Friday, October 28, 2011

Journalisten Ole Torp er en illeluktende fisk

Les Hans Rustad sitt slakt av Nrk-programmet Aktuelt.
Ytringsfrihet på norsk.

.....Avslutningsvis sa Torp til Anfindsen: Du får veie dine ord, for det er kan hende det er lenge til neste gang du blir invitert.

Da hadde debatten lenge vært så ujevn at Anfindsen begynte å få seernes sympati bare pga behandlingen, og Torps avskjedsreplikk etterlot ingen tvil. Anfindsen var en illeluktende fisk......



Les også Ole Torp bør lære seg folkeskikk i Aftenposten.

Fra kommentarspalten til document.no:

- I sum var det bare en taper i denne debatten. Det var ikke Arnfindsen, men troverdigheten til NRK.

- Det var et trist skue. Det var som om all profesjonalitet var revet bort, all journalistisk integritet var forduftet.

- Kjente jeg ble frustrert selv av hvordan NRK undervurderte mitt intellekt i går. Heldigvis finner jeg igjen optimismen så snart jeg får besøkt document.no, og sett at det ikke bare er jeg som oppfatter ting på denne måten, og at oppegående personer gir motsvar. Det er mye god terapi i å lese Document.no på dager som dette. Det er beroligende å vite at de ikke får drive på slik uten å bli arrestert for det.


- Åse Kleveland mente innvandrerfrykten skyldtes uvitenhet og
myter. Virker det kjent? Har vi hørt det før? Ja, vi har hørt det før, så det er Intet nytt under solen. Åse Kleveland arikulerer et ekko
fra alle dem vi har mistet tiltroen til? Den påståtte uvitenhet er et mantra vi er gått fullstendig trøtt av, nettopp fordi det ikke er sant. Er det virkelig uvitenheten som gjør meg bekymret for innvandringen? Så lær meg en sannhet som tar bort min bekymring! Så vis meg den empiri som gjør min frykt latterlig! Så lær meg en historie som gir meg nattesøvnen tilbake! Så led meg til de små minoriteter i Pakistan, i Sudan eller Egypt som kan fortelle meg om et tolerant islam! Så sett meg inn i de talløse kvinneskjebner i Saudi-Arabia, i Bangladesh eller Syria som gir meg troen på et kjærlig islam. Så finn den sannhet som tar alle mine bekymringer bort. Jeg ber deg Åse Kleveland, syng meg en ballade om det islam jeg ikke kan finne i Tripoli, i Amman eller Kabul. Syng meg en sang om et annerledes islam. Syng meg en sang Åse Kleveland…

No comments:

Post a Comment