Tuesday, September 8, 2009

Journaliststudentene er politisk røde

Journaliststudentane ved Høgskolen i Oslo vil stemma raudgrønt. Frp hamnar på mikroplass.

Slik vil dei nye journaliststudentane ved HiO stemma:
Rødt: 11%
SV: 14%
Ap: 23%
Sp: 3%
Venstre: 9%
KrF: 9%
Høyre: 9%
FrP: 3%
Veit ikkje: 19%

– Eg får håpa at journaliststudentane tek til vitet, seier Per Valebrokk, redaktør og administrerande direktør for E24 til journalisten no

Problemet ville bortfalle helt og holdent hvis det ble alminnelig akseptert at journalister ikke stemmer ved valg.

3 comments:

  1. Bortsett fra at det er et kvalmt eksempel på ønske om politisk undertrykkelse av noen du er uenige med, så tror jeg du overdriver antall journalister her til lands ganske betraktelig hvis du tror at de som gruppe kan påvirke resultatet betydelig med sine stemmer.

    Problemet ditt er nok heller at folk på høyresida er mer opptatt av kjapp profitt og dermed blir økonomer og denslags i stedet for journalister...

    ReplyDelete
  2. Morsomt at FrP som stadig vekk sutrer over hvor "udemokratiske" den nåværende regjeringen er, mens de selv ønsker å fjerne stemmeretten for journalister! Haha! :) Dere fornektere dere ikke... Selvmotsigende tullprat.

    At journalister og journaliststudenter er røde, er godt nytt for alle velgerne stadig lures trill rundt av FrP. Røde journalister sørger for å få frem SANNHETEN om FrP. I motsetning til hva FrP selv gjør.
    Sannheten om FrP må frem i blant den også, hvor ubehagelig det enn måtte være for dere.

    ReplyDelete
  3. Uffa meg...I suffer fools!

    Anonym - du viser at du ikke har forstått bæra av hva dette dreier seg om. Les alt som jeg har publisert angående journalister og hvorfor de ikke bør stemme. Kanskje kan du da forstå, men for å være helt ærlig; jeg tviler sterkt. Temaet og problemstillingen ligger sannsynligvis på et altfor komplisert nivå for deg.

    Til deg P: Du har tydeligvis heller ikke forstått mye. Rådet jeg ga til Anonym gir jeg også til deg. Les og prøv å forstå det jeg har skrevet om temaet. Forøvrig er det snakk om frivillighet, ikke tvang. Det er dere sosialister som påfører folket tvang - ikke Frp.

    ReplyDelete