Monday, April 16, 2012

Venstresidens bruk av ekstremisten til egen propaganda

"....Jeg er også redd for de som vil gi rettssaken en politisk dimensjon. Behring Breivik er en politisk ekstremist som har hentet de viktigste ideene sine fra ytre høyre. Det er ikke tilfeldig at han frykter islam, kaller Arbeiderpartiet for forrædere, og hater de samme enkeltpersonene som mange andre sinte folk på ytre høyre hater. Men han har ingen med seg. To psykiatrirapporter har slått fast at han lider av en psykisk lidelse – de er bare ikke enige om hvilken.

Du må forstå innvandringsdebatten for å forstå Behring Breivik. Men du kan ikke bruke Behring Breivik for å forstå innvandringsdebatten. Selv om vi nordmenn ellers har ulike meninger, står vi i dette spørsmålet nesten alle på samme side: Den siden som vil løse de problemene vi måtte ha ved å snakke sammen, i stedet for å skyte på hverandre.

De som vil gjøre rettssaken politisk forstår ikke hvor splittende det vil være. De oppfyller Behring Breiviks drøm om å være en aktør i samfunnsdebatten, en som blir lyttet til, som setter agendaen...."

Les Bjørn Stærks artikkel: Sirkus Behring Breivik

Leserkommentar til artikkelen:

"Dette er en forholdvis god artikkel/blogg som forsøker å forklare litt om sirkuset som pågår. Jeg for min del ville tiet ihjel hele Breivik, men det jeg har oppdaget og som skremmer meg litt i dette sirkuset er hvordan venstresiden benytter en ekstremist til egen propaganda.

Det ble lov å demonisere innvandrer motstandere med ord som islamofober, innvandrer fiender, eller rasehatere etc. og jeg som er motstander av den innvandringspolitikken som er ført føler meg demonisert.

Det hjelper ikke at jeg sier at jeg er 100% mot vold, drap etc og kun for å frie ytringer, frie valg og at man gjør motstand via fredlige demostrasjoner og via politiske valg - jeg blir demonisert uansett fordi jeg kan kalles innvandringsfiendlig, eller Islamofob og innehar ikke ytringsansvar, samt at jeg sannsynligvis har mulige grener til rasehatende små grupper. At noen mener seg berettiget til å fremme slike beskyldninger gjør meg steike forbannet.

Jeg har ikke noe mot å gi en sort, en homo, en lesbisk, eller en muslim en klem? Det er ikke det innvandringsdebatten omhandler!!

Derfor er jeg skremt at at Breivik blir satt i bås med andre. Han står alene med sine drap, men han spiser sikkert brunost på skiven som Jens Stoltenberg og har kanskje blå bukser som noen i SVindler partiet, uten at disse personer ellers er like. Alle de jeg har nevnt tenker kanskje at det var en fin fin solskinnsdag i dag, uten at andre tanker må likestilles? Dette gjelder også i innvandringsdebatt . Den demoniseringen som AP/SV står i spissen for når tema blir tatt opp er svært skremmende og polariserende i det norske folk.

Det rareste av alt er at jeg har en imam som venn på facebook samtidig som jeg oppdager mer og mer siling av informasjon i Norge. Vi ser det via det faktum at vanlige og frie meninger i innlegg her og på andre forum blir slettet, hvor man i mange tilfeller kan sidestilles slettingen med ekstrem islamister som ikke tåler å bli sagt i mot, eller at menignsmotstandere IKKE skal få en talerstol.

Jeg sprer garantert ikke hat mot innvandrere selv om jeg er motstander av den politikken som medfører at vi har tatt så mange inn til vårt land. Jeg kan når som helst og uten oppfordring gi etthvert menneske på denne kloden en klem. Men jeg vil også påberope meg retten til å mene at Norge skal jobbe med å bevare de tradisjoner vi har bygget opp med likeverd mellom kjønn og våre frie ytringer og demokrati. At våre frie ytringer er i ferd med å demoniseres ser jeg på som ett stort tap. Jeg vil også ha den frihet til å si at den norske arv er våre landsmenn sin eiendel og at det ikke stå fritt til Jens Stoltenberg (AP) og Solheim i SV med millionlønninger fra staten skal ha løyve til fritt å gi bort vårt lands felles rikdom før bl.a. vår egen fattgdom er utryddet."
-Tom

No comments:

Post a Comment