Sunday, May 31, 2009

Hijab på barn gjør meg rasende





Jeg bor i et område i Oslo hvor mange invandrere er bosatt. Det betyr med andre ord at jeg ikke bor i området der overklassesosialistene våre bor, nemlig beste vestkant i Oslo.

I dag har vi hatt varmt vær her i Oslo. De flese barn i området har naturligvis vært ute og lekt.

Blant lekende barn i lette sommerklær har jeg kunnet se invandrerjenter forskriftsmessig tildekket med fotside kjoler og hijab. Hvor varmt og ubehagelig det må ha vært for disse stakkars jentene, kan vi kun forestille oss.

At voksne kvinner velger å tildekke seg, får bli deres sak. Men at småjenter tvinges til å gjøre det samme, gjør meg rett og slett rasende!

Takk og pris for muslimer som Noman Mubashir, som sier: - La barn få være barn

1 comment:

  1. Jeg er Muslim, og jeg går med hijab og jeg mener også at barn ikke bør gå med hijab. Men grunnen at mange foreldre gir barnet hijab er for at de skal venne seg til den, slik at det blir lettere for dem i fremtiden. Man kjenner ikke den varmen når man er vant til den. I Egypt når temp. går opp til 35 grader jenter har på seg 3 forksjellige hijab (stylet) og de har det bra. I Irak folk går med boble-jakker når det er 30 grader... Jeg begynte å gå med hijab som voksen, og da jeg holdt på å smelte, satt venninene mine, som gikk med hijab siden de var barrn ute på cafeen og drakk en varm te:) Nå ble jeg vant til hijaben, men jeg ønsker jeg fikk mulighet til å venne meg til den før.

    ReplyDelete