Monday, November 16, 2009

Terroristene hos Skatt Øst

Vi gleder oss stort hver gang noen vinner en skattesak mot Skatt Øst. Etter seks år og to runder i retten, har Arne Hjeltnes vunnet over staten ved Skatt Øst i en skattesak, skriver e24.

Man kan lure på hva slags klientell det er som jobber hos Skatt Øst, om de er komplett udugelige eller om de har sett det som sin oppgave å ta flest mulig skatteytere - som tross alt er de som betaler lønningene deres.

Tidligere har vi skrevet om Hans Norum, som ble skjønnslignet til trygd og uførhet. Vi gadd vite hvor mange andre som også har blitt terrorisert og knekt av Skatt Øst. De fleste har nemlig ikke ressurser til å leie dyre skatteadvokater, slik Arne Hjeltnes gjorde.

- Hadde jeg ikke hatt de ressursene jeg har, hadde jeg ikke hatt mulighet til å kjøre saken frem. Jeg har lagt ut flere hundre tusen kroner i advokatutgifter, og jeg måtte betale inn den omstridte skatten. Det er et problem for mange, sier Hjeltnes.

- Jeg synes ligningsmyndighetene har vært vrange og vanskelige. De hadde en dårlig sak, men trodde sikkert de skulle slå meg på utholdenhet, sier Hjeltnes.

Det vitner om at Skatt Øst ikke bryr seg om rettferdig behandling av mennesker. Skatt Øst ser det åpenbart som sin viktigste oppgave å drive inn mest mulig penger til statskassen - koste hva det koste vil!

Les også advokat Paul Rynning fortelle litt om problemet i det norske skatte- og ligningssystemet: Statens Ofre.

No comments:

Post a Comment