Friday, July 10, 2015

Kristelige politikere på Stortinget

I tilfelle du ikke visste det:

– Jeg (...) er åpen på at jeg er personlig kristen, uttalte Frp-leder Siv Jensen i Vårt Land (31. august 2013).

«... jeg oppfatter meg som kristen...» (Høyre-leder Erna Solberg, Vårt Land 31. august 2013)

«Jeg forstår ikke alltid Gud, jeg. For noen år tilbake var jeg veldig opptatt av å forstå, men nå hviler jeg mer og mer i at jeg ikke kommer til å forstå.» (Nåværende Sp-leder Trygve Slagsvold Vedum, Vårt Land 7. juli 2012)

«... ser ikke på ‘Kristen-Jonas’ som et skjellsord. Det er greit for meg.» (Ap-leder Jonas Gahr Støre, Vårt Land 1. desember 2014)

«Selvfølgelig er han det.» (Venstre-leder Trine Skei Grande på spørsmål om Jesus er frelseren hennes,Vårt Land 24. januar 2015)

KrFs Knut Arild Hareide har selv levert en lang rekke frimodige Jesus-sitater. Altså er det kun SVs Audun Lysbakken av partilederne på Stortinget som ikke har bekjent kristen tro offentlig.

Les hele artikkelen: 
Hareides amerikanske drøm

Der kan dere se, dere gamle tanter og onkler rundt om i Norge - dere som tror dere stemme på Kristelig Folkeparti fordi det er det eneste partiet med kristelige ledere. I den sammenhengen kan jeg ikke dy meg: Hvis Gud virkelig ønsket Kristelig Folkeparti, tror dere ikke da at Krf hadde vært det største partiet i landet? Hmmm...kanskje det er på tide å ruge litt over det der, spørre dere selv om kan hende...?

Nemlig! Vær forsiktig! Kanskje dere bør bruke et annet partis stemmeseddel ved neste valg?

No comments:

Post a Comment