Friday, January 14, 2011

Politikeren Hans Kristian Amundsen skifter beite

Redaktør for avisa Nordlys i Tromsø, Hans Kristian Amundsen, blir ny statssekretær i Fiskeri- og kystdepartementet.

– Nå er jeg heldig som får jobbe med politikk. Prisen er dessverre at jeg må slutte i Nordlys, en avis og jobb jeg er glad i sier den ferske statssekretæren.

Han tror ikke spranget mellom journalistikken og politikken vil bli stor.

– Jeg har tillatt meg å mene mye om samfunnet fra et nordnorsk ståsted i jobben som redaktør. Nå får jeg praktisere det jeg har ment og får være med der beslutningene tas.


Amundsen har helt rett i at spranget mellom det han kaller journalistikk og politikk ikke blir stor. Det Amundsen har bedrevet i Ap-blekka Nordlys kan ikke kalles for journalistikk - tvert om, Amundsen har i alle år vært en skam for journalistikken!

For sin politiske virksomhet i form av vedvarende støtte til den rødgrønne regjeringen belønnes han nå med en jobb som statssekretær. Amundsen forlater Tromsø og en Ap-blekke ribbet for all troverdighet.

Nordlys-redaktør Amundsen går av.

No comments:

Post a Comment