høyre og Fremskrittspartiet ikke bryr seg om vanlige arbeidsfolk. Påstanden er latterlig ulogisk.

Frp bryr seg ikke om arbeidstagerne, mener Per Østvold i Transportarbeiderforbundet. Østvold hevder at Frp setter sjefer og eiere foran arbeidstagernes interesser.


Per Østvolds påstand blir latterlig ulogisk. Som jeg skrev da statsminister Stoltenberg prøvde seg med samme tåpelige utsagn om Høyre:

Noen burde forlange at statsministeren forklarer hvorfor Høyre kun skulle være opptatt av å tilgodese rikfolket, og det på bekostning av vanlige arbeidere. På hvilken måte ville det gavne Høyre å kun favorisere de med store formuer? Antall personer som tilhører de aller rikeste er ikke stort nok til å kunne gjøre Høyre til landets største parti.

Samme argument gjelder for Per Østvold: Velgergrunnlaget til Frp er faktisk vanlige arbeidsfolk. Det ville ikke gavnet Frp å ignorere vanlige lønnsmottakere til fordel for dem som er sjefer og eiere. Flertallet av de som stemmer Frp er mennesker som hverken er sjefer eller eiere av bedrifter.

Arbeiderpartiet og SV lever godt på myten om at de er partiene for de svake. Høyre og Fremskrittspartiet, derimot, må bevise det. Noe disse partiene også har gjort mange ganger. Det gjelder bare å ha øyne og intelligens nok til å kunne se det.