Thursday, November 3, 2011

Destruktivt i Dagbladet og VG

To seniorkommentatorer, Hanne Skartveit i VG og John Olav Egeland i Dagbladet, leverte lørdag kommentarer som var så på viddene at man må lure på hvordan det er mulig når man arbeider i et nyhetsmedium.

Les hele Tabloid krise .

Utdrag av kommentarene i Document.no

- .....Full honnør til deg her, Hans Rustad! Du tar dem fullstendig på kornet. Jeg storkoser meg!

Maken til livsfjernhet og manglende realitetssans skal man lete lenge etter. Vi vet at avstanden er stor mellom den journalistiske overklasse og folk flest, men dette slår alle rekorder, hva gjelder dårskapens formidling....

- .....Jeg leste den samme artikkelen av Skartveit, og satte kaffen i halsen.

- .....VG elitens avis? LOL:),kanskje i deres egne øyne, men realiteten er at de fortsattt er det foraktede "FRP-segmentet" som kjøper og leser VG, og ikke de "hippe" og verdensvante cafe-latte-drikkerne på Grünerløkka. Jeg synes både VG og Dagbladet er tabloidsøppel uansett og det er flere år siden jeg bruke penger på noen av disse....

- ....."De to representerer nettopp den elite, maktkonsentrasjon, ekslusivitet og udemokratiske holdninger som de advarer mot."

Ja, det var det jeg satt og tenkte hele veien da jeg leste artikkelen her. Pressestanden her i Norge preges av mye synsing, lite refleksjon og politisk agenda kombinert med en uendelig selvgodhet.

No comments:

Post a Comment