Monday, November 16, 2009

Skatteetaten ødelegger folks tillit til systemet

Her er nok en sak som viser at Skatteetaten mer eller mindre tilfeldig må ha tauet inn medarbeidere fra gaten. Skatteetaten har fortalt Oskar Martinsson at han har fått alt fra en smell på 10.000 kroner til 5.000. Ingen av delene stemmer.

Her er et utdrag fra telefonsamtaler mellom Martinsson og Skatteetaten:

- Nei, klagen er ikke tatt til følge. Du må betale 3.800 kroner, sier damen i andre enden.

På bordet hjemme lå to innbetalingsblanketter. Martinsson ringte for å høre hva han skulle gjøre.

- Kast dem, sa den første damen.

Martinsson dobbeltsjekket.

- Du må ikke rive dem i stykker, sa den andre.

- Akkurat nå har jeg gitt opp. Det er snart likegyldig for meg om jeg må betaler eller ei. For alt jeg vet, kunne jeg like godt snakket med vaktmesteren hos Skatt Øst, sier Oskar Martinsson.


Les hele saken: Goddag mann, Skatt Øst!

No comments:

Post a Comment