Saturday, July 11, 2015

Flyktninger bør hjelpes der de kommer fra



- Jeg har stemt Høyre i alle år, men her er jeg enig med Frp.

Debatten rundt hvor mange flyktninger som Norge skal ta imot, raser på ulike fora og sosiale medier. Det startet nedgangen til Arbeiderpartiet på meningsmålingene, og debatten splitter den blåblå regjeringen i to.

Nå hiver den nye børskongen, Christian Ringnes, seg inn i debatten.

- Å ta imot 8.000 flyktninger til Norge, er ressurssløsing, sier Ringnes til Nettavisen.

- Min far sa alltid at jeg var født til å stemme Høyre. Det tror jeg han hadde rett i, for jeg har stemt Høyre i alle år. Men her er jeg enig med Frp.

Ringnes mener at man i stedet for å pøse ut milliarder av kroner på flyktninger her til lands, heller bør finne løsninger som hjelper flyktningene i sine hjemland.

- Vi må heller bruke tilsvarende beløp, i hvert fall en tiendedel av det, på å hjelpe flyktningene der de kommer fra. Eksperter synes enige om at penger brukt lokalt er 20 ganger mer virkningsfulle.

- Men det er klart at når du er i Middelhavet og ser en båt, så plukker du opp menneskene, det vil alle gjøre. Men man må prøve å lage et system, slik at det ikke blir så mange mennesker der ute.

- Å ta imot 8.000 flyktninger til Norge, er ressurssløsing

No comments:

Post a Comment